|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
ska bli intressant o höra vad Åke har för planer. Är han inne på att släppa till Melander så måste denne ha toppchans att leda runt om. Prins alf tror jag inte räcker här oavsett löpningsförlopp. Varnar istället lite för Pine cool som jag tycker ha högre kapacitet.
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Citat:
I V86-5 har vi Lisa Scarlet på 5% just nu. Intressant i ett öppet lopp då hon kan spetsa och Sören kör. Senast redigerad av mocka den 2015-09-02 klockan 15:57. |
||
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Banned
|
Citat:
Pine cool får harva i andra spår medans Prins Alf har rygg på inne spår. Får se hur banan blir i slutändan. Får se vad han säger i intervjuerna angående spets tänkandet. En annan att lira tvilling med är Harvey Tornado, som kommer få fint lopp. Senast redigerad av trance_error den 2015-09-02 klockan 16:32. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Det har gapats en massa kring förra veckans V86-3. Det har påståtts att jag höll uppe tempot med Nato Dream för att göra Björn Goops ledare Candor Hall trött och gynna Volstead (från vårt stall) som kördes av Örjan Kihlström.
Men här är fakta: Första 500: 1.10.2 Första 1000: 1.12.6 Första 2000: 1.13.2 Sista 500: 1.10.2 Sluttid: 1.12.4/2640 meter auto. Inte alls särskilt snabbt en kväll när ett treårigt sto i låg klass går 1.12,8/2140 meter. Skönt att kunna skylla på någon "Problemet" är att en spelare i tv-studion - och vi har varit med om detta förr - hade satsat pengar på Candor Hall i ledningen, som blev infångad i sista stegen av Volstead (som ju var favorit, så det borde inte varit nån skräll). Spelaren blev besviken, liksom många andra som var nära att vinna på andrahandsfavoriten i ledningen. Och då är det skönt att snabbt ha nån att skylla på. I detta fall blev det mig. Det är lätt hänt att vara dålig förlorare. I travet är det ju ofta så att många satsat på fel häst. Tyvärr påverkar det bedömningen av sporten på ett sätt som inte skulle accepteras i fotboll eller hockey, som jag skrivit tidigare. Tänk er att Glenn Strömberg skrikit rätt ut: "Jag hade kryss på Unibet, domaren borde inte dömt straff" när hemmalaget avgör på slutet? Nä, omöjligt eller hur? 1.15-tempo - vad är det att gapa om? I efterhand borde de dåliga förlorarna i trav-tv dock kunna rätta till sina förhastade omdömen. Tack vare det nya GPS-systemet exempelvis. Det visar tydligt att tempot efter startrusningen ofta var mellan 44 och 50 kilometer i timmen under loppets första knappa 2000 meter. En period i loppet gick det alltså 44 kilometer i timmen, visar GPS:n. Det motsvarar 1.21,8 i tempo. Hallå! Alla ni som haft synpunkter! Under längre sträckor gick det 48 kilometer i timmen, enligt GPS-upptagningen. Det är 1.15-tempo. Inget att gapa för alls, alltså. Inte överraskande för mig Sedan är det Björn Goop i ledningen som drar på rejält i sista sväng och ökar tempot. Då är han uppe i 54 kilometer i timmen, visar GPS:n. Det motsvarar under 1.07-tempo. Kan man köra den speeden 600 kvar - då har man ju liksom inte blivit sönderpressad tidigare. Sista biten ebbar det ut rejält för ledaren och Volstead, som ju tidigare spurtat hem Kungapokalen, plockar ned honom till slut. Volstead är en ruggigt bra häst, så inga konstigheter alls i mina ögon. Kanske hade det slutat annorlunda om ledaren hade väntat lite med att köra för fullt, men det vet man aldrig.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hoppla vad någon laddade vinnare på Ground Proximity! Finns till 50 ggr på Bet365.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213Robfri Expertrekar Stats: 72 - 87 - 1 ROI: 115.50% Vinstprocent: 45.28% |
Den uppmärksamme noterar även hårt vinnarspel på en annan Fredrik B Larsson-häst. Avd 2, nr 9 Brissac Rapide (Även det en 1%).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+3) |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Kör nog en jättetråkig i dag. Börjar med 2 favoritspikar. Skit tråkigt men brukar kunna börja just så för att sedan bli svårare och det slutar ju såklart att man är chanslös så lika bra att flyga direkt då man troligen gör det iaf.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Banned
|
Vilken tränare pratar om sin bästa chans i avd 4 ?
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Billman (+30) |
||