|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 Bollnäs del 1 jackpot
fina trav tävlingar i två dagar...Bästa spik? Bästa drag? Lannem Silje vinner så 5 lopp att studera...
![]() nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Horgen Ulven ser stenklar ut! "Bara" vunnit en av fyra, men de knappa förlusterna den gjort här i Sverige är honom fullt ursäktade. Slagen av Guli Rubin näst senast, står nu 20 meter bättre till och dessutom kort distans. Senast 40 bakom Gnistas Adonis som fick löpa på fritt i ledningen, bara halva hästen bakom i mål. Det var en jäkla repa den gick sista varvet, verkar helt komplett och lättstyrd och även mycket travsäker för att vara ett kallblod!
|
|
|
|
#3 | |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8444Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Nja, Björlifant är inte att leka med !!!
Citat:
|
|
|
|
|
#4 |
|
Re Doc spikas ikväll men den är nog bäst på kort
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Det är mycket bättre sport i morgon men å andra sidan är det då final i fotbolls EM.
Avd 1 Vet inte om det är så tryggt att spika ett treårigt kallblod som gjort 4 starter som gigantisk favorit, men å andra sidan är det svårt att ge avslag. Tränaren varnar dock för att den stått över och blivit behandlad sedan sist. Avd 2 20 tkr lopp med mest en massa skräp som slängts in på V64an. Man får se vad det kommer för info men normalt har man väl bra chans att överleva på streck för 5 och 9. Kanske också 1an om man rycker alla skorna på den. Avd 3 Hade varit roligare att se Lannem Silje mot Månprinsen i morgon. Grattis till Norge. Som att stjäla godis från småbarn att resa över gränsen och lägga beslag på prispengarna i den svenska kallblodssporten. Avd 4 Loppet med högst skrällpotential på V64an i kväll. Enligt spelexperterna streckar man 4,9,10,14 om man har lite mindre plånbok för det är dom som rankas högst sammantaget. Avd 5 3 streck räcker om inte Robis Salvation gått framåt rejält med lopp i kroppen (inget vidare i comebacken senast). 3,6,12 Avd 6 Sorgligt att se att detta är Sto SM, dvs Sveriges bästa kallblodiga ston. Det går verkligen utför när det gäller toppen och bredden i denna ras, och frågan är när man ska börja minska prispengarna och flytta dom till varmblodssporten. Kan väl inte vara vettigt att hästägarna i Norge ska lägga beslag på pengarna nästan alltid i lite större lopp för rasen. De svenska hästägarna behöver dom pengarna. Men här är det bara öppet för svenska hästar och spelmässigt måste Ängskalla vara mest intressant om man rycker alla skorna ikväll som näst senast på Solänget. Då vann den överlägset trots galopp när man slet av alla skorna ffg på länge. Trippa Undan verkar Långben ha valt bort. Den har väl också chans men är ju gigantisk favorit så spelvärdet känns verkligen uselt. Håll koll på balansinfon särskilt i detta lopp för detta är årets största lopp för kallblodsstona så räkna med att många matchats för detta lopp länge. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
rasa59 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fattar inte sådant här. Varför kör Bollnäs och Rättvik samma dag. Har ju till stor del samma banpublik och samma kuskar.
|
|
|
|
#7 |
|
Ja, mycket märkligt upplägg. Drygt 10 mil mellan banorna. Hade man kört en ren breddloppsdag i Rättvik hade det väl varit något lättare att förstå.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sharp$: 8444Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Bollnäs, Hagmyren, Rättvik, Romme, Gävle.
Blir svårt undvika kollisioner...
|
|
|
#10 |
|
Jag har inte kollat upp alla, men PJ Winner är snabb ut.
|
|
|
#11 |
|
"Avd 5
3 streck räcker om inte Robis Salvation gått framåt rejält med lopp i kroppen (inget vidare i comebacken senast). 3,6,12" Känns som 1 Robis Salivation gått framåt med comebackloppet dessutom är distansen ett plus, läget att kunna ta ledningen och därifrån skall den slås. Vunnit sju av nio från spets. Troligen är Örjan Kihlström oxå ett extra kuskplus jämfört med tränaren och den inte oävne Tomas Pettersson. Streck% just nu strax under 8 ... Låter som en chansspik. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Det är synd att Närbyjänta är så dålig ut.
Hon är verkligen björnstark, och skulle hon någon gång få ett bra lopp kan man aldrig räkna bort henne.
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#14 |
|
Jag tror med stor säkerhet att 2 Mcentee spetsar. Riktigt startsnabb, bl.a. vid segern på Dannero spår 1, spets och slut. Spikade den på tvillingen sedan jag sett i arkivet,fick 297 ggr eftersom en 98 oddsare var 2:a Kanske McEntee gör om detta?
