Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-07-02, 22:11   #1

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 1511
Standard

Nya jokersystemet.se

Noterar att jokersystemet är släppt i nytt format och att de idag till Halmstadstravet är sponsor till tv-sändningarna. Kan inte vara gratis..(eller är det ST via ATG som betalar och marknadsför sitt systerbolag...).

79/mån, dvs en knapp tusenlapp/år. Verkar vara standard i alla e-lösningar numera att ha månadsbetalningar med en gratis första månad. Bygger självfallet helt på att utnyttja svagheter hos mänskliga släktet.

Är det något revilutionerande vi får se?

Ska bli kul att testa och se vad de utvecklat!
Solo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 22:25   #2

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Solo Visa inlägg
Noterar att jokersystemet är släppt i nytt format och att de idag till Halmstadstravet är sponsor till tv-sändningarna. Kan inte vara gratis..(eller är det ST via ATG som betalar och marknadsför sitt systerbolag...).

79/mån, dvs en knapp tusenlapp/år. Verkar vara standard i alla e-lösningar numera att ha månadsbetalningar med en gratis första månad. Bygger självfallet helt på att utnyttja svagheter hos mänskliga släktet.

Är det något revilutionerande vi får se?

Ska bli kul att testa och se vad de utvecklat!
PC-versionen är snyggare & mer lättöverskådlig än denna appen
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 22:38   #3

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1400
Standard

Finns det några nya funktioner som t ex målvinst eller "egna sannolikheter"?

Edit: Även gratismånad för "gamla kunder"?
Gammal 2015-07-02, 22:48   #4

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Finns det några nya funktioner som t ex målvinst eller "egna sannolikheter"?

Edit: Även gratismånad för "gamla kunder"?
Inga nya funktioner...däremot så har en del funktioner ifrån "gamla" PC-versionen tagits bort!

http://app.jokersystemet.se/#

http://www.jokersystemet.se/
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 22:49   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1773
Standard

Har testat båda och som mycket här i livet är det väl en vanesak,
jag föredrar def pc-versionen men så är jag ju ovan vid webb "grejen" :-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-02, 22:54   #6

Standard

En ( web- ) cloud-baserad version kommer alltid att riskera att inte vara tillgänglig ( eller bli trög ).

Som bäst är det ett komplement för mig. Den dag som det inte finns kvar möjligheten att köra programmet på min egen dator får jag färdigställa ett eget program istället.
Gammal 2015-07-02, 23:03   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
En ( web- ) cloud-baserad version kommer alltid att riskera att inte vara tillgänglig ( eller bli trög ).

Som bäst är det ett komplement för mig. Den dag som det inte finns kvar möjligheten att köra programmet på min egen dator får jag färdigställa ett eget program istället.
Håller med!
Trodde faktiskt att det skulle bli ett komplement till PC.versionen... (typ ingå)
En tusing/år känns dyrt!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Gammal 2015-07-02, 23:06   #8

Standard

Tyckte Travnets webb-lösning funka bra som komplement,
fast bara testat den i pc.
Lagom enkel.
Gammal 2015-07-02, 23:47   #9

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2076
Standard

Mycket bra tycker jag som alltid använder iPaden. Kommer förmodligen få mig att använda Jokersystemet oftare - när de fixat så att man kan lämna in via appen.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-03, 00:10   #10

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Särskilt revolutionerande är det väl inte. Det är ett webbaserat reduceringsprogram med rätt så basala funktioner. Det verkar vara åt det hållet "alla" går just nu när det skall göras tillgängligt i molnet. Enkla reduceringsmetoder, och inget förenklande av beslutsunderlag eller reduceringar med flytande värden som gör att systemet ändrar sig vid varje uppdatering. Ingen integration mellan spelformer så man kan ta med sig en V75-rank till V5, V4 eller ens DD. Inga funktioner för att varna spelaren för oönskade scenarier, ingen uppföljning, ingen analysdel etc.

