Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-18, 20:09   #421

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Förändringar på G from 2/5 på V75: https://www.travsport.se/article/2.292/1.446809
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:13   #422

OskarSvanbergs avatar

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6083
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Speedyearl Visa inlägg
Intelligent styrning av Oscar Svanberg...varför släppa ner häst framför om han ändå vill gå i dödens?!

Snacka om att favoriten får det kört i halsen...dock bästa hästen men man behöver ju inte göra jobbet åt favoriten...
För att han körde långsammare än 20. Det är normalt en signal att man vill släppa. Ville också gå före Lindblom eftersom jag inte tyckte att jag kunde vinna annars.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shjuve9le (+10), tomtom2 (+10), Fulsprit (+5)
OskarSvanberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:14   #423

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rickart Visa inlägg
Men hur usel trodde du han var? Du vet att han startade prix d'amerique för några månader sedan va?

Jag har aldrig påstått att jag trodde han var usel...du behöver inte vara dryg din halvmessyr till människa.
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:15   #424

drakens avatar

Sharp$: 8028
Standard

En rad som denna sätter man ju om man vill i stort sätt men man hoppas nästan alltid på lite mer. Oftast letar man efter värde som inte finns. Det finns egentligen inga dåliga spelvärden ,bara dåliga spelare som inte kan analysera om det blir mycket eller lite i utdelning och viktar sina spel efter det.
En del säger att det inte går ut på att få 7 rätt. Skulle säga att det är precis det, det gör. Man får alltid mest på 7 rätt oavsett utdelning men kan man inte analysera så tror man alltid att det blir hög utdelning och går back på sina stora system såklart.
Spelar man större system så står man över en omgång som man ser att det troligen kommer ge lite eller så slänger man in ett litet system för lite pengar som man både kan ha och mista men som det ändå finns chans på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), SO (+5)
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:19   #425

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg
För att han körde långsammare än 20. Det är normalt en signal att man vill släppa. Ville också gå före Lindblom eftersom jag inte tyckte att jag kunde vinna annars.

Hästen var sjukt grym Oskar. Saveur var bra men din var minst lika bra , resten miiiil bakom var rädd om pållen
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:19   #426

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av OskarSvanberg Visa inlägg

Absolut måste du gå före Lindblom. Tyckte bara det såg märkligt ut med släpp och ut för att passera några 100 meter senare.

Grattis till ett starkt lopp och en häst i grym form!
Speedyearl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:29   #427
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Hela ekipaget räknas väl inte alltid? Finns många kuskvinster, vi fick bevis på det redan igår, Månprinsen AM...
Nja, det är ju ett talesätt när en kusk inte tar tillvara en hästs möjligheter och kapacitet. Tveksam om det blivit startgalopp med t ex Örjan i sulkyn eller hur?

En polare till mig hade annan åsikt än du beträffande Månprinsen AM. Han sa så här igår Hästen måste vara ett unikum, grejade vinsten TROTS Gunnar Melander. Det var hans synsätt på loppet hehe. Jag har svårt att kritisera Gunnar eftersom det är en hyvens kille och alltid positiv och trevlig att prata md.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:35   #428
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av draken Visa inlägg
En rad som denna sätter man ju om man vill i stort sätt men man hoppas nästan alltid på lite mer. Oftast letar man efter värde som inte finns. Det finns egentligen inga dåliga spelvärden ,bara dåliga spelare som inte kan analysera om det blir mycket eller lite i utdelning och viktar sina spel efter det.
En del säger att det inte går ut på att få 7 rätt. Skulle säga att det är precis det, det gör. Man får alltid mest på 7 rätt oavsett utdelning men kan man inte analysera så tror man alltid att det blir hög utdelning och går back på sina stora system såklart.
Spelar man större system så står man över en omgång som man ser att det troligen kommer ge lite eller så slänger man in ett litet system för lite pengar som man både kan ha och mista men som det ändå finns chans på.
över 1.2 miljoner kuponger försvann ju så V75 är rejält svårt. Minsta felsteg och du är borta från 7 rättschansen. Världens svåraste spel brukar ju Raffe säga. Det där med stå över en omgång har jag lurat mig själv flera gånger. När man helt är inne på att det är flerkuponger som gäller, då brukar det ibland bli stora utdelningar!!!

