|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
OVIKEN 27 juni
Nu står sommarfesterna som spön i backen. I går började Lycksele och Oviken kör idag sin andra dag, sedan bli det snart Hoting. Mycket folk och alltid spelvänliga lopp, många mörkertrimmningar förstås. Men det är ju sån som är kul. Fuxsy satt ju klockrent igår så jag blev inspirerad att fortsätta med dagens Oviken. Halvknepig V5 omgång. Ingen riktig spik att hålla i handen så det får bli följande
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-06-27 Bana: Oviken, omg. 2 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 6, 8 (Magic S vann lätt på Sä, nu OveA, 8;an en som jag följer) 2 5, 9 (Guli Rask ska väl vinna, men nu är det Ove som utmanar!!) 3 1, 3, 6 (Malekeh spurtstark senast vinner igen?) 4 2, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 12 (dagens helgarderingslopp, hopplöst) 5 1, 2, 3, 7 (Notre Crown 12.6 2140a på B) Borde räcka här 16% !! Vadet gäller startnummer 384 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 384,00 kr Kvittonummer: 4704 E7F2 0140 8818 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
spets är guldvärt på oviken,nerförsbacke på upploppet, o man måste oftast sita bland de 3-4 första in på sista varvet för att ha någon chans, ska dega in en rad jag med.
Registrerat spel Datum: Lördag 2015-06-27 Bana: Oviken, omg. 2 Spelform: V5 Avd Ordinarie hästar 1 6 Magic Simba 2 1, 9 3 6 Spinellie 4 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 5 1, 2, 3, 7, 8 Vadet gäller startnummer 120 rader x 1 x 1,00 kr Totalt: 120,00 kr Tror Lapp-Ove har toppchans att leda runt om i avd1 o 3, Spinnelie egentligen en ärkesprinter, men som troligen får bluffa hem detta. Persson vinner nog troligen avd2,,men jag dubblar med troligspets hästen i loppet som har form. sista är ett lopp med föredettingar som man tar med de som kan vinna Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+6) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
21 juni föra årets v5a på oviken så var ja en av 2 som hade v5an den dagen och då var det just Rigeljerven som hjälpte till att skrälla omsättningen var bara 100000kr så blev inte så mycket
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+3) |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Imponerande publiksiffra annars på 1800 personer men dom måste åka dit för annat än att spela och utan spel blir det väldigt dyrt med den här typen av tävlingar. |
||
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ja, det är säkert jättetrevligt. Speciellt Hoting ser enormt fint ut. Men jag pratar enbart ekonomi i detta avseende och när den ser ut som den gör för travsporten för närvarande går det inte att köra många sådana här tävlingar där man delar ut väldigt mycket mer prispengar än vad intäkterna från spelet genererar.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
...men det har genererat o kommer på sikt att göra det, är jag tämligen säker på...men beror på hur man ser på det hela...
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
...finns sagolika eldsjälar däruppe, som själva betalar i både tid o pengar för att detta ska finnas kvar...
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
jag må vara enögd, men för mig är dessa hjältar...som värnar om våran sport, djupt in i hjärtat...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Precis. Hoting, Oviken, Lycksele och Karlshamn drivs till största delen utan bidrag så dessa banor i nuvarande form kostar inte mycket att hålla igång. Ska man spara pengar borde banor som Skellefteå, Solänget, Hagmyren, Dannero t ex drivas på samma sätt om intresse i dessa städer fanns för det. Hade blivit perfekt att även koncentrera tävlingarna på dom banorna till någon sommarvecka och satsat krutet på att ha ett par riktigt starka Norrlandsbanor i framförallt Sundsvall.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
...noterar din åsikt, men delar den inte riktigt...
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
...den dagen vi börjar"släcka lyset"...så är risken stor att vi tillslut har gjort det på Solvalla också...
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Hade travets ekonomi sett bättre ut hade det såklart varit annorlunda. Kom också ihåg att alla travbanorna skulle behöva rustas upp för astronomiska belopp för att kunna kallas tidsenliga arenor. |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Utan riksspel och intresse i HELA landet är travet dömt att dö! |
||
|