![]() |
Citat:
Om Diego travar i starten (och det brukar inte vara där svaga punkten sitter) så tror jag den går iväg till spets. Den har sett stabil ut i volten historiskt och har kunnat laddas iväg bra när den väl vänt upp. Möjligtvis kan någon överflygla, men eftersom distansen är lång tror jag inte utmanarna om spetsen är så taggade som de kanske varit annars (ett taktiskt misstag kuskkollektivet gör). Och Premier Kronos sitter väl troligtvis fint med i rygg där. Raz kan ta det lugnt från start och avancera senare som sagt. Det kostar nästan inget i vardagsloppen där det är lugnt tempo och storfavoriterna får loppet till skänks av de andra. Det här är något helt annat. Raz och Montdore har haft en väldigt tydlig överkapacitet för sin klass tidigare, men nu börjar de närma sig där de ska ligga och man fortsätter tro på dem oavsett förutsättningar. I silver duger de nog hyggligt också, men det är inga väldiga hästar direkt. Diego närmar sig väl också sin klass, men skillnaden är ju att han är den enda av dessa med realistiska chanser till en mycket fin resa. Jag utgångar på Diego som jag tror har högsta vinstchansen i loppet och Premier Kronos som verkar bli den mest underspelade! Creatine fortsätter öka, jag undrar om man kan prata om en "Nuncio-effekt" här. Skulle han ha blivit favorit ens om Nuncio floppat i sin Sverige-debut, vad tror ni? Cash'Em är fortfarande långt ifrån favorit, är det någon som skämtar aprilo med mig eller kommer vi verkligen få en favorit från spår 9 i 1600 volt? Som dessutom har varken elitkusk eller topptränare? Bergh blir ju sällan bortglömd direkt, men här kan man väl tala om ett väldigt underspel om det står sig eller? Kan någon förklara det här fenomenet? |
Citat:
|
Citat:
Inte omöjligt att Diego kan komma ut och överta, men jag tror inte han spetsar direkt här. |
Citat:
|
Svårt att säga vem som tar initialspets i sista, det hänger så mycket på om det träffas bra från springspår, hur hästarna emellan kommer iväg och vilka som galopperar osv. De där framme är varken några kanoner ut i volten eller speciellt starttröga. Inte speciellt galopplystna heller. Grundtipset är ju alltid 1 eller 6 såklart och så även här.
Hot Deposit hade jag faktiskt inte en tanke på att plocka med förrän nu. Den är ju som sagt en ganska trolig kandidat för initialspets och oavsett hur Ove sen gör om han släpper eller kör där kommer han ha en bra position. Om han kommer till spets alltså vilket ju inte är säkert. Kommer han bra iväg men Diego är snabbare har han väl hygglig chans på att hitta ner i rygg ledaren också. Kan vara värd ett streck på ramen den där... |
Ser att det är mycket snack om Coldtown som just nu är spelad till 66% i Avdelning 1. Kanon häst och en grym kusk! Men...... Ja det finns ju oftast ett men, men bör ha i åtanke att nu möter både Jorma och CD bra kuskar & hästar. Jorma har endast EN V75 seger i år på ca 55 försök om jag inte har fel. CD har gjort två starter i år, och inte imponerat speciellt. Måste nu sänka årsbästa en del för att vinna. Långt ifrån omöjligt. Men man bör ha med detta i analysen, låter på vissa som den är lika klar som Månprinsen. Långt ifrån, finns ca fyra hästar med lika stor chans.
Lycka till boys! |
Citat:
|
Citat:
Cash'em riskerar att hamna i säcken, en ålandsbåt ut i ett snabblopp, så streckprocenten känns väl inte helt orimlig. Sebastian Sund i draget och med det långa upploppet, känns hyperintressant om man viktar chans mot streckprocent. Snyggt inlägg och riktigt läsvärt. Taaackar gör jag. |
Citat:
|
Citat:
Enda gången han förlorat från framspår är från ledningen och spår 1 mot Jeppas Maxi. Vid de övriga förlusterna är det inga dåliga hästar han förlorat emot heller, Falcon Håleryd, Bear Dancer, Jeppas Maxi (igen) och Sauveur. Jag hade hellre försökt fälla Månprinsen |
Wizard Simoni nerspelad från 10ggr till 3.75 på bet365..
|
Citat:
|
Citat:
Har båda en MYCKET dålig dag/hoppar vinner någon bakifrån. Risken för att det skulle hända kan väl inte vara mycket mer än 10%, det är jämna och travsäkra typer. Det är väl långresa som skulle kunna ställa till lite i så dall. Att någon skulle ställa på och bli nersläppt i dödens och hitta vinstchans den vägen tror jag inte så mycket på, Ohlsson lär svara ut dem. Han vet att dödens är bättre än andra ut och behöva lägga iväg i tredje när de stöter på bortre lång. |
TT är ute och cyklar som vanligt...Coldtown kommer tydligen förlora pga långresa och Standout vinner ifrån bakspår i guld på kort distans...jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt deras skitkassa tips :)
|
Berglund på Travnet har skaffat Twitter kan jag se :-D
Min rad från i förmiddags på Twitter: 1: 3 Coldtown 2: 12,5,1,9 3: 4,3,8,9 4: 9,3,2,1 5: 6 Wizard Simoni 6: 3,10,9,5,4,2 7: 1,9,2,7,5 Hyfsat identiskt, det är väl i stort sett i sista det skiljer |
hagentoy är klassen i loppet
;) |
Citat:
|
Undrar om det blir bf runt om på Nahar, som han säger Bergh, eller om det blir skor strax innan start? Det underlättar inte att det låter jäkligt uppåt på Going for gold zaz...
