|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 ESKILSTUNA
Bästa spik? Bästa drag?
nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bästa värdespiken idag måste väl vara Quiteanotherstory?
I nuläget tredjehandare på 16%! R.K.Princess överstreckad favorit... Sämre spår och form än mitt drag!
|
|
|
|
#3 |
|
Efter att ha kollat lite i arkiven nu på eftermiddagen så kan kanske Clemenza vara lösningen i ett annat ihåligt lopp? Vad tycker ni? Även Varenne Avenue låter man uppåt på fick ju ett perfekt andra spår idag och sitter fint till direkt om man nu inte laddar? om man ska nämna några drag vill jag varna för prisvärda skrällar som Sanna Vint (avd3) som också lär sitta bra till direkt, (kan avsluta) passa även för Big Ben som inte är så tokig när han tänder till. Positiva tongångar även där och enbart 1% just nu. (avd5)
God tur! |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
konstigt streckat i dd1, obi degato under 5 % jartinec 3 % exclusive zon 7 % big ben, part two, linslusen, är det så säkert att carpenter bara vinner ? |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Båda har väl ingen speciell form speciellt inte Quiteanotherstory som bara har nollor, dåliga tider, och en diskning senaste.Men lycka till iallafall. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Avd 1: En öppen avdelning, där det är helt skumt att favoriten är spelad till 62%. 25% Hade räckt. Jag garderar, det smäller här.
Avd 2: Hittar inte så mycket intressant, men Arnold Scoop är absolut en intressant lus. Avd 3: Sketet lopp, men Tino Ärling har bästa hästen, han är en bra kusk. spikar ev! Avd 4: 5,8,12 tror jag det kommer stå emellan. Avd 5: Obi Degato känns helt klart intressant. Dock så är ju favoriten en maskin som alltid presterar, man ska springa fort för att rå på sig denne favorit. Avd 6: Finns inget och säga. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+6) |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
En stor favorithäst gör sin första start efter lång frånvaro, Ametrin ♥
Minns förra året då den kom ut i första loppet, fredagen inför Elitloppshelgen och dundrade runt från dödens, till överlägsen vinst på 1.10.2. Mäktig syn! (kikar ni på loppet så ignorera tiderna, gick ej 1.04.4 första 500 eller 1.08.2/1000, utan 1.08.2 första 500 och 1.10.0/1000.) Efter det blev det 6 starter, 3 galopper, två vinster varav en från bakspår på medel där den rundade allt, till spets i rasande fart. Sen blev den halt och det tog 3 månader innan de fick ordning på den. Idag är det dags att beträda banan igen. Ser det är anmält ¢¢. Hans-Ove är en försiktig general överlag och rädd om sina hästar men denna har fått jobba för havren, tål det. Behöver så klart lopp i kroppen, men tror denna kan räcka hela vägen oavsett. HO har ju haft några årsdebutanter som mäktat vinna direkt i år. Hur som, kul och se Ametrin igen och jag hoppas på utklassningsseger trots avsaknaden av lopp i kroppen. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Avd 3: 1 Define´em - jänkarvagn första gången någonsin (enligt Croon) och helstängt huvudlag första gången i Croons regi!
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Säger bara Glamorous med Erik!
Inte en chans att strecken stannar på 6%, men det struntar jag i. Hammaren är framtagen - spiken hamras i! Övriga drag är bla Clemenza & Najad (tyvärr i samma lopp), Power to Be till 0% är taget. Avd 6 helgarderas då jag tycker loppet är öppet och egentligen vem som helst kan vinna. Baktungt system för en annan. Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Missa inte 19:19 Moni To Spare.
Snabbaste debutanten någonsin i Sverige efter sin uppvisning i sitt livs första lopp, inte illa pinkat av en amatörtränare. (raderade ut Maverick Mans svenska debutantrekord från 2013) Niklas Johansson köpte MTS och Dark Chocolate i ett "tvångspaket" och tror trots ovanstående debutlopp, att Dark Chokolate är den bättre i grunden. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Där blev Digital Ink klar för Elitloppet och Tarzan tackat ja.
