Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-08-16, 16:48   #16

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Vem vinner prostatakampen Ahlsell Legends? Är inne på spets och slut för Forsgren.
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 17:39   #17

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Skitkul omgång.

1) Prestigelopp. Vem är mest taggad? Känns som rätt jämngoda hästar.
2) Some Summit har varit riktigt bra, men har nu fyra raka och det är inte ofta som man lyckas med ett staket. Kan vara värd att gardera.
3) Your Highness blir svår att gå emot. Möter inte Maven den här gången.
4) In Vain Sund väntade jag på och senast slog den Reijos häst. Så vad hittar Reijo på? Drar han skorna på Robin Roof?
5) Nuncio är en stjärna och det är bara att spika.
6) Creatine är också en stjärna. Har dock fått svårt spår mot ett koppel av bra motståndare. Kanske att jag chansspikar. Distansen är inga problem.
7) Windy Ways är favorit och vinner oftast felfri. Finns några fina hästar som rensar bra, så det blir gardering som det känns på förhand. Känns lite som Venkatesh-loppet i lördags. Trodde på den och Montdore.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 18:11   #18

AndyMarts avatar

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Skitkul omgång.

1) Prestigelopp. Vem är mest taggad? Känns som rätt jämngoda hästar.
2) Some Summit har varit riktigt bra, men har nu fyra raka och det är inte ofta som man lyckas med ett staket. Kan vara värd att gardera.
3) Your Highness blir svår att gå emot. Möter inte Maven den här gången.
4) In Vain Sund väntade jag på och senast slog den Reijos häst. Så vad hittar Reijo på? Drar han skorna på Robin Roof?
5) Nuncio är en stjärna och det är bara att spika.
6) Creatine är också en stjärna. Har dock fått svårt spår mot ett koppel av bra motståndare. Kanske att jag chansspikar. Distansen är inga problem.
7) Windy Ways är favorit och vinner oftast felfri. Finns några fina hästar som rensar bra, så det blir gardering som det känns på förhand. Känns lite som Venkatesh-loppet i lördags. Trodde på den och Montdore.
Fjärde tror jag står mellan fler än In Vain Sund och Robin Roof även om dessa är bra.

1 Nappa Scar med Lennartsson är mycket tidig om han kan hålla spets.

5 Platon Face lär bli väldigt lite spelad i förhållande till kapacitet. Långt ifrån toppchans men OM den skulle fungera i denna start blir den livsfarlig. En väldigt kapabel häst som tyvärr galopperar alldeles för ofta. Kvalade senast och reparerade galopp på ett bra sätt efter Global Majesty. Kan vara bästa hästen felfri, men trav går ut på att just trava också. Ändå varning!

6 Fortune Boko har nyligen anlänt till Goop från Paul Hagoort (i samband med Åbergskvällen) och ska inte underskattas. Tillhör inte Europas allra bästa treåringar med hör hemma i skiktet under och det kan räcka här. Bland annat flera bra prestationer bakom stjärnor som Tuonoblu Rex. Gillar hästen och absolut inte borta på onsdag.

10 Linus Boy har testats barfota runt om två gånger, galopp bägge gångerna. Tredje gången gillt kanske?
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 18:32   #19

Reg.datum: mar 2011
Sharp$: 970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Chiron Visa inlägg
Fina lopp som du säger.

Hillustrious - kuskminus...
Blended Scotch, Eketorpets Tess och My Happines E.P. utmanar väl...
Creatine är väl bäst i spets och med hårt tempo...
Är My Happiness verkligen så bra att hon från bakspår skall kunna vinna här ??
Dodo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 19:33   #20
Banned

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 1216
Standard

hejsa alle

jeg vil gerne hjælpe jer med trav gevister ,i skal følge mine tips.
jeg har ramt mange store penge på trav .jeg arbejdet som travexpert i mange år.
håber i tage godt imod mine tips hej
hestfaust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 19:50   #21

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dodo Visa inlägg
Är My Happiness verkligen så bra att hon från bakspår skall kunna vinna här ??
Bakspår och bakspår. Endast nio hästar i loppet. Plus ett enormt kuskplus i form av Kihlström, och Jensen har alltid vältränat...
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-16, 19:57   #22

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 1184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Vem vinner prostatakampen Ahlsell Legends? Är inne på spets och slut för Forsgren.
Lutar nog åt att antingen Lover Face eller Sir Ratzeputz vinner från bakspår enligt mig. Lär nog gå fort där framme när det laddas i starten...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Manprinsen (+2)
Chiron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-17, 08:15   #23

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61673
Standard

Lite godbitar vad gäller aviserade utrustningsändringar på onsdag

- Fonzan Sund barfota runt om nu men allra mest intressant att Village Surprise troligen ffg någonsin ska tävla barfota runt om i avd 2. Erik A och ensamt spingspår gör väl att det är toppchans till en kanonstart.

