|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 Jägersro
Bästa spik? bästa drag?
Nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
ser svårt och öppet ut ikväll...just nu tänker på Red Riding Hood och Blue Motion som spikar...
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Spikar nog Highlight Ås. & US Dollars.
Men tidigt ännu, så inget säkert.
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
svårt i kväll
maffioso face borde dock vara ett spik |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ludde strök 2 hästar för halsinfektioner, ingen risk att Maffioso Face är nedsatt oxå?
|
|
|
|
#8 |
|
U.S Dollars i sista är nog klar första gången dom kör utan skor på en love you avkomma brukar ge bra effekt plus att det redan är en bra häst för klassen. och favoriten i samma lopp går inte med optimal balans. tack för kaffet
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
![]() Varför ska han testa barfota i ett lopp som ger 30 k? Har Lövgren något lopp i sikte? Vad tror Olle? |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Blue Motion blir den enda spiken ikväll...
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jag är inte direkt påläst idag men att spika en favorit från bakspår under sommaren på kort distans, samtidigt som det är Jägersro, är väl inte direkt klokt? Eller? Jag har för mig att hästen är lite väl krånglig dessutom.
Lycka till!
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Risken är att Xlnt Chili Tripel är för bra, men 7% på Mad Neo känns intressant.
Går Takter 15 från spets är det kanske inte så lätt plocka honom från dödens.
|
|
|
#13 |
|
Ni som tänkt spika Lövgren i v 64 4 i tron att hästen får spets får tänka om!
Idag är det "paybacktime" från Takter som jag tror till 99.9 % kommer svara spets oavsett hur mkt Lövgren trycker på. Källa: Truculent vs Monster Drive Takter vs Lövgren häromdagen...
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Crown of Vicotory är dagens roliga chansspik!
(Kanske ingen bra kusk att luta sig mot), men spets bör den få, barfota runt om, och kan bli strul för favoriten. Sund spik är väl som många redan nämnst, U.S Dollars i sista.
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Är det bara jag som inte lyckas sätta in pengar på ATG's hemsida just nu?
Täckning finns på bankkontot men får detta felmeddelande: "På grund av tekniska problem, kan vi inte komma i kontakt med din kortutgivare. Var god försök igen vid ett senare tillfälle. Kotakta ATG-Support om problemet kvarstår." Har Nordea..
|
|
|
|
#17 |
|
För mig funkar det inte heller att sätta in från handelsbanken!!!
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Handelsbanken MasterCard strejkar.
Däremot fungerar Handelsbanken Interbank-insättning.
|
|
|
|
#19 |
J*vla hattande |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Tänk om du kör ett par dubblar å en v7 så äre ju slut, om som inte sitter dvs. Har ett gäng polare som kör mellan 5-10 tusen var per sjua, å har dom spruckit så kor dom en dubbel för ca 1000 var räntar på snabbt. Nu sätter dom ju ett par per år men ändå, hiiiighroollers kan det gp fort för
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Blev konstigt mycket spel på Unity Knick från spår 11 på speedwaybanan Jägersro. Inte helt oväntat räckte det inte hela vägen från spår 11...
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Kollar ni resultaten på text tv, eller kollar ni faktiskt VAD som händer i loppen? Med tanke på hur ni uttrycker ers skulle jag tippa på text tv.
|
|
|
|
#24 |
|
Kom precis hem. Vad har Lövgren sagt om US Dollars i dd-2 ? Hittar ingen intervju varken i ronden, kvällsposten eller på atg.se. Intressant med första barfota för det kanske kan göra den en knapp hästlängd bättre som den torskade mot favoriten senast från dödens.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Lägg ner alla tävlingar på Jägersro. Riktigt skitbana där ingen försöker något! Hatar skåne! Norrland är så mycket bättre.
Snacka om "lunk". Och du gnäller på Norrland där det händer grejer? Allt på Jägersro är årets tråkigaste tävlingar. Eller hur Olle?
dado (+5) Senast redigerad av Filmtokig den 2015-06-23 klockan 20:34. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Kan bara instämma! Fruktansvärt tråkiga lopp där ingen vill köra annat än sista 200.. Sjukt tråkig Jägersro lunk!
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
säkert jackpot till åby torsdag
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Det var andra och sista gången jag någonsin spenderar pengar på att åka till Jägerso. Finns inte sämre sport här än i Sverige. Jesus vilket skit...
|
|
|
|
#30 |
|
Tack för svaren. US Dollars är så nerspelad på DD att jag inte hittade något värde i den så sket i spel i kväll också.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Jesus.. LÄGG NER ALLT PÅ JÄGERS. NU! Skit sport!
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Pajas! Du vill lägga ner banor va? Vi kan bäörja med Jägers.
|
|
|
|
#33 |
|
Flemming är riktigt sopig måste jag säga! Finn ingen som kan förstöra lopp som han!
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
7an nu i sista så får man iaf nästan en tusing. 3 eller 4 så blir det 250. Bara hålla tummarna
. (lämnade bara in en v4a idag på 70 spänn)Lustigt för övrigt att man får mer betalt på 3 eller 4 på V4 än på V64...
Filmtokig (+5) Senast redigerad av Icor den 2015-06-23 klockan 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Rätt kul Olle. Hade detta hänt i Norrland hade du snällt så jävla mycket.
|
|
|
|
#38 |
|
Oj vilket lopp. US Dollars grymt förbättrad barfota och det var sannerligen inget blufflopp eller blufftid den vann på.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
hur kan oddsen svänga så mycket, när US DOLLARS kommer till spets ????
