|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 BODEN
Bästa spik? bästa drag?
Fina hästar ikväll på Boden....Going for Gold zaz, Hallsta Lotus,Raz Mackenzie, La Fille är några av dem, vilka ska vi fälla ikväll...Kanske Norrlandskungen SO har bra info.... nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sover den här tråden? Jag lägger ett V64 system och hoppas på speldeg till V75 imorgon
SO - tränar du curling........ 1) 7 (jättefavorit som debut för Bergh - hur f-n ska den förlora här?) 2) 8 (jag älskar Hanna som tränare och kusk, enda hästen med v75-meriter på slutet, senast med i V75-finalen - hur ska den förlora här?) 3) 1,4,7,9,13 (kan inte ett dugg om kallblod - bara gissar) 4) 12,13,14,15 (streckar favoriterna där bak, Petri låter positiv på 12)) 5) 3,10,14,15 (följer kommentatorernas tips) 6) 4,5,6,7 (har kastat pil här) Kostar 320:-. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringde min kompis Göte precis, han är ju favorit på spelet både hos ATG o bolagen(tvåa på strecken), men det skulle inte bli någon optimistisk styrning(som väntat då detta är en försiktig general)...Ett givet streck på kupongen såklart, då ändå den"försiktige" anser sig ha bästa hästen...
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Norheim Järv är det som jag pratar om, förståss.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Är inte påläst men ser att Kaffir Face ska tävla barfota bak ffg i Norrland. Den galopperade senast. Där finns i alla fall fart för att utmana jättefavoriten. Och det är väl inte säkert att Bergh ställt i ordning till ett sånt här lopp. Hästar med 70 procent av insatserna blir man i alla fall inte rik på att spela, men man kan bli det om det finns minsta anledning att ifrågasätta spelvärdet.
Ska inte kolla travet i kväll annat än i efterhand. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Goings förra lopp var debut för Bergh i Umeå. Enda orosmomentet är väl att Kaffiren ska testas barfota bak tror jag. Alltså första gången.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jag kan ju ha fel, men det känns som att flerbong ligger nära till hands...
I min bedömning är det svårast att bena ut spårtrappan, så där lägger jag flest streck. Spikar Bergh ggr 2, Going for Gold vinner om Robban vill det(?), och Carelin borde få ett klart bättre utgångsläge från springspåret mot värsta konkurrenten. Det är väl att den kommer tillbaka efter längre vila, men med tanke på klassblandningen borde han ha rätt bra respekt med sig och bli släppt till ledning när han kör fram. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+10) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kaffir Face hoppade bort 60 meter senast, var 10 efter GFGZ i mål i umeå senast o KF såg inte tom ut. Vet att man inte kan räkna riktigt så, men känns ganska snett att den ena står i 8ggr på bet365 o den andra i 1,25...Visst ska väl G vara favorit, men skillnaden mellan dessa bör nog vara mindre...Samma gäller såklart procenten...
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
G 50%, KF 30%, KT 10% o övriga får dela på 10...så ser jag på det hela o sen får vi se om jag är överoptimistisk(som tränaren till KF)...
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Då antar jag att du går in och spelar max på KF till 8 ggr på bet365. Och när du gjort det spelar du max på dubbeln med Victory Streamline till underoddset 1.25, men med 30% vinstchans på KF är det enormt totalvärde!
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Är ju dock icke"stenklart", men för mig ett rejält överodds, vi får si...
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Skämtåsido, men såg ju dom senast o då var inte KF sämre...ska bli spännande att se vad som händer när Bergh kommer upp på utsidan, hoppas o tror att Patrik svarar om den gått felfritt o sitter i spets...som sagt, vi får si...
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Oddsvärdet helt klart på KF, vi hoppas! Spikade dock GFGZ på v4an. Var väldig stor skillnad på strecken på v4 och v6.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Tror Hanna vinner med Victory Streamline....bästa hästen
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
ser relativt tråkigt ut. Victory Streamline har straffspark med så många strykningar nr 8 i avd2.. Åsanappen eller vad den heter i avd3 har bra chans från fint läge.... Dessa ser jag som bra spikar i en annars tråkig omgång...