- Har väntat i evigheter men nu verkar det vara dags för barfota runt om på Yoana igen i avd 3. Stort plus. Har bara gått så en gång och då skrällvann den breeders Crown finalen 2013 och var ruggigt förbättrad utan skor.

- Mycket intressant info från Walmann på Pythagoras Face i avd 4. Ska gå barfota runt om ffg och med jänkarvagn ffg högst troligt. Det är test inför kriteriet med maxbalans.

- Exodus Hanover troligen barfota runt om ffg någonsin i avd 5 enligt Walmann. Kan extraväxeln av det räcka för att utmana Nuncio ?

- I jubileumspokalen ska Calvin Borel ffg någonsin tävla barfota runt om. Slår det rätt finns det enorm kapacitet i den hästen.

Det var det mest intressanta som noterats i nuläget. Väldigt intressanta ändringar på flera hästar mao.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dodo (+4), lingaan (+5), bokis29 (+5), Lindvallen (+5), mull (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 13:19   #24

Sharp$: 2153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av magicalrat Visa inlägg
Efter Nuncios senaste start är det svårt att tro att någon ska kunna utmana honom. Oerhört imponerad!

Some Summit måste vara stenklar vid felfri avgång.

Dags att Your Highness åker dit. Eketorpets Tess är tuff i ledning, och Youana förtjänar verkligen en seger snart.

Och jag kommer inte släppa Nappa Scar heller denna gång. Per, du behöver väl inte överforcera hästen i starten denna gång?
Men nu kommer den inte sitta i spets så det scenariot kan du släppa.
forbidden_closet är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 17:49   #25

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Hehe är inne på samma. Forsgren är ju offensiv och jag hoppas att han trycker sig till spets mot veka(?) Helen A. Eller inbillar jag mig bara att Helen är vek för att hon är kvinna? Vette fan. Op´s flirt visade ifjol att den är riktigt snabb ut med gamling i sulkyn även om jag är den sista att säga något negativt om Stig H:s körhänder.
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 17:54   #26

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 161
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av forbidden_closet Visa inlägg
Men nu kommer den inte sitta i spets så det scenariot kan du släppa.
Tror ni att Untersteiner inte ens kommer försöka? Jag tror Eketorpets är snabbast ut men att den inte tar en längd på Youana. Kanske siktar han bara på vinnarhålet. Och kommer Twigs voici verkligen satsa mot spets trots att det väl måste var lönlöst. Såg att aftonbladet rankade Twigs voici etta med spetsförhoppningar

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Travbloggpappanz-PapaTrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 18:12   #27

AndyMarts avatar

Sharp$: 7099

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lover Face bästa hästen och bästa kusken, men sämsta läget. Svårt.
AndyMart är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-18, 18:14   #28

Sharp$: 2153
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travbloggpappanz-PapaTrav Visa inlägg
Tror ni att Untersteiner inte ens kommer försöka? Jag tror Eketorpets är snabbast ut men att den inte tar en längd på Youana. Kanske siktar han bara på vinnarhålet. Och kommer Twigs voici verkligen satsa mot spets trots att det väl måste var lönlöst. Såg att aftonbladet rankade Twigs voici etta med spetsförhoppningar
Ja inte lär han väl lägga sig platt på förhand men helt givet att Erik håller upp spets med Youna, bara galopp emot. Frågan är väl snarare hur mycket det kommer att kosta med envisa utvändigt och hur snabb banan är. Men vill han så är det spets Youana.Sett till strecken just nu och spelvärdet är bara Youana och Blended Scotch aktuella streck.

Senast redigerad av forbidden_closet den 2015-08-18 klockan 18:15.
forbidden_closet är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-19, 04:42   #29

