Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Jägersro (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23646-v75-jaegersro/)

Chiron 2015-04-11 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 422196)
Tror du på Nilssons häst så är det väl bara att lira vinnare? Jag tror inte den står emot en topphäst som Maven.

Sämre hästar att lyckats "rinna undan" i tät när det varit sommarbana...

Chiron 2015-04-11 13:56

Conlight Ås kändes som en bra spik tidigare. Men nu tycker jag att Västerbo Eclair ser riktigt fin ut idag. Kan hästen vara redo för vinst redan?

Lazze 2015-04-11 13:57

Tänkte från början bygga ett sys. för max utdelning på 50 000:- , nja..kör på att favvofall i 2 första,spikar maven .
Hoppas på 2X 2/4% i inledningen(inte troligt,men understreckade och roliga)V75:1-2 Odd face 2% ..?? 5 atticus...come on players..
V75:2 8 Mescal 2%..spelad som favorit senast mot dagens största..bfb denna gång..hitta ned i slagläge så..
Övriga lopp under analys..
L

Chiron 2015-04-11 13:58

Kan Napoleon CD förlora idag? Royal Prince ser ju riktigt fin ut...

Stekel 2015-04-11 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 422189)
Monica Sahlgren Fromell vilket jävla praktarsle till kusk. Sånadär idioter ska köra amatörtrav på vischan nånstans och absolut inte v4 lopp.

Är väl inte hennes fel att hon inte har den respekt proffskuskarna har som blir nersläppta varje gång de sänder fram oavsett vad det är för ök de kommer med. Såg inget konstigt med styrningen, sände fram för att ta dödens och fick svar. Gav upp till slut men då fick hästen i dödens galopp och hon provade igen. Uppenbarligen hade hon hyfsad täckning också, normalt sett hade hästen svimmat 500 kvar men den höll hyfsat. Ska man ge upp på fläcken när man får svar?

mxjocke 2015-04-11 13:58

Panik. Får inte upp filen från HPT till atg.

Felmeddelande " Angivetspel inte tillgängligt eller felaktigt ifylld. Kupong 1 ID "

Vad är fel? Vad gör jag.

olle 2015-04-11 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 422196)
Tror du på Nilssons häst så är det väl bara att lira vinnare? Jag tror inte den står emot en topphäst som Maven.

Ja, blir oddset det rätta så. Tror såklart mer på Maven men här snackar vi en som har 53 procent av insatserna på V75 mot en som har 8 procent. Ska man spika en sådan megafavorit så måste man väl gå emot andra om man inte är nöjda med några hundralappar max på 7 rätt och jackpot både på 6 och 5 rätt. Fick inte till något system idag som det finns potential i och avstår då hellre än att jag skänker en massa spelpengar till nästa lördags spelare. Hoppas man har fel och att det blir hög utdelning.

TOBYTYKE 2015-04-11 14:01

Hur ofta säger Takter. "Jag tror och hoppas att hon vinner igen" Rätt starka ord, ingen preparé.

Shooter 2015-04-11 14:07

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 422204)
Ja, blir oddset det rätta så. Tror såklart mer på Maven men här snackar vi en som har 53 procent av insatserna på V75 mot en som har 8 procent. Ska man spika en sådan megafavorit så måste man väl gå emot andra om man inte är nöjda med några hundralappar max på 7 rätt och jackpot både på 6 och 5 rätt. Fick inte till något system idag som det finns potential i och avstår då hellre än att jag skänker en massa spelpengar till nästa lördags spelare. Hoppas man har fel och att det blir hög utdelning.

53% är inte så mycket. Försöker sänka favoriterna i samtliga lopp som vi har garderat, t.ex. första med Conlight Ås. Jackpot innebär att sju rätt blir överbetalt, så det kan bli fina pengar idag om man har lite flyt med hästarna. Större favoriter har vunnit och det har blivit riktigt höga utdelningar.

Manprinsen 2015-04-11 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 422202)
Är väl inte hennes fel att hon inte har den respekt proffskuskarna har som blir nersläppta varje gång de sänder fram oavsett vad det är för ök de kommer med. Såg inget konstigt med styrningen, sände fram för att ta dödens och fick svar. Gav upp till slut men då fick hästen i dödens galopp och hon provade igen. Uppenbarligen hade hon hyfsad täckning också, normalt sett hade hästen svimmat 500 kvar men den höll hyfsat. Ska man ge upp på fläcken när man får svar?

