Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (finaler, jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23525-v75-solvalla-finaler-jackpot/)

Manprinsen 2015-03-28 16:30

Björn har inget flyt med sina uppsittningar idag dessvärre, hästarna håller inte måttet för dagen helt enkelt :no:

Helge 2015-03-28 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 418839)
Helge, 3:e största favoriten i omgången blev
Trinty Zet, du hade rätt och jag får behålla
svärmor.

Flög ut genom fönstret på Il Sånna som jag
i min enfald efter inhämtad info om hur stallets
hästar skulle köras och balansändring på Love You
avkomma och garanti spets, inte kunde se förlora.
Annars hade jag suttit bra till nu.
Trist, men toppsport och gratis skumpa,
så läget är ok.

Fast kanske du ville bli av med svärmor trots allt? ;)

olle 2015-03-28 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 418844)
Ja... Det var ju en redig favoritparad idag.

Härlig sport och härliga pengar för dom som är med fortfarande. Trav på våren är kanon.

Manprinsen 2015-03-28 16:32

Zonguldak är en förbannat frustrerande häst för en spelare, totalt oberäknelig och ingen verkar fatta varför den galopperar titt som tätt?

Khiarshoor 2015-03-28 16:32

Ja.. Ska inte säga de enda sättet. För de är de ju inte. Men ETT av sätten att sätta sjuan idag är ju att gå på den gamla klyschan. Spela på kuskar.

Förutom Oskar, är de ju stjärnkuskarna som kammat hem loppen. Hade bra feeling för Takter idag som jag normalt sett ratar.

Men skulle ändå aldrig få med denna raden.

Maven o Inken känns som given ram. Svårt att få med Mind Your Face idag som alltid gör det bra och vart en följetång på v75 på sistone. Men ändå svårt, kommer ihåg när den var favorit gång på gång i vintras.

sigh 2015-03-28 16:33

Skakade Redén på huvudet när han passerade takter?

Lillis 2015-03-28 16:33

Fan! Satt med spik på On Hold, MYF va inte ens med på ramen (8 hästar).

Fattar inte vad MJ syssalde med bakom On Hold, satt och såsade 12-1300 kvar och släppte ut både Quesy & Falcon Håleryd. Hamnade ju 4-5 ut varvet kvar, iskallt ju.

barner 2015-03-28 16:34

damn tog Mind Your Face af min kupon.

Grundet Björnkollen

Major 2015-03-28 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 418851)

Inte omöjligt. ska kolla reprisen

Manprinsen 2015-03-28 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av sigh (Inlägg 418851)

Såg ut som det och jag förstår honom. Man hade kunnat tro att det var Lutfi som satt i sulkyn som han körde?

Gillar Takter som kusk, tycker han är en sån som ofta levererar, men tyvärr gör han idiotgrejer emellanåt utan förklaring. Har läst att han har en ADHD diagnos, kanske är det som spökar ibland?

Khiarshoor 2015-03-28 16:36

Känns inte som att de fått ut maxkapacitet av Västerbo Highflyer ... :( Kosta 610.000 o köpa in om jag inte minns fel från Flemming.

hoola 2015-03-28 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 418845)
Björn har inget flyt med sina uppsittningar idag dessvärre, hästarna håller inte måttet för dagen helt enkelt :no:

Just så är det.Goop är i mina ögon Sveriges bästa kusk just nu utan att jag hjältedyrkar honom.Däremot förstår jag inte de som sätter Spelvärde i högsätet.Här är dagens exmpel:

Omgångens mest spelvärda spik och även bästa speldrag: Västerboonthenews
Omgångens kompletterande spik: Trinity Zet
Omgångens mest överskattade: Digital Ink

Ni vet alla hur det gick för de hästarna idag...

Khiarshoor 2015-03-28 16:39

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 418855)
Såg ut som det och jag förstår honom. Man hade kunnat tro att det var Lutfi som satt i sulkyn som han körde?

