|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V64-Östersund
Dags för Östersund!
![]() Omgångens bästa spik? Tänkbara skrällar? |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
ser öppet och svårt ut, kanske SO( Norrlandskungen) har nån bra info...nån förslag i avd 2 och 6?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tycker det ser ut att vara väldigt ojämna lopp med toppchans(risk) för 4 rättsjackpot.
Knifetown Action går från stentuffa solvallalopp till klent norrlandsmotstånd och Pihlström ska dessutom rycka alla skorna. Den måste väl då ha tappat skallen totalt för att det inte ska bli spets och slut mot sådant här motstånd. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mellby Toker är nog ett spikförslag
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Favoriten i Avd-2 vinner ju aldrig. på det tillägget.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Vinner Mellby Toker i kväll så ska jag promenera fram och tillbaka till Östersund från Malmö utan stopp med start kl 22 i kväll.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Spets och slut på Knifetown Action? Hur snabb ut är Seaborn Simona?
Och Fender släpps till ledningen tidigt och därefter finns ingen som plockar ned honom? Inte heller någon som kan plocka ned Bonbon Mearas ifrån ledningen? Senast redigerad av AMHC den 2015-04-10 klockan 18:47. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jag spelar inte idag. Gillar inte Östersunds bana men några idéer som kanske gynnar andra...
Avd 2: 7 Jardar - första starten i Sverige, gynnad av körspö, offensiv kusk - spelvärd! Avd 3: 13 Leif - bästa hästen, favoriten brukar galoppera lite när som helst, Crusioux eller Västerbo Carrera kan trycka på favoriten i dödens vilket gynnar Leif, endast 13 % måste streckas! Avd 4: 8 Maya Gold - bästa hästen men sämsta spåret, Linderoth har höga tankar om henne så vill han vinna skickar han fram hästen direkt annars bör man inte glömma 6 Kenedisa Rollax - årsdebut avklarad, hemmahäst och hemmakusk, spelvärd! Avd 6: 8 Lome Lykt - egentligen ett öppet lopp, Perssons stallform på väg upp, gjorde en stark insats näst senast, min vinnare i loppet! Ville bara dela med mig av mina tankar trots att jag inte spelar idag. Lycka till allihopa och hoppas att någon av dessa hjälper Er! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Sizzling avd 1 , bffg ska bli kul å se. Sen som Olle säger så knifetown om den inte är förstörd så sås på den
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
ajaj, just hemkommen och ser att det är Östersund ikväll. Usch vad dåligt påläst man är. Skärpning. Får sopa ihop nåt i all hast. Enda som kittlar är väl NATURLIGTVIS min kära Lienpilen. Fick 16 gånger senast + tvilling + trio men denna gång högt 10 skulle jag gissa på - om den nu vinner. Hästen var ju formidabel senast 25.7 med galopp på monté men det lyste toppform! Inget annat att notera utan det ser väldigt favoritbetonat ut.
JO, ser just att Global Millionaire startar, Den är inte alls dum och det bästa, de är aldrig påpassad av kollektivet. Brukatr ha bra avslutning och om Knifetown tappat tävlingslusten så kan det vara ett kul kryss Senast redigerad av SO den 2015-04-10 klockan 19:14. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nån som vet vad spelvärde säger är 2 viktiga saker om knifetown?
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Knifetown vinner från dödens lika enkelt som från spets om det är seaborn som utmanar.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
![]() Lycka till SO! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2) |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ser ut att vara några starka favoriter ikväll. Jag kör enbart för sexrättspotten. Alternativet hade varit flerbong.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+5) |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Är tråkig och spikar favoriterna i Avd 1 & 5.
Gaddar kvällens stora med Leif. Kan va dumt då Leif har lätt för galopp. Är nöjd med sex rätt idag x 2,5 och nån tusenlapp. men som vi alla vet är trav otroligt svårt. Hoppas Ulf Ohlsson vinner nu, är väl segerlös på ca 45 starter? Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-10 klockan 20:09. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Första favoriten gjorde sitt jobb och tvillingen satt.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Varför skulle jag gå från malmö?
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Jag tycker Halvard K ser fin ut, men lirar inte vinnare här.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
haha gjorde ett liiiitet ett , enda loppet med gadd var i andra nu , men inte 6an
på 6 hästar
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sexan hade ju bara ren flax att när favoriten hoppar, blockerar han dem som är bakom totalt och låter sexan sticka, nian jobbar ju på bra, även fast den fick stanna upp och allt.
Otroligt synd då man trodde mer på nian än sexan, befogat ändå. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Det var ju synd att Jardar hoppade. Blev trea sedan.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Man blir ju fanimej andfådd på odågan som kommenterar.Hur fan hinner han andas?
