Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Solvalla (finaler, jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23525-v75-solvalla-finaler-jackpot/)

oggeb 2015-03-28 11:11

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418599)
Ja, måste prova, kladdar på i de 5 första, spikarna på slutet.
Rocket Zet känns som dagens klaraste vinnare :clap:

Sen får det bli en liten fleris vid sidan om ;)

Rocket har väl aldrig vunnit utan skor - frågan är vaför? Blir han hovöm likt en Zonguldak blivit tidigare innan man slog på sulor på hovarna..?

draken 2015-03-28 11:14

Vaqueyras trodde jag skulle bli veckans skrik och kommunare efter de senaste upphämtningarna men är ju nästan tappad istället.

DIF 2015-03-28 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418457)
Omgångens spik hos betaltjänsterna, Trinity Zet V75-5, just nu 31%, lär öka markant. SS, TT, Stora Vinster och Snoken spikar.

Visst är det bra vinstchans för BG - men om nu alla ska gå med den som spik så kommer alla ha kvar sina markeringar i andra lopp, blir extra trist om Maven och Ready for more bara vinner också.
Jag gillar Quick on the draw, snabb häst som är lynnig. Erik A har kört den 4 gånger och vunnit samtliga, knappast en slump. Övriga 10 lopp av hästens senaste starter har körts av andra kuskar utan att någon vunnit med den.
Streckad nu på 3% och om nu alla andra spikar BG eller garderar med 3 och 5 så kan man ju ha årets drag. Klar är den inte, men med tanke på Erik och den överlägsna farten den har i kroppen är det intressant som chansspik.

Om_sommaren 2015-03-28 11:23

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 418603)
Rocket har väl aldrig vunnit utan skor - frågan är vaför? Blir han hovöm likt en Zonguldak blivit tidigare innan man slog på sulor på hovarna..?

Han såg inte hovöm ut när han var trea från spets elitloppshelgen bakom royal fighter o bbs sugarlight:) på 11,4!

hammmmmar 2015-03-28 11:30

Citat:

Förra året gick han utan skor tre ggr, två av gångerna var han tvåa respektive trea bakom BBS Sugarlight, sen slutade han fyra mot guldhästar. Det är motståndet som varit hans fall, till skillnad från idag. Hade han varit hovöm tror jag Redén vetat om det.

draken 2015-03-28 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 418602)
no gelt face känns intressant från fint läge. smyglopp o lucka till slut så kan det gå vägen. fin häst

Ja. Spikade den senast men 3an åt ju upp den från dödens hur lätt som helst. Björn började titta bakåt 500 kvar.

Helge 2015-03-28 11:33

Citat:

Kika vad han mött! Typ B.B.S Sugarlight var och varannan start..
Enormt förbättrad ¢¢, kika på tiderna han gjort med den barfotabalansen. Detta har jag väntat länge på!
Tre hästar som är betrodda, underbar att ta ställning här och kunna kladda fritt i de fem inledande loppen.

:cheers:

draken 2015-03-28 11:36

Rede`n tror ju att han bara vinner det här. Även från dödens och visst har Rocket mycket stor segerchans

Helge 2015-03-28 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 418611)
Visst är det bra vinstchans för BG - men om nu alla ska gå med den som spik så kommer alla ha kvar sina markeringar i andra lopp, blir extra trist om Maven och Ready for more bara vinner också.
Jag gillar Quick on the draw, snabb häst som är lynnig. Erik A har kört den 4 gånger och vunnit samtliga, knappast en slump. Övriga 10 lopp av hästens senaste starter har körts av andra kuskar utan att någon vunnit med den.
Streckad nu på 3% och om nu alla andra spikar BG eller garderar med 3 och 5 så kan man ju ha årets drag. Klar är den inte, men med tanke på Erik och den överlägsna farten den har i kroppen är det intressant som chansspik.

Den är med trots den enorma galopprisken med voltstart.

Om_sommaren 2015-03-28 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 418616)
Ja. Spikade den senast men 3an åt ju upp den från dödens hur lätt som helst. Björn började titta bakåt 500 kvar.

de fick ju öppna rätt hårt. slipper den göra jobbet själv kan det va en rolig kantboll. inte streckad på nånting från fint läge

Om_sommaren 2015-03-28 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418617)
Kika vad han mött! Typ B.B.S Sugarlight var och varannan start..
Enormt förbättrad ¢¢, kika på tiderna han gjort med den barfotabalansen. Detta har jag väntat länge på!
Tre hästar som är betrodda, underbar att ta ställning här och kunna kladda fritt i de fem inledande loppen.

