|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#451 | |
|
Citat:
Finns väl inga spännande ekipage? Kolgjini var den som var spännande och den lär ju vara med. Är väl Vincennes då men blir det inte mycket franskt? Vilken häst tänkte du på? Månprinsen A.M. och Gunnar Melander - väldigt spännande?
|
||
|
|
|
|
|
#452 | |
|
Citat:
Man vill ha potentiella vinnare och inte en som förmodligen bara gör ett bra lopp. |
||
|
|
|
|
|
#453 |
|
Att folk säger att det är ett dåligt lopp är skrämmande, bättre än såhär kommer det ta lång tid innan det blir igen. Timoko, Maven, BBS. Sugarlight, Nahar, Voltigeur De Myrt, Magic Tonight, Univers De Pan, Nuncio, Mosaique Face och Ustinof Du Vivier är alla tillräckligt bra för att vinna Elitloppet, jämnare än såhär blir ett Elitlopp nog aldrig igen. Dessutom har vi Wind Of The North som kommer att sätta färg på loppet med sin explosivitet, Support Justice som är en joker och Royal Fighter, Bret Boko och On Track Piraten som är roliga ekipage att ha med i loppet.
Svårt att få till ett bättre fält, och att folk inte fattar att detta kan bli någonting alldeles extra är bara komedi. |
|
|
|
|
|
|
#454 | |
|
Citat:
Skulle vara skitspännande med Daley! Stallet håller honom högt och ägaren vill vara med i Elitloppet. Tror många skulle tappa hakan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+3) |
||
|
|
|
|
|
#455 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#456 |
|
Drömmen hade ju dock varit att få in en till amerikanare nu, men det lär vara för sent. Tänk Bee A Magician som sista inbjudan, hade runkat hela kvällen för fasen!
Filmtokig (+50) |
|
|
|
|
|
|
#457 | |
|
Citat:
Och för att svara på ditt försök till hån - Ja, Månprinsen och Gunnar Melander hade varit betydligt mer spännande i elitloppet än Redén. Förstår mig inte på hypen kring den karln. Trots bättre förutsättningar än i princip alla tränare i Sverige så klarar han inte av att leverera mycket mer än sjuka hästar. |
||
|
|
|
|
|
#458 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#459 |
|
Det är ungefär som alla lag som är med i CL. Man kvalar in till CL. I vissa lopp, bara för man kvalar in till gruppspelet har man ingen realistisk chans och vinna. Såklart är det inte exakt samma sak, med tanke på att vissa får wildcards o.s.v. Men så långt ifrån är det inte.
Man är med för att man förtjänar och vara med, men det finns alltid en bättre häst. I mina ögon tror jag ingen kan utmana Timoko. Då han krossade några av årets deltagare enkelt förra året. Trea i PdA. Ser ingen vettig utmanare, att Maven skulle ha en chans mot denna är i mina ögon ett stort skämt.
|
|
|
|
#460 | |
|
Citat:
Försök till hån? Please, inget hån. Men du hävdade att du letade efter intressanta ekipage och alla intressanta är redan med. Ett kallblod skulle ju vara spännande, annars spelar det nog ingen roll vilken den sista hästen blir, lär nog inte bli vinnaren... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Snapphanen (+1) Senast redigerad av Chiron den 2015-05-23 klockan 17:26. |
||
|
|
|
|
|
#461 |
|
Resonemanget om att han ska vara med för att han kan gå med i hårda tempon ger jag inte mycket för heller. I så fall borde Papagayo E, Creatin, Beer Summit och Panne de Moteur gå före. För att gå med i tempo klarade uppenbarligen de idag också, dessutom snabbare och i ett par fall utan att pressas över huvud taget också. Finns dessutom minst en i den kvartetten som hade varit en möjlig slutsegrare också.
hoola (+5) |
|
|
|
|
|
|
#462 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Citat:
Kommer man med i elitloppet så kan det i värsta fall sluta med 0 kr och en knäckt häst. |
||
|
|
|
|
|
#464 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Citat:
Mycket avgörs i spårlottningen och Timoko är inte alls överlägsen till den grad att han vinner oavsett spår och löpningsförlopp! Som någon skrev längre upp, jag tror det kommer dröja innan vi får se ett så jämnt elitloppsfält igen!! |
||
|
|
|
|
|
|