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tycker att Najad Tilly känns lågt streckad nu, bra långskubbare och Örjan upp
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
I det loppet tycker jag att 7 Zirkon Hoss är lite bortglömd. Årsdebuten avklarad (fin avslutning när Björkroth körde), stark häst och Kontio kanske kan ta sig till spets och diktera ett lagom (lågt) tempo...
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ja men oprövad på distansen, det kan ju funka bra iallafall. Tycker även att 1 Joe Rivner kan vara värd ett streck vid gardering. Favoriten har ju inte tider som avskräcker på distansen och jag tycker det är en svag favorit
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Jo, du har rätt, Joe Rivner är väldigt spelvärd. Går inte att lita på hästen, lite ojämn och kan galoppera men till 2 % just nu är den ett fynd! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+3) |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Dagens spikar blir Rolex Bigi (Toppchans) och Seedorf O.M.F. (Galopprisk, annars fin chans).
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
I mina ögon är Uranium en grym häst med bra chans i första, jag tar ställning spikar!
Dagens andra spik blir faktiskt R.K Princess. Låset i avd två med Ramona win & Arnold Scoop. Går man igenom dem tre, borde V6 ligga nära till hands. Lycka till ni andra! |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Vi Tippa spikar Svart Kronos i avd 2 med Fredde B Larsson. Vet de något som jag missat? Har svårt att se den speeda ner Varenne Avenue som jag överväger att spika
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
De är inte ensamma om att tro på Svart Kronos. Jag känner dock inte till hästen och garderar loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
![]() Speciellt med tanke på att Uranium verkar vara på nedgång. Hoppas det går bra... |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Tack detsamma. Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-13 klockan 18:12. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
I see :-) Svart Kronos måste nog sänka sitt rekord minst 1,5 sekunder idag för att vinna och det med Fredde B från bakspår på förmodat snabb bana
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Filmtokig (+5) |
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Fast Rolex borde väl vinna trots att den inte är toppad? Vann ju förra året med skor efter tre månaders vila. Nu är det en månad längre. Kontio lär nog sända fram hästen rätt så omgående. Tidig spets. |
||
|
|
|
|
|
#35 |
|
Testar få gratis spelpengar, V/100 JK's Baron
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Lade märke till att 3 Order By Keeper har blivit kastrerad. Första barfota bak, endast 2%. Om nu någon vill fälla Rolex Bigi är ju den intressant...
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
59 % på Rolex Bigi får anses vara väldigt bra trots årsdebut. Hade den haft lopp i kroppen så hade den nog varit streckad på minst 79 % här.
Chiron (+3) |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Twigs Voice spetsar och går en 13 tid, vem ska plocka ner den?
|
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ja om gardering men om Varenne Avenue går felfri vilket jag tror så borde det vara bra chans. Swimming Pool är mitt andra streck om gardering, den hamnar ogärna utanför prispallen. Fördelen med de första loppen är att man kan avvakta värmningar och sen info innan man bestämmer sig. vad tror du om spik På Varenne Avenue?
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
Korpi brukar väl köra i lite likt Kolgjini när han spetsar? Blir det högt tempo lär ju favoriten ändå vinna. |
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
MikaF (+3) |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Testar Playboy Face som vinnare då Redéns ser lite hetsig ut. Felfri vinner nog Redéns.
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Nåväl den ska spanas in, likaså Moni To Spare och några till. Spelet får vara idag, tid för det finns först i slutet på veckan. |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
Många galopper på Sundbyholm hittills.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Moni To Spare!!! Vilket jävla monster! Vilken debut och vilken andrastart! Herrejävlar!!
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Helge (+10) |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Inte påläst ikväll, men är det inte intressant med 6an i avd 2 första barfota runt om som 7procentare ? Det spelvärdet lär i alla fall inte finns på toton då det är den enda det lyser dubbelrött på.
Slog precis på för att se Rolex Bigis årsdebut. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Ett sto över medel, får nog svårt mot ganska bra grabbar.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Rolex Bigi ser riktigt fin ut.
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Jorma kör gunga med Rolex och gav sedan upp loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Rätt men ändå fel.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Så överspelad Rolex Bigi så de sjukt, tog inte ens med den och inte heller BG med nummer 1 på min bong, 5, 6, 8, 10 räckte =)
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Twigs Voice spetsar och går en 13 tid, vem ska plocka ner den?
