|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 | |
|
Citat:
Jag går inte på travbanorna längre men de flesta säger att medelåldern bland dom som fortfarande går dit är skrämmande hög. Och det är inte förvånande. Den yngre generationen kräver mer än det våra närmast fallfärdiga travanläggningar har att erbjuda för att gå dit. |
||
|
|
|
|
|
#47 |
|
vem vill gå på trav?`Mer nedgånget än gamla söderstadion, där endast Hammarby värmde!
Senast redigerad av Gb den 2015-04-25 klockan 18:35. |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Jag ser hellre provstarter och värmningar bra än bortre långsidan, då är ju liret redan lagt ;D
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Emeffeff (+3) |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Pratade med en rätt så initierad TV-människa i helgen.
Det är TV4 som ledsnat på de bedrövliga tittarsiffrorna man har haft på vardagar med travet. Det är en bra sändningstid då man kan sända nästan vad som helst och få bättre siffror än vad V64-programmen haft. Så de ställde ett ultimatum, gör era program mer attraktiva, eller så hamnar ni i TV4Sport. ATG lanserade då "DD-direkt", men det blev ju inte bättre av det precis. Det var också TV4 som tvingade fram xpress-konceptet. Travet fick helt enkelt inte mer tid i rutan, kanalerna lever på sina tittare och för mycket trav leder till låga tittarsiffror även för andra program. Travet och TV4 hade en gång rätt mycket utbyte av varandra, men travets tittare har stadigt blivit färre och dessutom fått en mindre attraktiv tittarskara för annonsörerna att rikta sig emot. V75 har fortfarande hyggliga siffror, och står för mycket mer än hälften av all tittartid som travet har totalt. Det spelar ingen roll hur mycket travet betalar, de övriga sändningarna vill ingen ha så fort de kan få större tittarsiffror med ett annat program.
|
|
|
|
|
#51 |
|
Viroid, det var den bästa förklaringen jag hitintills läst. Varför har inte detta ventilerats ?
Det påvisar nödvändigheten av en rejäl förändring i hela grundupplägget, tyvärr är jag inte skickad att uttala mig enär jag inte ser ett enda program genom tv, då jag inte klarar av vissa cheerleeders . #blindstyrentjatarhålihuvudet |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Ja det låter ju rätt logiskt, men om då kanal75 kunde gå ut med "nu kommer vi ligga i tv4 sport nästkommande 2 år" så kunde de travtokiga som inte vill se det på datorn kunna köpa ett programpaket med tv4 sport, som det är nu så hattas det ju hit och dit så ingen vill binda sig i 1-2 år för att få en viss kanal när dom inte vet om travet kommer visas på den kanalen om 2 veckor.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
Det är samma pris som atg tar för tillgång till lopparkivet. Jag tycker det priset är rätt högt nu när atg live är gratis men samtidigt måste man ju kunna ha möjligheten att kolla gamla lopp för ingen spelare kan memorera varenda häst i vartenda lopp när dom läser på. |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Jag tror det är bättre att lära tittarna se det via Internet. Med en vanlig smart-tv är det ju ingen raketforskning precis.
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#57 |
|
Spoiler:
För ett antal år sedan fanns det ju långt gångna planer på att starta en renodlad tv-kanal som enbart sände trav dygnet runt, typ Viasport Golf eller C More Fotboll...är dessa planer helt skrotade nu??? |
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
Jag har dagligen in kunder i butiken som bara spelar om dom kan se det på tv. Vad är medelåldern på travbanorna nu igen? det är inte 40 iaf, alla pensionärer har inte datorer men väldigt många av dom är trav intresserade särskilt på landsbygden där dom är uppväxta med / runt travhästar. Men du kanske har rätt, dom helt enkelt slutar spela istället? |
||
|
|
|
|
|
#59 |
|
Ja jag förstår inte direkt problemet där, atg ombuden får ju atg24 via satellit så? Å andra sidan är det så bedrövlig kvalitet på den sändningen så den kan dom lika gärna skrota. Går knappt att se vilka kuskar som kör
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
|