Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-04-16, 15:10   #1
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Vardagsspelet mellan jackpottarna?


Finns det någon som har tillgång till omsättningssiffrorna som kan kolla upp hur totalomsättningen under veckan efter en jackpot ligger till jämfört med motsvarande ickejackpott-veckor?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-16, 15:23   #2
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Kanske bättre att skriva här när man inte är begränsad av 140 tecken.

Jag har försökt kolla detta, men eftersom det är väldigt olika vad gäller jackpottar på V64, V75 och V86 så är det svårt att göra en jämförelse. Det kommer också in en massa störande grejer som galopp på V64, extra V75 och dagar med svensk saxbana vs dagar med norsk saxbana.

Jag tycker att det blir mer spel veckan efter att det blivit en bra vinstfördelning med många vinnare och där allt gått ut, men jag är inte kapabel att bevisa det med siffror och diagram. ATG sade ju själva när de började skicka ut jackpotten på V64 dagen efter att det var bättre än att hålla på pengarna en vecka, så en viss hämmande effekt har det nog. Samtidigt är det många som bara spelar V75, så effekten är kanske inte så stor som man först kan ha anledning att tro.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-04-18, 07:45   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5158
Standard

Det är nästan ogörligt, även om man har alla siffror ** det är så mycket som påverkar. Inte bara Jackpot eller hur långt till Lönedag.

Det är ganska stor skillnad på omsättning mellan banor.

Utan att kolla så har nog Mantorp Eskilstuna och Axevalla högre omsättning på V64 än flertalet av de övriga banorna.

Sedan skiljer det givetvis mellan omgångarna, profilhästar-kuskar eller svårighetsgrad

**
har typ 3,5 års dagsomsättning, snart 1500 dagar, i ett excelblad på dagens huvudspel, dvs V64 V75 V86 ,som jag leker med ibland, men det är tusan så svårt att se mönster, Jo sista månaden har skett ett markant tapp på V75 V86 och en vinter med massor av jackpot,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td