|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 FÄRJESTAD
Bästa spik? bästa drag???
oj oj vilket lopp i avd 6..... ![]() nu kör vi ............
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
oops fel tråd
Senast redigerad av parsalian den 2015-04-27 klockan 12:06. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Med tanke på hur dåligt det går för Goop s hästar just nu så är känslan att det kanske är något virus eller så i stallet? Om så är fallet är det värt att ta med sig det inför kvällens tävlingar.
dado (+5) Senast redigerad av Major den 2015-04-27 klockan 16:13. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Blir nog mycket sex idag. Men tror jag skippar sherryn.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lillnilsson (+5) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glöm inte saxbanan i kväll. Inga sketna breddlopp från Norrland i kväll utan en riktigt trevlig V5a. Ni Talar Bra Latins årsdebut är kanske det mest intressant överhuvudtaget i kväll i liven. Ser att den är anmäld barfota runt om som den gick vid den enorma prestationen under elitloppshelgen i fjor när den vann klass 2 finalen.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Är ni speltrötta efter Olympiatravet eller har slut på lönen? Dåligt med spelidéer.
Här kommer ett valhänt försök. 1) 6,8,9,11 (6 har sett fin ut efter att Holger pensionerat sig, men hoppas alltid på Jepson) 2) 1,5,6,10 (går inte så bra för Björn G just nu och provar med favoritfall) 3) 2 (Lennartsson låter positiv) 4) 2,6,7 (usch så svårt, chansar) 5) 1 (Lennartsson låter svajig, 1 känns som bra spik) 6) 6,8,11 (7 verkar inte vilja springa utan helst - som alla karlar - betäcka) Kostade 144:-. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lunatic Face som varit helt sönderstreckad i ett halvår ligger plötsligt på 3%. Det är ju några på start som står grymt bra till och någon av dem borde hålla undan, men ändå...
|
|
|
|
#8 |
|
Är Lennartsson bra på att bedöma sina chanser, menar du? Har dålig koll. Har i dagsläget garderat Obi Degato och spikat Not Guilty i V64-2. osäker på 6:ans form.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Rigel Scott avd 4 varnas det för i Nettavisen
"V64-4 : 12 Rigel Scott – Er for oss et av dagens aller beste spill. Den er bedre enn raden, og den kommer til Sverige denne mandagen med vinnerform i kroppen sin. Per Oleg Midtfjeld opp føler vi også er spennende da han har et meget godt tak på den. Pisk som korreksjon er også et pluss, og distansen takler den bedre enn de fleste. Utfordrer 6 Komnes Brazze, og den må med på alt!" http://www.nettavisen.no/sportspill/...422780099.html |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Inte hunnit läsa på men ser i barfotalistan att nr 15 Gandalf är anmäld barfota runt om ffg någonsin i Sverige och vad jag kan se är det en häst de stora tipsexperterna tror mycket på.
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
I första loppet har man vänt på strecklistan lite tokigt. Bear Spin LG har sitt livs form och läge. Gosab Blues kan klå de bästa en bra dag också och har även han kanonläge och form. Val Damour skulle ju helst ha längre distans, men den är ju bra! Godkänd senast mot övermakten. Alla de där är både roligare och troligare än de betrodda bakspårshästarna. Men normalt sett swishar ju Benzon hem det här i biken så det är en vettig utgångshäst.
|
|
|
|
#12 |
|
Gadolf heter den visst och startar i V64-4. Noll koll på alla dessa norska kallblod och det var väl en anledning att man inte la tid på denna V64a
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Per Lennartsson är en mycket rutinerad och fin tränare, som "är född i en travbox i Värmland". Tyvärr har han drabbats av en massa motgångar de två senaste åren. Han har full koll! Idag spikar vi Obi Degato. Men är lite mer försiktiga med hans övriga styarthästar.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Liknande styrning som Marc Elias igår som diskades. Hur gör de idag?....
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Star, Obi och Tom får det bli då. Orkar inte vela mer nu.
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#17 |
|
Bör man ta med Junior Troy - ska gå med skor idag?
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
![]() Det märks rätt väl hur mycket bättre en del amatörer är än andra. Håkan B släpper en längd i starten så de nääästan blåser och kanske skulle gjort det om det inte var ett amatörlopp som skulle iväg och de inte gärna vill bli sena hela kvällen. Vet med sig att det brukar bli körning och brukar inte hästen en meter från start och tar dessutom sarg. Letar sig sen ut och sänder iväg bäst av alla långt ut i banan. Nu blev det dock inte den vanliga tokkörningen och det räckte inte hela vägen. Klasskillnaden är lika tydlig när Oskar J är ute och slipper proffsmotstånd.
|
|
|
|
#20 |
|
Ser helt ostreckbar ut, skor, bakspår och Björn låter inte ens lite optimistisk.
