Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-08, 01:45   #151

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Geir Flåten har specialtränat 1 Galileo för att få upp startsnabbheten. Flåten är övertygad om att detta lopp avgörs i starten. Han hoppas hålla värste konkurrenten 2 utanför sig i dödens.
DÄR kom nyckelresonemanget som gör att jag låser på Tjomslands två kusar. Maxladdning från innerspåret är något av det mest galoppframkallande man kan syssla med i trav. Och även om man lyckas gå felfritt OCH hålla spets (mer osannolikt än sannolikt om man tänker på saken) har man kvar att stävja två kapabla stallkamraters försök att framgångsrikt styra sig till framgång tillsammans!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 02:01   #152

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2076
Standard

Hur ska man göra med Nadal Broline?

Har varit inne på att spika men börjar tveka mer och mer...

Knappast lika klar som t.ex. Nimbus C.D. förra veckan, men ändå i stort sett lika stor favorit. Bästa hästen även om jag inte tycker att Sorbet är så mycket sämre egentligen. Inte optimal balans och ska ut igen nästa helg. Tuffare motstånd än på Årjäng.

Men det största frågetecknet jag har är såklart spåret. Priamo Caf borde ju spetsa här (varför skulle Nadal öppna så mycket bättre denna gång, dessutom med skor, än vad han har gjort tidigare?). Gissar att Priamo Caf kanske släpper sedan (även om väl Priamo Caf dock kan bli lite väl het i ledningen ibland (kanske gör att det inte går att släppa helt enkelt))? Alternativt om Priamo Caf spetsar, det dröjer för länge innan Nadal Broline hittar ut så att Priamo Caf släpper till t.ex. Sorbet istället? Tycker att det känns tveksamt att Nadal Broline skulle plocka ned Sorbet ifrån dödens? Betydligt tuffare att plocka ned än Mon Petit Cheval som det var i ledningen senast på Årjäng...
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 02:03   #153

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2076
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
DÄR kom nyckelresonemanget som gör att jag låser på Tjomslands två kusar. Maxladdning från innerspåret är något av det mest galoppframkallande man kan syssla med i trav. Och även om man lyckas gå felfritt OCH hålla spets (mer osannolikt än sannolikt om man tänker på saken) har man kvar att stävja två kapabla stallkamraters försök att framgångsrikt styra sig till framgång tillsammans!
Hur ser du i så fall på att Nadal Broline 70 % (som tydligen aldrig laddats ifrån start...) har spår 1 och bör väl laddas till max denna gång?
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 02:46   #154

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Hur ser du i så fall på att Nadal Broline 70 % (som tydligen aldrig laddats ifrån start...) har spår 1 och bör väl laddas till max denna gång?
Utan att minnas exakt hur min tankegång gick när jag kladdade ner preliminära systemet (streck på 1,2,3,4) så var det troligtvis samma grundtanke där. Räcker inte alltid att ha bäst häst och innerspåret är rätt överskattat. Nu tror jag ändå Nadal har hyfsad chans för kuskar som Uffe brukar vara vettiga nog att inte ladda galopp med en överlägsen häst när det finns andra vägar att gå. Speciellt på medeldistans. Men ett innerspår är ett innerspår och det finns tre grundscenarier varav bara ett av dem är bra egentligen (sos).

Var och såg loppet på Årjäng live och han är grym Nadal, inget tvivel. Men det där loppet var en tunn soppa också. Det här loppet är inte speciellt blodigt heller, men han är utan tvekan för stor favorit med tanke på förutsättningarna.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 02:52   #155

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Ja, sedan får vi se hur fort det går.
Melander själv tror han måste gå 22 för att vinna, och att Mel Odin klarar det.
Men senast med skor gick han en 24 tid, och jag tror kanske inte det är Melander som kommer styra över hur fort det går.
Det är kanske inte heller på start hans värsta motståndare står.

Citat:
Putte - hur fort måste då första volten gå för att slå Mel Odins 24-tid. Om jag räknar rätt räcker det med en 27-tid?
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 08:49   #156
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Förstår ärligt talat inte att de här loppen är så mycket att hetsa upp sig över,
rena Norrlandsmästerskapet som det brukar vara när det är V75 norr om Dalälven. Förvisso har Reijo skickat upp några pållar, likaså Redén och sen har Hultman nån med, men för övrigt är det väl tämligen avslaget tycker jag.
Förutom Bergharn och Ulf Ohlsson är det ju även B-laget vad det gäller kuskar.
Därmed inte sagt att det inte kan vara intressant spelmässigt, sportsligt håller dock kvalitén samma mediokra klass som vanligt när det vankas V75 på norrlandsbanorna.
För mig (och många andra) är spelmässigt det intressanta. Kvaliteten på V75 loppen är däremot ingen höjdare eftersom det inte finns riktiga elithästar med. men som en tränare nyss sagt; Dt finns inte den mängd travhästar i sverige av god V75 klass att loppen blir kvalitetsmässigt en höjdare vecka uinoch vecka ut. Då skulle man köra V75 en gång i månaden och det skulle givetvis inte fungera- Samma hästar som skulle få möta varandra hela tiden. Vem tycker det är bra kan man ju fråga sig.. Lite variation måste det vara för att höja spelintresset och omsättningen. Det är min åsikt i varje fall.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 09:40   #157

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Tittade på klart.se. Klar sol, 20 grader under tävlingarna. Har jag fattat vädret korrekt?

Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 09:42.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 10:06   #158

hugothebosss avatar

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 667
Standard

Citat:
Tittade på klart.se. Klar sol, 20 grader under tävlingarna. Har jag fattat vädret korrekt?
Japp, lite molningare framåt 16:30-17:00 men uppehåll.
Gammal 2015-08-08, 10:23   #159

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Angående avd 2 så verkar många tro att det står mellan Galileo och Tangen Piril. Galileo verkar många tidningar tro ska ta ledningen, men han galoppera när han laddade med honom med spår längre ut, så tror han kan slå i galopp från spår 1. Men tycker det finns ett bra värde i nummer 3 Tangen Loke som känns som en större talang än dom andra två, samt snabbare i benen och tror den bara visar sig bäst.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 10:50   #160

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Frasse77 Visa inlägg
Angående avd 2 så verkar många tro att det står mellan Galileo och Tangen Piril. Galileo verkar många tidningar tro ska ta ledningen, men han galoppera när han laddade med honom med spår längre ut, så tror han kan slå i galopp från spår 1. Men tycker det finns ett bra värde i nummer 3 Tangen Loke som känns som en större talang än dom andra två, samt snabbare i benen och tror den bara visar sig bäst.
Var det inte 9an där som ska gå barfota runt om ffg och med jänkarvagn ffg ? Vi såg ju i derbystoet förra helgen vilken effekt det kan ge även på norska kallblod. Vinnaren i derbystoet rekordsänkte väl med 3-4 sekunder i det loppet (Patsi som var totalt överlägsen som skräll).
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 11:01   #161

Frasse77s avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1291
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var det inte 9an där som ska gå barfota runt om ffg och med jänkarvagn ffg ? Vi såg ju i derbystoet förra helgen vilken effekt det kan ge även på norska kallblod. Vinnaren i derbystoet rekordsänkte väl med 3-4 sekunder i det loppet (Patsi som var totalt överlägsen som skräll).
Stämmer att 9-an slog Tangen Piril näst senast men starta då från spår två. Men iofs denna gång kan det ju bli en bra resa på rygg på ledaren. Samt som du säger ev brf runt om och jänkarvagn ffg. Men håller mig till 3-an ser ut som en riktig talang och framförallt snabb i benen. Men samtidigt har vi ej många kallblod i Skövde trakterna så är absolut ingen expert.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 11:02   #162

Standard

Reijo vill inte ha lös bana för Nadal. Hur är ytskiktet och underlaget på Dannero? Är hela banan i samma skick runtom eller finns det "svackor". Kan någon rapportera från de första värmningarna - tack!
Gammal 2015-08-08, 11:37   #163

Standard

Så här blev mitt bolagssystem idag. Vi fick 18045:- förra veckan, vilket är bra för självförtroendet.

Valet stod mellan att spika två av alternativen Tangen Piril, Titan Tabac och Nadal Broline.

1) 2,4,7,9,10 r8-6 (det är 30 % galopprisk på favoriten 4 och lika stor risk, att han regelrätt besegras av någon, 10 är bättre på volt och går bfro, 7 är min förstahäst)
2) 2 r1-3 (1 har tränat startsnabbhet men forcerades till galopp i näst senaste starten, 2 och 3 har samma tränare och samma ägare, Tjomsland skall öppna filial i Sverige och vill ha PR för nya hästägare, han vinner loppet själv med 2)
3) 1,4,5 r6-7 (Bergh har nu "lavat" för 4 med bfro osv, 5 värst emot, 1 leder länge)
4) 1,2,3,4,6 r7-5 (är 4 ett förvandlingsnummer hos Hultman - vi får se, jätteskriket 1 kommer med två ägg i protokollet och körs idag bfro, se upp med 2 och 6 från Hanna Olofssons stall, tar även med 3 på Söderkvists kuskform)
5) 2,7,8,10,11,12,14,15 r5-6 (14 vinner nog på bäst kapacitet men hoppas på en skräll)
6) 1,2,3,5,6 r4-12 (svårlöst men vinnaren brukar ha lågt nummer)
7) 1 r4-2 (har sällan sett Reijo så lyrisk - bara att spika)

Kostar 1500:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+2)

Senast redigerad av mackpeter den 2015-08-08 klockan 11:51.
Gammal 2015-08-08, 11:55   #164

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61667
Standard

Zenit Brick i sista avdelningen barfota runt om för första gången precis som travtjänsten hade fått in på radarn i sina betaltips och tror det var rycktussar ffg som dom också fått insideinfo om från Stall Timo Nurmos. Detta är info som stallet inte gått ut med i veckan och tydligen ska man testa detta inför derbyt och räknar med stor effekt precis som allt när Nurmos hästar tävlar barfota ffg. Mycket intressant med tanke på hur lite spelad den är.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-08, 12:12   #165

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td