Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75-Umåker (Jackpot) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/23838-v75-umaker-jackpot/)

Stekel 2015-05-07 23:26

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 428532)
Lång distans och Brons är väl två saker som talar mot ngn större skräll, sedan har ju visserligen RM galopperat i 38% av sina voltstarter, men distansen gör ju att han får lite tid att ta det lugnt och ta sig i kapp ändå. Har ingen aning om hur Ark Went In funkar i volt, men spåret är ju bra. Tror mest på Montdore av de betrodda här.

Det är en väldig fördel att gå på innerspår. Ett tydligt exempel på detta såg man så sent som igår när Kemas Magic höll ifrån sig Saveur relativt enkelt. För det är väl ingen som tror att Kemas vann för att det är bästa hästen av dem?

Om Diego travar i starten (och det brukar inte vara där svaga punkten sitter) så tror jag den går iväg till spets. Den har sett stabil ut i volten historiskt och har kunnat laddas iväg bra när den väl vänt upp. Möjligtvis kan någon överflygla, men eftersom distansen är lång tror jag inte utmanarna om spetsen är så taggade som de kanske varit annars (ett taktiskt misstag kuskkollektivet gör). Och Premier Kronos sitter väl troligtvis fint med i rygg där.

Raz kan ta det lugnt från start och avancera senare som sagt. Det kostar nästan inget i vardagsloppen där det är lugnt tempo och storfavoriterna får loppet till skänks av de andra. Det här är något helt annat. Raz och Montdore har haft en väldigt tydlig överkapacitet för sin klass tidigare, men nu börjar de närma sig där de ska ligga och man fortsätter tro på dem oavsett förutsättningar. I silver duger de nog hyggligt också, men det är inga väldiga hästar direkt. Diego närmar sig väl också sin klass, men skillnaden är ju att han är den enda av dessa med realistiska chanser till en mycket fin resa.

Jag utgångar på Diego som jag tror har högsta vinstchansen i loppet och Premier Kronos som verkar bli den mest underspelade!

Creatine fortsätter öka, jag undrar om man kan prata om en "Nuncio-effekt" här. Skulle han ha blivit favorit ens om Nuncio floppat i sin Sverige-debut, vad tror ni?

Cash'Em är fortfarande långt ifrån favorit, är det någon som skämtar aprilo med mig eller kommer vi verkligen få en favorit från spår 9 i 1600 volt? Som dessutom har varken elitkusk eller topptränare? Bergh blir ju sällan bortglömd direkt, men här kan man väl tala om ett väldigt underspel om det står sig eller? Kan någon förklara det här fenomenet?

sheriffen78 2015-05-08 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av lejjan (Inlägg 428513)
mycket rolig v75 omgång.
Vill inleda med att v75-1 är nog öppnare än man tror beroende på att coldtown fick en jäkla urblåsare senast plus att det är första gången han reser riktigt långt (bergsåker längsta innan). Talk the talk har hysterisk form och var nära backfire senast, 2 bakspår också intressanta vid större gardering 10 namale kronos och även rocket zet

Nu startade ju Coldtown på Åby för två veckor sen, det är ju längre dit än till Bergsåker för Nurmos hästar...

Tirich 2015-05-08 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 428585)
Det är en väldig fördel att gå på innerspår. Ett tydligt exempel på detta såg man så sent som igår när Kemas Magic höll ifrån sig Saveur relativt enkelt. För det är väl ingen som tror att Kemas vann för att det är bästa hästen av dem?

Om Diego travar i starten (och det brukar inte vara där svaga punkten sitter) så tror jag den går iväg till spets. Den har sett stabil ut i volten historiskt och har kunnat laddas iväg bra när den väl vänt upp. Möjligtvis kan någon överflygla, men eftersom distansen är lång tror jag inte utmanarna om spetsen är så taggade som de kanske varit annars (ett taktiskt misstag kuskkollektivet gör). Och Premier Kronos sitter väl troligtvis fint med i rygg där.

Raz kan ta det lugnt från start och avancera senare som sagt. Det kostar nästan inget i vardagsloppen där det är lugnt tempo och storfavoriterna får loppet till skänks av de andra. Det här är något helt annat. Raz och Montdore har haft en väldigt tydlig överkapacitet för sin klass tidigare, men nu börjar de närma sig där de ska ligga och man fortsätter tro på dem oavsett förutsättningar. I silver duger de nog hyggligt också, men det är inga väldiga hästar direkt. Diego närmar sig väl också sin klass, men skillnaden är ju att han är den enda av dessa med realistiska chanser till en mycket fin resa.