:cheers:

Är nog riktigt att spika. Björn är en jäkel på att få fart på han från start också. Det osar sos lång väg

newbranch 2015-03-28 11:43

Grabbar! ( Hoppas att om det finns några tjejer, att ni inte som tar illa upp ) Tackar er som offrar er och lägger ut vad betaltjänsterna tippar. När plånboken är tunn och tipsen inte stämmer så är det en välkommen del av proceduren precis som er tankar här. Tack!

mxjocke 2015-03-28 11:45

Nån som sitter med skoinfo på Naglo' del Nord? Går med skor enligt ATG just nu.

Helge 2015-03-28 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av newbranch (Inlägg 418623)
Grabbar! ( Hoppas att om det finns några tjejer, att ni inte som tar illa upp ) Tackar er som offrar er och lägger ut vad betaltjänsterna tippar. När plånboken är tunn och tipsen inte stämmer så är det en välkommen del av proceduren precis som er tankar här. Tack!

Helt ok att kallas grabb ;) De flesta utgår från att alla är män på travsidor.

Om_sommaren 2015-03-28 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av mxjocke (Inlägg 418626)
Nån som sitter med skoinfo på Naglo' del Nord? Går med skor enligt ATG just nu.

parentes = inte anmäld balans. Du får ge dig till tåls till parentesen är borta då har veijo anmält. kruxet är att anmäler han barfota så kan han ändå välja skor dock ej tvärtom

DIF 2015-03-28 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418619)
Den är med trots den enorma galopprisken med voltstart.

Bra, men onekligen är Erik obesegrad och felfri med den 4/4 - ett bra ekipage helt enkelt.:cheers:

Helge 2015-03-28 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 418631)
Bra, men onekligen är Erik obesegrad och felfri med den 4/4 - ett bra ekipage helt enkelt.:cheers:

Från spår 4, tre ggr och spår 6, 1 ggr bakom bilen, väsentlig skillnad på denna yrskalle med voltstart.

bjarnet 2015-03-28 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av DIF (Inlägg 418611)

visst är verkar adielsson och quick on the draw ett bra team men det är bara på kort distans och bättre startspår dom har vunnit från…på medel har hon inte vunnit sen augusti-13 vad jag kan hitta…känns avlägset att dom skulle kunna skrälla idag

Khiarshoor 2015-03-28 11:55

Är så enormt sugen på att gardera Maven med EN häst. Det behöver inte vara Your Highness. Men känns som en vettig grej att göra denna dag. Att dubbla är sällan kul. Men att fälla en så stor favorit är desto roligare!:cheers:

Samtidigt känns det som att man ändå kommer undan relativt billigt om nu mot förmodan Maven skulle vara totalt överlägsen, vilket jag tror att den är.

Kolla prispengar, kolla motstånd, kolla tider. ALLT talar för Maven, de prestationerna den gjort senaste månaderna mot stentufft motstånd, en som som Your Highness känns som en duvunge jämte denna megastjärna.

Kluven värre faktiskt.

mxjocke 2015-03-28 11:55

Trav är fantastiskt, man lär sig nåt nytt varje dag. Tack för det.;)

oggeb 2015-03-28 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 418630)
parentes = inte anmäld balans. Du får ge dig till tåls till parentesen är borta då har veijo anmält. kruxet är att anmäler han barfota så kan han ändå välja skor dock ej tvärtom

Enligt intervju så blir det inga ändringar och således kommer han gå bfro

Stekel 2015-03-28 11:57

Det där med att det skulle vara en enorm fördel med Erik på Quick On The Draw är lite överdrivet, det är med önskeförutsättningarna framspår och 1600. Nu volt och medeldistans. Han är väl inte överstreckad nu på 3%, men chansen är nog inte högre än så i dagens lopp heller.

Helge 2015-03-28 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 418635)
Är så enormt sugen på att gardera Maven med EN häst. Det behöver inte vara Your Highness. Men känns som en vettig grej att göra denna dag. Att dubbla är sällan kul. Men att fälla en så stor favorit är desto roligare!:cheers:

Samtidigt känns det som att man ändå kommer undan relativt billigt om nu mot förmodan Maven skulle vara totalt överlägsen, vilket jag tror att den är.

Kolla prispengar, kolla motstånd, kolla tider. ALLT talar för Maven, de prestationerna den gjort senaste månaderna mot stentufft motstånd, en som som Your Highness känns som en duvunge jämte denna megastjärna.

Kluven värre faktiskt.

Jag tror Maven vinner men det innebär inte att jag spikar den. Jag har med Youna, Ariel, Maven, Uranium och Your Highness just nu. Kan bli nån till.