En annan som imponerade på Dannero vid segern är 6 Denver Zon, nästagångare för mig. Mina drag är 3 och 4% så det kan bli kul Senast redigerad av SO den 2015-06-29 klockan 17:37. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har en konstig känsla i kroppen som säger att 7 lannem silje kan åka på pisk idag! Galopp....satsar pengar på v4 ikväll istället förutom en liten v64. lycka till travvänner
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Travronden
BOLLNÄS MÅNDAG 29 JUNI V64-1 6 Horgen Ulven 5 Björlifant 3 Järvsö Tor 8 Guli Rubin 2 Gnistas Adonis 7 Alm Sander 4 Myrsjös Svart Magi 1 B.W.Gullis V64-2 5 Man In the Mirror 9 Oklahoma Broline 7 Cast Bolt 2 Mcentee 1 P.J.Winner 10 Focus Håleryd 11 Supermede 4 Veams New Moon 6 Denver Zon 8 Helios du Gull 12 Starbec´s Thaifly 3 Zakris Hornline V64-3 7 Lannem Silje 4 Global Ruska 6 Lille Eline 5 Grandina 2 Alf Ann 8 Katla Kiro 3 Styr Stina 1 Moe Pärla V64-4 10 Pingo Ö.K. 9 Tand Tuff 12 Monster Monsun 14 Hågå Odin 4 Pliggfaksen 2 W.S.Malte 1 Moeses 7 Hibokongen 15 Eng Stegg 5 Torwall 11 Moe Blixten 3 Järvsö Elviz 8 Bältra Lomen 6 Olsbo Niclas 13 Å.Widdock V64-5 12 Love Lini 6 Re Doc 3 Twigs Atkin 1 Robis Salvation 7 Buba Boko 2 Sid The Kid 11 Montana Vox 5 Chapeau Bas 4 I am Dynamite 9 Resplendent Caviar 10 Pasco Frontline 8 Pelas Bengt V64-6 4 Trippa Undan 5 Närbyjänta 9 Hulte Nova 11 Ängskalla 8 Mitt Hjärtas Lilja 6 Grändens Lomma 2 Lily Viking 12 Kremelina Best 3 Forssaga 7 Lissby Donna 10 Alfie 1 Nordmärta V64-systemet 4 x 3 x 1 x 10 x 1 x 5 Rader: 600 Kostnad: 600 kronor Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Allt beror förstås på hur de laddar, men normalt sett tar den inte en längd på ettan.
Citat:
|
|
|
|
#18 |
|
Ska man chansspika Björlifant i första?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ja det var allt en jävligt konstig känsla faktiskt. Är jämn som tusan och travar som ett lås, har dessutom det lättaste loppet på tid och evighet. Finns ingen som är någonstans i närheten fartmässigt. Vinner även om hon lägger 100 meter extra handikapp på en galopp. Det finns normalt sett inga hästar som har över 90% chans till vinst i ett lopp, men här snackar vi över 95% till och med.
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
Kallblodshästar
För en gångs skull är TT å jag inne på samma A-häst i v64-4 prata me Janne nord Hågå odin måste ha bra chans! Ove kör känner hästen, Tränar starkt bra form hmhmhm, Tand tuff favorit tja gjorde ett bra lopp sist men är fruktansvärt ojämn ock tycker ni att stall Persson har form? Det tycker inte jag så jag tar ställning här ock spelar Hågå odin hmhmhm 8,0ggr plats på Hibokungen lockar mej vaknar den på rätt sida är den med dom i mål! ja just ja Nordic bet såg jag oddset på
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
E ju som sagt trav vi snackar. Lyck till
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Twigs Atkin får bli spik idag, borde vara bra chans. Barfota fram och jänkare idag dessutom.
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Står 20 meter bättre till mot Pingo nu än tidigare tex
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Skoryck på Eng Stegg, åker med på kupongen till 3%
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Likaså om Ängskalla, Trippa Undan måste vara bra för att slå oss. men så snackar han alltid... lik väl värda ta med om man inte spikar annat. |
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Tar sig förbi sin volt och hamnar 4e ut tror jag.
Sedan får vi se. Citat:
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Firar första semesterdagen efter ett 24 h pass, så noll koll (mer än vanligt då..)
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Olle!