Ärligt talat, ABC-reduceringar klarade jag av när jag gick i grundskolan med hjälp av papper och penna. Jag vill se mer avancerade funktioner utvecklas. Lite färgkluttar är inte utveckling, det är fördumning av spelarna.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-03, 07:17   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Särskilt revolutionerande är det väl inte. Det är ett webbaserat reduceringsprogram med rätt så basala funktioner. Det verkar vara åt det hållet "alla" går just nu när det skall göras tillgängligt i molnet. Enkla reduceringsmetoder, och inget förenklande av beslutsunderlag eller reduceringar med flytande värden som gör att systemet ändrar sig vid varje uppdatering. Ingen integration mellan spelformer så man kan ta med sig en V75-rank till V5, V4 eller ens DD. Inga funktioner för att varna spelaren för oönskade scenarier, ingen uppföljning, ingen analysdel etc.

Ärligt talat, ABC-reduceringar klarade jag av när jag gick i grundskolan med hjälp av papper och penna. Jag vill se mer avancerade funktioner utvecklas. Lite färgkluttar är inte utveckling, det är fördumning av spelarna.
Kul höra synpunkter från er som varit med och utvecklat och på djupet tänkt till hur ni själva vill ha det. Ni verkar kritiska till det stora strategiska beslut joker tagit genom sitt val att gå över till webbgränssnitt!

Är enig med dig om att den utveckling som skett inom programmen som ploppat upp lite här och där valt att fokusera på ökad tillgänglighet via webb och mobila enheter. Möjligen att man kan lägga till design/utseende som ett ytterligare fokusområde.

Tänker att webbgränssnitt också kan väljas utifrån funktionella möjligheter som inte desktop kan ge. Men än så länge är det inte någon som valt att se valet av webbgränssnitt utifrån funktionalitet som comminity-funktion, skapande av funktion utifrån användarnas val och beteende, etc.
Gammal 2015-07-03, 07:31   #12

Sharp$: 9847
Standard

Även om jag drömmer om den dagen jag kan klara mig med en chromebook liknande lösning (helst till moln på min server hemma) så känns det som att det är lång väg kvar. Jag sitter hellre och kör rdp till en vm hemma och gör systemet där än använder detta.

Detta skulle jag aldrig betala för, om det ingick för oss som redan har joker så kanske jag skulle låta laptopen vila lite mer på jobbet och köra weblösningen när man gör andelar ibland men nåt säger mig att jag skulle bli frustrerad ganska fort och ofta.

Att det sen är dyrare än själva jokersystem känns ju inte direkt rätt?
boozty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-07-03, 07:44   #13

Viroids avatar

Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Kul höra synpunkter från er som varit med och utvecklat och på djupet tänkt till hur ni själva vill ha det. Ni verkar kritiska till det stora strategiska beslut joker tagit genom sitt val att gå över till webbgränssnitt!

Är enig med dig om att den utveckling som skett inom programmen som ploppat upp lite här och där valt att fokusera på ökad tillgänglighet via webb och mobila enheter. Möjligen att man kan lägga till design/utseende som ett ytterligare fokusområde.

Tänker att webbgränssnitt också kan väljas utifrån funktionella möjligheter som inte desktop kan ge. Men än så länge är det inte någon som valt att se valet av webbgränssnitt utifrån funktionalitet som comminity-funktion, skapande av funktion utifrån användarnas val och beteende, etc.
För Jokersystemet, där det inte lagts särskilt många utvecklingstimmar de senaste tio åren, är det säkert jättestort att man gjort en webversion. Men för kräsna användare är det ju ingen större revolution att man numera kan göra enkla reduceringar också i sin telefon eller läsplatta. Funktionen har ju funnits i decennier.
Gammal 2015-07-03, 10:06   #14

Standard

Har hört att PC-versionen ska stängas ner och joker går helt över till denna webbversion?

Intressant se hur servrarna fixar tusentals användare sista halvtimman innan spelstopp.
Gammal 2015-07-03, 16:08   #15

Standard

Citat:
Har hört att PC-versionen ska stängas ner och joker går helt över till denna webbversion?

Intressant se hur servrarna fixar tusentals användare sista halvtimman innan spelstopp.
Det låter inte orimligt som "affärsmodell" för dem. Men för mig är det ett icke-alternativ.

td