Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Olympiatravet 25 April (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23739-v75-olympiatravet-25-april/)

Migge 2015-04-25 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 425430)
Du är vaken Helge!
På Åby kände man inte till detta bland journalister och kommentatorer.:sleep:

Allt är löst nu! http://tgn.no/index.php?option=com_z...536&Itemid=259

Helge 2015-04-25 11:50

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 425430)
Du är vaken Helge!
På Åby kände man inte till detta bland journalister och kommentatorer.:sleep:

Skönt det löste sig.

Större nyhet att Lennart Forsgren var inlåst på skithuset, men han är ute nu med ;)

jeeboy 2015-04-25 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 425433)
Skönt det löste sig.

Större nyhet att Lennart Forsgren var inlåst på skithuset, men han är ute nu med ;)

Du menar "onekligen killen", hade aldrig hört detta ordet innan Forsgren började kommentera trav, han säger onekligen var 3:de minut.

Helge 2015-04-25 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 425433)
Skönt det löste sig.

Å skribenten Softpojke lever, ställde precis in fråga i frågelådan på Spelvärde.se ;)

TOBYTYKE 2015-04-25 11:57

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 425407)
Nu ska man inte ta så allvarligt på vad Bergh säger. Det har väl alla lärt sig vid det här laget hoppas jag. I alla fall är han nog bäst på att ställa i ordning när det är läge. En tumregel hörde jag när han interjuvas i TV. Tittar han in i kameran är det han säger OK, men flackar han med blicken då ska man ana ugglor i mossen. Sägs det. Om han ställer in klockan på 14.5 för Lohman (som han verkar kunna) då måste i rimlighetens namn dom med tillägg få ganska jobbigt???????????????

Har för mig att han flackade med blicken när han pratade om Nahar sist, och vi såg ju hur det gick. Pokerspelaren/speltorsken Bergh har inga tells :D

Sprite 2015-04-25 12:07

Någon som har en aning om vilka hästar som gynnas/missgynnas av blaskig bana om det som skrevs tidigare stämmer, att det ösregnar på Åby nu?

TOBYTYKE 2015-04-25 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 425441)
Någon som har en aning om vilka hästar som gynnas/missgynnas av blaskig bana om det som skrevs tidigare stämmer, att det ösregnar på Åby nu?

Jag befinner mig i centrala Göteborg. Regnar ingenting just nu, men det kommer väl.

Om_sommaren 2015-04-25 12:15

Lovelock har öppnat bra på slutet men känslan är att denna stora häst från innerspåret får svårt att hålla upp spets. då stallkompisen Next to none sib är riktigt kvick och tar denne sig förbi så blir det antagligen rygg ledaren på remember my name som antagligen vinner då det saknas nån som kan trycka på utsidan. tycker dock next to none är given på en garderad lapp då den är hyperspeedig o knappt spelad!

Speedyearl 2015-04-25 12:43

Är det någon som fått nått besked om hur Claes ska köra med King Sir Kir?

Kör han för vinst så är det en spik! Men ska han bara köra en truddelutt på slutet så är det SOS på Whitehouse!

Shooter 2015-04-25 12:49

Härlig början på V4:an! Nu fortsätter vi så idag :claps:

Om_sommaren 2015-04-25 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 425450)

Kör han för vinst så är det en spik! Men ska han bara köra en truddelutt på slutet så är det SOS på Whitehouse!

Att han skulle slå whitehouse express från utvändigt med endast 3 lopp i kroppen är knappast troligt. Claes tror mycket på hästen men den har ju varit ute i "skitlopp" jämfört med det här.

Chiron 2015-04-25 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 425384)
Underskattad? Hästen är streckad på drygt 10 % i en Olympiatravsfinal från spår 7. Vilken procentenhet tycker du är rimlig?

Det blir dock intressant att se vilken taktik Erik väljer med On Track Piraten imorgon. Jag har förstått det som att både El Mago Pellini och BBS Sugarlight ska laddas från start och då lär det bli en dryg inledning om Erik laddar med sin. Samtidigt brukar On Track Piraten nästan alltid laddas från start trots spår långt ut på vingen om jag inte missminner mig. Förutsätter dock att Erik tar en lugnare start imorgon och försöker hitta en bra position först och främst.

Så Mavens 15 % från bakspår är rimligt? Sen ska man inte låsa sig vid spår när en viss Kolgjini är med i loppen. Brukar lösa sig för de flesta... ;)

Jag tycker att det är ganska enkelt, antingen vinner Ludde från spets annars är det bara att strecka den bästa hästen, vilken man nu tycker att det är...

Speedyearl 2015-04-25 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 425455)
Att han skulle slå whitehouse express från utvändigt med endast 3 lopp i kroppen är knappast troligt. Claes tror mycket på hästen men den har ju varit ute i "skitlopp" jämfört med det här.

