Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Olympiatravet 25 April (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23739-v75-olympiatravet-25-april/)

Klanke 2015-04-24 22:52

Whitehouse Express har ju en enormt bra uppgift och omgångens bästa spik! i avd1 tror jag inte Remeber my name tar spets om Björn laddar med Lovelock som är obesegrad i ledningen efter fem försök. Pedro bi rapporteras att träna vasst, får en fin resa vid sargen? i avd3 tror jag Thomas Malmqvist har ställt i ordning Backfire som är loppets bästa drag, tror på bra chans oavsett väg. Utgång! i avd4 gillar jag Johans pålle och har en känsla av att han är starkast i fältet och vinner utan strul har satt honom som etta. i avd5 kan det vara favorit seger för Bellfaks därför får han första rösten, obesegrad i ledningen efter 4 försök. i avd6 heter draget Princess Grif som tog ner en så pass bra häst som Timoko i Frankrike från ledningen, öppnar vasst och kan krypa ner invändigt om nr 2 och luckan får han ju... Örjan rensar! i avd7. Alfas Da Vinci har vunnit 6 av 8 då det varit 3 varv eller längre, såg fin ut senast på en plaskblöt bana som troligen var en sekund eller två sämre än dagens förutsättningar. Gick trots det 11 sista 1000, 14% det är omgångens näst bästa drag och jag spelar utgång!

eveton 2015-04-24 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 425283)
Läste just STORA VINSTER och blev aningen förvånad

Ensam A häst i kallblodsloppet är 2 Pingo Ö.K.

1 Tangen Haap tar ledningen garanterat och kommer barfotabalanserad att dra i jämnt hårt tempo. Björn ryggar och in på upploppet kastar Björn in Pingo hästen i open strectch och juckar in honom som etta.

Klart som korvspad här, inge krusdiuller alls.-

Vill på intet sätt ifrågasätta dina kunskaper om kallbloden, då jag gång på gång imponeras av den... men - när jag jämför din analys med tränarintervjun vet jag inte vilket öra jag ska lyssna till.

"2. Pingo Ö.K. B. Goop 6%

– Är i bra form och det ska bli spännande att se om Björn kan få extra fart på honom. Men det är ingen speedig häst, jag misstänker att det blir svårt att hålla undan för de på tillägg, säger Erik Killingmo."

Själv har jag fastnat för 12 Wik Stjernen som är tidig på min kupong.

edit: hmmm... om jag läser igen så anar jag att du kanske citerar Stora Vinster?

Manprinsen 2015-04-24 23:00

Jag tror sista loppet är låst på Berghs 3 hästar. Kommer bli stallkörning så det sjunger om det. Spets och slut på Lohman med Torbjörn och Örjan som bromsar fältet.

Kallblodsloppet tror jag vinnaren återfinns på startvolten eller mellanvolten. Bakspårshästarna känns iskalla här, ser inte hur dom ska plocka 40m på snabb sommarbana.

AndyMart 2015-04-24 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av asgaya3141 (Inlägg 424992)
Hittade på Facebook han verkar veta vad han pratar om.

http://www.bettingexpert.com/se/blog...ravet-aby-2015

Kikade in snabbt och han tippade i princip rakt av strecklistan. Vad är det för expert?

draken 2015-04-24 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 425357)
Hur bra är egentligen Tonicetobetrue? Någon som har koll? Har ju minst sagt en imponerande rad och startar innanför megafavoriten whitehouse plus OS på det.

Någon som har koll här?

Vet inte hur bra den är mot Whitehouse express om den får spets men spurtade lätt ner v75 bekantingen No Gelt Face på Jägersro och senast vann den efter kross i dödens efter 1.11 sista 700 och troligen jänkarvagn på nu så inte är det en dålig motståndare till favoriten.

SO 2015-04-24 23:19

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 425360)
Vill på intet sätt ifrågasätta dina kunskaper om kallbloden, då jag gång på gång imponeras av den... men - när jag jämför din analys med tränarintervjun vet jag inte vilket öra jag ska lyssna till.