Håller med till 100% om innerspår kontra långa repor i spåren, något som kommer bli mycket intressant i framförallt avd 5. Men visst borde väl Hot Deposit spetsa här?
Inte omöjligt att Diego kan komma ut och överta, men jag tror inte han spetsar direkt här.

hugotheboss 2015-05-08 00:48

Citat:

Jag utgångar på Diego som jag tror har högsta vinstchansen i loppet och Premier Kronos som verkar bli den mest underspelade!

Creatine fortsätter öka, jag undrar om man kan prata om en "Nuncio-effekt" här. Skulle han ha blivit favorit ens om Nuncio floppat i sin Sverige-debut, vad tror ni?

Cash'Em är fortfarande långt ifrån favorit, är det någon som skämtar aprilo med mig eller kommer vi verkligen få en favorit från spår 9 i 1600 volt? Som dessutom har varken elitkusk eller topptränare? Bergh blir ju sällan bortglömd direkt, men här kan man väl tala om ett väldigt underspel om det står sig eller? Kan någon förklara det här fenomenet?

Frågan är ju då om det blir Örjan eller Ove Anders som spetsar? Cash em instämmer jag absolut med. Jag spikade förra starten och kommer att göra precis samma sak nu. Om man nu skulle få för sig att lita på Bergh så hävdar han att den är snabbare ut i volt. Oavsett så är det ett kul spikförslag!

Stekel 2015-05-08 01:07

Svårt att säga vem som tar initialspets i sista, det hänger så mycket på om det träffas bra från springspår, hur hästarna emellan kommer iväg och vilka som galopperar osv. De där framme är varken några kanoner ut i volten eller speciellt starttröga. Inte speciellt galopplystna heller. Grundtipset är ju alltid 1 eller 6 såklart och så även här.

Hot Deposit hade jag faktiskt inte en tanke på att plocka med förrän nu. Den är ju som sagt en ganska trolig kandidat för initialspets och oavsett hur Ove sen gör om han släpper eller kör där kommer han ha en bra position. Om han kommer till spets alltså vilket ju inte är säkert. Kommer han bra iväg men Diego är snabbare har han väl hygglig chans på att hitta ner i rygg ledaren också. Kan vara värd ett streck på ramen den där...

Filmtokig 2015-05-08 01:38

Ser att det är mycket snack om Coldtown som just nu är spelad till 66% i Avdelning 1. Kanon häst och en grym kusk! Men...... Ja det finns ju oftast ett men, men bör ha i åtanke att nu möter både Jorma och CD bra kuskar & hästar. Jorma har endast EN V75 seger i år på ca 55 försök om jag inte har fel. CD har gjort två starter i år, och inte imponerat speciellt. Måste nu sänka årsbästa en del för att vinna. Långt ifrån omöjligt. Men man bör ha med detta i analysen, låter på vissa som den är lika klar som Månprinsen. Långt ifrån, finns ca fyra hästar med lika stor chans.

Lycka till boys!

MikaF 2015-05-08 08:35

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 428595)
Ser att det är mycket snack om Coldtown som just nu är spelad till 66% i Avdelning 1. Kanon häst och en grym kusk! Men...... Ja det finns ju oftast ett men, men bör ha i åtanke att nu möter både Jorma och CD bra kuskar & hästar. Jorma har endast EN V75 seger i år på ca 55 försök om jag inte har fel. CD har gjort två starter i år, och inte imponerat speciellt. Måste nu sänka årsbästa en del för att vinna. Långt ifrån omöjligt. Men man bör ha med detta i analysen, låter på vissa som den är lika klar som Månprinsen. Långt ifrån, finns ca fyra hästar med lika stor chans.

Lycka till boys!

Ja Talk the Talk ska med på min lapp åtminstone. Gynnsamma spår 5, bra form och bra kusk. Får se om jag plockar med nån till? Quality Questioned om tempo och bra ryggar kanske kan få smygläge med Örjan?

Jajjan 2015-05-08 08:50

Citat:

Cash'em riskerar att hamna i säcken,
en ålandsbåt ut i ett snabblopp, så
streckprocenten känns väl inte helt
orimlig. Sebastian Sund i draget och
med det långa upploppet, känns
hyperintressant om man viktar chans
mot streckprocent.

Snyggt inlägg och riktigt läsvärt.

Taaackar gör jag.

Om_sommaren 2015-05-08 10:43

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 428595)

Lycka till boys!

