Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (finaler, jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23525-v75-solvalla-finaler-jackpot/)

draken 2015-03-27 16:55

Inte så många som bryr sig om betaltjänster tror jag. Några tusen kanske.Den stora massan av Harryspelare som bidrar av väldigt mycket till potten vet inte ens att det finns.

Helge 2015-03-27 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418474)
Inte så många som bryr sig om betaltjänster tror jag. Några tusen kanske.Den stora massan av Harryspelare som bidrar av väldigt mycket till potten vet inte ens att det finns.

Du får ha din tro. Nu ska jag ta ett varmt bad och några kalla.

Plums!

:cheers:

marko67 2015-03-27 17:33

Har nu bestämt mig för att spika 5 Wilda Tigern Jack i V75-2!
Det låter väldigt bra på den..

pesven 2015-03-27 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418476)
Du får ha din tro. Nu ska jag ta ett varmt bad och några kalla.

Plums!

:cheers:

Simma lugnt:cheers:

Manprinsen 2015-03-27 18:43

Maven verkar stenklar, jag kan inte se hur den ska förlora om den inte är sjuk eller nått. Då kan man försöka fälla Inken istället, även om han också är en rätt trolig vinnare. Men jag bedömer ändå Maven som en starkare favorit än Inken.

Kusken1 2015-03-27 19:26

Har tyckt Inken varit överstreckad på slutet men nu med trolig barfotabalans och stallskrik på VBOTN så är spikvärdet högt. Klasskillnad!
Maven har det lägsta spelvärldet denna vecka och funderar på att rata henne på lappen.

Om_sommaren 2015-03-27 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 418493)
Har tyckt Inken varit överstreckad på slutet men nu med trolig barfotabalans och stallskrik på VBOTN så är spikvärdet högt. Klasskillnad!
Maven har det lägsta spelvärldet denna vecka och funderar på att rata henne på lappen.

MAven har givetvis toppchans. Takter hyllar o det fattas i your higness. Ariel boko tappar väl som vanligt från start. Det här bör Amerikanskan leka hem om det inte struar nåt fruktansvärt, vilket jag hoppas på då jag garderar:)

Sulan 2015-03-27 21:35

Maven

Grabbar slösa inte på strecken det finns 6 lopp till o tippa:thumbup::thumbup:

Om_sommaren 2015-03-27 21:59

Citat:

Ursprungligen postat av Sulan (Inlägg 418531)
Grabbar slösa inte på strecken det finns 6 lopp till o tippa:thumbup::thumbup:

dom är redan lösta. jag fick streck över:)

MikaF 2015-03-27 22:06

Vissa hästar reser inte bra men här och nu är min fråga angående hur Takter reser....Tycker att han är vass på Jägers och Åby men misslyckas ofta på andra banor....samma gäller i viss mån danska kuskar.....Bara min inbillning el ligger det ngt i det?

SO 2015-03-27 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 418489)
Maven verkar stenklar, jag kan inte se hur den ska förlora om den inte är sjuk eller nått. Då kan man försöka fälla Inken istället, även om han också är en rätt trolig vinnare. Men jag bedömer ändå Maven som en starkare favorit än Inken.

Lyssna på Björnkollen, Björn tror att han kan komma före maven i starten och då kör för ledningen och då tror han att han vinner.... (obs det är inte första april än) Så spikar han Västerboonthenews.

Ztazze 2015-03-27 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 418489)

Stenklar finns inte i trav...

Ztazze 2015-03-27 22:25

Citat:

Ursprungligen postat av Kusken1 (Inlägg 418493)

Inken kommer gå med skor och Västerbo kommer att gå som senast dvs, tåsko fram och barfota bak. Maven kommer att gå med plastade hovar.

Ztazze 2015-03-27 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 418541)
Lyssna på Björnkollen, Björn tror att han kan komma före maven i starten och då kör för ledningen och då tror han att han vinner.... (obs det är inte första april än) Så spikar han Västerboonthenews.

Och när blev lill Goop en duktig tippare...

Om_sommaren 2015-03-27 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av MikaF (Inlägg 418539)
Vissa hästar reser inte bra men här och nu är min fråga angående hur Takter reser....Tycker att han är vass på Jägers och Åby men misslyckas ofta på andra banor....samma gäller i viss mån danska kuskar.....Bara min inbillning el ligger det ngt i det?

inbillning

michel65 2015-03-27 22:29

INTERESANT!!!

Hejsan!

V75 imorgon!! Imorgon bitti kl 4.30 sticker vi till Solvalla med Daydream Rapida!

Han känns fortsätt väldigt fin och allt har gått enligt planeringen.

