|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#76 | |
|
Citat:
Med specialskon bak som han kommer gå säger han "som jag tror kommer passa honom perfekr och att han kan bli 30 meter bättre med dom". Min understrykning i citatet. Många om och men. Men som sagt kul på en låg oddsare. Guldtäcket vinner dock historisk från bakre volter så det talar emot. Men hästar fattar väl inte statistik
|
||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Ska bli intressant att se duellen mellan filmstjärnan Månprinsen och den norska åsnehybriden Lannem Silje. Tyvärr tror jag det är kört, men jag är så nöjd med att vi har den snyggaste hästen på svenska sidan.
|
|
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+1) |
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Jag behöver inte låna. men kommer att spika. Tråkigt odds - men han vinner.
zabatsu (+5) |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bosse Eklöf sa att hästarna på start behöver rekordsänka med ca 2 sekunder för att hålla undan för Mel Odin & Co. Inte helt enkelt.
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Men 2140 har vunnit 3/37 gånger, nä kan ju inte rapa upp allt, kollar själva http://www.qhurth.com/trav/lopp/guldtacke.htm |
||
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#86 |
|
Hur fort kan Mel Odin? Om han går 22 - betänk att han ska runda 14 hästar i spåren - räcker det med att någon i startvolten går 25,5 för att vinna. Jag tror inte Bosse Eklöf var klassens ljus i matte.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Ingen matematiker, men han är rätt vass på kallblod. Säg att 3-4 galopperar bort sig ganska snabbt vilket brukar vara kutym i dessa lopp. Då är det 10 kvar att runda på 2 varv och det skiljer mellan 5-7 sekunder mellan Mel Odin och dom på start. Sen tror jag endast det är Kontio och Jansson av kuskarna på start som är nog vassa på tempobedömning för att kunna vinna med så mycket sämre häst, men det lär inte gå ändå med dom kusarna. Jansson upp bakom Solbacka så hade det kanske kunnat gå med maxklaff.
SO (+2) |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Jag tycker 5 Sagi Järven är minst lika intressant som 2 Solbacka Pilen i avd 5. De 26,9 han gjorde på 2180m på Bollnäs, som 2:a, är helt ok, nu med 40 m kortare. Stor galopprisk så klart. Fast de som vunnit från främre volten är få och då på riktigt usla tider, tror mest på 10,12,15 egentligen, som de flesta andra typ.
|
|
|
|
|
#89 |
|
Nadal Broline har aldrig hoppat eller blivit diskad i hela sitt liv. Han har vunnit 9 av sina 13 starter. Han är lika stenklar som Nuncio var på V86 i onsdags. Men jag tycker det är bra, om många försöker sänka favoriten och streckar några andra. På min lapp blir han spik.
|
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Citat:
|
|