Storfavoriterna inleder med spåren 8,8,11,10, bara en sån sak ;)

Indeed 2015-03-28 12:01

avd 1: Maven ska ju bara vinna men 1 youna, 4 ariel boko och 10 your higness får också plats på lappen

avd 2: usain heina 2% går alltid bra och låter väldigt uppåt från oscar.
Boffie man är alltid spelad på 1 % men går alltid skitbra. vinner sällan men denna gånga ska han med på min kupong.

Västerbo carrera kass spår men bbf runtom nu. 3%. ska med även den.

avd 3, Votn känns något överspelad och inte säkert att han spetsat initialt.
Jonny vill ladda förs spets och kniper han den kan han vinna 8/8 vinter från spets 11%! låter väldigt uppåt på honom. Tror ändå återigen mest på inken och 42% på honom känns värt.

Candor hall gav inken en match sist från spår 12 eller vs inkens spår 6, 5% och nu liknande förutsättningar som inken nuäven om han är något distansgynnad.

sista lyxstrecket till porthos amok som var grym som trea vid debuten sist.

avd 4: spikar royal prince utan att tveka från det läget.

avd 5: låser jag på 5 staro, 6 trinity och elva Felicia.VE

avd6: naglo vann trots tre dryga omstarter i lördags och var knappt framme vid bilen när den släppte, galet bra insats. chansspikar.

avd 7 tar med rocket zet, Vaqeruas, talk the talk, angelo AM och super otto.

hoppas på det bästa :)

mvh

Jajjan 2015-03-28 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418457)
Omgångens spik hos betaltjänsterna, Trinity Zet V75-5, just nu 31%, lär öka markant. SS, TT, Stora Vinster och Snoken spikar.

Yngsta märren i gänget, samt att alla tipsprånglare
unisont spikar i ett stolopp, tillsammans med körsven.
Voltstart och stallets ojämnhet, är brftro optimalt,
samt borde varit mer övertygande, torskade mot
Silvia Logoj näst senast??????, bra senast, men
mycket tuffare emot denna gång. Kommer märren
till spets ökar aktierna?

Givet att gardera kommunaren, med tanke på
tipstjänsternas hjärntvätt på spelarkollektivet,
än mer en jackpottomgång, där motståndet inte
går av för hackor.

Absolut en segerkandidat, men ingen spik för mig.

Jajjan

Helge 2015-03-28 12:12

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 418647)

går av för hackor.

Jajjan

Enig men fick lära mig här igår av draken att betaltjänsterna inte påverkar mer än några tusental spelare ;)

*ironisk om det inte framgår*

Om_sommaren 2015-03-28 12:22

Citat:

Ursprungligen postat av Jajjan (Inlägg 418647)

går av för hackor.

Jajjan

Såg du loppet där hon fick stryk av silvia logoj? Mer övertygande går väl knappast att vara. Kommer hon till spets här vilket alla verkar överens om så begriper ett kylskåp att det bara är sjukdom emot.

Jajjan 2015-03-28 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418649)
Enig men fick lära mig här igår av draken att betaltjänsterna inte påverkar mer än några tusental spelare ;)

Facit på den frågan får du om några timmar,
jag satsar svärmor på att du har rätt.

Jajjan

drakdead 2015-03-28 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418649)

Undrar hur många som lämnar in betaltjänsternas förslag rakt av.Kan inte vara många då dom påstår att dom får in rader som ger mer än 200k

Helge 2015-03-28 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 418654)
Undrar hur många som lämnar in betaltjänsternas förslag rakt av.Kan inte vara många då dom påstår att dom får in rader som ger mer än 200k

Nej tror de flesta kör en mix av deras och eget. Men en sak är säker, när samtliga stora betaltjänster enigt spikar en häst, då händer det saker i strecklistan med den kusen.

Senast de var så eniga, var när Månprinsen startade på V75.

Detta blev en signal för mig direkt att leta annan spik, men vågar så klart inte ta bort Trinity.

drakdead 2015-03-28 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418656)
Nej tror de flesta kör en mix av deras och eget. Men en sak är säker, när samtliga stora betaltjänster enigt spikar en häst, då händer det saker i strecklistan med den kusen.

Detta blev en signal för mig direkt att leta annan spik, men vågar så klart inte ta bort Trinity.

