Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23646-v75-jaegersro/)

Stekel 2015-04-11 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422414)
Nästan exakt samma utdelning som på Romme förra veckan och ännu en jackpot. V75 får väl nu definitivt avskrivas som ett högvinstspel och även som ett bra spel när 5 rättspengarna fryser inne nästan varje vecka.

Snart måste nog propositionerna ändras om inte storspelarna ska lessna totalt.

Ja men samtidigt räcker det med att Napoleon underpresterar lite och att Vikingen hinner fram för att det ska bli riktigt bra utdelning idag. Det är små marginaler. Men de borde absolut skriva ut svårare lopp och lopp som blir fullanmälda. Inga voltlopp idag, inga lärlingslopp och flera lopp som inte blev fullt anmälda.

Stekel 2015-04-11 17:08

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422422)
Även småspelarna blir förlorare. Ännu större troligen då det aldrig blir pengar annat än för alla rätt, men där de flesta som spelar för 100-200 kr inte har det. Och storspelarna med system för tusentals kronor går också back trots 7 rätt. Det pratas väldigt mycket om jackpot och hur mycket man kan vinna men väldigt lite om var alla jackpotpengarna kommer ifrån (=spelarnas plånböcker).

Småspelare som inte lyckas få sju rätt när det är så här enkelt får inte fem rätt när det blir miljonutdelning heller så det där resonemanget haltar lite.

Trevlig lördag alla, och hoppas att någon här var helrätt ute och hängde en fet multibong! :cheers:

mackpeter 2015-04-11 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 422411)
En egen fundering kring Bergh.
Klart att han är duktig på att träna och köra.Vad segerprocenten beträffar kan man se siffrorna i en annan dager.22-26% är naturligtvis kanonsiffror.2013 körde han in 20 miljoner.
B.Goop har "bara" 18%.På det körde han förra året in 45 miljoner!!!Oftast i stenhård konkurrens på Solvalla,Axevalla,Åby,m.fl.För Bergh har många lagt sig platt på flera norrländska banor då blir procenten hög, dessutom mot dåliga konkurrenter.De 20 miljonerna kan han glömma efter flytten till västkusten.
Självklart kommer Goop,Untersteiners,Thomas Malmqvist, m.fl. tappa en och annan miljon till Bergh men räkna med att Åby,Halmstad och Jägersrokuskarna kommer att bjuda till kamp.

......för att inte tala om Catharina Denberger med pappas miljonhästar.:popcorn:

incitatus 2015-04-11 17:10

några har hoppat av / tagit paus

Omsättningen idag och på Romme förra veckan var normal, kanske lite låg

Men då jämför jag med en normal omgång, INGEN som helst jackpot effekt , snarare negativ effekt på omsättningen.

olle 2015-04-11 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 422425)
Småspelare som inte lyckas få sju rätt när det är så här enkelt får inte fem rätt när det blir miljonutdelning heller så det där resonemanget haltar lite.

Trevlig lördag alla, och hoppas att någon här var helrätt ute och hängde en fet multibong! :cheers:

Så enkelt var det väl inte om man spelade för 100-200 kr. Då krävs det tre spikar för att i alla fall kunna ta 4-5 hästar i övriga lopp och det var bara 2 av 7 favoriter som vann idag. Geisha Sund var en av dom och det var ett lopp som dom flesta garderade.

Jag hade en jokerram på 8000 rader som satt. Men lyckades inte hitta tillräckligt bra A hästar för att få potential till lite utdelning så lämnade inte in (vilket var tur för hade inte lyckats).

Det känns lite surt att inte spela när man lagt massor av timmar på att läsa på men det kommer nya tåg.

Helge 2015-04-11 17:18

Örebroarn hade klart för sig.

http://piclair.com/data/3xeuy.jpg

Stekel 2015-04-11 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422428)
Så enkelt var det väl inte om man spelade för 100-200 kr. Då krävs det tre spikar för att i alla fall kunna ta 4-5 hästar i övriga lopp och det var bara 2 av 7 favoriter som vann idag. Geisha Sund var en av dom och det var ett lopp som dom flesta garderade.