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ja, den såg fin ut efter galoppen. Jorma skulle nog tagit det lite lugnare från början då det ju var redan vansinnestempot. Men när järnskorna åker av nästa gång vinner den.
Twigs Voici var väl värd att få vinna nu efter flera bra lopp. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Många betrodda som har hoppat på banan idag. På reprisen ser det ut som att Rolex hoppar omotiverat. Hade vunnit utan gungan. Har dessutom bara hoppat en gång tidigare i karriären, så det var snöpligt.
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
17,50 på barfotahästen med Erik A hos Unibet i nästa. Gissar på 6-7 gånger hos atg vilket inte känns spelvärt.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Han var ju ner i andraspår med rygg när hästen efter en stund gick över i galopp. Hade inte torskat därifrån med det tempo som bjöds.
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
10 ggr på Bet365 har lagt 250kr vinnare
|
|
|
|
#65 | |
|
Citat:
![]() Får kontra DD eller vad säger du?
|
||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
Har redan lämnat in en rak DD: 2-12. |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
3-7 Tvilling.
Står i 36x. Värt |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Ville ha ett system med sexsiffrig potential till kostnad under 100 kr så spikade Tamali Winner i sista
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Måste vara något problem med banan så många betrodda hästar som hoppar i loppen.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Den vinsten kan han tacka Goop för.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Puust...spiken satt trots flera korta galopper
asgaya3141 (+3) |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
i nästa har jag bara 2 och 7 Ametrin är nog bästa hästen men jag spelar på ekipage och chansade bort den p.g.a orutinerad kusk .....får se om det straffar sig?
Senast redigerad av MikaF den 2015-04-13 klockan 20:42. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
Nä. Du står. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5) |
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
om inte spelarens häst hade galopperat, hade alla spelare vunnit. hört en del ggr att "den hade vunnit utan galopp." kanske, men det kan du aldrig veta.
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Detta är spelet trav. Riktigt roligt
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Det såg bra men räckte inte synd
|
|
|
|
#82 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Överlägsne kusken vann såklart. Och jag hade utgång på målgaloppören såklart. Så jäkla onödig också!
|
|
|
|
#84 |
|
Dumstruten på....missade den på två hästar trots varningar om bf och jänkarvagn här på Sharps.....Snyggt ni som satte den !
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Den killen kommer gå långt. Kaxigt att lämna andra ut passera favoriten och blåsa till ledning mot en mer betrodd och sen vinna.
AMHC (+5) |
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Om två veckor fyller stoet Cherry 12 år.Gjorde 6 starter 2013, ingen sen dess och så plötsligt hör jag att hon springer i ryggen på Julien F.
Va? Nåja, det var bara ordkonstnären m.m. Robin Hedström som inte kan bättre än så här. Sherry heter visst Goops häst.En skillnad för mig i a.f. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tomtom2 (+2) |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Har redan gått långt. Lite klassblandning att han får möte det här kuskmotståndet faktiskt. Sen måste man ha en hyfsad häst också, men kör de lika bra hästar allihopa och har likvärdiga lägen (teoretiskt) vinner Oskar varje gång. Helt överlägsen.
|
|
|
|
#88 | |
|
Citat:
Men att Oskar J är en av de absolut mest lovande kuskar vi har skriver jag gärna under på.
|
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
Lever! 4, 7, 12 nu....
|
|
|
|
#90 |
|
Då åker en av oss nu iaf Doob eftersom jag har spik på 6:an....
Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Erik Sjöhammar
![]() ![]() Kolla Najad Tilly! Vilken jävla lyx resa. Senast redigerad av Filmtokig den 2015-04-13 klockan 21:17. |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Andra raka tvillingen som trillar ner i upploppsgalopp-toaletten
![]() Men all heder till Alm som inte lägger sig på rygg för proffskuskarna!
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Citat:
Galopp titt som tätt och i v 64 2 vägrade han ladda med en startsnabb häst och hamnade sist.
|
||
|
|
|
|
|
#97 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Spelar en rak dd 5-11 x 200kr rygg på TT
|
|
|
|
|
#100 |
|
2,5 mot 3,12.