Klart att Jorma har överlägset störst vinstchans i det loppet. Som vanligt handlar det om att läsa löpningsförlopp o det är så nära spetsgaranti man kan komma på coldtown. När dessutom Jorma sitter där med en storfavorit så kan man räkna ut hur de resterande kuskarna kommer köra. Jorma vinner givetvis loppet om hästen är i slag. Om coldtown skulle vara nedsatt så känns det som dödenshästen kan ha näst bäst chans o det kan nog bli talk the talk efter en bits promenad. Skulle Rocket zet lyckas ta sig fram i dödens o coldtown ha en dålig dag då kan det bli jätteskräll. %en är låg för en så bra häst

Tirich 2015-05-08 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 428615)
Klart att Jorma har överlägset störst vinstchans i det loppet. Som vanligt handlar det om att läsa löpningsförlopp o det är så nära spetsgaranti man kan komma på coldtown. När dessutom Jorma sitter där med en storfavorit så kan man räkna ut hur de resterande kuskarna kommer köra. Jorma vinner givetvis loppet om hästen är i slag. Om coldtown skulle vara nedsatt så känns det som dödenshästen kan ha näst bäst chans o det kan nog bli talk the talk efter en bits promenad. Skulle Rocket zet lyckas ta sig fram i dödens o coldtown ha en dålig dag då kan det bli jätteskräll. %en är låg för en så bra häst

Coldtown har förlorat 5 gånger och då haft spår 1,10,10,11,12.
Enda gången han förlorat från framspår är från ledningen och spår 1 mot Jeppas Maxi.

Vid de övriga förlusterna är det inga dåliga hästar han förlorat emot heller, Falcon Håleryd, Bear Dancer, Jeppas Maxi (igen) och Sauveur.

Jag hade hellre försökt fälla Månprinsen

luggen77 2015-05-08 11:04

Wizard Simoni nerspelad från 10ggr till 3.75 på bet365..

Om_sommaren 2015-05-08 11:05

Citat:

Ursprungligen postat av Tirich (Inlägg 428618)
Coldtown har förlorat 5 gånger och då haft spår 1,10,10,11,12.
Enda gången han förlorat från framspår är från ledningen och spår 1 mot Jeppas Maxi.

Vid de övriga förlusterna är det inga dåliga hästar han förlorat emot heller, Falcon Håleryd, Bear Dancer, Jeppas Maxi (igen) och Sauveur.

Jag hade hellre försökt fälla Månprinsen

Finns ingen anledning att försöka fälla. V75 kan va svårt nog ändå. Har vad jag minns aldrig sett Coldtown göra nån plattmatch. Hästen har precis som Månprinsen fruktansvärd vinnarskalle!

Stekel 2015-05-08 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 428615)

Ja det här löpningsförloppet är så standard som de blir. Coldtown till spets och Talk the talk i dödens, loppet så låst det kan bli. Lugnt tempo (Melander har inga andra hästar i loppet så) och Coldtown i normal författning vinner lätt. Har den en dålig dag eller hoppar vinner TTT.

Har båda en MYCKET dålig dag/hoppar vinner någon bakifrån. Risken för att det skulle hända kan väl inte vara mycket mer än 10%, det är jämna och travsäkra typer. Det är väl långresa som skulle kunna ställa till lite i så dall.

Att någon skulle ställa på och bli nersläppt i dödens och hitta vinstchans den vägen tror jag inte så mycket på, Ohlsson lär svara ut dem. Han vet att dödens är bättre än andra ut och behöva lägga iväg i tredje när de stöter på bortre lång.

Jarmop 2015-05-08 15:40

TT är ute och cyklar som vanligt...Coldtown kommer tydligen förlora pga långresa och Standout vinner ifrån bakspår i guld på kort distans...jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt deras skitkassa tips :)

Tirich 2015-05-08 15:58

Berglund på Travnet har skaffat Twitter kan jag se :-D

Min rad från i förmiddags på Twitter:
1: 3 Coldtown
2: 12,5,1,9
3: 4,3,8,9
4: 9,3,2,1
5: 6 Wizard Simoni
6: 3,10,9,5,4,2
7: 1,9,2,7,5

Hyfsat identiskt, det är väl i stort sett i sista det skiljer

chompipe 2015-05-08 17:39

hagentoy är klassen i loppet
;)

Om_sommaren 2015-05-08 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 428695)
TT är ute och cyklar som vanligt...Coldtown kommer tydligen förlora pga långresa och Standout vinner ifrån bakspår i guld på kort distans...jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt deras skitkassa tips :)

Så länge de tippar dåligt kan du skratta, då blir det mer stålar o dela på för oss som inte följer deras tips. Börjar de sätta v75an var o vArannan vecka så är det dags att ta till lipen. Till deras försvar ska sägas att de är ganska djärva i sina tips o har stor potential i systemen allt som oftast

hugotheboss 2015-05-08 18:40

Undrar om det blir bf runt om på Nahar, som han säger Bergh, eller om det blir skor strax innan start? Det underlättar inte att det låter jäkligt uppåt på Going for gold zaz...