"2. Pingo Ö.K. B. Goop 6%

– Är i bra form och det ska bli spännande att se om Björn kan få extra fart på honom. Men det är ingen speedig häst, jag misstänker att det blir svårt att hålla undan för de på tillägg, säger Erik Killingmo."

Själv har jag fastnat för 12 Wik Stjernen som är tidig på min kupong.

edit: hmmm... om jag läser igen så anar jag att du kanske citerar Stora Vinster?

YES och det var därför jag blev förvånad, som jag skrev- Räknar man bort Bellfaks så blir ju loppet helkul, personligen sätter jag 8 och 10 i första rummet. Tycker dom står bra till och står ju 40 resp 20 före Wikstjernen, om Doktor janos kan 23 blir det tätt på mållinjen

Manprinsen 2015-04-24 23:19

Citat:

Hur bra är egentligen Tonicetobetrue? Någon som har koll? Har ju minst sagt en imponerande rad och startar innanför megafavoriten whitehouse plus OS på det.

Någon som har koll här?

Första jänkarvagn ryktas det om. Tidig om man garderar, dock osäker på hur snabbt den kan öppna.

Stekel 2015-04-24 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 425345)
Intressant när jag kollar Björnkollen och hör att Björn tycker man ska spika Cash'Em i avd 4. Fick faktiskt samma rekommendation tidigare i veckan av en hästägare hos Robert Bergh.

Annars hade den inte varit jättetidig på mitt system. Renda LB och Rondine D'amore känns hetare.

Tänker exakt likadant. Cash Em är intressant om de gör väldiga förändringar, annars öppnar han som en snigel och är nästan chanslös. Konstigt spikbud, men om det kommer klara besked om ändringar imorrn kan han bli lite intressant att ta med på ramen (inte mer).

Chiron 2015-04-24 23:34

Hur kommer det sig att On Track Piraten alltid är så underskattad? Är hästen i närheten av sin toppform ska den helt klart vara förstastreck, kanske rentav en chansspik...

Manprinsen 2015-04-24 23:36

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 425371)
Tänker exakt likadant. Cash Em är intressant om de gör väldiga förändringar, annars öppnar han som en snigel och är nästan chanslös. Konstigt spikbud, men om det kommer klara besked om ändringar imorrn kan han bli lite intressant att ta med på ramen (inte mer).

Robban själv ligger lite lågt som det låter, mest uppåt på Lohman. Tycker ändå den är intressant trots distansminus. Körning mellan 1 och 5 och dubbla OS så räcker det långt. :moneybag:

Emeffeff 2015-04-25 00:06

Citat:

Någon som har koll här?

Hästen är helt klart bra för klassen. Jag har följt den ett tag också i Danmark, styrkan är hans främsta vapen och han går ofta rejäla avslutningar i spåren sista varvet. Det är dock ingen ledning att tala om här, han är något långsammare än medel ut så troligen hamnar han någonstans runt tredje, fjärde utvändigt. Annars skulle det vara om Jeppe testar någon ny utrustning, men ledning blir det knappast oavsett.

whalz 2015-04-25 00:11

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 425372)
Hur kommer det sig att On Track Piraten alltid är så underskattad? Är hästen i närheten av sin toppform ska den helt klart vara förstastreck, kanske rentav en chansspik...

Det är väl bara att tacka och ta emot:) Jag och farsan funderar på att spika men det känns som vem som helst kan vinna, speciellt när ludde är med!

Manprinsen 2015-04-25 00:14

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 425380)
Hästen är helt klart bra för klassen. Jag har följt den ett tag också i Danmark, styrkan är hans främsta vapen och han går ofta rejäla avslutningar i spåren sista varvet. Det är dock ingen ledning att tala om här, han är något långsammare än medel ut så troligen hamnar han någonstans runt tredje, fjärde utvändigt. Annars skulle det vara om Jeppe testar någon ny utrustning, men ledning blir det knappast oavsett.