Hade bestämt mej för BG i 5:e innan betaltjänsterna kom ut

SAO 2015-03-28 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 418656)

Roligast var ju när SS satte sin sjua men den enda vinnarsystemet var ett andelsspel... Inte ens dom själva lämnar in.

whaton 2015-03-28 12:33

maven tjänat 14miljoner kontra motbudet your highness 2 miljoner säger en del bara att spika hur tråkigt det än är till % men ska bli en fröjd att se maven idag hoppas på en riktigt bra prestation. :clap:

Om_sommaren 2015-03-28 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av whaton (Inlägg 418661)
maven tjänat 14miljoner kontra motbudet your highness 2 miljoner säger en del bara att spika hur tråkigt det än är till % men ska bli en fröjd att se maven idag hoppas på en riktigt bra prestation. :clap:

skulle vilja säga att det säger mindre än vid första anblick. prispengarna i USA är skyhöga jämfört med Sverige. VIlket innebär att Maven haft åtskildigt lättare att tjäna ihop pengar än your higness som bara tävlat i sverige

bjarnet 2015-03-28 12:39

hur kan forsens bonus stå i så höga procent hos atg?…jag hittar ingenting som tyder på att han kommer vinna idag!…är det bara tidningstipsen som har höjt den till favorit idag?

Helge 2015-03-28 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av drakdead (Inlägg 418658)
Hade bestämt mej för BG i 5:e innan betaltjänsterna kom ut

Min tanke med men ändrade raskt när betaltjänsterna släpptes 15:00 igår ;)

mackpeter 2015-03-28 12:47

Så här blev mitt bolagssystem.
Kan bli en bra dag för Johnny och Björn.

1) 8 r10-1 (världstjärna skall åter vara med i Elitloppet, mött Timoko, tränar som en ängel - flyger fram)
2) 5,6,8,9 r3-7 (8 överlägsen kapacitet, men får jobbigt lopp. 5 stallet optimistiska. 6 gillar jag. 9 har vi inte sett botten i)
3) 4,5,10,11 r1-2 (4 och 5 gör det jobbigt för Inken. 10 har sett fin ut på sistone)
4) 1,3,4,10 r9-11 (är distansen bättre för 10 idag, för senast var han inget extra på upploppet efter en smörresa)
5) 6 r5-3 (dagens jätteskrik från kusk, stall och tippare. 5 enda emot)
6) 2,4,6,9,10,11,12 r1-3 (hoppas på skräll)
7) 3,4,5,6,8,10,11 r7-9 (5 vinner om felfri, 4 bfro, 8 mycket bättre än ni tror 2 %)

Kostar 1568:-. Lycka till med jackpot!:moneybag:

whaton 2015-03-28 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 418663)
skulle vilja säga att det säger mindre än vid första anblick. prispengarna i USA är skyhöga jämfört med Sverige. VIlket innebär att Maven haft åtskildigt lättare att tjäna ihop pengar än your higness som bara tävlat i sverige

visst är det så men de är ingen ursäkt vi har fina pengar i årgångsloppen och 12 miloner skiljer de inte nån miljon. :)

Stekel 2015-03-28 13:13

Nu har jag väntat in tillräckligt med info utan att för den sakens skull få skallen för full av det! Behåller spikarna:

-Maven som inte verkar ta sig över 65% ens och ska bara vinna oavsett spets eller dödens om hon är som hon ska.

-Trinity Zet trots haussen som tyvärr blev av att de flesta tipstjänster tippar henne. Vinner till minst 50% i min mening och landar bara på knappa 40% nu trots skriket.

Hela systemet:

8 (bästa hästen och vinner på walk over)
1,3,5,6,7,8,9 (favoriten är bästa hästen men mycket sårbar på läget)
1,2,4,5,7,10,11,12 (se ovan...)
1,3,4,6,9,10,11,12 (några hästar som höjer sig, men mycket intressanta utrustningsändringar i loppet)
6 (spets och slut!)
2,6 (låser på de två av de bästa som även fått bra lägen)
2,4,5,6,9 (starka favoriter, men två mycket intressanta motbud)
Krav: Wilda Tigern Jack/Dreams Take Time/Västerboonthenews/Il Sånna/Rocket Zet/Vacqueyras (minst 1)
2968 rader

Hittade tre finodds på skrällar på expekt också:
Raggamuffin 25ggr - kommer få ett bra lopp och blir tokfarlig med lucka!
Obi Wan 40ggr - minst lika bra som de flesta här och barfota på alla hovar idag!
Livacious Lindy 30ggr - Mycket troligt att det blir lopp i rygg ledaren och blir farlig med lucka därifrån!

God tur alles, nu ska jag bege mig ut i vårsolen!

LeBanner 2015-03-28 13:40

Inken "OTROLIGT bra i värmningen" enligt Stefan. Inte ofta han tar till såna ord...

Betyder det att den är klar eller är det desinformation av ormen Stefan?