MatsE 2015-05-08 18:52

Tar med en kantboll i sista Hot Deposit tror den tar spets och en sån vill man ju ha med :)

Klanke 2015-05-09 00:16

avd1
mitt drag är obesegrad med kusken och för lite spelad. I Say Radysin america 6%.

avd2.
tipsettan blir tuff att stå emot om felfri löpning jag tänker på Tom Sisu

avd3.
Nahar var ruskigt bra näst senast, barfota runt om och Bergh tror på elitloppet..

avd4.
Såg ni loppet senast, ja jisses! klar för final och körs avvaktande, får hur som helst är bra lopp i ett högt tempo som det kan bli i denna typer av lopp. nr 9 Tipsetta..

avd5
Spets ut och slut jag kör utgång som alla andra på nr 6 tror den är klar!

avd6
Var länge inne att spika Cool Keeper som är en undantags häst, leder loppet länge om inte hela vägen, kan vara enkelt!

avd7
Bästa spiken möter bara sig själv (Montdore). Bergh har siktat hit och hästen har vunnit 5 av 10 över distansen. Rejäl från dödens senast i årsdebuten, bättre nu och här blir det offensivt. Toppchans! spik!

Spiken: Montdore

Utgångar: Wizard Simoni & Cool Keeper där en måste vinna.
A hästar: Tom Sisu - Nahar - Wizard Simoni - Cool Keeper - där två måste vinna.

Stekel 2015-05-09 00:33

Citat:

Ursprungligen postat av Klanke (Inlägg 428795)
avd1
mitt drag är obesegrad med kusken och för lite spelad. I Say Radysin america 6%.

avd2.
tipsettan blir tuff att stå emot om felfri löpning jag tänker på Tom Sisu

avd3.
Nahar var ruskigt bra näst senast, barfota runt om och Bergh tror på elitloppet..

avd4.
Såg ni loppet senast, ja jisses! klar för final och körs avvaktande, får hur som helst är bra lopp i ett högt tempo som det kan bli i denna typer av lopp. nr 9 Tipsetta..

avd5
Spets ut och slut jag kör utgång som alla andra på nr 6 tror den är klar!

avd6
Var länge inne att spika Cool Keeper som är en undantags häst, leder loppet länge om inte hela vägen, kan vara enkelt!

avd7
Bästa spiken möter bara sig själv (Montdore). Bergh har siktat hit och hästen har vunnit 5 av 10 över distansen. Rejäl från dödens senast i årsdebuten, bättre nu och här blir det offensivt. Toppchans! spik!

Spiken: Montdore

Utgångar: Wizard Simoni & Cool Keeper där en måste vinna.
A hästar: Tom Sisu - Nahar - Wizard Simoni - Cool Keeper - där två måste vinna.

Låter mellan raderna som att du egentligen vill spika Wizard och Keepern men fått kalla fötter när de inte blivit favoriter? Kör hårt på dem istället om du tror på dem!

Själv spikar jag Cool Keeper som jag var säker på skulle bli favorit utan att tveka en sekund. Är Creatine för bra är det bara att lyfta på hatten, men allt talar för Keepern samtidigt som nästan alla faktorer skriker minustecken för Creatine imorrn.

Precis allt talar för Coldtown också som jag spikar med lika lite tvekan. Radysin redovisar du ganska uppblåst statistik för, Chrille har kört den en enda gång och det var i början av hästens karriär. Inte svårt att vara 100%-ig då. Desto starkare papper då att 17/17 favoriter av Coldtowns dignitet vunnit på V75 i år. Nästan onormalt bra när det kommer till travsäkerhet och jämnhet. Alla mätare slår i topp, det borde vara tal om favoritskap modell Månprinsen nästan.

Lycka till imorrn allesammans!