Jag är iaf övertygad om att den slår whitehouse express från dödens om han kör fram i tid.

jeeboy 2015-04-25 12:57

Chansar rejält.
Ofta låga nummer på åby, kör ett helgalet chanssystem, vad tror nu om detta?

Avd1: 1,2,5,6 skippar 3 och 4, dessa kommer kriga om ledning hur de än slutar så kommer någon av 1,2,5,6 att vinna via andra ytter eller open stretch.

Avd2: 1,2,3 troligen sitter 3 i spets, 1,2 får chans från open stretch eller andra ytter. 10 kommer att ligga o sova eller få för´bökigt fram.

Avd3: 1 Radysin America chansspik, sällan Ingves kör V75 men när han e med vinner han oftast.

Avd4: 4,5,6 tror 1 får problem att hålla hela vägen.

Avd5: 3 Bellfaks chansspik, alla tror han galopperar, jag chansar på att han sköter sig och då ska han kunna vinna.

Avd6: 2,3,4 körning mellan 2 och 4 kan ge 3:an loppet. Ludde kör för att vinna.

Avd7: 5 For Pleasure As Conrad har en fin 14,1 tid vann då med 5 längder här räcker det med att vinner med en nos, tror på bra chans.

Vad tror ni?
Ska man vinna stort måste man chansa, är detta för vilt?

Helge 2015-04-25 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 425450)

En gratis intervju från SS kom på mailen, så vågar lägga ut den.

http://piclair.com/data/ddsdc.jpg

Speedyearl 2015-04-25 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 425460)
En gratis intervju från SS kom på mailen, så vågar lägga ut den.

http://piclair.com/data/ddsdc.jpg

Tackar!!

Känns jävligt svårt att avgöra men spelvärdet ligger ju i att spika den så det får bli så!;):evilgrin39:

Om_sommaren 2015-04-25 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 425461)
Tackar!!

Känns jävligt svårt att avgöra men spelvärdet ligger ju i att spika den så det får bli så!;):evilgrin39:

spelvärdet ligger i 1 o 2 enligt mig som kan få fina resor. Att svensson ska vinna detta från dödens känns rejält långsökt. Men det är klart , fel har man ju haft förr:)

Lazze 2015-04-25 13:23

apropå spelvärde..Väldigt många "understreckade " idag..
Lärt mig att allt handlar om Timing..
Inne på att spika i 2 lopp. väljer mellan 4%/6%/17% ..chansar idag..

Icewinner 2015-04-25 13:23

Bra att ATG Tillsammans har tekniska problem just nu!

Manprinsen 2015-04-25 13:23

Return to Sweden är intressant i sista. Rygg på Lohman och så lucka på upploppet?

Shooter 2015-04-25 13:26

Jävligt onödig körning och Lover Face hoppar bort sig.

olle 2015-04-25 13:31

Silverdivisionsloppet var för lätt för att läggas på V75 enligt spelbolaget. Det blev ju ett härligt lopp som hade varit betydligt bättre att ha på V75 bongen än loppet med 8 norsktränade kallblod.

spiifii 2015-04-25 13:34

Kan inte Backfire i avd.3 anses som en bra spik? Vässad på Vincennes, bra tider, formtopp av raden att döma och spåret måste ju anses som skitbra?!

Men min tveksamhet, hur startsnabb är hon jämfört med de andra? Möjlighet till Spets(OS)?

Shooter 2015-04-25 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av olle (Inlägg 425471)
Silverdivisionsloppet var för lätt för att läggas på V75 enligt spelbolaget. Det blev ju ett härligt lopp som hade varit betydligt bättre att ha på V75 bongen än loppet med 8 norsktränade kallblod.

Jag är inte så säker på det. Nu hoppade visserligen favoriten efter en dumkörning (hade ju vunnit annars), men det fanns bara tre hästar som kunde vinna (Falcon har jag följt så det var surt). Kallblodsloppet är desto öppnare. Så ska man få upp utdelningen på V75 är det ett bättre val.

Lazze 2015-04-25 13:37

Angående Backfire V75:3
Kanske bästa hästen ..men inte startat sedan Januari , tar ej spets(men speedig som få)
Min vinnare och eventuell spik är 2 Anne.D.M.
Mvh ,
L
Offtopic:(he he ..Jeppe Jul ser ut som en marvel "superhero") In med hakan Jeppe!

trance_error 2015-04-25 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av spiifii (Inlägg 425472)
Kan inte Backfire i avd.3 anses som en bra spik? Vässad på Vincennes, bra tider, formtopp av raden att döma och spåret måste ju anses som skitbra?!

Men min tveksamhet, hur startsnabb är hon jämfört med de andra? Möjlighet till Spets(OS)?

Radysin spetsar och körs nog där.
Backfire ej startat på 3 månader.

