Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-06, 11:50   #16

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Ja det är klart. Det finns ju väldigt många rader man kan komponera som det inte går att få betalt på heller. Var iaf en som hade kryssat i v7 och blev ensam. Det är ganska klantigt. Då har man kastat bort ganska mycket pengar på 6or och 5or
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 13:28   #17

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Roade mig under kvällen igår med att räkna fram hur överspelade favoriterna egentligen är.

På V86 vinner i genomsnitt 38,4% av alla favoriter. De vinnande favoriterna är i genomsnitt spelade till 45,0% av insatserna.

På V75 är motsvarande siffror 38,6% vinnande favoriter, spelade till i genomsnitt 43,7%. Lite mindre överspelade med andra ord.

V64 visar upp siffrorna 37,4% som andel vinnande favoriter. De är spelade till i genomsnitt 44,3%. Mest överspelade av alla.

Skillnaderna bland andra-, tredje- och fjärde-handare är inte alls lika stora, och vissa fall har spelarna undervärderat deras vinstchanser något. Som spelare gör man således alldeles rätt i att hata bort favoriter, de förstör spelvärdet.
Det ligger i linje med vad jag trodde, det är stor skillnad på hur mycket folk läser på inför de där olika spelformerna. Tror det är en jättestor del i vad man kan se i den där statistiken. Det är följa John som gäller av kollektivet på alla spelformer, men det blir mer påtagligt på V64 där man inte lägger många minuter på att titta igenom loppen utan tar genvägen och singlar någon favorit bara för att den är stor istället för att läsa loppet ens.

Men att bara plocka den där statistiken ger inte så mycket mer än att konstatera att favoriter i allmänhet är hårdare spelade än deras vinstchanser. Det finns ju faktiskt spelvärda favoriter också. Ur min statistik över alla V64-omgångar 2014 får jag ut att favoriter i spannet 40-49% på insatsfördelningen vann 48,6% av sina lopp (106/218). Med det underlaget kan man rakt ut singla vissa favoriter utan att läsa på och ha hyggligt på fötterna när man gör det. Jag har inte läst 2 sekunder på tredje avdelningen idag men har redan bestämt mig för att spika favoriten där (som jag bedömer kommer hålla sig inom spannet).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-06, 14:29   #18

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det ligger i linje med vad jag trodde, det är stor skillnad på hur mycket folk läser på inför de där olika spelformerna. Tror det är en jättestor del i vad man kan se i den där statistiken. Det är följa John som gäller av kollektivet på alla spelformer, men det blir mer påtagligt på V64 där man inte lägger många minuter på att titta igenom loppen utan tar genvägen och singlar någon favorit bara för att den är stor istället för att läsa loppet ens.

Men att bara plocka den där statistiken ger inte så mycket mer än att konstatera att favoriter i allmänhet är hårdare spelade än deras vinstchanser. Det finns ju faktiskt spelvärda favoriter också. Ur min statistik över alla V64-omgångar 2014 får jag ut att favoriter i spannet 40-49% på insatsfördelningen vann 48,6% av sina lopp (106/218). Med det underlaget kan man rakt ut singla vissa favoriter utan att läsa på och ha hyggligt på fötterna när man gör det. Jag har inte läst 2 sekunder på tredje avdelningen idag men har redan bestämt mig för att spika favoriten där (som jag bedömer kommer hålla sig inom spannet).
Det här är mer en förklaring till varför utdelningarna ofta blir riktigt usla när det vinner en favorit mer än vanligt, och vice versa, varför det blir rätt bra betalt när det är en favorit mindre än vanligt.
Spelarkåren är rätt tunga på favoriter i sina system, och söker man efter utdelning är det inte en favorit till man skall ta med på systemet.

td