Vad ska hon upp i dödens och göra när Björn redan sitter där? Borde väl fatta att hon inte kommer bli nedsläppt. Jag hade Bahama Mama som mitt drag i loppet, hade absolut kunnat utmana favoriten men nu skulle Monica dit och leka pajas. Hade förstått den styrningen bättre om det var nån lallare som satt parkerad utvändigt, men nu var det en av dom bättre hästarna i loppet. Då har hon inget att hämta där.

Chiron 2015-04-11 14:13

Nu har jag också hört Takter. Inget preparélopp idag... Trots sommarbana och bakspår får jag väl också spika Maven. DTT får bli ett litet vinnarspel istället bara för att...

bjarnet 2015-04-11 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422201)
Kan Napoleon CD förlora idag? Royal Prince ser ju riktigt fin ut...

oavsett om han ser fin ut idag så har ju goop själv spikat napoleon i björnkollen, han hävdar ju själv att han inte ska ha en chans

Chiron 2015-04-11 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av bjarnet (Inlägg 422213)
oavsett om han ser fin ut idag så har ju goop själv spikat napoleon i björnkollen, han hävdar ju själv att han inte ska ha en chans

Mmm, men han ska inte köra hästen i dödens och om någon annan gör grovjobbet kan ju Royal Prince skrälla?
Annars är det faktiskt ingen idé att spela om man tror att 4-5 favoriter ska vinna idag?

Chiron 2015-04-11 14:21

Äsch börjar faktiskt ge upp om V75 idag. Känns för favoritbetonat ut idag. Gör en liten flerkupong och en väldigt liten chanskupong... Får bli så. Lycka till allihopa!

Lazze 2015-04-11 14:24

1,3,5,8,9,12 ...i V75:2..
Att 1 Napoleon CD skall vara streckad på 70(!!!) % jämfört med Maven 53% =skämt..
Men (förhppningsvis tacksamt)
Visst ..Jag rankar napolein först ..men nej nej ..kul streccklista i detta lopp .
L

shjuve9le 2015-04-11 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 422208)
Vad ska hon upp i dödens och göra när Björn redan sitter där? Borde väl fatta att hon inte kommer bli nedsläppt. Jag hade Bahama Mama som mitt drag i loppet, hade absolut kunnat utmana favoriten men nu skulle Monica dit och leka pajas. Hade förstått den styrningen bättre om det var nån lallare som satt parkerad utvändigt, men nu var det en av dom bättre hästarna i loppet. Då har hon inget att hämta där.

Mera gas i loppen. Bara fram å trycka. Hästarna ska tränas att tåla dödens. ;)

Filmtokig 2015-04-11 14:28

Nu vinner 5 Nelle.

bjarnet 2015-04-11 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422215)
Mmm, men han ska inte köra hästen i dödens och om någon annan gör grovjobbet kan ju Royal Prince skrälla?
Annars är det faktiskt ingen idé att spela om man tror att 4-5 favoriter ska vinna idag?

absolut men det motiverar fortfarande inte 14% på royal prince för mig, omgångens stora hoppas jag på i 7:e med for pleasure as till 2%, skoryck och seger i senaste 2 starterna på jägerso, lättare motstånd men han verkar trivas där :)

Shooter 2015-04-11 14:31

Ser fint ut för Ludde nu när han fick ledningen före favoriten.

Shooter 2015-04-11 14:33

Härligt Ludde!

Manprinsen 2015-04-11 14:34

Hejja Ludde!! :clap::cheers:

Chiron 2015-04-11 14:34

Typiskt Kolgjini, galopp eller vinst... ;)

Sprite 2015-04-11 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 421973)
Sällan man ser så överspelade hästar som Onceforall Face imorgon. Bara det att han vann storlopp som tvååring skvallrar om att han inte kommer duga under fyraåringssäsongen. Har bara lyckats gå felfritt i 10 av sina 14 starter och verkar knappast ha stabiliserats. Två av de sällsynta gångerna han gick felfritt vann han inte och fick stryk av både Takters och Lövgrens styrningar här. Innerspåret är väl ännu en faktor som drar upp galopprisken ytterligare. Det är vad jag kallar en otrolig vinnare. Ska se om man kan hitta ett smarrigt H2H-lir emot denn där.

H2H kan det nog vara vettigt att spela mot Maven också som blir sällsynt överstreckad. Möter värdiga motståndaee nu och har bakspår. Men viktigaste faktorn av alla, hon är klar för finalen som går om några veckor! Riktig högoddsare att de skulle tömma hästen för att vinnna det här loppet som uppladdning. Vore tjänstefel av kusken/stallet i alla fall.

