|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
9 gånger degen på leo on line
![]() TackarrrrTrodde jag såg fel odds! - 1 Leo on Line (V5-3) var hysteriskt bra senast. Bättre än på länge. Barfota fram nu och som jag ser det borde han kunna hålla ledningen. Sedan är det bara att köra där så länge det går. Jag vill inte att han släpper den. Hårdast emot är 9 Trustworthy Ås, men den verkar inte ha någon vidare form. Jag tror på min häst. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Trio lopp 10
2 1,3,7 1,3,7,9 x 10 Blir det sista idag! Hoppar över kvällens lir då jag ska iväg men lycka till alesammans |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
besviken. Den ende som kan konkurrera med honom vad gäller svårkörda kallblod är Janne Norberg |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
omsättning idag, tack vare livesändningarna |
||
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10) |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Jag satte på sändningen en stund efter att ha varit och käkat lunch. Blev besviken på att dom inte som tidigare år körde snacket från banan mellan loppen med dansbandsmusiken och lokets utlottningar av ett halvt kilo kaffe mm, utan nu var det enbart tipssnack från studion i Stockholm mellan loppen och då jag inte skulle spela var det inte så intressant så satte på radion i stället.
Hoting är en rätt unik bana som gott kan få sin lunch V4a även kommande år. Men köra V75 där lär aldrig bli aktuellt. Hästarna i gulddivisionen hade väl då rusat rakt ut i skogen i kurvorna om det gick i 11 fart, för den banan passar verkligen inte för lopp där det ska travas riktigt fort. Dom får ytterst lite bidrag dessa 4 eventbanor eller vad dom nu kallas så hoppas fler banor kan drivas på samma sätt (mest ideellt arbete) när det blir aktuellt med att lägga ner mer permanenta banor som kostar väldigt mycket mer pengar att driva och hålla igång. |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Finnarna kör ju kungstravet på småbanor, så varför skulle vi inte kunna byta ut någon av dom folktomma v75-omgångarna på S, Å eller J o ha en stor folkfest varje år istället, ambulerande mellan småbanor/eventbanor? SM för varmblod o kallblod över sprint , medel o lång...föreslår att vi kör igång i Lycksele nästa år, passar utmärkt då banan har 60-års jubileum
.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Citat:
Vad göra?, för här har vi det gigantiska problemet för travet... |
||
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
I de större städerna krävs det nog till att börja med modernare arenor för att locka dit dom men det finns det inga pengar till. Sen kommer travet aldrig bli som förr i dagens digitala värld. Det är spelet och inte sporten som minst 9 av 10 är intresserade av och till skillnad från förr i tiden är det inte på travbanan man har störst fördel spelmässigt längre och det är inte bara på travbanan man kan se loppen längre. 99 procent av dom som kollar på travloppen gör det inte på travbanan. För 20-30 år sedan var enda alternativet att besöka sin lokala travbana om man ville titta på travloppen som kördes där. |
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
...för 10 år sen jobbade jag ett tag på sekis, då gjorde jag en undersökning av åldersstrukturen på travet, redan då var det illa o nu har medelåldern stigit med ytterligare ca 10 år,,,görs inget drastiskt så är travet dött inom 20 år....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5) |
|
|
|
|
|
|
|