Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-14, 12:04   #16

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Varför skulle man stanna hemma med hästarna, det har ju redan införts snålskala som det kallas på många lopp, där man ger lägre % till de bakom vinnaren.

Sluta med 50-25-15-10-5 , och istället ge 60-25-10-2,5-2,5 eller liknande.
Blir ju ramaskri naturligtvis från alla som inte har hästar som duger, men då får man låta de hästarna tävla på breddtrav, samt ut färre lopp och tävlingsdagar totalt, hästmatrialet räcker väl inte som det är nu heller egentligen ?

Samt det blir betydligt lönsammare för de som har bra hästar, vilket bör vara ett incitament för hästägande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 12:09   #17

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Varför skulle man stanna hemma med hästarna, det har ju redan införts snålskala som det kallas på många lopp, där man ger lägre % till de bakom vinnaren.

Blir ju ramaskri naturligtvis från alla som inte har hästar som duger, men då får man låta de hästarna tävla på breddtrav, samt ut färre lopp och tävlingsdagar totalt, hästmatrialet räcker väl inte som det är nu heller egentligen ?

Samt det blir betydligt lönsammare för de som har bra hästar, vilket bör vara ett incitament för hästägande.
Och den snålskala man införde har gjort att man tävlar mera, att det blivit svårare för spelarna? Frankrike gjorde tvärtom, de ger numera 45% av priskakan till den som vinner.
Gammal 2015-04-14, 13:24   #18

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 57
Standard

denna jackpotomgång...

Så här brukar det låta i V75 Direkt:

denna jackpotomgång...
denna jackpotomgång...
denna jackpotomgång...

JAG SKITER I JACKPOT!

Fuck you, Peter Henriksson!
tomtom2 (+3)
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 13:34   #19
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4993
Standard

Jag har räknat på chans/risk för jackpott utifrån insatsfördelningen på V75 på svenska banor i år jämfört med i fjol

2014 (fram till 2014-04-12, 15 omgångar)
Genomsnittlig risk för jackpott: 33,6%
"Borde" varit 5,0 jackpottomgångar, blev "bara" 4

2015 (fram till 2015-04-11, 17 omgångar)
Genomsnittlig risk för jackpott: 39,6%
"Borde" varit 6,7 jackpottomgångar, blev 11

Urvalet är ju så klart för litet för att dra några säkra slutsatser, men tendensen är ju spännande. Inte nog med att spelarkollektivet anser att V75 blivit mycket lättare, utfallet i verkligheten antyder ju att skillnaden är ännu större...

Eftersom jag antar att återinförande av V7 är för mycket att hoppas på så kunde man ju åtminstone köra "V76" (med 60-40 i potterna) när utdelningen på 5 rätt blir för dålig...
Gammal 2015-04-14, 14:12   #20

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Eftersom jag antar att återinförande av V7 är för mycket att hoppas på så kunde man ju åtminstone köra "V76" (med 60-40 i potterna) när utdelningen på 5 rätt blir för dålig...
Varför inte försöka med V76 när det blir extra V75-omgångar? Blir ett litet test och inte så ofta? Eller blir det för komplicerat?
Viroid (+1), boozty (+1)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 14:17   #21

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Varför inte försöka med V76 när det blir extra V75-omgångar? Blir ett litet test och inte så ofta? Eller blir det för komplicerat?
Norge har väl kört V76 ett tag på onsdagar, någon som hört hur det fallit ut för dem?
Gammal 2015-04-14, 14:37   #22

Sharp$: 9847
Standard

V76 lät riktigt intressant särskilt med tanke på att 5 rätts potten fryses inne så ofta så blir ju iaf pengarna utbetalda rätt omgång! Det är ju ganska nära mig förslag tidigare i tråden att 5 rätts jackpot ska delas ut samma omgång i de högre polerna vilket jag tycker är nästan mer rättvist då det svåra omgångar kan vara rktigt fina pengar på 5orna man missar.
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 14:39   #23

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
V76 lät riktigt intressant särskilt med tanke på att 5 rätts potten fryses inne så ofta så blir ju iaf pengarna utbetalda rätt omgång! Det är ju ganska nära mig förslag tidigare i tråden att 5 rätts jackpot ska delas ut samma omgång i de högre polerna vilket jag tycker är nästan mer rättvist då det svåra omgångar kan vara rktigt fina pengar på 5orna man missar.
Genomtänkta regler för uppflyttning av pengarna vid lätta omgångar är mycket bättre än en "ren V76a" tycker jag. I allra värsta fall kan man tänka sig att ha kvar 7-rättsjackpottarna.

Med uppflyttningsregler får man ju en dynamisk variant av V75/V76/V7 där det inte skulle finnas något behov för att återinföra "Endast V7". Bara fördelar enligt mig.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 14:41   #24

Standard

Och man får gärna införa samma regler på v86 samt v64 så kanske man kan börja spela v64 =)
clarund (+1)
Gammal 2015-04-14, 14:42   #25

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61862
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boozty Visa inlägg
Ja, det hade varit kanon, men när atg införde 3 vinstpooler på vardagarna med sex lopp med främsta motivering att fler skulle få hämta ut vinster har man svårt att tro att det ens finns tankar på att ändra V75 till ett spel med bara två vinstpooler.
clarund (+1)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 14:48   #26

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ja, det hade varit kanon, men när atg införde 3 vinstpooler på vardagarna med sex lopp med främsta motivering att fler skulle få hämta ut vinster har man svårt att tro att det ens finns tankar på att ändra V75 till ett spel med bara två vinstpooler.
Det man säger behöver inte alltid vara sanningen. Man visste givetvis om att det skulle bli JP mycket oftare med V64 än med V65.

ATGs marknadsavdelning är som en papegoja som bara kan ett ord. Det är kul första ggrna. Men det blir snabbt uttjatat.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-14, 14:51   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det man säger behöver inte alltid vara sanningen. Man visste givetvis om att det skulle bli JP mycket oftare med V64 än med V65.

ATGs marknadsavdelning är som en papegoja som bara kan ett ord. Det är kul första ggrna. Men det blir snabbt uttjatat.
Det kan man lugnt säga, som ombud måste jag säga att mina kunder har blivit ganska less på JP, det är oftare man hör sarkastiska kommentarer om JP än att man hör någon som säger "fan gubbar, ska vi göra ett gemensamt system till lördagens jackpot" som man förr hörde nästan varje gång det vankades jackpot.
Gammal 2015-04-14, 15:06   #28
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg

Ja, kör de den skalan lär degen ta slut förr eller senare!
Gammal 2015-04-14, 15:07   #29

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Ja, kör de den skalan lär degen ta slut förr eller senare!
Haha, där ser vi hur noga vi läser inläggen =)
Gammal 2015-04-14, 18:57   #30

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 5535
Standard

Bra där CC, :-) Enda sättet att få reaktion är att skriva något felaktigt :-(
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td