|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 | |
|
Citat:
Fast det är klart. För den som ändå spelar i de där potterna så är det ett skapligt lyft. Kan bli succé.
|
|
|
|
#47 |
|
Enligt vad som kommunicerades när robotreglerna infördes så har utländska partners bara att rätta sig efter ATG:s vid varje tid gällande reglemente. Så har ATG 15% spelavdrag får de rätta in sig i ledet. Det betyder att utrymmet för rakeback krymper.
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
I dagsläget är V3 inte tillräckligt lockande då omsättningen oftast är låg och loppen sker i slutet av tävlingsdagen, annars är nog V3 det bästa streckspelet på banan eftersom man kan vänta in i det sista med att fördela raderna efter senaste info och synintryck. Man behöver inte heller göra klart hela systemet i förväg utan det räcker om man bestämt hur många rader man ska spela och hur dessa ska fördelas i första avdelningen och sedan tar man det därifrån (om man är kvar). Inte heller behöver man något avancerat reduceringsverktyg eftersom man kan fördela och vikta kvarvarande rader precis som man vill efter varje avdelning. Den enda farhåga jag ser med detta är om spelarna ute i landet som spelar färdigkonstruerade system tycker att banspelarna får en orättvis edge och då inte längre vill vara med längre. Man skulle dock kunna göra ett provskott med detta på V5 som ju är ett spel lite på dekis men som skulle kunna väckas till liv igen med detta tillsammans med ett högre radpris och högre återbetalningsgrad till spelarna (när det medges skattemässigt).
|
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
Där kunde man inte spela annat än på banan från början. Omsättningen tog dock aldrig fart och sedan släpptes det en förtidsvariant av spelet som, vad jag vet, förtidsspelarna accepterat utan knorr trots att det såklart är en enorm fördel att spela det på banan.
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
Har faktiskt aldrig spelat V3 på banan heller, det lockar inte att vara kvar och se de sista skräploppen för dagen. Men om de gjorde det upplägget för V4/V5 skulle man ju helt klart spela! Vore kul, men sammantaget har jag ändå svårt att se att de går den här vägen. Jag tror den positiva effekten blir mer folk på banan. Men de som är på banan kommer nog spela mindre vinnare/plats/tvilling också när de har VX-spelet att klura på inför varje lopp. Då hinner man inte titta på de övriga spelformernas odds. Nätspelarna kanske sänker sin omsättningen en aning också i protest mot de ändrade förutsättningarna. På lång sikt vore detta nog bra, men jag tror tyvärr inte atg tar det kontroversiella beslutet att lägga om detta och ta debatten och ett litet omsättningstapp på kort sikt.
|
|
|
|
|