|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
v64 ÅBY
Fina lopp ikväll ....Bästa spik? Bästa drag?
nu kör vi
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
April Love D.E får bli den roliga spiken idag. Lättas från järnskor till barfota (om veterinären inte hittar nån anledning till nytt barfotaförbud) samt jänkarvagn.
Regnar mkt i göteborgsområdet nu dock har inte koll på halshästar osv. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Är inne på att Donna Di Quattro städar av detta gänget i avdelning 1. Distansen talar för detta, och hästen har haft fin form en tid nu. Står på tur för seger och jag spikar.
Habito vinner förmodligen då han är bäst och har bäst kusk, men vill gärna gardera med Drogba Bob (som satt fast senast och visade fin form innan det) och Predator Icon. En felfri Appollonia vinner säkert också - imponerade mycket senast! - men frågan är väl om det blir felfri avgång? En utmärkt A-häst i mitt tycke då det finns ett fint värde att gardera en så stor favorit. Lycka till med liren! |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
är Ludde som kör Apollonia? vad hände med Veijo? den favoriten ska vi fälla..eller?
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
oj ser nu att Jörgen kör April....
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ett gäng ng-hästar, några av dom lär vinna
![]()
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Riktigt bajsväder och klass 1 varning utfärdat. Intressant
![]() http://www.expressen.se/gt/smhi-utfa...r-vastsverige/ |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Intervjuer med Peter i samarbete med Spelvärde.se.
V64 Åby 27/8: - 1 Fleetfoot Hanover (V64-1) debuter över lång distans och det är ju säkerligen inget plus. Tanken är att köra ett rygglopp här – det är min grundplan. Det är ännu lättare att välja den taktiken när loppet går på Åby och open stretch finns. Så förhoppningsvis kan vi släppa till någon bra. Öppet med murphybländare, jänkarvagn och barfota runt om. - 2 Drogba Bob (V64-2) är i fin författning och jag ser gärna att hästen kommer till ledningen om det går. I den positionen kan han sälja sig dyrt, men det är god chans att han får ett fint lopp oavsett. Senast var det mycket sparat kvar som fastlåst. Halvstängt huvudlag, barfota runt om och jänkarvagn som senast. - 1 Apalachicola (V64-3) har inte det där lilla extra. Hon har ett fint läge och kan smyga med så får vi se hur långt det räcker. Hon är medium från start och känns helt okej i träningen. Men jag tycker att hon mest har hängt med på sistone och det blir vanlig vagn, öppet huvudlag och skor som senast. - 7 Alfa Tesoro (V64-3) gör bra dagsverk varje gång, men har spår långt ut på vingen. Allting ser bra ut inför denna start och det nya idag är att det blir jänkarvagn istället för vanlig vagn. Han går även med murphy på ena sidan och can’t see back-muff på andra sidan, samt skor runt om som senast. - 4 Glamour Håleryd (V64-4) har haft en liten träningsperiod och jag tror att hon kommer gå bra direkt. Hon behöver snällt upplägg för att komma till och vi får smyga med och hoppas på lite tur. Vanlig vagn senast, men nu när det är spår ett i volten så kör jag med jänkarvagn. Annars blir det helstängt huvudlag och barfota fram som senast. - 13 Roxy Trio (V64-4) har ett svårt läge, men är en nyttig häst. Hon får smyga med och ta en hygglig placering är väl realistiskt. Det är inga problem med voltstart för hennes del och det blir murphy på vänster sida, barfota och vanlig vagn som senast. - 2 Challenge (V64-5) är en jättefin travare som var lite förbättrad senast när vi plockade skorna runt om. Nu blir det barfota fram bara. Förhoppningsvis så kommer hon ned på sargen för hon har inte haft det där lilla sista i sig. Allting känns bra inför loppet och hon har ett fint läge. Det blir jänkarvagn och öppet huvudlag som senast. - 9 Port Ellen Broline (V64-5) tog till en snöplig galopp senast och det blev lite stopp framför 200 kvar. Hon hade haft chans till en finalplats om det hade löst sig. Allting känns bra med hästen efter senast, men nu blir det aluminumskor runt om då hon har lite slitna hovar. Helstängt huvudlag och jänkarvagn. - 11 Angel Rain (V64-5) var väldigt bra senast måste jag säga. Det var plus i kanten och hon har känts bra inför detta. Allting tyder på att hon kommer göra ett bra lopp ikväll och det blir inga ändringar. Jänkarvagn, halvstängt huvudlag och skor runt om. - 3 Canappealformore (V64-6) krånglade till det för sig bakom bilen senast och kom ur balans och galopperade. Han kändes bra annars och håller nyttig form. Det nya idag är att han ska gå med urryckare för första gången i vår regi. Vi har provat det hemma och det har gått bra. Det blir helstängt, jänkarvagn och barfota runt om som senast. - 10 Dolan Spring (V64-6) går bra lopp varje gång och allting ser bra ut med honom. Allting tyder på att han kommer göra ett bra lopp och vi får hoppas att det löser sig för honom från bakspår. Dolan har visat lite mer än Canappealformore, men har ett sämre läge istället. Halvstängt huvudlag, vanlig vagn och skor runt om som senast. / http://www.untersteiner.se/archives/4185 |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ariel Boko förlorar väl aldrig på 2640m med kuskplus samt rätt distans.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Högintressanta skoryck i treåringsloppena idag
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
ANGEL RAIN var grym sist
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jag singlar Fleetfoot Hanover (Spets eller vinnarhålet, tror Peter vill ta dem på OS), Habito (S&S) och R.G.'s Thunderbolt (Ska vara en riktig skjutare).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+3) |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Enkelt idag tror jag.