Det här får du jätteplus för; bra skrivet
Det finns egentligen inga dåliga spelvärden ,bara dåliga spelare som inte kan analysera om det blir mycket eller lite i utdelning och viktar sina spel efter det.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:38   #429

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Hahah dagens!
Vad tror du händer om alla står över så fort det "luktar" låg utdelning då?
Ska alla andelsspel runt om i landet skippa en omgång för att det ser ut att bli låg utdelning? Om du har 3000:- att tippa för i ett andelsspel så spelar man väl inte för att vinna 1200? Så dum kan ju ingen vara. Du spelar ju för att vinna mycket pengar. Men eftersom du verkar ha svart bälte i att analysera omgångar så kan ju du lägga ut max 50kr rader i fortsättningen så kan ju alla vi som spelar andelsspel rygga dig och spela flerkupong så blir vi miljonärer allihopa.
salkin90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:41   #430

drakens avatar

Standard

Upp till var och en. Jag har minskat mina förluster med enormt mycket genom att stå över. Rätt har man inte varje gång såklart men minst 8 av 10 huruvida utdelningen kommer att bli bra eller inte .
Gammal 2015-04-18, 20:41   #431

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
över 1.2 miljoner kuponger försvann ju så V75 är rejält svårt. Minsta felsteg och du är borta från 7 rättschansen. Världens svåraste spel brukar ju Raffe säga. Det där med stå över en omgång har jag lurat mig själv flera gånger. När man helt är inne på att det är flerkuponger som gäller, då brukar det ibland bli stora utdelningar!!!

Det här får du jätteplus för; bra skrivet
Det finns egentligen inga dåliga spelvärden ,bara dåliga spelare som inte kan analysera om det blir mycket eller lite i utdelning och viktar sina spel efter det.
Det är väl självklart att det finns dåliga spelvärden. Om en häst har galopperat i 9 av 10 starter men är streckad på 80% tycker du att det är ett bra spelvärde på den hästen då?
Gammal 2015-04-18, 20:45   #432

Standard

Citat:
Upp till var och en. Jag har minskat mina förluster med enormt mycket genom att stå över. Rätt har man inte varje gång såklart men minst 8 av 10 huruvida utdelningen kommer att bli bra eller inte .
Jag kan minska mina och mina kunders förluster också genom att inte spela alls. Då spar vi ju garanterat pengar. Och om alla gör som mig så finns det inga pengar att spela om på v75 heller. Eftersom det är jackpot var och varannan helg så kanske vi kan korta ner v75 till runt 10-15 helger per år så kan vi satsa då för resten av omgångarna har alla valt att stå över för det luktar låg utdelning så det finns iaf inga pengar att spela om.
Gammal 2015-04-18, 20:48   #433

Migges avatar

Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av salkin90 Visa inlägg
Det är väl självklart att det finns dåliga spelvärden. Om en häst har galopperat i 9 av 10 starter men är streckad på 80% tycker du att det är ett bra spelvärde på den hästen då?
Finns ingen häst som blir megafavorit på 80% med den raden!
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 20:51   #434

Standard

Nej det vet jag väl, men vi pratar spelvärde. Det är många hästar som är favoriter trots dåliga rader. Tack vare Harry Boy. Och då är det väl inte spelvärt att spela den hästen
Gammal 2015-04-18, 21:12   #435

drakens avatar

Standard

Fan blir du sur på mig för din pajas. Jag har inte nämnt varken dig eller ditt andelspel. Säger bara vad jag tycker. Det är upp till var och en att vikta sin insats efter troligt utfall för bästa resultat.
Svara

td