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
OLLE! Det här är tråden om V64 inte om nån jävla saxbana. Sen kan du starta en egen tråd om hur mycket du hatar norrlandstravet!
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Självklart, individer kanske ser på det annorlunda hur fel det än är.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ja men de är inte så vattentäta att det ofta blir en bedömningsfråga. Och hela domarkåren har "hellre fria än fälla" som grundsyn så det blir gärna lite för snällt dömt. Förutom några gånger per år då det istället blir för hårt dömt då
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Jag blir lika imponerad varje gång Jörgen Westholm hoppar upp i sulkyn!
Har Dellvann kommit i mål än? |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Senast redigerad av oinkk den 2015-04-27 klockan 20:13. |
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Håller med Rickard Hansson som twittrade nyss. Alla. kan ha dåliga dagar på jobbet. Men hur kan samma domare fria Henriette L och fälla Elias? Av tv-bilder att döma borde de varit omvänt. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
En liten gåta att den där blev 2%-are, första Jorma, toppspår och 1600. Ungefär lika stor gåta att Björns låg på över 50%
Synd man bara utgångade ledaren dock, så går det när man fegar för variansen.
|
|
|
|
#33 |
|
Galopp galopp galopp!
Byte från 5:an spik till 10:an alldeles innan start! I efterhand är jag glad för det efter Åke Linbloms eminenta styrning på upploppet där han har en häst att hålla koll på men misslyckas totalt. Han hade inte kunnat hålla den instängd upploppet ner men förmodligen tillräckligt länge iaf. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
Bommade min tvilling utgång Miss Conway :( |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Jag har rygg på TT så det gjorde mig gott på 11 streck den 2% aren
![]() kvar 1x11x5x2x2x1 endast för 6rätt
Se var du sätter fötterna, annars kan du lätt tappa travet. Senast redigerad av Major den 2015-04-27 klockan 20:45. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Kör en DD: 10-6. Tror första står mellan 1 och 10 och andra är rätt öppet, men sexan kan nog köra till spets.
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
Jag får erkänna att jag tog med favoriten på ramen, men det ska sägas att det var ihop med en serie paniktryckningar när bilen rullade. Tror det var V6-spöket som var framme i mitt bakhuvud faktiskt. Tog med Jula då också trots att jag inte tror så mycket på den. Spelvärdet kan ju finnas dock, det gjorde det inte på "Ankan".
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Jag lägger bara en liten DD idag, men tycker det ger ett rätt bra odds
Tom Sisu i första som jag tror håller upp ledningen och leder runt om, och Hard Livin i andra, trots att den varit ifrån tävlandet ett bra tag. Redén gick ett snabbjobb med den förra veckan på 12 1600m, hoppas den kan göra storstilad comeback här
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Detta är inte taget ur luften... Vi får se hur Sherry sköter sig straxt..
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Tycker det är lite hårt att såga Lindblom längs fotknölarna för att han inte gjorde allt för att stänga till för ryggen. Det är inte alltid de gillar när man tar upp dem och det kan ju vara så att han faktiskt bara blivit trea om han gjort det här. Bara för att det är grundtaktiken när man sitter i ledning runt sista sväng är det inte facit. Jag tycker det är svårt att säga säkert även efteråt om han gjorde rätt eller fel taktikval.
|
|
|
|
#47 |
|
Tackarrr !!! 4% !!!
|
|
|
|
#48 |
|
Många spelare som inte gjort sitt jobb i lopparkivet. Hur fn kunde Star Gwen vara 4 procentare ? Såg ingen loppet i Kalmar senast när man ryckte alla skorna och när den slog bl a färske V75 vinnaren Queen Snowball ?
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Sällan har jag varit så chanslös på en 4%-are under 10ggr, Doublet mot proffsen. Spåret var visserligen bra men det brukar skita sig. Favoriten verkligen inte godkänd som inte vinner med det loppet.
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Jag säger inte att han vunnit men när han inte ens ser sig om och kollar vad för hot det finns, utan i stället kör med skygglappar känns det lite amatörmässigt. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+20) |
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
Nej det var väl misstänkt likt att han inte brydde sig ens och då är det ju illa såklart.
|
|
|
|
#52 |
|
Den fanns med men tyvärr är man ju borta redan efter galoppen i avd 2.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Vet att spelvärde haft den som mest spelvärda spik någon gång med men bara underpresterat. |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Blev 5:an diskad? Spela plats tyckte den kom 3 iallfall
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
11-4-6 i de avslutande avdelningarna så får man ju en slant på femman med!
