Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-04, 20:31   #31
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Då blir det ett nummerspel med 100 % random. V75 är ett skicklighetsspel.

Jag kan nada om kallblod. Handikappern verkar ha lyckats med sin uppgift denna gång. Alla på första volten (utom sist i turordningen 3) kan väl felfritt skutta runt på en hög 25-tid. Tredjevolten runt 24. Hela fjärde kan 23-tider och sista 22. Inte ens kallblodskuskkungen Ulf har fått en körning - man kan inte hitta en utgångare på honom. Få se om norrlandsexperterna SO, Manprinsen eller någon annan sharpsare har några bra insiders. Eller logiker som Sjödén, Putte eller Olle hittar ett guldkorn. En bra regel brukar vara att strecka alla med NO inom parentes. Men de tre tränas ju i Sverige. Kanske skall man strecka alla udda nummer. Eller alla utom 3 - man måste ju ge Skarplöth en chans. Men då stryker han väl en så att 3 kommer med i alla fall.

Men eftersom det i V75-1 finns en spik, andra heltäckt på 1,2 och 3, tredje låses på 4 och 5, fjärde spikas 4, så kan det vara bra med en svårlöst labyrint. För sista vinner ju 1. Sjätte får vi klura på.

Som någon vis apostel sa: - Det är lätt på tisdag, när startlistorna kommer. Sedan blir det allt svårare ju mer man läser på!
Nu är det ju så att man kan INTE räkna utifrån pers rekord på distansen. Kanske ännu mer beträffande kallblod än varmblod. Jag har beskrivit skillnaden i tidigare inlägg. Grovt sett kör du för fort med ett kallblod rullar han/hon ofta över i galopp, men gör du detsamma med varmblod blir det mera mjölksyra och tappar farten.

Tidigare (gamla goda tiden) hette det ofta betr kallblod. KÖR NI IDAG? Dvs hästen kunde bättre än rekordet. Viktigast var att läsa propparna t ex och inte dra på sig onödigt tillägg i nästa start. Ofta händer det att ett kallblod sänker sitt rekord med kanske 3 sekunder, Man har hittat rätt utrustning (bfro)
och vågar höja tempot

Många minns väl hästen som skrällde i detta lopp för 7-8 år sedan (?) Jag har glömt namnet men hästen hade fått för bra handicap, ägaren satte upp rutinerade Sören Eriksson och skrällen var ett faktum. Sänkte säkert en massa sekunder den gången och flesta av spelarna flög. Minns Kenneth Karlsson med Nordgubben och ett hopplöst handicap, kunde bara inte hinna dit. Men Kenneth körde invändigt i sista kurvan. Passerade en stor del av fältet och
fick perfekt lucka och vann. ISKALLT! Det gäller för starthästarna att hålla RÄTT TEMPO, inte köra för sakta och absolut inte köra för fort
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+1)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 20:35   #32
SO

SOs avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 3719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag brukar räkna med 06 sek/20 m tillägg. Men man kan inte enbart räkna på gamla tider. Det är så många faktorer som spelar in i trav, och det är inte alls säkert att det kommer att gå så fort på lördag. Form, vem som går felfritt, störningar, positioner etc. Allt spelar in. Det här är för mig ett garderingslopp. Sedan så får jag se hur många streck jag tror att jag klarar mig på.
Nu är ju fler av de andra loppen väldigt enkla så det går att kladda lite extraoch hoppas på en lågprocentare
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 21:21   #33

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Många minns väl hästen som skrällde i detta lopp för 7-8 år sedan (?) Jag har glömt namnet men hästen hade fått för bra handicap, ägaren satte upp rutinerade Sören Eriksson och skrällen var ett faktum.
B.W. Gulliver, V75-2010, odds.69,42...
SO (+2)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 21:51   #34

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag har ju redan sagt att ni ska räkna med 0.8s.
Räkna med det eller räkna fel.

0.785........... är mer exakt, men vafan, 0.8s är enklare.
Sedan blir det kanske några extra spår också ...

Senast redigerad av putte64 den 2015-08-04 klockan 21:55.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 22:46   #35

Reg.datum: okt 2014
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag har ju redan sagt att ni ska räkna med 0.8s.
Räkna med det eller räkna fel.

0.785........... är mer exakt, men vafan, 0.8s är enklare.
Sedan blir det kanske några extra spår också ...
Sen bör man ju ta hänsyn till längden på loppet också.
Springer man 1640 så behöver man ju springa bra mycket snabbare per kilometer än på 3140 för att ta in 20 meter.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
SO (+1)
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-04, 22:52   #36

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag pratar om V75-5 på Dannero, inget annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Sen bör man ju ta hänsyn till längden på loppet också.
Springer man 1640 så behöver man ju springa bra mycket snabbare per kilometer än på 3140 för att ta in 20 meter.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 00:29   #37

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2076
Standard

Kan inte Nahar vara en spik/chansspik denna gång? Lättas i balansen, fick en genomkörare senast och Bergh siktar på inbjudan till Sundsvall Open Trot? Både Shaq Is Back och Knows Nothing är dessutom missgynnade av distansen.
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 13:07   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
Kan inte Nahar vara en spik/chansspik denna gång? Lättas i balansen, fick en genomkörare senast och Bergh siktar på inbjudan till Sundsvall Open Trot? Både Shaq Is Back och Knows Nothing är dessutom missgynnade av distansen.
Så det blir alltså barfota runt om på Nahar? Finns tre hästar som är tränade av Redén. Undrar vad dom har planerat?

Är det verkligen distansminus på Knows Nothing, kanske inte lika bra som på sprint men duger väl? Är ju i toppform...
Gammal 2015-08-05, 13:31   #39

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1609
Standard

Börjar inte Hultmans på att bli lite väl storis? Redan 40%
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 14:10   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Börjar inte Hultmans på att bli lite väl storis? Redan 40%
Fel post!

Senast redigerad av Chiron den 2015-08-05 klockan 14:18. Anledning: Skrev fel. Trodde att det var V86-tråden
Gammal 2015-08-05, 14:13   #41

AMHCs avatar

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 2076
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Walmann?
???
Chiron (+5)
AMHC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-05, 14:17   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AMHC Visa inlägg
???
Haha, jag är helt borta. Trodde att jag klickade in på V86-delen. My bad!
Gammal 2015-08-05, 14:22   #43

Standard

Är inte Vison Fromentro lite väl bortglömd om man vill gardera Nadal Broline? Kuskplus nu när O-J Andersson ska köra...
Gammal 2015-08-05, 15:39   #44

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 1609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Är inte Vison Fromentro lite väl bortglömd om man vill gardera Nadal Broline? Kuskplus nu när O-J Andersson ska köra...
Kanske spets t.o.m.
Chiron (+1)
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-06, 11:47   #45

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 14204
Standard

[QUOTE=MatsE;449112]Olle, hur säker är din info om skor på Mel Odin?[/QUO

I Vi Tippa säger Melander att det blir barfota runt om ifall banan tillåter.
Men han varnar för nedåt form.
flaque är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td