|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#106 |
|
Skor runt om på usain henna, bra eller anus?
|
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Är inne på att låsa 1:a med 3,6,8. Plockar helt sonika bort 1,2 (och 5?) som med största sannolikhet kommer att köra för hårt för att orka till slut. Kusken bakom 5 har svårt att sluta gasa i tid vilket bäddar för mina.
Heiskanen brukar ha hästarna i ordning när de debuterar hos honom, det är inte sällan man ser seger i första starten. Folli är riktigt bra och obesegrad på Kalmar. Ready For More, bästa hästen men sämsta läget - vinner ändå med minsta klaff. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
thats it ready 4 more blir en av dagens spikar är rädd för folli dock .....ahh ja vettifan
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Sen hörde jag ryktas om att han åkt på en bot för felaktig utrustning?[/QUOTE]
Bestraffningar: Bergh Robert, 2000 kr, avstängning 150627-150629, för trängning. Bergh Robert, 1500 kr, för att ha använt/försökt använda otillåten utrustning. |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Man kommer alltid få ändra från barfota till skor pga djurskyddet, det ändrar man aldrig på. Fattar inte varför inte alla tränare anmäler bfro så dom kan välja fram till start?
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Avd1. Både Mt Janes och Napoleon har 7 av 8 i spets och någon utav denna duo tar spets.
Avd2. Sweet sour akema är en topphäst som vinner utan strul. Avd3. Your h har bra chans flera vägar låser dock med maven. Avd4. Legend brodde är Uffes bästa vinstchans idag. Avd5. Sorbet är i ruggig författning! Avd6. När två trätter vinner en tredje? Naglo du nord har varit snärtig i ett jobb i veckan. Prisvärd! Avd7. Global money är i ordning och rolig. |
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
Om det stämmer med barfota på Star Advisor Jolie så är den ruggigt intressant med Erik. Bara kolla vilka som är kuskar på 6,7,8 så känns det rätt upplagt för hur detta ska sluta med alla startraketer som ska gasa.
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Har för mig att Sören Englund, hyllade Spring over i vintras och tyckte att han var ett ämne för derbyt , gör comeback på v 75 , har mycket lättare balans samt gjort ett bra kvallopp, kuskförstärkt!
Bara att banka in spiken ? ?
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Kocken14 den 2015-06-21 klockan 12:22. |
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Det stämmer! Bekräftas i färsk intervju på Spelvärde som kollade upp det direkt då hon sagt skor innan på alla ställen. Skulle bli regn tidigare i veckan men fint väder nu, så hon tycker inte att hon har något att förlora med att prova idag.
|
|
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Det är klart det ska vara möjligt att ändra vid stora väderförändringar och liknande men då kan man ju precis som i vintras när det infördes barfotaförbud överlåta till domarna/arrangörerna att bestämma om det. Det är ju ett hån mot dom som ser spel på hästar som ett kunskapsspel när dom kan hålla på och ändra till några minuter innan loppen körs. I Frankrike har man väl vad jag vet inte sagt att det är ett hot mot djurskyddet att hovbeslag ska anmälas i god tid och sen inte får ändras. |
||
|
|
|
|
|
#119 |
%
Spelatrav.se:
"Av topp10tränare anmäler Robert Bergh 52% av startande hästar bfro, av dessa ändras sedan 20%. Där är han i topp..." Egentligen ska det vara 10%- enheter. 42% går bfro i loppen. Mvh Ulf-Eddie Senast redigerad av Grant den 2015-06-21 klockan 12:35. Anledning: % |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Men om det handlar om djurskyddet så borde väl skotvånget beordras från veterinärhåll..låt hästar som är tvivelaktiga få en extra koll från veterinären innan start och får hästen anmärkning på hovarna så är det ok att ändra annars absolut inte!!!
Tänker mig att det blir mindre utnyttjande av systemet då! |
|
|
|
|
|
|
|