Spår 1 blir spännande. Han har aldrig haft en riktigt bra spår bakom bilen.

Så denna gången måste och ska vi ladda från start!

Jag kör gärna i ledningen och jag tror han kommer att säljas sig dyrt där.

Första barfota runtom tror jag kommer att ger en bra effekt. Jag är optimist!

I söndags tog stallet en seger med stoet Lönshults Tuva. På ÅbyTravet tog vi direkt spets från start och sen avslutade hon 1.16 sista 800 meter och vann väldigt enkelt.

Ha en trevlig helg!

Hans

Trinity 2015-03-27 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av marko67 (Inlägg 418480)
Har nu bestämt mig för att spika 5 Wilda Tigern Jack i V75-2!
Det låter väldigt bra på den..

Har bara kollat lite i början av veckan och sedan inte mer men kommer själv att spika Wilda Tigern Jack.
Då Photoboy som tar spets i inledningen vill släppa och då kommer Wilda Tigern Jack att få överta ledningen och därifrån är han svårslagen! :)

Ett bra spik!
Då Ready for more får kämpa från spår 8..

Trinity 2015-03-27 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av michel65 (Inlägg 418549)
Hejsan!

V75 imorgon!! Imorgon bitti kl 4.30 sticker vi till Solvalla med Daydream Rapida!

Han känns fortsätt väldigt fin och allt har gått enligt planeringen.

Spår 1 blir spännande. Han har aldrig haft en riktigt bra spår bakom bilen.

Så denna gången måste och ska vi ladda från start!

Jag kör gärna i ledningen och jag tror han kommer att säljas sig dyrt där.

Första barfota runtom tror jag kommer att ger en bra effekt. Jag är optimist!

I söndags tog stallet en seger med stoet Lönshults Tuva. På ÅbyTravet tog vi direkt spets från start och sen avslutade hon 1.16 sista 800 meter och vann väldigt enkelt.

Ha en trevlig helg!

Hans

Tack för att du delar med dig! :) (stiger själv upp samma mörka tid 5 dagar av 7 men ej kul då sommartiden ligger på lut.)

Är själv inne på att Royal Prince vinner men hoppas ha fel och ditt tips vinner! :D

Basse 2015-03-28 00:25

Avd 2 Folli håller utan problem ryggen på photoboy. Troligt är väl att Peter släpper ledningen till Wilda Tigern Jack. Om nu Johan tänker svara upp med WTJ när Uffe kommer ångande till dödens med 8 Ready for more borde ju Folli vara vinnaren från andra utvändigt!

Skiter Johan ner sig när Ready for more kommer frustande och släpper vinner Uffe och Folli är bara en platsaspirant från dödens helt plötsligt.

Borde vara heltäckt med alla tre, men jag kommer ha 9 Folli som A häst eller eventuellt spik. Tror Folli vinner detta minst 4/10 ggr så klart värde till 12%.

Avd 6

Här tror jag Örjan kör över dom med 6 Talk the talk, alternativt reglerar fältet från dödens vilket han är en mästare på. Blir min spik i morgon.

Stekel 2015-03-28 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 418559)
Avd 2 Folli håller utan problem ryggen på photoboy. Troligt är väl att Peter släpper ledningen till Wilda Tigern Jack. Om nu Johan tänker svara upp med WTJ när Uffe kommer ångande till dödens med 8 Ready for more borde ju Folli vara vinnaren från andra utvändigt!

Skiter Johan ner sig när Ready for more kommer frustande och släpper vinner Uffe och Folli är bara en platsaspirant från dödens helt plötsligt.

Borde vara heltäckt med alla tre, men jag kommer ha 9 Folli som A häst eller eventuellt spik. Tror Folli vinner detta minst 4/10 ggr så klart värde till 12%.

Avd 6

Här tror jag Örjan kör över dom med 6 Talk the talk, alternativt reglerar fältet från dödens vilket han är en mästare på. Blir min spik i morgon.

Det där med att hästar från spår 9 kan klistra sig i rygg på framförvarande ekipage är en ganska seglivad myt. Det är att göra det väldigt mycket enklare än verkligheten. Kolla 100 lopp och se hur ofta de lyckas med det. Det är inte alltid kusken kör för den positionen ens. Och utöver det så förutsätter resonemanget att han tar rygg på 2, när han faktiskt har valet att ta rygg på 1 också. Mindre troligt, visst, men samtidigt inte säkert. Det är svårt att vinna en final från bakspår oavsett vilket ekipage det rör sig om och Folli kommer inte hamna lika bra på det som de på framspår. Andra ytter är en möjlig position, men knappast trolig. Det förutsätter att kedjereaktionen du beskriver slår in, och sannolikheten är inte jättehög.