Gillar Takter som kusk, tycker han är en sån som ofta levererar, men tyvärr gör han idiotgrejer emellanåt utan förklaring. Har läst att han har en ADHD diagnos, kanske är det som spökar ibland?

Mhh!! Har ett minne som etsat fast sig. När han helt sonika mitt i loppet trycket till favoriten på jägersro (lill-unte). Han sitter i ledningen med sin häst och så kommer takter upp med en 40-oddsare från ingenstans och trycker för att därpå galoppera helt väck.

De jag ogillar med Takter är att han känns jävligt kaxig, på tok för kaxig. Ska alltid yttra sig på ett nonchalant sätt oxå.

Väldigt osympatisk snubbe i mitt tycke

Helge 2015-03-28 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 418858)
Mhh!! Har ett minne som etsat fast sig. När han helt sonika mitt i loppet trycket till favoriten på jägersro (lill-unte). Han sitter i ledningen med sin häst och så kommer takter upp med en 40-oddsare från ingenstans och trycker för att därpå galoppera helt väck.

De jag ogillar med Takter är att han känns jävligt kaxig, på tok för kaxig. Ska alltid yttra sig på ett nonchalant sätt oxå.

Väldigt osympatisk snubbe i mitt tycke

Läs detta om Takter så kanske du ändrar dig lite.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle20000077.ab

kasse 2015-03-28 16:41

Hoppas super otto kan sitta kvar tills 3-400 kvar... då blir han farlig...!!

kasse 2015-03-28 16:44

Härlig sport nu är våren här... Nu kommer dom bra hästarna ut.. tack för alla tips man får här.. bra info...:):)

Helge 2015-03-28 16:49

Härligt Rocket Zet ♥

Manprinsen 2015-03-28 16:49

Rocket Zet var smällfin. Intressant att alla dissade den mest av Daniels hästar idag?

Helge 2015-03-28 16:50

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 418863)
Rocket Zet var smällfin. Intressant att alla dissade den mest av Daniels hästar idag?

Vaddå alla? Jag dissade Trinity och sa spik Rocket Zet, Daniels bästa chans.

Manprinsen 2015-03-28 16:51

Svår rad idag men inte helt omöjlig. Spik på Maven, Inken och Rocket Zet så är den helt klart möjlig.

Manprinsen 2015-03-28 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418864)
Vaddå alla? Jag dissade Trinity och sa spik Rocket Zet, Daniels bästa chans.

Syftade mest till alla "experter". Jag hade också feeling för RZ men gick på TZ istället eftersom alla skrek ut den som klar. :whoco5:

sigh 2015-03-28 16:53

Fantastiskt.
Totomaten tyckte inte att man streckat en häst tillräckligt starkt och tog bort den. Givetvis så vinner den lätt till 20ggr o man bommar V5an på det... Givetvis så märker man det efter att man jobbat in spiken i sista som en jävla idiot. Kan någon förklara varför den hästen som inte är med alltid vinner när man har alla utom en? Vet hästarna om det? Någon som betalar av kuskarna?
13e ggn av 13 möjliga jag varit med om att man haft alla utom en i ett lopp och den som av ena eller andra anledningen inte är med skräller...

Helge 2015-03-28 16:54

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 418866)
Syftade mest till alla "experter". Jag hade också feeling för RZ men gick på TZ istället eftersom alla skrek ut den som klar. :whoco5:

Aha.

Man ska inte gå på det alla skriker, blev galet streckad till slut Trinity.

hammmmmar 2015-03-28 16:54

Som sagt, Rocket fucking Zet.

hanscrispi 2015-03-28 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 418866)

Vadå? Anser du inte att Helge är expert? Tänk om tänk rätt.:lol:

Filmtokig 2015-03-28 16:56

Jag står fast vid att Felicia V.E var dagens bästa spik.

