![]() |
vad tycker ni om dollar boko i sista?
|
Citat:
Det som talar för den är att den är spetsfavorit. Den har gått i spets två gånger, senast och en gång i Danmark och vunnit båda gångerna. Dessutom lopp i kroppen och vann i årsdebuten okörd från spets. Skräpet den mötte på Hagmyren var mycket sämre än dagens motstånd men vann helt okörd som det ser ut och det är väl rimligt att anta att den gått framåt med det loppet. Väljer man att spika i det loppet är väl den på ovanstående det bästa alternativet. Spelvärdesmässigt också det bästa då det verkar som spelarna sprider strecken där. Då får man ingen fördel mot kollektivet om man själv gör likadant. |
nån som kan hjälpa med några spikar ? hur ser ut sista avd kan man spika nån där tusen tack för svaret
|
Citat:
Wizard Simoni står perfekt till och nu känner Ulf Eriksson hästen bättre, mycket bra chans att braka till ledningen direkt som vi ser det! *6 Wizard Simoni h4 (16%)* Gjorde årsdebut i ny miljö senast och var fin direkt vid enkelt seger från ledningen i billigt gäng, lättad i balansen då och kommer att gå likadant här. Öppnade snabbt senast och höll ledningen enkelt trots halvmissad start egentligen, höll lätt ut Edwin Hammering (7 här). Klart startsnabb. *7 Edwin Hammering h6 (0%)* duktig från kön näst senast, galopperade bort framskjuten placering från dödens in på upploppet senast men ej seger, barfota bak igen. Fick en bra start från springspår senast och var i princip längden förbi Wizard Simoni (6 här) direkt men var sedan inte alls lika accelerationssnabb och var aldrig nära att ta sig förbi egentligen. Öppnade bara medel från springspår på tillägg näst senast. |
tack för att ingen som hjälper
|
Tror nr 2 Raz Mackenzie i avd.7 har bra chans idag. Lycka till med spelet!
|
Citat:
|
Vadå "tack för att ingen som hjälper"? Du har ju 11 sidor att läsa här, klart du måste förstå att folk har olika åsikter och ideer. Ring mig när du hittar någon som bara säger att "hästar vinner" och sen vinner dom varje gång, tror ingen här har den förmågan haha.
|
har jag sagt att du ska ge mig vinnare ? men ni e kunniga så tänkte kolla med er
|
Citat:
Alla sitter nog inte och refreshar sidan På bloggen motiverar jag mina 2 spikar Coldtown och Wizard Simoni. Nu spikar ju alla andra dessa också, så det kanske är tråkigt |
Verkar inte bli barfota bak på Hagentoy
|
Citat:
Wizard Simoni - Snabb ut - Okörd vid vinst på 17.9 / 2640. - Spets och slut ? |
Glöm inte Pine cool om ni tar några stycken i sista:p
|
Spik
Citat:
MVH Ulf-Eddie |
Live på Kalmar travet nu! Ser rätt dumt ut :) Lol
|
Citat:
För min del går det bra att spika i alla lopp. |
Beer Summit blåser till spets och Örjan övertar efter en bit och vinner enkelt!
|
Svårspikat
Citat:
Mvh. U-E |
Spelvärdet ligger väl i att spika 2:an i sista. Tyvärr har det en förmåga att skita sig för Roger på V75. Minns i vintras när han skulle köra för spets mot Coldtown och hästfan galopperade :no:
|
https://www.sharps.se/forums/service-...-umaker-9-5-a/
Stämmer verkligen detta? Skulle dessa tre vara "mest överskattade" ? Creatine är idag 38% vilket den även var igår. Har svårt att tro att den är överskattad, bättre än Sebbe avseende uthållighet enligt vad jag sett visserligen over there med allt det innebär men Bergh var supernöjd och hade fått av förra tränaren att den är en värsting löphäst gentemot träningen. Möjligt det finns underskattade motståndare i detta lopp men nu talade vi om just Creatine o dess procent. Reijo lät helt inne på Shark, o 15% (idag 12%) kan väl inte vara för mkt med det spåret!? Nahar är väl en ojämn rackare men jag hävdar enivst att 21% är TOKLÅGT en bra dag sopar han banan men en dålig är han sist eller hoppar... bf idag är ju tidiga annonsen. Stein Daylight o Hagentoy kan jag ABSOLUT köpa som "drag". |
Vart kan man hitta uppsnacket till V75 idag om man bara har iPad och inte TV4 sport?
|
Sen är jag iofs lite lur på Going for Gold Zaz som tar spets initialt(?) men 21% på Nahar är väl inte så farligt!?
|
Nahar ska alltid räknas, så pass bra häst ändå. Dessutom har Robban deklarerat att han ska köra idag.
|
Citat:
https://www.sharps.se/forums/service-...-umaker-9-5-a/ Var mer det att jag ifrågasätter om Spelvärde verkligen skrivit detta.... :) Edit: för mig är SHark Kronos o Creatine högst tänkbara spikar, särskilt till dessa låga(!!) procent (12%, 38%) den första på Reijos bedömning o den andra på min egen samt att Bergh är så nöjd osv. |
Skön snubbe han är Hultman :lol:
"Jag har blivit så jävla tjock..." |
Hmm. Har en rak tvilling på 3 och 4. Undrar hur det gick med gungan på upploppet på Art.
|
Mycket riktigt så blev Art diskad. Trodde det också.
|
Lirar vinnare på Lohman. På V75 är dagens spikar Coldtown, Wizard Simoni och Montdore.
|
I avd 1 tror jag på 3 Coldtown fast underligt att Jorma bara har en V75-vinst i år?
Skulle vilja ha med 5 Talk the Talk och 10 Namale Kronos också. Fast 5 och 10:s tränare verkar inte tro så där väldigt på sina skyddslingar. Stefan Melander säger bl a i Guiden att det blir nog svårt att komma förbi de invändiga och kanske svårt att vinna men ett platsbud kan hon nog vara... Namale Kronos bedömer en personal att han känns väl inte som någon riktig segerkandidat fast kan fälla många till slut vid tempo. Avd 3. Törs/kan Janne Norberg gå förbi chefen med 4 Going for Gold Zaz? Tycker lördagsloppet känns svårt. En som jag funderar på är 9 Desuper Filius, Erik A/Svante Båth. Han har dock inte många anhängare: 4%-are. Har i alla fall vunnit 5 av sina 11 starter. |
Citat:
Är Wizard Simoni verkligen en bra spik? Tycker att loppet ser vidöppet ut, fast det kanske bara är jag... ;) |
Citat:
|
Coldtowns värmning såg lite konstig ut! Någon som vet hur den brukar värma?
|
Tror ändå att hagentoy vinner:)
|
Citat:
|
tts spik fån spår tolv....det är inte lätt o vinnaom man sitter för långt bak.dom har kanske annan info?:)
|
Citat:
|
postar även är, håller absolut inte med Spelvärde om deras "överskattade", tvärtom dunderspik på Nahar o Creatine o antagligen Reijos @12%
Citat:
Edit: om nu det postade Spelvärdeinlägget är vad de verkligen skrivit... |
Citat:
Edit: Eller rättare sagt, spår 12 är det ju ändå, men stor skillnad när det bara finns 6 hästar i främre ledet |
Citat:
|
DU har helt rätt det är ju 2 hästar mindre o runda.
|