![]() |
Inte så många som bryr sig om betaltjänster tror jag. Några tusen kanske.Den stora massan av Harryspelare som bidrar av väldigt mycket till potten vet inte ens att det finns.
|
Citat:
Plums! :cheers: |
Har nu bestämt mig för att spika 5 Wilda Tigern Jack i V75-2!
Det låter väldigt bra på den.. |
Citat:
|
Maven verkar stenklar, jag kan inte se hur den ska förlora om den inte är sjuk eller nått. Då kan man försöka fälla Inken istället, även om han också är en rätt trolig vinnare. Men jag bedömer ändå Maven som en starkare favorit än Inken.
|
Har tyckt Inken varit överstreckad på slutet men nu med trolig barfotabalans och stallskrik på VBOTN så är spikvärdet högt. Klasskillnad!
Maven har det lägsta spelvärldet denna vecka och funderar på att rata henne på lappen. |
Citat:
|
Maven
Grabbar slösa inte på strecken det finns 6 lopp till o tippa:thumbup::thumbup:
|
Citat:
|
Vissa hästar reser inte bra men här och nu är min fråga angående hur Takter reser....Tycker att han är vass på Jägers och Åby men misslyckas ofta på andra banor....samma gäller i viss mån danska kuskar.....Bara min inbillning el ligger det ngt i det?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
INTERESANT!!!
Hejsan!
V75 imorgon!! Imorgon bitti kl 4.30 sticker vi till Solvalla med Daydream Rapida! Han känns fortsätt väldigt fin och allt har gått enligt planeringen. Spår 1 blir spännande. Han har aldrig haft en riktigt bra spår bakom bilen. Så denna gången måste och ska vi ladda från start! Jag kör gärna i ledningen och jag tror han kommer att säljas sig dyrt där. Första barfota runtom tror jag kommer att ger en bra effekt. Jag är optimist! I söndags tog stallet en seger med stoet Lönshults Tuva. På ÅbyTravet tog vi direkt spets från start och sen avslutade hon 1.16 sista 800 meter och vann väldigt enkelt. Ha en trevlig helg! Hans |
Citat:
Då Photoboy som tar spets i inledningen vill släppa och då kommer Wilda Tigern Jack att få överta ledningen och därifrån är han svårslagen! :) Ett bra spik! Då Ready for more får kämpa från spår 8.. |
Citat:
Är själv inne på att Royal Prince vinner men hoppas ha fel och ditt tips vinner! :D |
Avd 2 Folli håller utan problem ryggen på photoboy. Troligt är väl att Peter släpper ledningen till Wilda Tigern Jack. Om nu Johan tänker svara upp med WTJ när Uffe kommer ångande till dödens med 8 Ready for more borde ju Folli vara vinnaren från andra utvändigt!
Skiter Johan ner sig när Ready for more kommer frustande och släpper vinner Uffe och Folli är bara en platsaspirant från dödens helt plötsligt. Borde vara heltäckt med alla tre, men jag kommer ha 9 Folli som A häst eller eventuellt spik. Tror Folli vinner detta minst 4/10 ggr så klart värde till 12%. Avd 6 Här tror jag Örjan kör över dom med 6 Talk the talk, alternativt reglerar fältet från dödens vilket han är en mästare på. Blir min spik i morgon. |
Citat:
Talk The Talk köper jag däremot som en vettig chansspik! Han har ett vettigt spår och hysterisk form. Körs av Örjan vilket kunde vara ett minus då han kör lite väl försiktigt i vissa lägen, men här kör han åt Melander och då brukar han inte vara lika passiv som när han styr Hultmans kusar till exempel. Mina spikar i omgången blir Maven, som är mer klar än de dryga 60% hon kommer landa på (finns ju ingen som kommer köra mot henne), och Trinity Zet som har kanonförutsättningar med överlägset spår, formkusk, formstall och kanske även är bästa hästen i loppet (vilket man verkligen inte behöver vara för att vinna loppet). Digital Ink får komma med på nåder och jag storgarderar både andra och tredje loppet (med utgångar). Trots Björn i sulkyn och bra spår ratar jag Rocket Zet i sista och det är den enda favoriten jag helt lämnar utanför ramen. Även om jag tycker Talk The Talk är en vettig spik så ser jag Vacqueyras som en ännu bättre om man väljer att gå kort där. Bättre spår och mindre spelad och jag tror hästen är minst lika bra som TTT (som har en lite smickrande rad jämfört med Vacqueyras där läget snarare är tvärtom). |
Citat:
|
Citat:
Nu är man lagom go för att kommentera så här hem från kroga... lägger in dem i fettekxt ovan :drunk: |
I fjärde måste det väl räcka med två hästar? Il Sånna i ledningen och Royal Prince i dödens så är loppet låst sen?
