Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2015-09-02, 13:28   #16

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Garderar ni första avdelning så ta med Prins Alf som kommer få bra lopp.
Eventuellt bra tvilling spel.
ska bli intressant o höra vad Åke har för planer. Är han inne på att släppa till Melander så måste denne ha toppchans att leda runt om. Prins alf tror jag inte räcker här oavsett löpningsförlopp. Varnar istället lite för Pine cool som jag tycker ha högre kapacitet.
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 15:33   #17

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 921
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
10. V86-6: 3 PARTY BOAT HANOVER
Bättre än raden, inte helt borta.
Utrustning: Utan skor, helstängt huvudlag.

6. V86-4: 6 COCO DE VIE
Kanonfin varje gång, stark, chans (vår bästa i kväll).
Utrustning: Utan framskor, troligen öppet huvudlag.

Melander från expressen. Man frågar ju sig om han har nån koll på vad han möter överhuvudtaget?
Det är samma tramsiga surr som vanligt från det skämtet. Är omöjligt att läsa ut något av och ger typ ingenting att höra vad han tror. Han gör väl som han alltid har gjort och ger korrekt och detaljerad info plus taktik till de som betalar bra för det.

I V86-5 har vi Lisa Scarlet på 5% just nu. Intressant i ett öppet lopp då hon kan spetsa och Sören kör.

Senast redigerad av mocka den 2015-09-02 klockan 15:57.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 16:23   #18
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 117
Standard

Citat:
ska bli intressant o höra vad Åke har för planer. Är han inne på att släppa till Melander så måste denne ha toppchans att leda runt om. Prins alf tror jag inte räcker här oavsett löpningsförlopp. Varnar istället lite för Pine cool som jag tycker ha högre kapacitet.
Tror han släpper, därav har vi en bra tvilling, oddset därefter?
Pine cool får harva i andra spår medans Prins Alf har rygg på inne spår.
Får se hur banan blir i slutändan.

Får se vad han säger i intervjuerna angående spets tänkandet.

En annan att lira tvilling med är Harvey Tornado, som kommer få fint lopp.

Senast redigerad av trance_error den 2015-09-02 klockan 16:32.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 17:08   #19

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 445
Standard

Det har gapats en massa kring förra veckans V86-3. Det har påståtts att jag höll uppe tempot med Nato Dream för att göra Björn Goops ledare Candor Hall trött och gynna Volstead (från vårt stall) som kördes av Örjan Kihlström.
Men här är fakta:
Första 500: 1.10.2
Första 1000: 1.12.6
Första 2000: 1.13.2
Sista 500: 1.10.2
Sluttid: 1.12.4/2640 meter auto. Inte alls särskilt snabbt en kväll när ett treårigt sto i låg klass går 1.12,8/2140 meter.
Skönt att kunna skylla på någon
"Problemet" är att en spelare i tv-studion - och vi har varit med om detta förr - hade satsat pengar på Candor Hall i ledningen, som blev infångad i sista stegen av Volstead (som ju var favorit, så det borde inte varit nån skräll). Spelaren blev besviken, liksom många andra som var nära att vinna på andrahandsfavoriten i ledningen.
Och då är det skönt att snabbt ha nån att skylla på. I detta fall blev det mig.
Det är lätt hänt att vara dålig förlorare. I travet är det ju ofta så att många satsat på fel häst. Tyvärr påverkar det bedömningen av sporten på ett sätt som inte skulle accepteras i fotboll eller hockey, som jag skrivit tidigare. Tänk er att Glenn Strömberg skrikit rätt ut:
"Jag hade kryss på Unibet, domaren borde inte dömt straff" när hemmalaget avgör på slutet?
Nä, omöjligt eller hur?
1.15-tempo - vad är det att gapa om?
I efterhand borde de dåliga förlorarna i trav-tv dock kunna rätta till sina förhastade omdömen.
Tack vare det nya GPS-systemet exempelvis.
Det visar tydligt att tempot efter startrusningen ofta var mellan 44 och 50 kilometer i timmen under loppets första knappa 2000 meter. En period i loppet gick det alltså 44 kilometer i timmen, visar GPS:n. Det motsvarar 1.21,8 i tempo.
Hallå! Alla ni som haft synpunkter! Under längre sträckor gick det 48 kilometer i timmen, enligt GPS-upptagningen. Det är 1.15-tempo.
Inget att gapa för alls, alltså.
Inte överraskande för mig
Sedan är det Björn Goop i ledningen som drar på rejält i sista sväng och ökar tempot. Då är han uppe i 54 kilometer i timmen, visar GPS:n. Det motsvarar under 1.07-tempo.
Kan man köra den speeden 600 kvar - då har man ju liksom inte blivit sönderpressad tidigare.
Sista biten ebbar det ut rejält för ledaren och Volstead, som ju tidigare spurtat hem Kungapokalen, plockar ned honom till slut. Volstead är en ruggigt bra häst, så inga konstigheter alls i mina ögon. Kanske hade det slutat annorlunda om ledaren hade väntat lite med att köra för fullt, men det vet man aldrig.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
barkman (+50), 1William (+5)
Fritte70 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 17:29   #20

