Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-06-24, 12:05   #61

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 6031

Filmtokig
Stats: 3 - 2 - 0
ROI: 197.10%
Vinstprocent: 60.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Och du måste vara den mest okunniga jag någonsin svarat

1. Senast Jägersro hade V64 gav 6 rätt 1,3 miljoner. Hela året med några få undantag har det varit väldigt hög utdelning på deras V6 dagar.

2. Malmö och Öresundsregionen är tillsammans med Stockholm landets kraftigast växande region. Bara Malmö stad växer med 5000 personer om året.

3. Jägersro tar fram topphästar hela tiden. Alltid nya fina unghästar och massor av Jägersrotränade hästar vinner V75.

Då ska man lägga ner Skånes enda travbana enligt dig. Det är ju så korkat att ens svara dig men nu gjorde jag det.
Det är jätte bra för Sverige. Snart betalar jag 50% skatt för att bidragen inte räcker. Och nej Jägersro tar inte fram topphästar hela tiden.

Du vill ju lägga ner hela Norrland. Och jag är korkad som vill lägga ner Jäger? klart ska inte banan lägga ner, jag ville mer göra ett statement så du skulle se hur du själv är emot Norrland.
Gammal 2015-06-24, 14:59   #62

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Filmtokig Visa inlägg
Det är jätte bra för Sverige. Snart betalar jag 50% skatt för att bidragen inte räcker. Och nej Jägersro tar inte fram topphästar hela tiden.

Du vill ju lägga ner hela Norrland. Och jag är korkad som vill lägga ner Jäger? klart ska inte banan lägga ner, jag ville mer göra ett statement så du skulle se hur du själv är emot Norrland.
Skitsnack igen. Jag har aldrig någonsin skrivit att jag vill lägga ner Norrland eller travet där. Bara minska antalet travbanor.

Sen är det tydligen också bara flyktingar som lever på bidrag som bor i Malmö och är anledningen till befolkningstillväxten här nere enligt inlägg ovan.

Två nyckeltal som man kan titta på är skattekraft och disponibel inkomst. Där sticker verkligen inte Malmö ut negativt men däremot sticker Malmös kranskommuner ut väldigt positivt.

Om vi nu gör en jämförelse mellan Norrland och Skåne så känns följande siffror intressanta.

Antal travbanor:

Norrland: 13
Skåne: 1

Disponibel inkomst per invånare

Norrland: 173 000 kr
Skåne: 178 000 kr

Antal invånare (totalt 9,7 miljoner i Sverige):

Norrland: 1 150 000
Skåne: 1 289 000 invånare (över 4 miljoner i öresundsregionen, dvs med en timmes eller mindre resa till Jägersro)

Baserat på dessa siffror är det väl inte direkt Jägersro man i första hand ska stänga om man ska minska antalet travbanor.

Några Malmönyckeltal

Sveriges tredje största stad
Mycket ung befolkning (50 procent 35 år eller yngre)
26 000 högskolestudenter
Folk från 177 olika länder och det talas 150 olika språk
Enligt befolkningsprognoserna kommer tillväxten fortsätta vara enorm. 2021 kommer mer än 350 000 personer bara bo i Malmö kommun.

Finns det någon travbana, undantaget Solvalla, som kan presentera sådan statistik om man kommer till den dagen när ett antal travbanor ska stängas ner ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td