Snack om jänkarbike i morgon, men är den långsam från start så lär det inte hjälpa värst mycket.

Emeffeff 2015-04-25 00:15

Citat:

Ursprungligen postat av Chiron (Inlägg 425372)

Underskattad? Hästen är streckad på drygt 10 % i en Olympiatravsfinal från spår 7. Vilken procentenhet tycker du är rimlig?

Det blir dock intressant att se vilken taktik Erik väljer med On Track Piraten imorgon. Jag har förstått det som att både El Mago Pellini och BBS Sugarlight ska laddas från start och då lär det bli en dryg inledning om Erik laddar med sin. Samtidigt brukar On Track Piraten nästan alltid laddas från start trots spår långt ut på vingen om jag inte missminner mig. Förutsätter dock att Erik tar en lugnare start imorgon och försöker hitta en bra position först och främst.

Emeffeff 2015-04-25 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 425382)
Snack om jänkarbike i morgon, men är den långsam från start så lär det inte hjälpa värst mycket.

Intressant info. Kanske inte hjälper så mycket i startmomentet men kan nog få positivt utslag ändå. Tyvärr är väl risken överhängande att Redéns häst får loppet kört i halsen med tanke på att de värsta motbuden med stor sannolikhet hamnar långt bak. Hoppas Jeppe ändå kan skärpa upp startsnabbheten lite på Tonicetobetrue, han har nog aldrig laddat fullt ut med hästen.

spalato 2015-04-25 00:26

Någon som har Travrondens tipsettor?

LeBanner 2015-04-25 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 425387)
Någon som har Travrondens tipsettor?

De brukar man väl hitta överst i strecklistan i resp. avdelning? ;)

Helge 2015-04-25 01:22

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 425390)
De brukar man väl hitta överst i strecklistan i resp. avdelning? ;)

Där har du fel.

LeBanner 2015-04-25 01:38

Det har jag säkert. Läser inte Ronden ändå... Prenumererade på Guiden ett tag men avslutade den i ren ilska ganska snabbt. Där kan va snacka om fantasilös ranking iallafall. Antog att Ronden var av samma skrot och korn.

Det är bättre att läsa så lite experttips som möjligt.

Helge 2015-04-25 01:42

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 425392)
Det har jag säkert. Läser inte Ronden ändå... Prenumererade på Guiden ett tag men avslutade den i ren ilska ganska snabbt. Där kan va snacka om fantasilös ranking iallafall. Antog att Ronden var av samma skrot och korn.

Det är bättre att läsa så lite experttips som möjligt.

SORRY, har inget belägg alls för det jag skrev ;)

Men deras tips i tisdagstidningen, är tidiga på marknaden. Å där kan ranken var allt annat än stecklistan i begynnelsen.

Oscar 2015-04-25 01:46

Citat:

Ursprungligen postat av Matte70 (Inlägg 425277)
Hörde C.S på lunchen och han lät väldigt uppåt angående 10.King Sir Kir och sa att de är en av de bästa han har tränat! och får han inte för mycket strul på vägen så ska de va en bra chans!! 16% nu!

Har hört precis samma. Ska ha sagt det redan i lördags!

LeBanner 2015-04-25 03:34

Spikar man inte i avd 2 så tycker jag att Cab Hornline är hyperintressant.

På minussidan finns den överhängande dödensrisken och kusken, men så är den spelad till 1% också... Men det är ett klass 2-lopp detta och det är väl där det oftast skräller?

Senaste starten blev det startgalopp och man hamnade en bit bakom klungan direkt. Offrade en speed för att komma ikapp och lade sig sist utvändigt. Sen blev det lite galopper framför och man fick andra ut "gratis". Gick i mål som femma på lite halvstumma ben men visade lite vilja iallafall. Tiden blev 15,0 över 2640, vilket även är hästens bästa notering på 2140. Beaktar man tiden trots startgaloppen så måste man väl nu anta att hästen är i toppform och redo för ny rekordsänkning. 1% speglar garanterat inte vinstchansen iallafall!