Sen om On Track Piraten vinner Olympiafinalen slutar jag med trav.
Chanslös i min bok.

Shooter 2015-04-25 13:39

Citat:

Har spikat bästa hästen i loppet D'One. Bakspår, men fina pengar och då skärper sig Örjan.

Emeffeff 2015-04-25 13:44

Citat:

Backfire är snabb ut, spetsfavorit i mina ögon om Johnny laddar. Formtopp är väl dock svårt att hålla med om med tanke på att hästen inte har startat på tre månader. Svårt att bedöma Tumble Dusts prestation senast, men Backfire står väl förmodligen i närheten av var den stod i sin comeback förra veckan. Då laddade man mot ledningen och körde där så inte omöjligt att det blir samma här. Tumble Dust är väl dock lite mer av en spetshäst än Backfire.

Lazze 2015-04-25 13:44

Citat:

Har spikat bästa hästen i loppet D'One. Bakspår, men fina pengar och då skärper sig Örjan.
Fortsätter tjata om 2 Anette...Sticker ut hakan (well vill se värmningar iofs)
Är 4 längder före Dóne i mål..
L

Manprinsen 2015-04-25 13:45

Nu lyser det rött på Cash'Em. Kittlar i min spikknapp iaf till dryga 10% :evilgrin39:

Emeffeff 2015-04-25 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 425483)
Nu lyser det rött på Cash'Em. Kittlar i min spikknapp iaf till dryga 10% :evilgrin39:

Fel i programmet senast enligt Bergharn, barfota runt om då också. Men Bergh är ju Bergh så vem vet...

trance_error 2015-04-25 13:50

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 425480)
Backfire är snabb ut, spetsfavorit i mina ögon om Johnny laddar. Formtopp är väl dock svårt att hålla med om med tanke på att hästen inte har startat på tre månader. Svårt att bedöma Tumble Dusts prestation senast, men Backfire står väl förmodligen i närheten av var den stod i sin comeback förra veckan. Då laddade man mot ledningen och körde där så inte omöjligt att det blir samma här. Tumble Dust är väl dock lite mer av en spetshäst än Backfire.

Läs på spetsstriden innan du yttrar dig.

Speedyearl 2015-04-25 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av trance_error (Inlägg 425485)
Läs på spetsstriden innan du yttrar dig.

Hur menar du nu? Menar du att Backfire inte skulle kunna ta spets?

Om_sommaren 2015-04-25 13:51

raymond palema kan hitta rygg ledaren med lite flax. Inte spelad alls idag. mycket märkligt! Har varit betrodd på v75 förr i liknande gäng

Khiarshoor 2015-04-25 13:51

HAHAHAHA lärlingsloppet. Vilken fröjd att titta på. De enda rätt man hade på V4an idag var spiken Return Ticket! Den satt gött... Tss...:cry:

Fyfan va korkat vissa kör, jag är inget bättre. Så tro inte de. Infact, jag kan inte ens köra häst ;) Men tycker bara det ser roligt ut ibland haha. Som om man inte visste inför sista varvet att de skulle lösa sig perfekt för Return Ticket, så kör dem det i HALSEN på denne inför sista sväng, svänger ut i andra spår istället för att invänta strechen (ryggledaren).. Hahaha vilket gjorde de perfekt för RT.

Och ledaren då? Sticker undan alldeles för tidigt. Jaja.. V75 nu!

Kom igen takter!

Sprite 2015-04-25 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 425483)

på den balansen har hästen 1 vinst och 3 galopper på 10 försök...

trance_error 2015-04-25 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Speedyearl (Inlägg 425486)
Hur menar du nu? Menar du att Backfire inte skulle kunna ta spets?

Nej
Om Ingves släpper är en annan fråga.

olle 2015-04-25 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 425477)

Det är väl inte så viktigt lopp idag att det ska vara jättefavorit från spår 11. Den har startat två gånger på Åby ser jag. Både gångerna från bakspår som storfavorit och har torskat båda gångerna. Det viktiga loppen i år är väl dom i USA som man planerar längre fram.

Manprinsen 2015-04-25 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Sprite (Inlägg 425489)
på den balansen har hästen 1 vinst och 3 galopper på 10 försök...

Men inte hos Bergh. Robban har bara haft hästen sedan December.
Lite skillnad på Hanna och Robert då det kommer till att träna hästar.

Kusken1 2015-04-25 13:55

Håller du det?

Sen om On Track Piraten vinner Olympiafinalen slutar jag med trav.
Chanslös i min bok.[/QUOTE]

Tror du får det väldigt tråkigt när du skall börja med fotboll eller greyhound istället. Piraten har slagit värre hästar än detta och är som vanligt underskattad. Min spik idag och från stallet säger man att han hittat en växel till!!!