Ser ett skoryck ffg ¢¢ på en Love You avkomma! Måste med, 1 % för dom som siktar på stora pengar ![]() Helios De Gull V64-2. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
93 procent på Lannem Silje. Spikar man henne är det verkligen en V5a i kväll med tre vinstpooler. Stor jackpot i sexrättspoolen så idag är det nog läge för dom som inte testat innan att lira V6 (om man spikar Lannem Silje). Skulle bli ytterst förvånad om det blir annat än max småslantar att spela om i 5 rätts och 4 rättspoolerna.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Hopplösa kallblodslopp...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dalle82 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Skönt man inte kastade iväg många kronor på v64. start till mål verkar vara även kvällens melodi. Sen klart folk e livrädda för Kilström
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Men jag kan tycka att Björlifant borde ha skalle att vinna där. Ska vara en mycket bättre häst än Gullis.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Luktar Robis salvation i avdelning 5 då
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Nu är det läge att tvätta pengar på Lannem Silje för den som behöver. 1,0 gånger insatsen
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Fan vad trist segrare, resten var bluffhästar.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Hoppas Helge lirade ett tungt platslir hos Unibet på Helios Du Gull. Då är semesterkassan räddad.
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Enda hästen i loppet man kunde sätta ett plustecken på förutom segraren.
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Men va fan, har Ewa Idemar bosatt sig i Livestudion? Orkar inte med henne och hennes korkade frågor
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Lirar 5 kr v/p på 7an i V64-3. Ska man äntligen få se en vinst droppa in på atg kontot?
asgaya3141 (+5) |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
1,0 måste ju betyda att den omöjligt kan torska. Lika säkert som att placera i guld typ?
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Shit
|
|
|
|
#60 |
|
Fan vad störd häst alltså, vettefan vad man ska säga...
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Genkontroll tack måste finnas varmblod där
|
|
|
|
#62 |
|
Sorgligt att se våra svenska kallblod. Andrapriset i detta lopp borde varit typ 3000 kr max.
Norrmännen får hoppas att svensk travsport avsätter ännu mer pengar till kallblodsloppen nästa år. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Annars tar den sig inte förbi.
|
|
|
|
#64 |
|
Månprinsen är snyggast i alla fall, men krävs nog mycket om han ska slå Silje. Sen verkar Melander bara vilja starta en gång i kvartalet trots att han har Sveriges bästa kallblod så han får inte mycket träning i lopp heller stackarn.
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Vi har väl varit och plockat bra pengar i Norge också. Varmblod och kallblod?
|
|
|
|
#66 |
|
Facinating!! Hahah sjukt. Likt en bil med en gas o bromspedal....? Hoppas den slår alla rekord som går att slå... Ett kallblod man måste älska. Vet inte vad den gjorde mitt i loppet. Men om den ba medvetet stanna av o lekte med dem älskar jag den ännu mera!
Om det var så att tor reglera farten o bromsa in, var de ännu coolare isf. Vet inte... |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Man måste beundra den norske konkursmässige bonden, att han behöll Lannem Silje, när fordringsägarna hotade.
Jag unnar honom alla framgångar. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Hur har jag 75 öre på kontot? Min mattehjärna orkar inte räkna efter några kalla 7,5or
|
|
|
|
#69 |
|
Skitkonstigt värderat av kollektivet i nionde loppet, Robis Salvation och Twigs Atkin är väl någorlunda likvärdiga och den förstnämnda får riktig kusk för första gången någonsin. Den andre tillbaka till Pettersson som aldrig lyckats med den på hela 12 försök. Till skillnad från Örjan då som är 100% med samma häst på tre försök. Låångtifrån samma odds både på V4, V6 och DD...
|
|
|
|
#70 |
|
Borde inte Lannem Silje ha startat i morgon istället i Järvsöfaksloppet? Betydligt bättre konkurens där. Nu gör väl Månprinsen rent hus. Känns ju lite sådär att 2 hästar ska dammsuga kallblodsloppen.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Tack Molle
![]() Som sa, att Witasp trodde jättemycket på sin i första V5 på Rättvik. Nu är det "bara" fyra avdelningar kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Hade du valt att möta Paolo Roberto eller Jan-Olov Persson i en boxningsmatch om 100kkr? Kanske en dum fråga, men jag försökte matcha din och då blev det så.
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Ta en bärs till!
asgaya3141 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Ja jag fattar att det är enkla pengar att hämta. Det jag inte förstår är varför man inte satte ett tak på insprunget idag för att styra över dom bästa hästarna till morgondagens lopp. Gynnar knappast bredden på kallblodssidan när 2 hästar åker runt och gör rent hus.
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Citat:
Kanske hade de snackat med Melander innan anmälan. |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Längessen man vann något.. har en kupong idag med fin potential.... har 3x1 kvar..
Spelat för endast V6 och x5. Detta är inte menat som en efterhandare. Utan mer att jag är snuskigt nervös.. Brukar falla på målsnöret. Känns som det är nu det svåra börjar med två svåra lopp.. Fan vill sätta sexan nu!!!! Senast redigerad av Khiarshoor den 2015-06-29 klockan 20:40. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#79 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Daniel Olsson gör sig grymt bra som expert i TV.
