|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#151 |
|
DÄR kom nyckelresonemanget som gör att jag låser på Tjomslands två kusar. Maxladdning från innerspåret är något av det mest galoppframkallande man kan syssla med i trav. Och även om man lyckas gå felfritt OCH hålla spets (mer osannolikt än sannolikt om man tänker på saken) har man kvar att stävja två kapabla stallkamraters försök att framgångsrikt styra sig till framgång tillsammans!
|
|
|
|
|
#152 |
|
Hur ska man göra med Nadal Broline?
Har varit inne på att spika men börjar tveka mer och mer... Knappast lika klar som t.ex. Nimbus C.D. förra veckan, men ändå i stort sett lika stor favorit. Bästa hästen även om jag inte tycker att Sorbet är så mycket sämre egentligen. Inte optimal balans och ska ut igen nästa helg. Tuffare motstånd än på Årjäng. Men det största frågetecknet jag har är såklart spåret. Priamo Caf borde ju spetsa här (varför skulle Nadal öppna så mycket bättre denna gång, dessutom med skor, än vad han har gjort tidigare?). Gissar att Priamo Caf kanske släpper sedan (även om väl Priamo Caf dock kan bli lite väl het i ledningen ibland (kanske gör att det inte går att släppa helt enkelt))? Alternativt om Priamo Caf spetsar, det dröjer för länge innan Nadal Broline hittar ut så att Priamo Caf släpper till t.ex. Sorbet istället? Tycker att det känns tveksamt att Nadal Broline skulle plocka ned Sorbet ifrån dödens? Betydligt tuffare att plocka ned än Mon Petit Cheval som det var i ledningen senast på Årjäng... |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Citat:
Var och såg loppet på Årjäng live och han är grym Nadal, inget tvivel. Men det där loppet var en tunn soppa också. Det här loppet är inte speciellt blodigt heller, men han är utan tvekan för stor favorit med tanke på förutsättningarna.
|
|
|
|
#155 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Ja, sedan får vi se hur fort det går.
Melander själv tror han måste gå 22 för att vinna, och att Mel Odin klarar det. Men senast med skor gick han en 24 tid, och jag tror kanske inte det är Melander som kommer styra över hur fort det går. Det är kanske inte heller på start hans värsta motståndare står.
|
|
|
|
#156 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#157 |
|
Tittade på klart.se. Klar sol, 20 grader under tävlingarna. Har jag fattat vädret korrekt?
Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 09:42. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Japp, lite molningare framåt 16:30-17:00 men uppehåll.
|
|
|
|
#159 |
|
Angående avd 2 så verkar många tro att det står mellan Galileo och Tangen Piril. Galileo verkar många tidningar tro ska ta ledningen, men han galoppera när han laddade med honom med spår längre ut, så tror han kan slå i galopp från spår 1. Men tycker det finns ett bra värde i nummer 3 Tangen Loke som känns som en större talang än dom andra två, samt snabbare i benen och tror den bara visar sig bäst.
|
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#161 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#162 |
|
Reijo vill inte ha lös bana för Nadal. Hur är ytskiktet och underlaget på Dannero? Är hela banan i samma skick runtom eller finns det "svackor". Kan någon rapportera från de första värmningarna - tack!
|
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Så här blev mitt bolagssystem idag. Vi fick 18045:- förra veckan, vilket är bra för självförtroendet.
Valet stod mellan att spika två av alternativen Tangen Piril, Titan Tabac och Nadal Broline. 1) 2,4,7,9,10 r8-6 (det är 30 % galopprisk på favoriten 4 och lika stor risk, att han regelrätt besegras av någon, 10 är bättre på volt och går bfro, 7 är min förstahäst) 2) 2 r1-3 (1 har tränat startsnabbhet men forcerades till galopp i näst senaste starten, 2 och 3 har samma tränare och samma ägare, Tjomsland skall öppna filial i Sverige och vill ha PR för nya hästägare, han vinner loppet själv med 2) 3) 1,4,5 r6-7 (Bergh har nu "lavat" för 4 med bfro osv, 5 värst emot, 1 leder länge) 4) 1,2,3,4,6 r7-5 (är 4 ett förvandlingsnummer hos Hultman - vi får se, jätteskriket 1 kommer med två ägg i protokollet och körs idag bfro, se upp med 2 och 6 från Hanna Olofssons stall, tar även med 3 på Söderkvists kuskform) 5) 2,7,8,10,11,12,14,15 r5-6 (14 vinner nog på bäst kapacitet men hoppas på en skräll) 6) 1,2,3,5,6 r4-12 (svårlöst men vinnaren brukar ha lågt nummer) 7) 1 r4-2 (har sällan sett Reijo så lyrisk - bara att spika) Kostar 1500:-. Lycka till! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+2) Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 11:51. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Zenit Brick i sista avdelningen barfota runt om för första gången precis som travtjänsten hade fått in på radarn i sina betaltips och tror det var rycktussar ffg som dom också fått insideinfo om från Stall Timo Nurmos. Detta är info som stallet inte gått ut med i veckan och tydligen ska man testa detta inför derbyt och räknar med stor effekt precis som allt när Nurmos hästar tävlar barfota ffg. Mycket intressant med tanke på hur lite spelad den är.
|
|
|
|
|
|
|
|