Jag hade en jokerram på 8000 rader som satt. Men lyckades inte hitta tillräckligt bra A hästar för att få potential till lite utdelning så lämnade inte in (vilket var tur för hade inte lyckats).

Det känns lite surt att inte spela när man lagt massor av timmar på att läsa på men det kommer nya tåg.

Av en händelse var ett av mina system idag just ett litet matematisk sådant. Och på det spikade jag inte ens omgångens största.

Registrerat spel

Datum: Lördag 2015-04-11
Bana: Jägersro T
Spelform: V75, omg. 18

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8
2 1, 3
3 2, 10
4 1, 8
5 2, 6
6 4 Lover Face
7 1, 3

Vadet gäller startnummer

224 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 112,00 kr

Utbetalt: 3 554,00 kr

olle 2015-04-11 17:21

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 422430)
Av en händelse var ett av mina system idag just ett litet matematisk sådant. Och på det spikade jag inte ens omgångens största.

Registrerat spel

Datum: Lördag 2015-04-11
Bana: Jägersro T
Spelform: V75, omg. 18

Avd Ordinarie hästar
1 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8
2 1, 3
3 2, 10
4 1, 8
5 2, 6
6 4 Lover Face
7 1, 3

Vadet gäller startnummer

224 rader x 1 x 0,50 kr Totalt: 112,00 kr

Utbetalt: 3 554,00 kr

Det var snyggt. Jag hade den största favoriten (avd 2) som den givna spiken och kände därför att man var tvungen att hitta lite A hästar utanför de mest spelade i de andra loppen men lyckades inte med det och var därför jag inte lämnade in.

Shooter 2015-04-11 17:25

Kul att Ludde fått sådan fart på stallet igen.

mackpeter 2015-04-11 17:35

Två saker kommer man ihåg från denna dag.

1. Nora Beans kanske adjö till tävlingsbanan med flaggan i topp och vemod i hjärtat.

2. Veijos tårar efter Denbergers förnedring av honom sedan tre månader.

Helge 2015-04-11 17:36

Se där, trodde det skulle passera obemärkt.

Bestraffning: Lugauer Conrad (For Pleasure As) 1500 kr för tempominskning som stört medtävlare.

Helge 2015-04-11 17:37

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422436)

1. Nora Beans kanske adjö till tävlingsbanan med flaggan i topp och vemod i hjärtat.

Vi får hålla tummarna att det stämmer som Ronden skrev.

http://piclair.com/data/epzal.jpg

Strappa71 2015-04-11 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 422418)
Storspelarna är väl endast en liten promille av den totala spelarkåren? Lite fel synsätt att man bara ska hålla dom nöjda. Däremot håller jag med om att utdelningen är väl låg nuförtiden.

Jag tror inte att de bara står för en promille av omsättningen.

Räknar du in "stora bolagsspel" till storspelarna, som jag tycker att man bör göra, så är det garanterat över 10% av omsättningen. Kanske t o m över 15%.

Om man vill spela mot annat än högvinster så finns det andra spelformer som passar mycket bättre för "medelspelaren".

Något måste absolut göras för att öka svårighetsgraden på V75.

Propparna är steg 1. Fler dubbelklass-lopp och färre auto-lopp tror jag är rätt väg att gå.

Radpriset är steg 2. Hellre högre radpris än fler lopp. Personligen skulle jag välkomna varje borttaget lopp om man höjde radpriset med minst det dubbla.

Strappa71 2015-04-11 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 422437)
Se där, trodde det skulle passera obemärkt.

Bestraffning: Lugauer Conrad (For Pleasure As) 1500 kr för tempominskning som stört medtävlare.

Jag tycker att 1500kr är för billigt. "Dödens-upptagningar" är kassa både för säkerheten och skrällpotentialen.

Helge 2015-04-11 18:00

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 422444)
Jag tycker att 1500kr är för billigt. "Dödens-upptagningar" är kassa både för säkerheten och skrällpotentialen.

Det är billigt men jag blev glatt överraskad att det blev straffat, trodde det skulle passera obemärkt.

500:- för fel skoinfo är också en löjlig summa.

olle 2015-04-11 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 422443)
Jag tror inte att de bara står för en promille av omsättningen.