Snacka konstant som en kulspruta gav honom jobbet men kunnigheten lyser med sin frånvaro.Att läsa sig till vilken häst är bror med vem kan vem som helst. "Ohlssons häst har slutat att fungera" imponerar inte på mig, i alla fall. |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
såg ej loppet kom nu, va hände med fender?
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hoppade i ledningen, lät sexan sticka iväg medans han blockerade för nian och en till.
dado (+2) |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Galopperade i ledningen utan minsta störning ca 400m kvar.
|
|
|
|
|
#31 |
|
fa.... då är man hej då.. nån bra dd major? du är dd speci..
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
DD: 3 mot 1,8
Tror typ 20x och 35x. Väldigt fina chanser. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
2-13 utan att blinka.
|
|
|
|
#34 |
|
DD: 3-11. Inget vidare odds, men för skojs skull så ...
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ett litet VP i avd 4 på Robis Tova inte så tokig senast, kan få en bra resa och få vinnar hålet till slut.
Prova den dado om du vill ha kassa
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tror Seaborn kommer va chanslös, enda chansen den vinner är om favoriten sitter fast i ryggen och den får bestämma tempo. För den går inte under 1,15 ens annars...
Men det va ja tror. så spela på seaborn är kanske inte så smart, men jag är ju en korkad jävel så lyssna inte på mig Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-10 klockan 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Örebro banan ,nr 4 barbro palema hade vunnit om han hade gått ut i sista sväng , jävlar va den gick på upploppet.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
2-13 = tt spelet.
dom har sällan rätt på DD
|
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ett tag funderade jag (i stället för fega 2,11,13 som det blev) att spika Te Freddo Knick för att ha fler hästar i avd.2.Hade jag gjort det hade jag i alla fall INTE tagit med Linderoths häst.Inte ens med facit i hand! Sån röta hade han helt enkelt...
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
En liten undran: hur resonerade familjen Grundmann, vem som skulle köra vilken häst?
Enligt Peter kör han en sämre häst - varför låta orutinerad Lisa köra den bättre?Eller är det rökridåer?Som ändå inte har nån betydelse när Bergh kommer? |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Jag tror på Bergh. Lily hade nog haft en vettig chans med en proffskusk, men känns rätt tveksam nu.
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Jag tror det är nåt allvarligt fel på den där Robin, Hålla en lång utläggning om Lindsey Vonns alpinmeriter mitt under pågående lopp......
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Diskutera OS brons i Super G!! HAR DU RÖKT SVAMP INNAN SÄNDNING? Av med ljudet och på med P4 Östersund som kommenterar loppet på ett mer intressant och professionellt sätt. SKÄRPNING!!
|
|
|
|
#45 |
|
Inte bara en som är less på Robin nu. Flertal på sharps, och sharps är en myra i rymden av dem som kollar totalt. Tror många fler än oss är less. Dags för Kanal75 att agera! Fler är mot än för anser jag, sen är han säkert jätteskön som person, hur trevlig som helst. Men finns bättre lämpade, hade det varit mig hade jag accepterat, tagit lärdom kommit igen.
Jag tycker bara det är så tråkigt, när jag vill kolla trav vill jag inte höra om annat. Jag vill veta vem som leder, om jag inte ser det. Jag blir ledsen, har kollat trav i 20 år. och det blir sämre för varje dag med denna person. Men som sagt det är inget personligt agg, han arbetar ju ändå mot offentligheten då måste han kunna ta kritik. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+20) |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Dubbelrött på Knifetown Action: Just nu 12 för 10 hos statliga monopolet. Nästan 3 ggr hos nätbolagen långt efter att det kom ut ok skorycket, jänkarvagnen mm.
Spelvärdet är väl lägre än obefintligt. Avstår därför dd spel i kväll så det får bli en spelfri fredag. I längden blir man ingen vinnare på att spela sådana groteskt överspelade hästar. |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Oftast är det så att den bästa kusken tar den "svåraste" hästen då, säkert är det så i detta fallet också.
|
|
|
|
|
#49 |
|
Britt kan ju bara glömma någon spets, Ulf kör tills det blir ledning! Bara startgunga och soppatorsk som kan fälla favoriten.
Skorycket på Lome Lykt ser ganska intressant ut...
|
|
|
|
#50 |
|
prövar dd
2 mot 1,6,7,9,12,13 x100kr |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
hoola (+20) |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Risken för startgunga ökade ganska dramatiskt nu...
|
|
|
|
#53 |
|
Det är fullt möjligt.Hade jag gjort intervju med Peter hade jag ställt frågan om rollfördelningen och taktiken.Apropå intervjuerskan hos ATG Live: hon frågade Robert Wilhemsson om hans tankar i fall han fick köra i ledningen med Lienpilen.En sån fråga tyckte hon var relevant att ställa när hans häst står 40 meter bakom Grundmanns duo.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Det såg inte så bra ut på favoriten.
|
|
|
|
#55 |
|
Knifetown Action ser bedrövlig ut innan loppet så det var tur man inte spelade. Borde väl strykas ?