Talk The Talk köper jag däremot som en vettig chansspik! Han har ett vettigt spår och hysterisk form. Körs av Örjan vilket kunde vara ett minus då han kör lite väl försiktigt i vissa lägen, men här kör han åt Melander och då brukar han inte vara lika passiv som när han styr Hultmans kusar till exempel.

Mina spikar i omgången blir Maven, som är mer klar än de dryga 60% hon kommer landa på (finns ju ingen som kommer köra mot henne), och Trinity Zet som har kanonförutsättningar med överlägset spår, formkusk, formstall och kanske även är bästa hästen i loppet (vilket man verkligen inte behöver vara för att vinna loppet).

Digital Ink får komma med på nåder och jag storgarderar både andra och tredje loppet (med utgångar). Trots Björn i sulkyn och bra spår ratar jag Rocket Zet i sista och det är den enda favoriten jag helt lämnar utanför ramen. Även om jag tycker Talk The Talk är en vettig spik så ser jag Vacqueyras som en ännu bättre om man väljer att gå kort där. Bättre spår och mindre spelad och jag tror hästen är minst lika bra som TTT (som har en lite smickrande rad jämfört med Vacqueyras där läget snarare är tvärtom).

hammmmmar 2015-03-28 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av Basse (Inlägg 418559)

Avd 6

Är talk the talk redan i silver!?

clarund 2015-03-28 04:19

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 417699)
Fantastiska lopp på lördag och på nytt jackpot. Men alla får lön i veckan så det kommer nog ha minst lika stor inverkan på omsättningen då det ju varit jackpot i stort sett varje lördag hela året.

Klass 2 finalen

Många fina hästar. Kanske mest intressant med Il Sånnas debut för Stenströmer.

mja ok

Klass 1 final

Ready for More blir väl megafavorit. Tuffare emot än i Norge dock. Folli, Wilda Tigern Jack och Twigs Atkin inga man slår en dålig dag.

Hahaha

Bronsfinalen

Härligt race. Noterade från Norgeintervjuerna att det kommer ryckas skor på lördag på Redéns Rocket Zet och med Björn Goop i vagnen känns det som ett intressant drag.

Härligt race ja men skäl ligga inom DD - Öppet !!?

Silverfinalen

Favorit blir nog Zonguldak eller Naglo Del Nord. Vem som blir störst beror nog på spårlottningen.

Ah du tippa på anmälningarna , heder åt di Olle!!!

Guldfinalen

Digital Ink storfavorit igen och såklart toppchans normalt.

Med ledning av föregående, utan spårlottning given men nu ....

Stoeliten

När man ser anmälningslistan så blev känslan direkt att Maven kan vara en av årets säkraste vinnare i ett V75 lopp, men det kanske inte är så enkelt. Den ska väl vara med i elitloppet i maj i alla fall.

Heja Maven!

Diamantstoet

Ser vidöppet ut. Staro Hollywood imponerade i Halmstad sist.
Spåret nitlott enligt Takter, hur kan Quick on th Draw torska med 13 lottat??!! :ful:

Sammanfattningsvis högklassig sport men det är som det ser ut mycket stor risk för ny jackpot.

hehe om inte jag sätter sjuan förstås o SCOOOPAR :D

Nu är man lagom go för att kommentera så här hem från kroga...

lägger in dem i fettekxt ovan :drunk:

BroderH 2015-03-28 08:46

I fjärde måste det väl räcka med två hästar? Il Sånna i ledningen och Royal Prince i dödens så är loppet låst sen?

Veckans drag heter Queasy! Såg ni hur han avslutade senast??

Basse 2015-03-28 09:01

@ hammmmmar

tankevurpa att kalla talk the talks lopp för avd 6. Kollat v64 hela veckan så det kändes naturligt att kalla sista avd för avd 6;).

Men i Avd 6 vill jag ha överpace och jobba in 11 Aristocrat Boko 2%
eller 12 Falcon Håleryd 4% . Tror Falcon kan bättre med pisk idag än senast i norge då han mest sprang på "snedden". Förra veckan vart han spelat till 15% från samma läge på att spelarna trodde Naglo skulle få svar och risk för överpace. Samma sak gäller väl idag. Zonguldak kommer väl före till spetsen och Naglo synar i dödens efter en bit allstå risk/chans till överpace.

Både 11 & 12 ska med på min lapp som prisvärda skrälldrag.