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Jag som känner Ove A säkert mer än de flesta har inte upplevt honom som kaxig på något sätt. Han är optimist och kör alltid för seger, sitter aldrig fast och har en fömåga och få ut mera av kallbloden än flesta toppkuskar. Håller med Anders Lindqvist att han är numero uno.
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
LALLARE. Vad sysslar dom med i Bollnäs ? Blir ju rena hästlottot nu.
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Fan också jag som har lirat 1000kr vinnare på Pelas Bengt
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#88 |
|
Klart att så kan man också resonera. Men det är alltid hästar som inte ger sig in i spetsstriden
putte64 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Dom skulle nog plockat av bakskorna igen på Love Lini. Var väl den växeln som saknades när det skulle avgöras.
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
Gick ju bra för Pettersson till slut, inga fel gjorde han heller förutom att han kanske skulle ha plågat sin motståndare lite genom att dra hårdare.
|
|
|
|
#92 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Citat:
Nyklippt Närbyjänta känns halvfarlig dock
|
||
|
|
|
|
|
#95 |
|
5 eller 9 för DD X 50 kr 1-8 för DD x 20 kr kööööööör
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Citat:
Lycka till.
|
||
|
|
|
|
|
#97 |
|
Yes! Fleris! Inga jättesummor.. men klart värt. En extra "lön"..
Haha är orolig för precis alla ekipage emot min :-( Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5) |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Citat:
Khiarshoor (+15) |
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Trippa Undan trippar undan lätt!
Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Lars-Erik Karlsson måste älska Lannem
Silje. Tvåa nu med sin 51 oddsare och drog in 45000- När Lannem Silje vann på Bergsåker blev Lars-Erik också 2;a (med Alfie) och drog in samma summa. Då var han 100 meter efter mål men sträckte armarna i luften när mållinjen passerades. Fina kallblodspengar |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
När Närbyjänta äntligen får ett bra lopp väljer Magnus att sitta kvar !!!
Med fältets överlägset starkaste häst, som tidigare gått 1000m först i 3e spår och nästan vunnit. Kör han vinner han lätt, nu hinner han inte hämta hem det han gav bort. 250 lax, och han försöker inte ens
|
|
|
#107 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
Själv fick man på tafsen för att man var för dåligt påläst. Snabbspolade lite på senast när Hulte och Närbyjänta möttes senast och konstaterade att de inte var långtifrån varandra i mål. Men det var ju så att Hulte stod 20 meter längre bak och fick ett tyngre lopp. Man är ju för lat, så är det bara!
|
|
|
|
#109 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Synd att man inte har spelkassa som betaltjänsterna. Satte 6an idag på Jokerramen (1800 rader) men klarade inte reduceringskraven. 5 rätt är ju inte mycket att ha när man spelar V6.
Hade blivit ca 12 000 kr netto med den inlämnad oreducerad. |
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Lite drygt 1lax i vinst så tack till Matteus för den dubbeln i sista sekund
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
grattis alla som vann, nu kör vi bollnäs del 2.. nya tag imor
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Han skrävlade inte på om att han skulle spöa Silje iallafall
|
|
|
|
#114 |
|
Ugh, V4 x 66 om Ängskalla hållit undan :-(
|
|
|
|
#116 |
Kallblodshästar
Ja ock som vanligt levererade hammering en ny vinnare men inge cred alls, har ju skrivit över tvåhundra inlägg dom flesta om kallblod dom flesta raka ock mer därtill jävligt ofta rätt tycker ni är rätt snåla? el ja vet inte kan det vara för att ni som olle hatar kallblod? jaja slutar å gnälla jag vet att jag är styv på det jag gör, att analysera kallblodslopp ni behöver inte säga tack el skicka sharps
Dalle82 (+50), asgaya3141 (+5), SO (+15), Helge (+200) |
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
x 10000 här...
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#120 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#121 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
|
|
|
|
#123 |
Kallblodssporten
Hahahaha man tackar jag var grymt rätt på det idag hoppas fler var det? Men det är konstigt skriver du om silverhästar, SnabbLoopare, å är rätt ute 2ggr av 25 får du obegränsat med cred skriver du om kallblod??? Gud förbjude, dom kan ju galoppera ha en dålig dag, inte vilja vinna, å jösses vilka hemska djur, kan hålla med om att dom kan uppträda lite irrationellt emellanåt men det är en underbar ras jag var 9år gammal när ja körde häst första gången chicko naturligtvis ett kallblod då var jag fast
|
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
Men haha vad roliga ni är SO du menar 7/8 varmblod antar jag, ja i Norge var allt möjligt.
>> Helge Super borde förstås gå i reguljära varmblodslopp men vad fan lite show ska de va!? ps inget ont mot dessa Fantomhästar men man behöver liksom inte fundera så mycket på en sån där kuse, bara spika och le
|
|
|
|
|
|
|
#125 |
|
|
|
|