|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 Bollnäs jackpot
Bästa spik? bästa drag?
nu kör vi 😀 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tekno Odin e ju stenklar! Spik 1
Delicius Us borde också vara stenklar! Barfota runt om ikväll. Hur bra blir den då, 9-tid iaf! Värsta motbudet 10 GM anmäld med skor. Spik 2!!! Tråkigt med dessa 2 storfavoriter, men hur ska de kunna torska på förhand??? Självklart att lira V6 idag. Hittar man nån mer så ligger flerbongen på lut. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ser ut att bli en favoritomgång även ikväll. Men vill man t.ex. gardera Delicious U.S. i sista så tycker jag att 4 Alvena Pele kan vara intressant. Startsnabb! Från Pers Twitter:
* Alvena pele kändes riktigt fin senast. Bra läge, kör gärna i spets och kan skrälla. Inga ändringar. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Avd 3: 3 Fender - toppform, formstall och kusk som är bra med kallblod. Var sämre än Järvsö Tore och Smedsbo Faksen näst senast i ett autolopp, men nu har Fender försprång - JT, 40 m och SF, 20 m. Måste nog skrälla här för att utdelningen ska bli intressant. 4 % just nu!
I samma lopp och lika intressant, kanske ännu mer t.o.m. - 4 Höstbo Stig - mötte Järvsörappen senast likt JT och SF men nu har den försprång, hemmaplan, ganska bra form, och kusken funkar bra med kallblod. 3 % just nu! Senast redigerad av Chiron den 2015-08-14 klockan 17:28. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Citat:
Annars lär ju utdelningen vara riktigt tråkig. Men visst, som du säger, åtminstone tvillingidé...
|
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bara njuta av fina dynamitpaketet ikväll samt Tekno Odin, skita i spel.
Demanding Sam kan nog bjussa på en riktigt fin prestation idag med. Skål på er! |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Ps! Instämmer i tvillingen Alvena/Dynamitpaketet. Minns att de inför Eskilstuna provat ffg rycktussar på Alvena och han svara fint på det, fick knappt stopp på honom, framspår idag så lär brakas på/all in. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Man är ovanligt uppåt på 4%aren MAIDONNA i avd2.. Passa den...
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
Klockan är 19:21 |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
ÖK torskar i sista som vanligt?
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Blir det målfoto i avd 1 tror ni? Såg tajt ut till 2:an
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nytt banrekord Somersault Sally 1.13,0.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kommer hem från en underbar dag i skärgården och ser att jag har 5 min på mig att slänga ihop en V4- Köööööööööööööööööööööööö� �ööör
2,3,4,8 6 2,3,10 9 x 10 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+1) |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Va ? hört i mål kanshe
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
ojojoj vad persson drev sista hundra! hahhaha!
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Men Jan-Olov Persson... Ohlsson driver för allt han är värd medans Persson sitter helt still, som i koma. Är han rädd att ramla ur eller..? Klart det blir torsk då.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Det är just vid såna tillfällen som man kan misstänka att både loppförloppet och ordningen i mål vid en ev. "upploppsstrid" har det snackats igenom på förhand i det perssonska stallet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+1) |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Har märkt att många äldre farbröder i sulkyn inte orkar att gunga skutta hoppa piska osv.
Jag börjar själv bli lite stel i lederna och därför är jag inte kusk eller dylikt
|
|
|
|
|
#24 |
|
Är väl som i sängen med gamla gubbar....?
asgaya3141 (+2) |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
OBS! Hört av en kompis!