Räknar du in "stora bolagsspel" till storspelarna, som jag tycker att man bör göra, så är det garanterat över 10% av omsättningen. Kanske t o m över 15%.

Om man vill spela mot annat än högvinster så finns det andra spelformer som passar mycket bättre för "medelspelaren".

Propparna är steg 1. Fler dubbelklass-lopp och färre auto-lopp tror jag är rätt väg att gå.

Radpriset är steg 2. Hellre högre radpris än fler lopp. Personligen skulle jag välkomna varje borttaget lopp om man höjde radpriset med minst det dubbla.

Det är nog väldigt många V75 tillsammans system och inte minst andelssystem från spelbutikerna på lördagarna. Det är väl många som sitter också med blir ju inte mycket att dela på för andelsköparna när 7 rätt ger några tusenlappar de flesta lördagar.

Tirich 2015-04-11 18:44

Halvsurt när man sätter 5 tipsettor, en tipstvåa och får 6 rätt med spiken på andraplats :(

mackpeter 2015-04-11 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422436)

1. Noras Beans kanske adjö till tävlingsbanan med flaggan i topp och vemod i hjärtat.

Avdelning skvaller:

1. Inga nyheter - men man hoppas att någon sten kommit innanför bandaget och orsakat Noras hälta. Vi håller tummarna:thumbup:

2. Efter sista V75 avdelningen stod Denberger och Veijo på stallbacken och pratade. Kan vara första gången öga mot öga sedan i Paris i januari. De såg samlade och allvarliga ut. Vi får se om det leder till något.:popcorn:

Viroid 2015-04-11 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 422443)

Jag skulle kunna tänka mig att slå ihop bronsdivisionen, silverdivisionen och stoeliten, och köra de loppen som 15 bakom bilen. Jag tror det kan bli intressanta lopp.

Jag vill se på V75, under säsongen Januari - Juni, fyraåringslopp som är stängda vid 250-300kkr. Under Juli - December vill jag se treåringslopp som är stängda vid 200-250kkr. Hästar strax under kulltoppen, men som utvecklas ständigt och kräver av spelarna att man läser på.

Jag kan också tänka mig en amatörserie, med upplägg som Diamantstoet, men för amatörer och amatörtränade hästar. Några uttagningslopp i en region på V64, och så en "final" på V75 när V75 besöker regionen. En final varannan månad eller så ger i vart fall några kluriga lopp att fundera över.

Högre radpris får det mer än gärna bli. Man kanske inte vågar gå till 1 krona på V75, men 75 öre vore en bra början (och 1:50 på V64/V65/V4 samt 2:50 på V4). Jag skulle inte bli ledsen om man samtidigt tog bort jackpot-systemet och såg till att alla pengar delades ut i varje omgång. Jag är ärligt talat skeptisk till att nettot från den ökade omsättningen när det är jackpot räcker till den marknadsföring som ATG då kostar på sig. Och med tanke på att jackpot i sig borde generera högre omsättning av vakna spelare, så är jag mer och mer säker på att det är pengarna i sjön för ATG att marknadsföra det så hårt.

Jag undrar om inte Norges system med en "drömvinst" som ligger och lockar för den som blir ensam är mer effektiv.

Viroid 2015-04-11 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422455)
2. Efter sista V75 avdelningen stod Denberger och Veijo på stallbacken och pratade. Kan vara första gången öga mot öga sedan i Paris i januari. De såg samlade och allvarliga ut. Vi får se om det leder till något.:popcorn:

Jag hoppas verkligen de kan reda ut det där, och om nödvändigt skiljas åt som människor som ändå kan hälsa på varandra och prata som folk i fortsättningen.

Är det något jag har lärt mig så är det att det aldrig är ens fel att två bråkar, så om bägge släpper lite på sina låsningar så får vi hoppas att det går bra.

mackpeter 2015-04-11 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422449)
Det är nog väldigt många V75 tillsammans system och inte minst andelssystem från spelbutikerna på lördagarna. Det är väl många som sitter också med blir ju inte mycket att dela på för andelsköparna när 7 rätt ger några tusenlappar de flesta lördagar.