Veckans drag heter Queasy! Såg ni hur han avslutade senast?? |
@ hammmmmar
tankevurpa att kalla talk the talks lopp för avd 6. Kollat v64 hela veckan så det kändes naturligt att kalla sista avd för avd 6;). Men i Avd 6 vill jag ha överpace och jobba in 11 Aristocrat Boko 2% eller 12 Falcon Håleryd 4% . Tror Falcon kan bättre med pisk idag än senast i norge då han mest sprang på "snedden". Förra veckan vart han spelat till 15% från samma läge på att spelarna trodde Naglo skulle få svar och risk för överpace. Samma sak gäller väl idag. Zonguldak kommer väl före till spetsen och Naglo synar i dödens efter en bit allstå risk/chans till överpace. Både 11 & 12 ska med på min lapp som prisvärda skrälldrag. 5 streck totalt 2,6,10,11,12 . |
jag vågar inte plocka bort esprit boko från den kupongen med tanke på hur hon såg ut senast på bergsåker från 12:e, svårare emot nu men definitivt inte borta
|
hur ser väderutsikterna ut i kungliga huvudstaden?,
nån som befinner sig runt solvalla och kan dela med sig? |
Då många större system har garderat Inken finns det väl större favoriter att försöka fälla för att få upp V-75värdet?
|
Är det någon som har koll på sista avdelningen? Är Super Ariel startsnabb och har chans för ledningen? Vann sist från spår 3 och kom tvåa näst senast med spår 4 och 20 meters tillägg. Risk för att bli instängd idag?
|
Citat:
|
Citat:
Kommer att bli perfekt sommarbana. 8-9 grader och lite sol. |
Idag blir det favoritbetonat, siktar på litet system och några tusenlappar tillbaka. Så länge man går plus...
Spikar på Maven och Trinity Zet. Går kort i avd 3 & 4. Sen kladdar vi på i resterande tre lopp. Kan man hoppas på 5000 kr på sjuan? |
Ser mycket favoritbetonat ut. Jag försöker välta de största och spikar Rocket Zet och Zonguldak idag. Blir svårt att välta de största men lyckas det, ger det desto bättre betalt.
Alternativet är en fleris annars idag. |
Citat:
|
I Avd.3 så tror jag att VOTN kommer hålla ut Inken när den avancerar tidigt från bakspåret, så han får sitta i dödens ett bra tag. Då kan det istället bädda för någon häst som smyger med där bak, t.ex Porthos Amok. Ingves ska ladda från start och försöka hålla spets har han utlovat. Även aviserat BFRO på Porthos Amok. Vore guld att få upp värdet lite där!
|
Jag har letat lite, men vad säger Takter, ska han göra i ledning med Dreams Take Time?
|
Citat:
japp han var sugen på det. Hästen är väl obesegrad där? Kan fleming hålla upp rygg ledaren så känns den intressant |
Citat:
Rocket Zet känns som dagens klaraste vinnare :clap: Sen får det bli en liten fleris vid sidan om ;) |
Två spikar: 5 Västerboonthenews och 5 Vacqueyras. Västerbotten trycker sig till spets och sedan är det klart! Tyckte Inken såg lite halvseg ut sist och spår 11 är vad det är. Ser 10 Candor Hall som ett större hot...Vacqueyras ,kuskplus, bra spår och körs till spets. Var riktigt bra i Norge och grym efter galopp i Guld(1)...Nu Brons.. Hoten är 4,6,och 10.
1 8 10 5 8 9 5 3 4 5 10 5 6 2 4 6 10 5 Lycka till! |
no gelt face känns intressant från fint läge. smyglopp o lucka till slut så kan det gå vägen. fin häst
|