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Och så var det med de.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Som väntat var Knifetown Action överlägsen.
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ja, det funkade i loppet och var då som väntat överlägsen mot norrlandsskräpet den mötte idag.
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Fy fan, det är tur att man väntar in i det sista med att lägga spelet. Hade singlat favoriten men slog om helt när jag såg den misslyckade starten. Blir så trött!
|
|
|
|
#61 |
|
Imponerande att hästen tog sig samman och var smått överlägsen.
|
|
|
|
#62 |
|
Bergharn i sista så blir det lite spelpengar in idag med. Har i o f sig redan satt ett par tvillingar, men det vore fint med den här också.
Senast redigerad av Shooter den 2015-04-10 klockan 21:56. |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Fick feeling för att det skulle bli galopp omgående, men inte fan har man den tur idag inte.
|
|
|
|
#65 |
|
Blir som väntat jackpot idag.. Ska bli snö på söndag när det är Norrlandsbana igen. Det kanske kan göra den på förhand ihåliga omgången i Umeå då lite mer oviss ?
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
1 eller 8 för DD. Synd att man bommade i Avd-2 på V6.
Tror ändå det finns relativt bra chans på ddn. Tyvär vart ju 3-8 totalt ner spelat. |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
9/26 har Grundmann bakom Lily Viking, Norberg 0/6. Bara 11 hästar kvar i loppet och både Persson och Bergh har bra hästar på 40. Sällan jag sett en så genomdålig favorit...
|
|
|
|
#69 |
|
Hoppas att J-O P. och Bergh hjälps åt att komma ifatt Grundmanns.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Hoppas Båth också flyttar. Då finns det bara skräp kvar däruppe och därmed lite mer ovissa lopp. Men det är ett skämt att hästarna däruppe ska tävla om sådana pengar som dom gör när klassen är så otroligt dålig. Det är ju breddlopp av dålig klass oavsett vilka prissummorna är så fort inte Båth, Bergh eller möjligtvis Per Linderoth har hästar till start där uppe.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Lesja Kongen såg inget bra ut, så galoppen kom inte oväntat.
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Registrerat spel Datum: Fredag 2015-04-10 Bana: Östersund, omg. 7 Lopp: 11 Spelform: Tvilling Hästar: 2, 7, 8, 11, 12, 13 U-hästar: 8, 11 Vadet gäller startnummer 9 x 150,00 kr Totalt: 1 350,00 kr
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Riktigt grymt. Lienpilen hade aldrig kunnat förlora efter den stora markförlusten
ur att man sprack i Fenders lopp annars hade tusingarna kunnat hamna i rätta plånkan Men det går fler tåg Registrerat spel Datum: Fredag 2015-04-10 Bana: Östersund, omg. 7 Lopp: 11 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 U-hästar: 13 Lienpilen Vadet gäller startnummer 10 x 10,00 kr Totalt: 100,00 kr Kvittonummer: 0D24 9838 66B5 9145 |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Surt att man missar V6 på ett sådant vis.
Hade 2,3,7,8,9 i Avd 2. Där jag bommade. Dock betalar DD tillbaka. När jag lämnade in stog den i 20x. Slutade på 10x. det är också surt. PS: Jag är butik spelare. dado, hoppas du rygga min dd, vart ju lite pengar tbx iaf Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dado (+2) |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
Bara skräp i dom loppen men kolla Mantorps V65a på kvällen. Där är det några riktigt bra lopp. Man blir bedrövad nu när alla Norrlandbanorna är igång och man ser hur mycket sanslöst dåliga hästar det finns där uppe som man slänger ut prispengar på. När ska förnuftet segra ? ägge ner hälften av banorna när uppe och lägg alla pengarna på travet söderöver ? Det är ju sjukt att fortsätta med alla dessa skräplopp på banorna där uppe bara för att man sagt att alla banor ska finnas kvar.
hoola (+20) |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Bara å resa dit med hästar å hämta då ?
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Lome Lykt hade jag iaf rätt... |
||
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
Om du kikar lite på vem som fött upp hästarna som tävlar i de norrländska loppen så är det gott om uppfödningar från våra allra största och mest framgångsrika uppfödare. Menhammar, Broline, Erikssund, stall Zet, Sisyfos, Snogarps gård, Bender, Västerbo, Tarzan, Brodda, Denco etc. Fråga dem vad som händer om man lägger ned en massa trav i Norrland.
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|