Registrerat spel Datum: Torsdag 2015-08-27 Bana: Åby Spelform: V64, omg. 160 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 4, 7 (2, 3) 2 6 Habito* (2, 11) 3 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 (3, 7) 4 5 Apollonia (11, 9) 5 4 Shafina Hanover (3, 11) 6 6 Sucre (5, 3) Vadet gäller startnummer 20 rader x 10 x 1,00 kr Totalt: 200,00 kr Kvittonummer: 8580 9303 8109 0850 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+2) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Börjar luta åt att jag också spikar Fleetfoot alternativt ett 3 hästarslås på de mest betrodda beroende på värmningar Sorry för dubbelpost...trodde inte mitt förra inlägg kom med. Pga datastrul. Lycka till alla!
Senast redigerad av MikaF den 2015-08-27 klockan 17:56. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
BG vinner i första lätt .
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Mvh Uffe Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+3) |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
har redan spelat ihop till spelkassan genom v spel på Adrians kuse i Första loppet Senast redigerad av MikaF den 2015-08-27 klockan 18:25. |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Missade på liven....de nämnde en häst som går med jänkarbike första gången någon som har koll?
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Min skrällide är Love me Madly i avd 5... Takter brukar vara grym på Åby
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
Rolig CL-lottning för MFF! On Topic: Vilka favoriter är dåliga ikväll? |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Tror jag hittat nåt! Epic Fearless... tror den kan gå 14 tid idag och får den spets blir den svårtuggad. stor galopprisk på favoriten där.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Örjan fick loppet kört åt sig. Peter skulle ha släppt direkt istället.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Dom som ger bort loppet till Ariel... Kör som det vore 1640.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Hade de kört om detta lopp 10 gånger så hade inte Fleetwood vunnit ett enda.
rasa59 (+10) |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Man undrar hur vissa kuskar tänker ibland... Christoffer Eriksson är ofta bra, men det där var en totalt huvudlös styrning.
|
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nog undrar man alltid. Peter, Christoffer och Björn gav bort loppet. Peter må vara ursäktad då han hade spets, men tvingades ge bort den. Nu blev det ju en urusel rygg och bakdragen, men öppningen kostade ändå för mycket.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Peter är feg han gav bort ledning lätt till Chris. om han körde lite till då BG va bättre rygg.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
manstones image har en bra kusk o såg fin ut. lillpeng på den
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Varför håller man på med dessa totalt meningslösa segerintervjuer med kuskarna? Totalt ointressant med en massa struntfrågor som inte tillför ett skit, bara att skrota , det tillför inte det minsta som är intressant att veta. Bara floskler och den ena frågan som är dummare än den andra....
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ser att Fleetfoot Hanover blev femma trots den trista resan. Hade haft bra vinstchans annars.
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Gick habito på steorider idag eller? Vilken jävla insats! De andra var helt enkelt värdelösa för dagen. Man trodde ju någon annan skulle knäppa habito över upploppet. Men ba stack undan!
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Habito och Tango Vang till finalen som går av stapeln Derbyhelgen på Jägersro!
|
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#51 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Om det är någon annan på forumet som tror detsamma vänligen posta detta....
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Jag såg att Basic var nerspelad, borde ha tagit med den också. 2/4 hoppade bort sig för mig.
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
heddari (+10) |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Tror man på något ska man hålla sig till det, jag gör likadant
|
|
|
|
#58 |
|
hur tänkte veijo när han sätter upp kolgjini istället för Örjan som är ledig i nästa lopp?
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Snyggt kört av Ludde, men hästen mötte en som var för bra för dagen. Hade 11:an med på V64 men kan bara få fyra fyror om de sista två loppen håller.
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Registrerat spel
Datum: Torsdag 2015-08-27 Bana: Åby Spelform: Dagens Dubbel, omg. 477 Avd Ordinarie hästar 1 8, 11 2 1, 6, 10 Vadet gäller startnummer 6 x 16,00 kr Totalt: 96,00 kr
|
|
|
|
#66 |
|
Än så länge är du plus 40:- om du har spelat 100kr vinnare på dina 9 hästar. Räcker till nån braköl :-)
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Registrerat spel
Datum: Torsdag 2015-08-27 Bana: Åby Spelform: Dagens Dubbel, omg. 477 Avd Ordinarie hästar 1 3 April Love D.E.* 2 1, 3, 6 Vadet gäller startnummer 3 x 66,00 kr Totalt: 198,00 kr Kvittonummer: 2F08 9143 21C5 8850
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
komb 8-5 sjönk från 13.7 till 5.8 från att det var 30 sek te start...
tunga lir det |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Creme de la Creme barfota runt om och nerspelad till favorit på banan.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
var det där ett 3 årigt sto? ståpäls!
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Jäklar vad läcker! Skorycket testat och klart inför kriterie/Oakskval.
Ena är nog Krämen ![]()
dado (+5) Senast redigerad av Helge den 2015-08-27 klockan 21:07. |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Hela Sverige visste att Creme skulle vinna utom vi på Sharps tydligen
|
|
|
|
|
#74 |
|
En smygare
|
|
|
|
#75 |
|
Lol @ odddumpen, la 8-6 x 500 1 min innan start, stod i 22 ggr, nu 10
Har 8-1 och 8-11 en hundring , hoppas på 11/, dom andra kanske dör , vem vet Senast redigerad av shjuve9le den 2015-08-27 klockan 21:06. |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Man (jag) har ju ratat Anders Svanstedt ett bra tag...... idag lägger jag mig med dumstruten på huvudet. Satan va fin
Creme de la Creme
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
grattis alla som vann nåt, nya tag imor..
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|