Manprinsen 2015-05-09 00:33

Tycker det ser relativt lätt ut i morgon

3
1,7,9,12
8
1,2,3,4,9,12
6
9
1,2,4,5,8,9

Djingis 2015-05-09 00:39

luktar jackpot :sleep:

Imself 2015-05-09 00:43

Citat:

Ursprungligen postat av Jarmop (Inlägg 428695)

ingen är ju tvingad att spela som dem, jag är dock väldigt glad över TT:S rank den kommer till stor nytta för min plånbok! Vet att TT har pratat med både kusk och tränare på de två hästar du nämner,och kommit fram till sitt ställningstagande, som av olika anledningar grundar mycket på spelvärde kopplat till hur man byggt systemet? Tror verkligen inte de går emot infon de fått från framförallt Jorma!

hugotheboss 2015-05-09 00:44

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 428800)
Tycker det ser relativt lätt ut i morgon

3
1,7,9,12
8
1,2,3,4,9,12
6
9
1,2,4,5,8,9

Äntligen ngn som inte spikar Cool Keeper :thumbup: började känna mej smått korkad som inte förstod storheten i Witasps häst.

Manprinsen 2015-05-09 00:49

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 428806)
Äntligen ngn som inte spikar Cool Keeper :thumbup: började känna mej smått korkad som inte förstod storheten i Witasps häst.

Som jag resonerar så skulle inte Robban starta den där nu om den inte var redo. Det är hans dyrgrip och han skulle knappast anmält om han tror att han ska bli slagen av hästar som är 2-3 sekunder långsammare i normala fall. Jag tror den bara krossar allt i morgon och får inbjudan till Elitloppet. :cheers:

Stekel 2015-05-09 00:57

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 428807)
Som jag resonerar så skulle inte Robban starta den där nu om den inte var redo. Det är hans dyrgrip och han skulle knappast anmält om han tror att han ska bli slagen av hästar som är 2-3 sekunder långsammare i normala fall. Jag tror den bara krossar allt i morgon och får inbjudan till Elitloppet. :cheers:

Du vrider fakta för din sak här. Keepern har gått låg 10-tid i sverige. Creatine låg 9-tid på milebana i usa. Nu har den ena mycket bättre förutsättningar i loppet. Även om man skulle bortse från avsaknaden av lopp och debut med svenska förutsättningar övergår det mitt förstånd att Creatine blir favorit imorrn och att ni sväljer det.

Vi får se imorrn. Jag avskriver inte att Creatine tar det men ser det som ganska osannolikt.

hugotheboss 2015-05-09 01:01

Instämmer i dina tankar, han vill till Elitloppet och inte ute efter ngn slags prepare. Visst det är en jänkarhäst, men den har tränat bra även på brodd, så ja, jag tror att det är en klar spik, annars får man väl stå där med dumstruten. Utöver detta så har Cool Keeper 1-3 i inbördes möten med Västerbo Loveboat som har bättre spår och körs av en bättre kusk, så jag hade svårt att se Cool Keeper som spik! Nu blir det Berghs i stället och så får man hoppas på en kul dubbel, även om risken är stor att det blir 9-9!

hugotheboss 2015-05-09 01:04

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 428808)
Du vrider fakta för din sak här. Keepern har gått låg 10-tid i sverige. Creatine låg 9-tid på milebana i usa. Nu har den ena mycket bättre förutsättningar i loppet. Även om man skulle bortse från avsaknaden av lopp och debut med svenska förutsättningar övergår det mitt förstånd att Creatine blir favorit imorrn och att ni sväljer det.

Vi får se imorrn. Jag avskriver inte att Creatine tar det men ser det som ganska osannolikt.

Vrider på "fakta" är väl det vi alltid gör när vi bergsäkert slår fast att den eller den vinner....

Filmtokig 2015-05-09 02:17

Om Cool Keeper sitter i spets och Västerbo i dödens. eller vise versa, Då lär det kosta för Creatine att runda. I Avd 6

Det är inte ett sketet V64 lopp denne ska runda ändå...

putte64 2015-05-09 02:23

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 428814)
Om Cool Keeper sitter i spets och Västerbo i dödens. eller vise versa, Då lär det kosta för Creatine att runda. I Avd 6

Witasp sitter i spets, och den här gången släpper han inte.
Creatine har varit en av världens bästa hästar i 2 år, men W går under 12.
Bakspår och ny distans jämnar ut det...