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
En utav de sämsta omgångarna på vääääldigt vääääldigt länge! Såna här tävlingar dödar travsporten!
Tar 1000 ggr hellre valfri Norrlandsbana med blåbärs kuskar och hästar man vet nada om! |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Visst är det så, vänta och se till nästas norrland om det händer något tråkigt där kommer Olle skriver 1000 inlägg ang det. Men idag är han tyst. haha
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Synd inte 8 vann! Men ska inte klaga då jag satt en del platsspel och några x5 dom sista dagarna! Trist med favoriter men just därför jag kör x 5 osv
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Sist Östersund hade V75an ,var ju en kanon omgång, . PAJAS BANA
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Det är ju egentligen inte värt att kommentera. Speciellt då jag bara sett två lopp men kanske en titt på utdelningarna i år på Jägersros V64 omgångar i år hade varit värt att kolla innan man skriker för mycket om att lägga ner Jägersro pga låg utdelning och tydligen tråkiga lopp i kväll.
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
24-32. men efter 200m är oddsen 33-20. och omsättningen på vinnare spelet är 308000. så krävs det mycket pengar |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#50 |
|
Man får väl utgå från att det inte går att spela efter start. I så fall är väl gissningen att många storspelare suttit beredda och när oddset stod i över 3 ggr när bilen rullade så tryckte dom på spela. Sen tar det väl 30 sekunder typ innan oddsen i atgs spelsystem är uppdaterade. Tyvärr gör ju detta att man nästan aldrig kan spela v spel hos atg för det är rena lottot numera om man som spelare vill veta ungefär till vilka odds man spelar en häst. När oddset sen efter att spelet stängts ändras med 50 procent gör det ju omöjligt att värdera spelvärdet på en häst. Tyvärr är det nog inget som kommer förändras utan snarare bli värre då ju spelet framför datorskärmarna bara ökar i andel.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Haha, det kunde man ju förstå. En av få gånger som man inte lämnar in joker utan försöker få in en fleris på mobilen. Nä då strejkar insättningen från SHB
raden? ja den satt klockrent x10 med V6 |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Det bästa med ramloppen är nog att man får höra Bosse Rydgren referera loppen istället för Mattias Anderberg.
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
bosse är 5 STJÄRNIG. Varför inte om lördagarna ?
|
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Citat:
Men ja, ni har en bra kommenator, då ska ni ju ha E loppet.
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
1. Senast Jägersro hade V64 gav 6 rätt 1,3 miljoner. Hela året med några få undantag har det varit väldigt hög utdelning på deras V6 dagar. 2. Malmö och Öresundsregionen är tillsammans med Stockholm landets kraftigast växande region. Bara Malmö stad växer med 5000 personer om året. 3. Jägersro tar fram topphästar hela tiden. Alltid nya fina unghästar och massor av Jägersrotränade hästar vinner V75. Då ska man lägga ner Skånes enda travbana enligt dig. Det är ju så korkat att ens svara dig men nu gjorde jag det. |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Ja sen kan vi ju diskutera huruvida den tillväxten är av den positiva sorten. Har hör lite annat av folk som bor där nere.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Filmtokig (+5) |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Sen skjuter dom av ungefär lika många så det går på ett ut.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+5) |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Herregud vilka diskussioner här är..
- Ibland suger Jägersro kuk, spets och slut för tråkiga favoriter. - Ibland är Jägersro superkul med fantastiska prestationer eller fina skrällar. Slutsats; Jägersro är precis som andra banor. Finito! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+5) |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
2015 Dubbeljackpot / V64
Jägersro 4 st Åby 0 Bergsåker0 |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Du vill ju lägga ner hela Norrland. Och jag är korkad som vill lägga ner Jäger? klart ska inte banan lägga ner, jag ville mer göra ett statement så du skulle se hur du själv är emot Norrland.
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Sen är det tydligen också bara flyktingar som lever på bidrag som bor i Malmö och är anledningen till befolkningstillväxten här nere enligt inlägg ovan. Två nyckeltal som man kan titta på är skattekraft och disponibel inkomst. Där sticker verkligen inte Malmö ut negativt men däremot sticker Malmös kranskommuner ut väldigt positivt. Om vi nu gör en jämförelse mellan Norrland och Skåne så känns följande siffror intressanta. Antal travbanor: Norrland: 13 Skåne: 1 Disponibel inkomst per invånare Norrland: 173 000 kr Skåne: 178 000 kr Antal invånare (totalt 9,7 miljoner i Sverige): Norrland: 1 150 000 Skåne: 1 289 000 invånare (över 4 miljoner i öresundsregionen, dvs med en timmes eller mindre resa till Jägersro) Baserat på dessa siffror är det väl inte direkt Jägersro man i första hand ska stänga om man ska minska antalet travbanor. Några Malmönyckeltal Sveriges tredje största stad Mycket ung befolkning (50 procent 35 år eller yngre) 26 000 högskolestudenter Folk från 177 olika länder och det talas 150 olika språk Enligt befolkningsprognoserna kommer tillväxten fortsätta vara enorm. 2021 kommer mer än 350 000 personer bara bo i Malmö kommun. Finns det någon travbana, undantaget Solvalla, som kan presentera sådan statistik om man kommer till den dagen när ett antal travbanor ska stängas ner ? |
||
|
|
|
|
|
|