Tack för den. Överlägset bästa hästen i loppet baissade du. Gjorde tyvärr att man tog bort Onceforall Face från systemet :whoco5:

Lazze 2015-04-11 14:35

Första storfavoriten föll..
Härligt..i nästa 70% re..he he , Tant Agda har influerat massan..
Spelmässigt härligt när "alla" haussar "fel" hästar och dissar dom klara (Maven)..
L

Chiron 2015-04-11 14:35

Problemet med denna häst idag var ju procenten, 14 % var för högt...

Manprinsen 2015-04-11 14:36

Hade nog inte heller tagit med OF men nu hade jag råd att i stort sett helgardera det loppet så den åkte med.

mackpeter 2015-04-11 14:36

Sådärja - blivit hånad hela veckan för att jag varnat för Conlight Ås. Och påpekat, att hans debut inte var så dunderfin, som många påstod.

Chiron 2015-04-11 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 422234)
Hade nog inte heller tagit med OF men nu hade jag råd att i stort sett helgardera det loppet så den åkte med.

Jag spikade Conlight Ås av den enda anledningen att de flesta hästarna i loppet inte var redo och Kolgjinis häst var för mycket streckad (har ju inte visat något på länge).

Chiron 2015-04-11 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 422235)
Sådärja - blivit hånad hela veckan för att jag varnat för Conlight Ås. Och påpekat, att hans debut inte var så dunderfin, som många påstod.

Fast i ärlighetens namn blev det väl inte mycket till lopp? Kolgjini fick styra och ställa...

Manprinsen 2015-04-11 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 422236)
Jag spikade Conlight Ås av den enda anledningen att de flesta hästarna i loppet inte var redo och Kolgjinis häst var för mycket streckad (har ju inte visat något på länge).

Jag brukar försöka undvika att spika i unghästlopp, det kan sluta lite hursom...

Men går man kort eller kör flerbong så är det rätt att spika CÅ :)

Stekel 2015-04-11 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 422231)
Tack för den. Överlägset bästa hästen i loppet baissade du. Gjorde tyvärr att man tog bort Onceforall Face från systemet :whoco5:

Sorry, men jag håller nog fast vid den dissen även efter loppet. Fanns inget spelvärde, men man kan ju ha med den ändå.

Lazze 2015-04-11 14:40

Spoiler:
Problemet med denna häst idag var ju procenten, 14 % var för högt...
...Sant..
Hade gardat med 5 kameler ..men rensade hyfsat då många spikade 6:an..
bra start!
L

Sprite 2015-04-11 14:40

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 422239)
Sorry, men jag håller nog fast vid den dissen även efter loppet. Fanns inget spelvärde, men man kan ju ha med den ändå.

äh inte ditt fel, uppskattar dina tips. så jävla surt bara att man hade med den först men tog bort den pga det inlägget.

Nya tag! :)

Manprinsen 2015-04-11 14:40

1 miljon system försvann, bra rensare.:moneybag:

hammmmmar 2015-04-11 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 422232)
Första storfavoriten föll..
Härligt..i nästa 70% re..he he , Tant Agda har influerat massan..
Spelmässigt härligt när "alla" haussar "fel" hästar och dissar dom klara (Maven)..
L

Sex lopp kvar :)

Shooter 2015-04-11 14:41

151 kr efter V75-1. Det är en bra början.

Lazze 2015-04-11 14:42

Citat:

1 miljon system försvann, bra rensare.
Japp , tur att de flesta spelar efter "expert" /Tv tips ,
Roligare efter nästa när dagens största (70% .???) torskar..
L

Chiron 2015-04-11 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 422244)
151 kr efter V75-1. Det är en bra början.

Nyckelloppen är ju de två lopp som kommer nu. Skräller det nu kan det bli en fin utdelning. Annars tror jag faktiskt att det blir jackpot igen...

jeeboy 2015-04-11 14:43

Vinner en häst med startnummer över 7 så får inte jag 7 rätt iallafall, tittar på min rad och ser bara 1:or 2:or 4:or o 5:or o 6:or typ =)
Ofta som det är låga nummer på Jägerso så hoppas det funkar denna gång med =)
Började rätt med Ludde iallafall.

draken 2015-04-11 14:44

De flesta spelade nog på vad hästen har visat de senaste 1,5 åren och då är det inte så givet att ta med den.