asgaya3141 (+2) |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Är stel i den rätta leden också (fortfarande)
|
|
|
|
|
#27 |
|
Första gången på för evigt som jag sitter med hyggligt med streck mot slutet av tävlingarna, 5 streck i vardera
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
DD rank 1-3 i båda avdelningarna som vanligt
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nej, snabbspola fram till Delicious loppet nu tack.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Förstår inte riktigt varför Narold blivit tredjehandare om man nu ska kalla det för det, är väl klart distansminus, därför jag plockade bort den Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dalle82 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Då var stor DD mer eller mindre i hamn
Vinner rätt så blir det grymt betalt men blir nog några kronor alla fall. DD spelet där insatsen är avgörade tjoho
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Johanna Lind är den totala motsatsen till Jan Olov Persson som kusk, hon finishkörde 1000 kvar
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Utan galopp på Delicious ¢¢ så nytt banrekord på henne minst.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Hoppas Delicious går felfritt nu, ska bli kul att se hur fort hon kan springa på den här banan
![]() En minut för sen med den här typen av kommentar , du hann före Helge
Helge (+3) Senast redigerad av oinkk den 2015-08-14 klockan 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
för lätt balanserat utan skor, galopp direkt, democrat vinner. -en tanke.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ja det fungerade ju kan man slå fast
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Feta cash idag! hahaha Inte direkt oväntad avslutning med tanke på att alla kan köra D r hästar utom han själv hohoho skrattar hela vägen till banken
![]() Nääärå men gratis lir imorgon alla fallRegistrerat spel Datum: Fredag 2015-08-14 Bana: Bollnäs Spelform: Dagens Dubbel, omg. 451 Avd Ordinarie hästar 1 2 Sugar Daddy 2 9 Delicious U.S Vadet gäller startnummer 1 x 1000,00 kr Totalt: 1000,00 kr Kvittonummer: 8F8C 1C90 6EA1 0850 Registrerat spel Datum: Fredag 2015-08-14 Bana: Bollnäs Spelform: Dagens Dubbel, omg. 451 Avd Ordinarie hästar 1 2 Sugar Daddy 2 4, 6 Vadet gäller startnummer 2 x 100,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 8F8C 1C90 6EA1 0850 |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Min favorithäst hos Redén, jag älskar trav ♥
Världsrekord, ojoj. Jag tar en öl till! ![]() Min infobild på twitter sen några år. Tischan Daniel skickade som en överraskning inför Elitloppet förra året ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Citat:
![]() Jag var också bra på det, rundade av kontot lite! Registrerat spel Datum: Fredag 2015-08-14 Bana: Bollnäs Spelform: Dagens Dubbel, omg. 451 Avd Ordinarie hästar 1 2 Sugar Daddy 2 9 Delicious U.S Vadet gäller startnummer 1 x 11310003,00 kr Totalt: 11310003,00 kr Kvittonummer: 8C6B 93HY 8OL8 12N3 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
uLFStR491 (+2) |
||
|
|
|
|
|
#53 |
|
Förbannat, klart man väljer att avstå liven idag.. Känns inte så kul att ha missat Delicous uppvisning.
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Alvena Pele sänkte rekordet till 1.09.8 idag, inte illa
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Intressant när han säger detta i Aftonblaskan:
"Jag skickade ett meddelande till Örjan och sade att nu rycker vi skorna och kanske ska chansa att köra mot världsrekordet. Sedan när Örjan kom in i stallet och frågade om han verkligen skulle köra mot världsrekordet, då svarade jag lett them go." |
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
![]() Men sen att ge järnet från bakspår och slå det, ja hon gjorde ju det iaf i rena glädjen över att få springa. Han var verkligen inne på det om hon fått framspår idag, undra hur snabbt hon gått då!? |
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Viroid skriver mycket klokt på sin blogg. Detta om V6 som ofta är uppe här och mycket mer.
Två stora favoritet vinner, en som har 90% och en som har 70% av insatserna på sig, plus ytterligare två favoritsegrar. Alla spelare borde förstå att om de två stora vinner, så kommer det bli jackpott på 4 rätt, kanske till och med på fem rätt om fler favoriter vinner. I sexrättspotten ligger det redan nästan 900.000kr extra i form av gårdagens jackpotvinster. Ändå lämnar 70% av spelarna in sina system utan att kryssa i endast V6. De som spelade V6 igår satsade 1,83Mkr, och fick 1,65Mkr tillbaka. Knappt 10% spelavdrag. De som inte spelade V6 satsade 4,3Mkr och fick 2,13Mkr med sig av potten, drygt 50% spelavdrag. Spelarna MÅSTE börja lära sig hur V64 fungerar. Som det nu är så skrattar de som förstår nästan varje kväll åt de som inget begriper. http://travsiffror.se/dagens-siffror...bollnas-boden/ |
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
1 person som spelar V64 alla andra spelar V6. % på det? Alternativt; överlever V64 om ingen spelar det? Mvh Uffe |
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
V64 kommer rätt snabbt läggas i graven den dagen merparten av spelarna börjar förstå hur det fungerar.
|
|
|
|
#63 | |
|
Citat:
Det som spelarkollektivet "måste lära sig" är att det inte är "antingen eller" utan snarare "både och".
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2015-08-16 klockan 07:43. |
||
|
|
|
|
|
#64 |
|
Det är alldeles sant att bara V6 alltid inte är så roligt. Spelarna måste lära sig att läsa av en omgång. Att börja med de mest uppenbara fallen tror jag dock är enklast ur folkbildningssynpunkt.
|
|
|
|
#65 |
RIP |
|
|
|
|
|
|