|
Tar med en kantboll i sista Hot Deposit tror den tar spets och en sån vill man ju ha med :)
|
avd1
mitt drag är obesegrad med kusken och för lite spelad. I Say Radysin america 6%. avd2. tipsettan blir tuff att stå emot om felfri löpning jag tänker på Tom Sisu avd3. Nahar var ruskigt bra näst senast, barfota runt om och Bergh tror på elitloppet.. avd4. Såg ni loppet senast, ja jisses! klar för final och körs avvaktande, får hur som helst är bra lopp i ett högt tempo som det kan bli i denna typer av lopp. nr 9 Tipsetta.. avd5 Spets ut och slut jag kör utgång som alla andra på nr 6 tror den är klar! avd6 Var länge inne att spika Cool Keeper som är en undantags häst, leder loppet länge om inte hela vägen, kan vara enkelt! avd7 Bästa spiken möter bara sig själv (Montdore). Bergh har siktat hit och hästen har vunnit 5 av 10 över distansen. Rejäl från dödens senast i årsdebuten, bättre nu och här blir det offensivt. Toppchans! spik! Spiken: Montdore Utgångar: Wizard Simoni & Cool Keeper där en måste vinna. A hästar: Tom Sisu - Nahar - Wizard Simoni - Cool Keeper - där två måste vinna. |
Citat:
Själv spikar jag Cool Keeper som jag var säker på skulle bli favorit utan att tveka en sekund. Är Creatine för bra är det bara att lyfta på hatten, men allt talar för Keepern samtidigt som nästan alla faktorer skriker minustecken för Creatine imorrn. Precis allt talar för Coldtown också som jag spikar med lika lite tvekan. Radysin redovisar du ganska uppblåst statistik för, Chrille har kört den en enda gång och det var i början av hästens karriär. Inte svårt att vara 100%-ig då. Desto starkare papper då att 17/17 favoriter av Coldtowns dignitet vunnit på V75 i år. Nästan onormalt bra när det kommer till travsäkerhet och jämnhet. Alla mätare slår i topp, det borde vara tal om favoritskap modell Månprinsen nästan. Lycka till imorrn allesammans! |
Tycker det ser relativt lätt ut i morgon
3 1,7,9,12 8 1,2,3,4,9,12 6 9 1,2,4,5,8,9 |
luktar jackpot :sleep:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vi får se imorrn. Jag avskriver inte att Creatine tar det men ser det som ganska osannolikt. |
Instämmer i dina tankar, han vill till Elitloppet och inte ute efter ngn slags prepare. Visst det är en jänkarhäst, men den har tränat bra även på brodd, så ja, jag tror att det är en klar spik, annars får man väl stå där med dumstruten. Utöver detta så har Cool Keeper 1-3 i inbördes möten med Västerbo Loveboat som har bättre spår och körs av en bättre kusk, så jag hade svårt att se Cool Keeper som spik! Nu blir det Berghs i stället och så får man hoppas på en kul dubbel, även om risken är stor att det blir 9-9!
|
Citat:
|
Om Cool Keeper sitter i spets och Västerbo i dödens. eller vise versa, Då lär det kosta för Creatine att runda. I Avd 6
Det är inte ett sketet V64 lopp denne ska runda ändå... |
Citat:
Creatine har varit en av världens bästa hästar i 2 år, men W går under 12. Bakspår och ny distans jämnar ut det... |
Citat:
|
4 Rod Stewart blir mer och mer intressant...om Witasp kör i spets och ngn (Bergh) pressar på, eller varför inte 2 Screen Height som ju faktisk slog Cool Keeper senast på Valla...och då hade Screen Height bakspår...
Kul med alla diskussioner för eller mot :D |
Citat:
|
När vann Rod Stewart ett lopp senast?
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jäkla intressant med ostartade hästar, tvärtom Viroid tycker jag det är jättekul att analysera matchning/taktik, form och kunnande på såna här hästar. Om det är på en lagom nivå med några få hästar per omgång då, det får inte gå till överdrift så man tvingas gissa alltför mycket. |
Avd 4. Victory Streamline blir nog min första spik som det ser ut just nu, har relativt svårt att hitta en vettig spik. Blir att vänta tills man hört alla intervjuer.
|
Ojoj, häftigt med Umeå. Här måste man bara vara med och hugga. Och vilka race. Bolaget har nu 6200 rader att spela för, vilket betyder att varje lyxstreck kostar multum. I nuläget har jag fastnat för EN spik, COLDTOWN. Kontio toppform, hästen förlorar sällan i ledningen.
Men sedan blir det krångel. I tre lopp ska jag ha utgångshästar eftersom vi alltid kör TVÅ av TRE som visat sig vara bästa modellen. Så här ligger jag till just nu Tycker att normalutfallet ska bli att A hästarna vinner i två av loppen, sedan ska garderingarna räcka. svårt att tro att nån annan häst vinner ??!! Gärna kritik eller kommentarer tack Avd 3 A häst 8 Pannan garderingar 1 Hard Livin 3 Nahar 4 Going for Gold Zaz 6 Knows Nothing 9 Standout -------------------------------------------------- Avd 5 A hästar 1 Shark Kornos 6 Wizard Simoni 10 Digital collection garderingar 2 Juilett Amore 4 Bravo Navarone 8 Magnifik Brodde 9 Desuper Filius 11 viking Streamline 13 Officer VD 14 T. Rex laday ---------------------------------- Avd 6 A häst 3 Cool Keeper garderingar 4 Rod Stewart 5 Västerbo Loveboat 9 Creatine 10 Numbus CD |