Bridgeman 2015-04-25 07:18

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 425361)
Jag tror sista loppet är låst på Berghs 3 hästar. Kommer bli stallkörning så det sjunger om det. Spets och slut på Lohman med Torbjörn och Örjan som bromsar fältet.

Kallblodsloppet tror jag vinnaren återfinns på startvolten eller mellanvolten. Bakspårshästarna känns iskalla här, ser inte hur dom ska plocka 40m på snabb sommarbana.

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 425371)

Har för mig att jag hörde att Bergh själv sa att han trodde mest på Cash Em. Tror det var på travsurr med Eklöf.

Bridgeman 2015-04-25 07:20

Citat:

Ursprungligen postat av Oscar (Inlägg 425394)
Har hört precis samma. Ska ha sagt det redan i lördags!

Ja men kommer han att köra hårt på hästen? Eller tar han det lugnt. Tror inte han kommer att köra slut på hästen på detta lopp. Han är rädd om denna häst.

spikpaddy 2015-04-25 08:29

Urryckare testade på Whitehouse Express
2015-04-23

I dagens jobb drog vi urryckarna för första gången på Whitehouse Express med mycket bra effekt. Han kommer att tävla med dom på Åby. Den extra växeln kan behövas i ett hårt klass två lopp.

SO 2015-04-25 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av Bridgeman (Inlägg 425400)
Har för mig att jag hörde att Bergh själv sa att han trodde mest på Cash Em. Tror det var på travsurr med Eklöf.

Nu ska man inte ta så allvarligt på vad Bergh säger. Det har väl alla lärt sig vid det här laget hoppas jag. I alla fall är han nog bäst på att ställa i ordning när det är läge. En tumregel hörde jag när han interjuvas i TV. Tittar han in i kameran är det han säger OK, men flackar han med blicken då ska man ana ugglor i mossen. Sägs det. Om han ställer in klockan på 14.5 för Lohman (som han verkar kunna) då måste i rimlighetens namn dom med tillägg få ganska jobbigt???????????????

Om_sommaren 2015-04-25 10:37

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 425399)
Spikar man inte i avd 2 så tycker jag att Cab Hornline är hyperintressant.

På minussidan finns den överhängande dödensrisken och kusken, men så är den spelad till 1% också... Men det är ett klass 2-lopp detta och det är väl där det oftast skräller?

Senaste starten blev det startgalopp och man hamnade en bit bakom klungan direkt. Offrade en speed för att komma ikapp och lade sig sist utvändigt. Sen blev det lite galopper framför och man fick andra ut "gratis". Gick i mål som femma på lite halvstumma ben men visade lite vilja iallafall. Tiden blev 15,0 över 2640, vilket även är hästens bästa notering på 2140. Beaktar man tiden trots startgaloppen så måste man väl nu anta att hästen är i toppform och redo för ny rekordsänkning. 1% speglar garanterat inte vinstchansen iallafall!

instämmer. danne edel kan bli farlig om det händer nåt i loppet. Är snabbare ut än folk tror o kan nog hålla upp ryggen på favoriten. Danne var grym sist från dödens, men det måste till tempo för att spurten ska bita på upploppet o det känns som att Johan får bestämma i spets då jag inte tror nån är beredd att syna honom från utvändigt

dirteeh 2015-04-25 10:55

Princess grif vinner väl olympiafinalen?

mackpeter 2015-04-25 11:01

V75-2

Om man ska känna sig säker måste man väl strecka 1,2,3,4,10 och kanske 12.
För mig blir det lås på 3 och 10.
Egentligen tror jag liksom kollektivet, att 3 vinner SOS. Men Claes Svensson låter som att han har en överjordisk häst i 10.

spikpaddy 2015-04-25 11:01

Tycker även det är anmärkningsvärt att 5/6 uppsittningar av självaste Örjan Kihlström är streckade på under 5%.