5 streck totalt 2,6,10,11,12 .

bjarnet 2015-03-28 09:01

jag vågar inte plocka bort esprit boko från den kupongen med tanke på hur hon såg ut senast på bergsåker från 12:e, svårare emot nu men definitivt inte borta

bjarnet 2015-03-28 09:03

hur ser väderutsikterna ut i kungliga huvudstaden?,
nån som befinner sig runt solvalla och kan dela med sig?

drakdead 2015-03-28 09:07

Då många större system har garderat Inken finns det väl större favoriter att försöka fälla för att få upp V-75värdet?

spiifii 2015-03-28 09:30

Är det någon som har koll på sista avdelningen? Är Super Ariel startsnabb och har chans för ledningen? Vann sist från spår 3 och kom tvåa näst senast med spår 4 och 20 meters tillägg. Risk för att bli instängd idag?

BroderH 2015-03-28 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av spiifii (Inlägg 418580)
Är det någon som har koll på sista avdelningen? Är Super Ariel startsnabb och har chans för ledningen? Vann sist från spår 3 och kom tvåa näst senast med spår 4 och 20 meters tillägg. Risk för att bli instängd idag?

Chanslös på ledningen. 3:e inner om maxflyt.

mackpeter 2015-03-28 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 418574)
hur ser väderutsikterna ut i kungliga huvudstaden?,
nån som befinner sig runt solvalla och kan dela med sig?

Just nu 3-4 grader och grått. Ser ut att ljusna.
Kommer att bli perfekt sommarbana. 8-9 grader och lite sol.

BroderH 2015-03-28 10:02

Idag blir det favoritbetonat, siktar på litet system och några tusenlappar tillbaka. Så länge man går plus...

Spikar på Maven och Trinity Zet. Går kort i avd 3 & 4. Sen kladdar vi på i resterande tre lopp. Kan man hoppas på 5000 kr på sjuan?

Helge 2015-03-28 10:33

Ser mycket favoritbetonat ut. Jag försöker välta de största och spikar Rocket Zet och Zonguldak idag. Blir svårt att välta de största men lyckas det, ger det desto bättre betalt.
Alternativet är en fleris annars idag.

Om_sommaren 2015-03-28 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418590)
Ser mycket favoritbetonat ut. Jag försöker välta de största och spikar Rocket Zet och Zonguldak idag. Blir svårt att välta de största men lyckas det, ger det desto bättre betalt.
Alternativet är en fleris annars idag.

de stora har ju dragit skitspår. känns absolut som överomligt att vält allihop även om det låter ruggigt bra på maven, som troligen blir släppt till spets. resten kan det nog strula för idag o då är det tufft att vinna en final

spiifii 2015-03-28 10:48

I Avd.3 så tror jag att VOTN kommer hålla ut Inken när den avancerar tidigt från bakspåret, så han får sitta i dödens ett bra tag. Då kan det istället bädda för någon häst som smyger med där bak, t.ex Porthos Amok. Ingves ska ladda från start och försöka hålla spets har han utlovat. Även aviserat BFRO på Porthos Amok. Vore guld att få upp värdet lite där!

Rickart 2015-03-28 10:54

Jag har letat lite, men vad säger Takter, ska han göra i ledning med Dreams Take Time?

Om_sommaren 2015-03-28 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Rickart (Inlägg 418597)
Jag har letat lite, men vad säger Takter, ska han göra i ledning med Dreams Take Time?

japp han var sugen på det. Hästen är väl obesegrad där? Kan fleming hålla upp rygg ledaren så känns den intressant

Helge 2015-03-28 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 418593)
de stora har ju dragit skitspår. känns absolut som överomligt att vält allihop även om det låter ruggigt bra på maven, som troligen blir släppt till spets. resten kan det nog strula för idag o då är det tufft att vinna en final

Ja, måste prova, kladdar på i de 5 första, spikarna på slutet.
Rocket Zet känns som dagens klaraste vinnare :clap:

Sen får det bli en liten fleris vid sidan om ;)

mijo14 2015-03-28 11:08

Två spikar: 5 Västerboonthenews och 5 Vacqueyras. Västerbotten trycker sig till spets och sedan är det klart! Tyckte Inken såg lite halvseg ut sist och spår 11 är vad det är. Ser 10 Candor Hall som ett större hot...Vacqueyras ,kuskplus, bra spår och körs till spets. Var riktigt bra i Norge och grym efter galopp i Guld(1)...Nu Brons.. Hoten är 4,6,och 10.

1 8 10
5 8 9
5
3 4 5 10
5 6
2 4 6 10
5

Lycka till!

Om_sommaren 2015-03-28 11:10

no gelt face känns intressant från fint läge. smyglopp o lucka till slut så kan det gå vägen. fin häst