Om det primära målet är att ljuga tillsammans med några gubbar och sekundärt att drömma om en gemensam storvinst, kan det vara värt någon hundring. Många samlas kring ett gemensamt intresse - en V75 kupong. En social uppgift. :cheers:

Wagner 2015-04-11 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Viroid (Inlägg 422458)
Jag hoppas verkligen de kan reda ut det där, och om nödvändigt skiljas åt som människor som ändå kan hälsa på varandra och prata som folk i fortsättningen.

Är det något jag har lärt mig så är det att det aldrig är ens fel att två bråkar, så om bägge släpper lite på sina låsningar så får vi hoppas att det går bra.

Det är väl så enkelt att han behöver se över sina kostnader. :)

Svårt nog att få en häst att gå runt och ju fler hästar desto dyrare blir det då kostnaderna adderas utan att intäkterna behöver hänga med. Vet inte hur många hästar Dencos har men dom 8,2 miljonerna i prispengarna som tickade in i fjol täckte knappast utgiftspåsen.

draken 2015-04-11 19:35

OFF T men att det behövs 2 för bli osams har min kära fru bevisat fler gånger än jag kan räkna till att det räcker utmärkt med en person. Räcker med att 2 personer är närvarande men en kan bli osams med den andra utan anledning beroende på statusen i månaden.

SO 2015-04-11 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422459)
Om det primära målet är att ljuga tillsammans med några gubbar och sekundärt att drömma om en gemensam storvinst, kan det vara värt någon hundring. Många samlas kring ett gemensamt intresse - en V75 kupong. En social uppgift. :cheers:

Bra! En av andelsköparna i mitt bolag kom med en bra grej. Lägger hellre en hundring och få lite spänning på V75 än lägger samma hundring på biobesök, som kan oftast är bortglömt dagen efter.

Executive 2015-04-11 20:26

Avstod mitt för mig stora system (5000-10 000r) som jag & några vänner brukar lira idag och funderar allvarligt på att trappa ner ordentligt efter ett antal år med större lir när bolaget sinar.

Det funkar inte med ständiga jackpotts och löjligt låg utdelning samtidigt som hundratals femmor brinner inne vareviga lördag. Bättre att spela på börsen i nuläget och/eller äga nån häst för spänningen!

Espo 2015-04-11 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 422486)
Avstod mitt för mig stora system (5000-10 000r) som jag & några vänner brukar lira idag och funderar allvarligt på att trappa ner ordentligt efter ett antal år med större lir när bolaget sinar.

Det funkar inte med ständiga jackpotts och löjligt låg utdelning samtidigt som hundratals femmor brinner inne vareviga lördag. Bättre att spela på börsen i nuläget och/eller äga nån häst för spänningen!

Börsen är ju ruskigt högt värderad nu. Så ungefär lika tråkigt där som på V75. Vi får hoppas på bättre utveckling framöver, men sommar banor och bra hästar talar väl för fortsatta favoritparader...

Viroid 2015-04-11 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 422467)
Det är väl så enkelt att han behöver se över sina kostnader. :)

Svårt nog att få en häst att gå runt och ju fler hästar desto dyrare blir det då kostnaderna adderas utan att intäkterna behöver hänga med. Vet inte hur många hästar Dencos har men dom 8,2 miljonerna i prispengarna som tickade in i fjol täckte knappast utgiftspåsen.

Jag tror Veijo är mycket medveten om vad det kostar att ha häst, och Denco kan säkert förklara att man behöver skära i kostnaderna.

Skulle jag vara Denco skulle jag dock kika mest på att minska ned antalet hästar en del. Amatörträning och lärling som kör hästar brukar inte ge särskilt bra resultat i slutändan annat än enstaka i undantagsfall.

44 hästar i startbar ålder har gjort 33 starter i år. 18 treåringar har startat totalt 2 gånger i år, ingen gjorde någon start som tvååring. Och då skall man veta att det inte precis är några gårdsuppfödningar som står i det där stallet, utan det är bland det bästa man kan köpa för pengar.

Sulan 2015-04-11 23:45

Älskar jägersro det är så lätt tippat!!! Tack för kaffet ☝️☝️☝️