Manprinsen 2015-03-28 16:56

Nån får gärna lägga in vinstlistan så fort den finns tillgänglig. Är nyfiken på hur många utlandssystem som var inblandande i dagens spel och hur många 7:or dom satte.

Manprinsen 2015-03-28 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av hanscrispi (Inlägg 418870)
Vadå? Anser du inte att Helge är expert? Tänk om tänk rätt.:lol:

Helge är expert, inte "expert" som jag skrev ;)

Stekel 2015-03-28 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418868)
Aha.

Man ska inte gå på det alla skriker, blev galet streckad till slut Trinity.

Nja det vet jag inte. Ytterst nära att den programenligt kom till spets och därifrån hade den inte förlorat. Bara 44% tyckte jag var lågt på förhand och nu i efterhand skulle jag säga mycket lågt även om den inte vann.

kasse 2015-03-28 17:00

super otto får nog vila lite kan ju inte gå som skollat troll varje gång..:)

olle 2015-03-28 17:01

Ingen jackpot idag. Därmed är det risk för att Rommes V75a i påsk blir iskall spelmässigt när Månprinsen AM med lopp i kroppen ska ut i kallblodsloppet. Man får verkligen hålla tummarna för att det blir jämna och spelvänliga lopp i övrigt för att spela V75 utan jackpot och utan V7 möjlighet en lätt omgång är numera totalt iskallt. Bara 2 hästar anmälda hittills i silver och 4 i gulddivisionen så det är väl viss risk för att det fylls på med rätt mycket utfyllnadshästar i morgon tyvärr. Det körs ju V75 även långfredag och dessutom stortrav i Norge bl a så är nog inte helt lätt att fylla loppen för de högre klasserna.

Helge 2015-03-28 17:02

http://piclair.com/data/pjr0u.jpg

Helge 2015-03-28 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 418874)
Nja det vet jag inte. Ytterst nära att den programenligt kom till spets och därifrån hade den inte förlorat. Bara 44% tyckte jag var lågt på förhand och nu i efterhand skulle jag säga mycket lågt även om den inte vann.

Fanns en bättre, Rocket Zet 22% ;)

Tyckte den låg rätt när den var på 31% innan betaltjänsterna klev in.

Manprinsen 2015-03-28 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418878)

Var nån miljon som gick till USA men skönt att merparten av potten stannade i Sverige. :cheers:

Stekel 2015-03-28 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418879)

Du har nog rätt i att den var ännu bättre, det beror lite på hur man på förhand trodde om spetskörningen, men båda var bra spikar.

Filmtokig 2015-03-28 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 418882)
Du har nog rätt i att den var ännu bättre, det beror lite på hur man på förhand trodde om spetskörningen, men båda var bra spikar.

Var Felicia V.E en dålig spik då till 5%?

Manprinsen 2015-03-28 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 418883)
Var Felicia V.E en dålig spik då till 5%?

Inte i efterhand med tanke på att den vann. Men på förhand skulle jag säga att det är en kass spik med tanke på hur mycket som måste klaffa för vinst.

Jollyjumper 2015-03-28 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418879)

Säger Bara Digital INK!!:D

Filmtokig 2015-03-28 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 418884)
Inte i efterhand med tanke på att den vann. Men på förhand skulle jag säga att det är en kass spik med tanke på hur mycket som måste klaffa för vinst.

Behövde inte klaffa spec mycket, utan det som behövde hända händer nästan varje lopp, lite körning och bästa häst får en rygg och sen krossar. Var relativt väntat. Som jag skrev tidigare i veckan, stenklar. Men grattis till dem som hittade en 40% Ink som vinnare och en 23% Rocket Zet. Jag menar, Ink var väl rätt stenklar med loppscenariot att det skulle bli körning. spåret var nog bara till en fördel. Man kan inte bara utgå från vem som ska spetsa och spika därefter.

Viroid 2015-03-28 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418878)

Oj, det var mycket Paribet där. De har ju hållit sig borta från vinstlistorna ett tag.