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ett litet V spel på Kung Töll, tycker att hästen såg fin ut i värmningen.
|
|
|
|
|
#27 |
|
Jag tror att Ohlsson kan ställa till det för Victory Streamline som går med skor.
Om Norheim Järv eller Järbo Harry kommer tidigt vinner inte Åsakjappen (tror jag) Pilkastning i fjärde. 1 - 4,7 2 - 8,9 3 - 9,13 4 - 1,6,13 5 - 14 6 - 4,6,7 |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
nåväl, den som aldrig spänt...
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nöjd med en fleris på V4. Samt spik på 7 i V64. Tackar.
![]() Men KF var inge bra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Norheim Järv vinner väl kallisloppet sprättlätt?
Den går ju jämnt med Super Silje
|
|
|
|
|
#32 |
|
Hästen har en tendens att bli het och jag kan tänka mig att man i och med startgaloppen senast först och främst ville komma iväg lugnt och felfritt idag. Öppnat 06 hos Ludde så snabb ut vid laddning är han.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Säg vad ni vill. Men Kaffiren hade ju inte mycket till kapacitet.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Tvilling 8 9 ser väldigt klar ut ni som har spelat
|
|
|
|
#35 |
|
Hanna - jag älskar dig (som tränare och kusk)
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hästen brukar inte galoppera, det kanske var en engångföreteelse men även om man tar det försiktigt från början så bör den prestera långt bättre än bli femma med tanke på tränarens ord inför.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Tycker att det kan vara värt att spela V/P nr 5 Ekke Ålj. Riktigt fin värmning, brfro till fina odds.
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
![]() Slänger in en V3a också: Registrerat spel Datum: Fredag 2015-04-24 Bana: Boden, omg. 11 Spelform: V3 Avd Ordinarie hästar 1 1 Hot Samba* 2 14 Carelin 3 1, 6, 7 Vadet gäller startnummer 3 rader x 1 x 10,00 kr Totalt: 30,00 kr
|
|
|
|
#40 |
|
Tuffa tillägg minus på Åsakjappen kör på 4an norrman också
|
|
|
|
#41 |
|
Registrerat spel
Datum: Fredag 2015-04-24 Bana: Boden, omg. 11 Lopp: 8 Spelform: Vinnare Hästar: 4 Gikling Balder Vadet gäller startnummer 1 x 300,00 kr Totalt: 300,00 kr Kvittonummer: C7E8 823C 05BD 1111
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
Såg ut som att hästen skulle dö i slutet typ :P. Tack för tipset iaf.
|
|
|
|
#43 |
|
Kallblodigt e väl ungefär som att spela på lotto hahaha älskar det! Kör vidare med lets dance istället
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
JADÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ JÄRBO HARRY!!!!!!!!!
AMHC (+1) |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Tyckte det såg riktigt bra ut 700 kvar, då blev det tvärnit.. Surt. Nya tag
|
|
|
|
#46 |
|
Järbo Harry var Rondens Gåva och Travnets ensam A-häst...
Registrerat spel Datum: Fredag 2015-04-24 Bana: Boden, omg. 11 Lopp: 8 Spelform: Tvilling Hästar: 1, 13 U-hästar: 9 Järbo Harry Vadet gäller startnummer 2 x 20,00 kr Totalt: 40,00 kr Kvittonummer: 6744 401A 059F 9301 |
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Höll på att galoppera i sista sväng så kanske fungerade inte barfotabalansen på bakhovarna alt. att något annat störde hästen.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
TT DD finns inne
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Lägger ett tungt V spel på 15 Count R på Bet365 till fast 5.50ggr
|
|
|
|
#52 |
|
Kom igen nu då Hot Samba, få se en bra årsdebut nu!
|
|
|
|
#54 |
|
Nu måste 2 eller 13 vinna för att det ska bli pengar för egen del.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
DD-1 ser ju lika ojämnt ut som vägarna i Norrland. Blir skönt när Bergh försvinner för då blir loppen i norrland inte lika ojämna som när han kommer upp och tävlar mot skräpet där. Men Norra Norrlands bästa häst kanske kan utmana då det är årsdebut för Carelin.