Strappa71 2015-05-09 07:15

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 428810)
Instämmer i dina tankar, han vill till Elitloppet och inte ute efter ngn slags prepare. Visst det är en jänkarhäst, men den har tränat bra även på brodd, så ja, jag tror att det är en klar spik, annars får man väl stå där med dumstruten. Utöver detta så har Cool Keeper 1-3 i inbördes möten med Västerbo Loveboat som har bättre spår och körs av en bättre kusk, så jag hade svårt att se Cool Keeper som spik! Nu blir det Berghs i stället och så får man hoppas på en kul dubbel, även om risken är stor att det blir 9-9!

Han vill till Elitloppet, ja. Men alldeles säkert är det tänkt att det blir en start till innan. ( Jag gissar att den går ut på Gävle veckan före Elitloppet. )

hugotheboss 2015-05-09 07:43

4 Rod Stewart blir mer och mer intressant...om Witasp kör i spets och ngn (Bergh) pressar på, eller varför inte 2 Screen Height som ju faktisk slog Cool Keeper senast på Valla...och då hade Screen Height bakspår...

Kul med alla diskussioner för eller mot :D

lappen69 2015-05-09 08:27

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 428822)
4 Rod Stewart blir mer och mer intressant...om Witasp kör i spets och ngn (Bergh) pressar på, eller varför inte 2 Screen Height som ju faktisk slog Cool Keeper senast på Valla...och då hade Screen Height bakspår...

Kul med alla diskussioner för eller mot :D

Blir min chansspik! Gick ruskigt fort sista sväng senast. Christoffer hann juh för fan inte ens rycka tussarna:p Synd att han inte vann till över 100 gånger pengarna..

Filmtokig 2015-05-09 08:28

När vann Rod Stewart ett lopp senast?

hugotheboss 2015-05-09 08:30

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 428831)
När vann Rod Stewart ett lopp senast?

14/7 2013 :)

Stekel 2015-05-09 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av hugotheboss (Inlägg 428811)
Vrider på "fakta" är väl det vi alltid gör när vi bergsäkert slår fast att den eller den vinner....

Du har rätt. Förvanskar fakta var väl ett bättre ordval i sammanhanget kanske.

Citat:

Ursprungligen postat av Filmtokig (Inlägg 428814)

Sant, men om favoriten ställer på tidigt tror jag inte Erik svarar ut om han har dödens. Och ingen annan heller för den delen. Det faktum att det är två varv och loppet är ganska skiktat talar för Creatine ur det avseendet. Pratar emot mig själv här som tror stenhårt på Keepern, men just det här är en av de få saker som jag tycker talar för Creatine.

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 428821)
Han vill till Elitloppet, ja. Men alldeles säkert är det tänkt att det blir en start till innan. ( Jag gissar att den går ut på Gävle veckan före Elitloppet. )

Så tänker jag också. Även om Bergh låter snuskigt nöjd ut med hästen och pratar Elitlopp så känns det mellan raderna inte som att det är detta lopp han ställt in sig på ska ge den där inbjudan. Och kör han inte offensivt är han helt rökt, det går inte att ta sex längder i tredjespår sista 700 på en tokbra ledare som fått sitta och bestämma.

Jäkla intressant med ostartade hästar, tvärtom Viroid tycker jag det är jättekul att analysera matchning/taktik, form och kunnande på såna här hästar. Om det är på en lagom nivå med några få hästar per omgång då, det får inte gå till överdrift så man tvingas gissa alltför mycket.

Filmtokig 2015-05-09 08:37

Avd 4. Victory Streamline blir nog min första spik som det ser ut just nu, har relativt svårt att hitta en vettig spik. Blir att vänta tills man hört alla intervjuer.

SO 2015-05-09 08:42

Ojoj, häftigt med Umeå. Här måste man bara vara med och hugga. Och vilka race. Bolaget har nu 6200 rader att spela för, vilket betyder att varje lyxstreck kostar multum. I nuläget har jag fastnat för EN spik, COLDTOWN. Kontio toppform, hästen förlorar sällan i ledningen.

Men sedan blir det krångel. I tre lopp ska jag ha utgångshästar eftersom vi alltid kör TVÅ av TRE som visat sig vara bästa modellen. Så här ligger jag till just nu
Tycker att normalutfallet ska bli att A hästarna vinner i två av loppen, sedan ska garderingarna räcka. svårt att tro att nån annan häst vinner ??!! Gärna kritik eller kommentarer tack

Avd 3
A häst
8 Pannan
garderingar
1 Hard Livin
3 Nahar
4 Going for Gold Zaz
6 Knows Nothing
9 Standout
--------------------------------------------------
Avd 5
A hästar