Lazze 2015-04-25 11:05

Citat:

Princess grif vinner väl olympiafinalen?
Måste bli dagens drag , men lär knappast hamna på 4% lär bli dagens skrik..
L

Om_sommaren 2015-04-25 11:11

Luddes El magio pellini var inte så hårt jobbat inför debut efter uppehåll sist o går ut o kutar 11.3 från dödens! Tiderna har gått ur led o man kan tydligen springa hur fort som helst nuförtiden. El magio är hyfsat startsnabb o Ludde har den fördelen att kommer han till spets så brukar de andra bli lite väl försiktiga då de vet att han "aldrig släpper". För övrigt känns maven överstreckad från sitt spår. så bra är hon inte. Princess griff är var grym sist o helt bortglömd här! Känslan är annars att support justice är hästen i gänget men man blir lite brydd när han säger att han ska ladda från start. han har ju tydligen hoppat då vid nåt tillfälle. Känns som det kommer köras från start ändå på flera händer!

Lazze 2015-04-25 11:21

Dagens drag 2:
V75:3 2 Anette du mirel.
Citat:

har jag sagt ska kunna gå en låg 11-tid. Men när jag såg hur snabbt de sprang på Åby i tisdags så vill jag korrigera det till att hon springer under 1.11 med liknande förutsättningar.
(Anders Lindqvist) ...!! Support Justice rekord över medel är 11.6..Springer denna kuse under 1.11 idag mot detta motstånd =vinst med XXX längder.5% ..!! ? .
Nu skall man kanske ta denna info med en liten nypa salt , men hästen har bra seger% ,härdad på Vincennes ,rekord 1.12.0 medel.
Varning i alla fall.
Mvh ,
L

Helge 2015-04-25 11:24

Hoppla Support Justice fast i tullen just nu.

http://tgn.no/index.php?option=com_z...medium=twitter

Lazze 2015-04-25 11:28

Citat:

Japp ,anonymt tips om misstänkt smuggling av lusekoftor ..

Helge 2015-04-25 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av Lazze (Inlägg 425425)
Japp ,anonymt tips om misstänkt smuggling av lusekoftor ..

haha

Detta gjorde allt extra spännande. Hoppas det löser sig sen är frågan hur detta kan påverka hästen.

Om_sommaren 2015-04-25 11:33

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 425423)

Svenskarna gör vad de kan för att förhindra norsk seger idag:) Nästan canada hockey klass på det hela där de brukar skicka in bortalaget i en "städskrubb" för att byta om.

mackpeter 2015-04-25 11:33

Mitt bolagssystem. Ösregn på Åby nu.

1) 1,3 r6-7 (3 är min vinnare - andra dissar den - Björn tror på sin nr 1, 6 ser allt bättre ut, 2 går bfro ffg och med spö och "elake" Jorma i jollen)
2) 3,10 r2-1 (3 kan vara SOS, Claes Svensson är i sjunde himlen, när han beskriver 10)
3) 1,3,11 r6-2 (jag tror 11 vinner, 1 bra senast, 3 enorm i Paris för tre månader sedan)
4) 1,4,5,7 r2-6 (här bränner favoriten 1 men mitt bolag bränner mig på bål om jag inte har med den och den skulle vinna, ta med så många du har råd till här)
5) 1,2,3,8,10,12,13,14 r4-10 (Jag kan inget om kallblod men storfavoriten 3 ser för usel ut när han vinner sina lopp, mina norska kanaler säger att 10 vinner)
6) 2 r6-10 (spikar 2 som ser ut att bli en europastjärna, plastade framhovar barfota)
7) 2,7,8,9,10,12,13,15 r5-6 (trött på att evigt ryka i sista, här ska garderas)

Kostar 1536:-. Lycka till med kupongerna!

mackpeter 2015-04-25 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 425423)

Du är vaken Helge!
På Åby kände man inte till detta bland journalister och kommentatorer.:sleep:

Om_sommaren 2015-04-25 11:45

Är det nån som har koll på hur princess griff är från start? Ingen risk att hpn kan hålla ut de utvändigt?