Reg.datum: sep 2014
Sharp$: 2539
Standard

ATGs nyhetsbrev

Citat:
Some Summit lite sliten efter Stochampionatet
”Fick vila – är nu fin igen”
Hon vann Stochampionatet i imponerande stil och är obesegrad hos Veijo Heiskanen
efter fyra starter.
Nu är Some Summit en av de största favoriterna på V75 under onsdagskvällen.
– Hästen känns jättefin men fjärdespåret är sämsta tänkbara, säger Veijo Heiskanen.
Åbytränarens förvandlingsnummer har övertygat stort i sin nya regi och visade att hon
utan tvekan är landets bästa fyraåriga sto när hon vann Stochampionatet. Hästen gick i
mål med krafter kvar enligt Veijo Heiskanen och det var första gången i hans regi som
hon gick barfota runt om.
– Some Summit (V75-2) fick vila lite efter förra loppet och var lite sliten. Men det var
ingen större fara. Hon har tagit illa vid sig mer efter tidigare starter och nu fick hon ta
det lugnt i en vecka. Det är en häst som tidigare haft problem med fräschören i sina ben
och det var inte så konstigt att hon nu blev lite sliten av både försök och final i
Stochampionatet när loppen kom så tätt. Men sedan har hon tränat på och nu känns det
bra allting, säger Veijo Heiskanen.
”Kommer att bli en tappstart”
Some Summit är storfavorit i Diamantstoets final på Solvalla, vilket är ett lopp som
tränare Heiskanen direkt ställde in siktet på efter Stochampionatet. Men fjärdespåret i
voltstart var inget som Veijo jublade över när han fick veta det.
– Fjärdespåret är sämsta tänkbara. Hästen är visserligen förnuftig och har aldrig
galopperat i lopp men det kommer nog ändå att bli en tappstart. Hon lär i alla fall inte
ta någon ledning. Det är klart att det kan bli tufft om tilläggshästarna som är äldre och
mer rutinerade kommer på henne direkt.
– Men jag litar på min häst, det känns att hon är så bra i ordning igen och då vet vi hur
bra hon är. Jag kan inte vara annat än optimistisk med den här hästen så länge hon
vinner. Vi ändrar inget i balans och utrustning och kör barfota runt om igen. Jag tror på
bra chans, säger Veijo Heiskanen
Citat:
Nya rutiner och utrustning för Papagayo E.
”Blir troligen första med jänkarvagn”
Papagayo E. är den norske kanonen som har radat upp topprestationer men i senaste
starten var han sämre.
Nu ändrar tränaren på rutinerna – de reser samma dag och hästen kommer även att
provas i jänkarvagn för första gången.
– Vi ska prova i värmningen och normalt är han med och krigar i toppen, säger Jan
Kristian Waaler.
Papagayo E. vann Forus Open i våras och gick i loppet efter ett hiskeligt snabbt slutvarv
efter 1.07 i V75 i Gävle. Därefter var han trea mot världseliten i Oslo Grand Prix innan
han vann enkelt i Jarlsberg. Inför senaste starten i V75 på Jägersro var Papagayo E.
hårt betrodd mot stjärnhästen Robert Bi som vann loppet. Papagayo E. fick en tuff resa
mestadels utvändigt om ledaren och var slagen redan i utgången av sista kurvan.
Tränare Waaler tror sig veta vad det berodde på.
– Papagayo E. (V75-6) drack lite för dåligt efter resan och övernattningen på Jägersro.
Sedan blev starten försenad och han blev uppstressad efter att ha gjort sina provstarter
innan. Så jag tror att det var orsakerna till att han underpresterade, säger Jan Kristian
Waaler.
– Nu provar vi att åka samma dag och vi reser hemifrån klockan åtta onsdag morgon. Vi
har cirka 50 mil från Jarlsberg till Solvalla och räknar med att vara framme klockan fyra.
Hästen reser annars alltid bra och är lugn och fin på transporten.
Hur har han tränat efter senaste starten?
– Bara bra. Vi har kollat upp honom och det fanns inga fel på hästen. Han gick ett fint
banjobb i fredags efter 1.15 i 2100 meter och jag kör alltid ett sådant banjobb fem
dagar innan han ska starta. I söndags gick han intervaller och kändes väldigt spänstig,
rytmisk och fin.
– Så det finns ingenting som tyder på något formtapp. Hästen har tränat precis lika bra
som tidigare och att han hade en dålig dag på Jägersro måste ha berott på resan och att
han stressade upp sig. Även fast han fick ett tufft lopp så borde han normalt ha varit
tvåa efter Robert Bi.
”Kan bli första med jänkarvagn”
Papagayo E. är i skrivande stund andrahandsfavorit i Jubileumspokalen, V75-6. Tränare
Waaler är optimistisk och tror att hans häst segerstrider. Han avslöjar även att det kan
bli en mycket intressant utrustningsändring.
– Är han som i starterna innan så vill jag tro att han är med och kämpar i toppen. Det är
jag helt säker på och det känns som sagt att han är i ordning. Då tål han också att gå i
alla positioner.
Groknak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-08-19, 07:05   #30

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Nån som sett/hört om Hultman planerar rycka skorna ffg på Tied Together idag?
Han har tidigare sagt "se upp när vi rycker skorna, det här är en riktig barfota häst".
Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td