Insats spelar väl mindre roll. Man är väl inte bättre alt sämre beroende på hur mycket man spelar för. |
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Naturligtvis ändrade man från att låsa på 5-8 till att låsa på 5-12 av nån jävla anledning?!! Jag som dessutom "hatar" Haugstad pga hans kuskkonster...suck..
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Vilket sanslöst skitlopp, inte en käft förutom Wallin hade minsta intresse av att vinna loppet....
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Det är ständig galopp från kommentator håll.
|
|
|
|
#108 |
|
TT? har du tröttnat på oss Major?
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Speedway är också tråkigt
|
|
|
|
#111 |
|
Inga av Jägersloppen i lördags var väl direkt tråkiga trots spets och slut i alla 7. Det var ju inga blufflopp utan dom som vann svarade för grymma prestationer.
asgaya3141 (+20) |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
nej,har lite mindre tid att keep you guys posted. men det vänder kommande vecka.
|
|
|
|
#113 |
|
Om lelle_16 kunde lämna sharps för inläggen han tar del av så är jag inte främmande att lägga upp/ut TT.
tycker att det blir så himla uppenbart att vissa bara suger upp allt det bästa utan att bidra med något alls förutom kommentarer om "bara att rygga TT" mm
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet. Senast redigerad av Major den 2015-04-13 klockan 21:57. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Om man spelat på en vinnare, som kör spets och slut, är det med garanti ett roligare lopp än om man spelat på en som fightas där bak. Tror en del beror på det.
Nu jobbar vi in Barca allesammans! Jag ger dig gärna mina sharps Major. Inte för jag vet vad sharps har för funktion eller betydelse eller värde, men jag ska ge dig så mycket jag kan. |
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
haha bra bortkört erik. pod sitter å kollar å kollar. kör undan istället
|
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
synd hoola.. du tar dem imor.. jägers, kanske repris från lördag ..
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
grattis alla som vann ikväll ., nya tag imor jägers
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Det var i alla fall roligt att vara med in i det sista.En klar bortkörning av Erik som sket i att titta över vänstra axeln i tid.
Obs. - ingen efterhandare.Kolla på bongsidan. 1 - 6 2 - 2,5,10 3 - 1,2,4,7 4 - 4,6,8 5 - 2 6 - 6,11 |
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
Vem bryr sig om hen? Jag hade jobb la ut SS varje dag. Nu arbetslös. läget förändrades. Nu snyltar jag,
|
|
|
|
#122 |
|
haha nej såklart inte, men han jobbade ju inget förrän det var försent.Sitter och kollar sen ser han per å då börjar han vifta lite. bara smiska på tidigare så kanske han hållt undan ala ludde style, HIAAAAAAAA SMISK ![]() satt ju 150 på 2-12 på men hade rak 2-11 x 500 Senast redigerad av shjuve9le den 2015-04-13 klockan 22:03. |
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
synd hoola som jag skrev lite längre upp, brukar kolla på dina spikar men ibland lägger du ut sent syst så man hinner ej, annas mycket bra system du gör., du tar dem imor istället
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Stort tack för den!
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
asgaya3141 (+10) |
||
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Citat:
att han tipsade om en vinnarhäst lite för sent.Skall försöka skärpa mig!
|
||
|
|
|
|
|
#127 |
|
jag har aldrig upplevt dig som en snyltare. du har min respekt på sharps du är seriös.
|
|
|
|
|
#128 |
|
tack åtminstone 10 min innan eftersom du brukar ha bra spikar och spelar ungefär med samma system som jag runt 100 kr. snyggt ikväll, synd att erik sov i sista, du tar dem imor
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Ett Stort Tack Major det behöver jag höra just nu
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
tackade olle...Kollar på TV samtidigt, därför lite disträ...
|
||
|
|
|
|
|
#131 |
|
Du är duktig och.har bra ideer väldigt långt från en snyltare i mina ögon.....Hoppas att spelet går bra och att det löser sig på jobbfronten!
Senast redigerad av MikaF den 2015-04-13 klockan 22:31. |
|
|
|
|
|
|
#132 |
|
Vad bra att du tog med den! Alltid roligt när Sharp$are hjälps åt...
Jobbalitemer (+20) |
|
|
|
|
|
|
#133 | |
|
Citat:
Lite flyt med spik på Najad Tilly dock