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
TT har gjort jobbet i arkivet.....men det är 3 avd kvar...lite puls i alla fall
|
|
|
|
#59 |
|
Det är egentligen det jag menar.Omöjligt att veta om man hållit undan och det kanske inte spelat nån roll vad han gjort men jag ser framför mig flera kuskar i samma läge som aldrig skulle lämna något åt slumpen.Det kostar inget att slänga en blick bakåt - han gjorde inte det.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Helvete, den hade man ju med! Kändes inte rätt att spela V6 idag och det skulle man visst inte gjort heller!
|
|
|
|
#62 |
|
Ähhh, tog bort den på V64:an
- tur att det finns v/p...
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
8 Standout blir ju intressant nu när björnen strök hästen,.
mackpeter (+2) |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Härligt med dessa kallblodslopp på den stora streckspelen = blunda och peka.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Den var lite för svår... Ångrar V6 med den skrällen
nya tag med DD 1-6 x 200kr
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
Major (+1) |
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
fina pengar senaste tiden på trav., nya tag för mig imor.. håller tummar för dem som är kvar.. lycka till
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Passa Wayne nu, Westergård har alltid iordningställt när det ska skickas till Sverige! Och Galningsansiktet då såklart!
|
|
|
|
#71 |
|
TV spel med U 12 H 1.2.7 x 50kr
|
|
|
|
#72 |
|
Gnäll nu inte, är ju underbara omgångar ♥
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Hann bara skriva så gick starten och den hoppade, haha.
|
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Inget gnäll här...
Bara att komma igen
|
|
|
|
|
#75 |
|
Synd att inte Glenlivet hann...
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
"...med den glade gamängen Erik Berglöf i vitt där"
Om referenterna fick pris på travgalan skulle han självklart ha ÅRETS CITAT för den där! Synd att han inte orkade gunga in den för övrigt, hade suttit fint med Galon på DD!
|
|
|
|
#78 |
|
Tappade inte Tom Sisu travet innan mål?
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Omgångens spik på Spelvärde, Tom Sisu.
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
En jävligt dålig dag att lira spiklöst var det idag! Inte säkert man fått med Star Gwen ändå eftersom jag har så förbaskat svårt för orutinerade lärlingar, men kanske kanske.
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#82 |
|
Om Beer Summit vinner i avslutande avdelningen går inte V64 värdet upp 1kr ens...
|
|
|
|
|
#83 |
|
Jag har aldrig tur med mina skrällar - nyss Glenlivet...
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Inge vidare kul dag för Goop.
Chiron (+1) |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
En speltjänst vars rank jag brukar vara mest intresserad av när jag spelar är Vitippa. De är inte blyga att vända på strecklistan lite som de tycker bäst och idag hade de några riktigt snygga. Gangtrött andrarankad och Glenlivet som fjärde. Däremot tappade de MT Jordan och Star Gwen lite grand.
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Nja det vet jag inte. Dagens hästar har väl gått hyggligt ändå, har inte varit några värre chanser. Och 6 vinster på senaste 50 är ju inte i nivå med vad det brukar ligga på men det ringer inte på stora stallsjuke-klockan heller direkt.
|
|
|
|
#89 |
|
Är det första gången Jorma kör bike någonsin?
|
|
|
|
#91 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Har Goop stallet nå skit i stallet? Alla egen tränade presterar illa? Globalen dalade genom fältet med. |
||
|
|
|
|
|
#93 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Väl många strykningar på slutet men alla är ju inte sjuka. Junior, True Blue och Jula nu under omgången var det ju inga fel på direkt. Snarare bättre än jag trodde alla tre.
|
|
|
|
#95 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Snyggt! Jag hade också 1,2,3 i tredje men missade utgångskravet i sista nu så blev bara fyra. Utebliven utdelning på över 2000 för att man kryssade V6 men det var väl inte så farligt. Hade varit lite surt om man haft ditt system dock. Grattis till fin utväxling!
|
|
|
|
#101 |
|
Hoppas att streckspelen fortsätter så här. Fina lopp och höga utdelningar. Nya tag imorgon. Twin´s Fairytail gör debut imorgon!
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Systemet var i princip samma som Spelvärdes billiga reducerade, bara att jag tog bort V6 och ändra kraven lite.
Så jag tackar väl Spelvärde för vinsten idag! Och tack för Gratulationer. Sitter i ett ganska bra flyt, vart ett bra netto i lördags och idag. Nä, nu får det en bokning till Alicante över helgen. Lika bra att passa på när man har flax.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Inascott (+10) |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#104 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Citat:
https://instagram.com/p/1_c4ijLi9b/ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
||
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
Dom var vassa idag!
|