Mest skräphästar även i dd-2. 4,6,7 och chansen att överleva är väl 90 procent. Inte spelat något pga tidsbrist sedan i tisdags så offrar 10 kr efter 2,5 minuts påläsning. 14 - 4,6 x 5 kr totalt 10 kr Känner mig dock inte säker på att överleva för Raz M vill väl visa vad den kan nu inför V75där uppe om några veckor. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Testar en rak DD... 10 mot 7.
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Registrerat spel
Datum: Fredag 2015-04-24 Bana: Boden Spelform: Dagens Dubbel, omg. 227 Avd Ordinarie hästar 1 14 Carelin Till spets 2 5 Gyllenberg Till spets Vadet gäller startnummer 1 x 530,00 kr Totalt: 530,00 kr Kvittonummer: 6B00 42F4 0199 1111
|
|
|
|
#58 |
|
"Raz makenzie har galopperat tydligen"... Bra koll.
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Även Spelvärdes spik ![]() Är väl du som brukar ha åsikter om dom? |
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Tack dom är grymma
|
|
|
|
#65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Känns ju rätt segt att ha spikat emot Bergh i sista såsom han har kört idag... Får hoppas Claes kommer till spets ganska enkelt och undviker större tryck på sig med tanke på La Filles senaste lopp
Registrerat spel Datum: Fredag 2015-04-24 Bana: Boden Spelform: V64, omg. 79 V6 - endast vinst vid 6 rätt Avd Ordinarie hästar 1 6, 7 2 1, 8 3 1, 7, 9 4 1, 3, 4, 6, 7, 12, 14, 15 5 14 Carelin 6 6 La Fille Vadet gäller startnummer 96 rader x 5 x 1,00 kr Totalt: 480,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Har lirat hårt på en rak DD 14-6.
Och trio 6-4,5,7. Få se om det blir någon speldeg till V75 imorgon. |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Får inte alla tipsters samma info, har det att göra med kontakter? mutor borde vara uteslutet? Tolkning?
|
|
|
|
#71 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#73 |
|
Nej, det får dom inte. Hänger på att vara en skicklig intervjuare och ställa relevanta frågor och få fram det lilla extra. DET är Spelvärde bra på.
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Alla totalt livrädda för berg haha avgå samtliga på boden! Häsrtkött e iofs gott haha
asgaya3141 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Ja. Dom frågar alltid efter precis det som spelarna vill veta.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Lätt att vara efterklok, borde ha behållit spik på Going for Gold och behållit lås i sista på Prima Eagle och La Fille.
Sista minuten-ändring som slog fel idag, känns lite som att ha kastat bort 5 tusen haha |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Han får lite mer konkurrens på Åby. Kommer ju bli grymt där snart med Halmstad Johansson bröderna som tagit över banskötseln och snart Berghs alla kanoner som flyttar dit. Hela Norrland blir ju breddtrav men med samma pengar att tävla om som i söder då. Jag hade flyttat upp dit direkt om jag skulle skola om mig till travtränare.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Var inte direkt någon bländande klass på sporten idag. Bland det sämre jag sett denna vecka. Morgondagens V4 däremot är det klass på.
Godnatt sharps och lycka till imorgon. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Dom andra är från Katanga?
Kan väll inte va så svårt o ställa frågor?
|
|
|
|
#81 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Då tänker jag mutor kontakter. du säger en sak till Expressen annat till ..................................?
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
asgaya3141 (+5) |
||
|
|