Helges avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 42467
Standard

Hoppla vad någon laddade vinnare på Ground Proximity! Finns till 50 ggr på Bet365.

Helge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 17:40   #21
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Hoppla vad någon laddade vinnare på Ground Proximity! Finns till 50 ggr på Bet365.

Den uppmärksamme noterar även hårt vinnarspel på en annan Fredrik B Larsson-häst. Avd 2, nr 9 Brissac Rapide (Även det en 1%).
Helge (+3)
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 17:46   #22

drakens avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 8028
Standard

Kör nog en jättetråkig i dag. Börjar med 2 favoritspikar. Skit tråkigt men brukar kunna börja just så för att sedan bli svårare och det slutar ju såklart att man är chanslös så lika bra att flyga direkt då man troligen gör det iaf.
draken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 17:48   #23

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Den uppmärksamme noterar även hårt vinnarspel på en annan Fredrik B Larsson-häst. Avd 2, nr 9 Brissac Rapide (Även det en 1%).
Japp men inte samma höga omsättning i det loppet, så sket i att nämna det.
Gammal 2015-09-02, 17:50   #24

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 2154
Standard

Citat:
Pine Cool är nya Nato Dream.
forbidden_closet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 18:00   #25

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fritte70 Visa inlägg
Det har gapats en massa kring förra veckans V86-3. Det har påståtts att jag höll uppe tempot med Nato Dream för att göra Björn Goops ledare Candor Hall trött och gynna Volstead (från vårt stall) som kördes av Örjan Kihlström.
Men här är fakta:
Sluttid: 1.12.4/2640 meter auto. Inte alls särskilt snabbt en kväll när ett treårigt sto i låg klass går 1.12,8/2140 meter.
"Problemet" är att en spelare i tv-studion - och vi har varit med om detta förr - hade satsat pengar på Candor Hall i ledningen, som blev infångad i sista stegen av Volstead (som ju var favorit, så det borde inte varit nån skräll). Spelaren blev besviken, liksom många andra som var nära att vinna på andrahandsfavoriten i ledningen.
Det är lätt hänt att vara dålig förlorare. I travet är det ju ofta så att många satsat på fel häst. Tyvärr påverkar det bedömningen av sporten på ett sätt som inte skulle accepteras i fotboll eller hockey, som jag skrivit tidigare. Tänk er att Glenn Strömberg skrikit rätt ut:
"Jag hade kryss på Unibet, domaren borde inte dömt straff" när hemmalaget avgör på slutet?
Nä, omöjligt eller hur?
I efterhand borde de dåliga förlorarna i trav-tv dock kunna rätta till sina förhastade omdömen.
Det visar tydligt att tempot efter startrusningen ofta var mellan 44 och 50 kilometer i timmen under loppets första knappa 2000 meter. En period i loppet gick det alltså 44 kilometer i timmen, visar GPS:n. Det motsvarar 1.21,8 i tempo.
Hallå! Alla ni som haft synpunkter! Under längre sträckor gick det 48 kilometer i timmen, enligt GPS-upptagningen. Det är 1.15-tempo.
Sedan är det Björn Goop i ledningen som drar på rejält i sista sväng och ökar tempot. Då är han uppe i 54 kilometer i timmen, visar GPS:n. Det motsvarar under 1.07-tempo.
Kan man köra den speeden 600 kvar - då har man ju liksom inte blivit sönderpressad tidigare.
Sista biten ebbar det ut rejält för ledaren och Volstead, som ju tidigare spurtat hem Kungapokalen, plockar ned honom till slut. Volstead är en ruggigt bra häst, så inga konstigheter alls i mina ögon. Kanske hade det slutat annorlunda om ledaren hade väntat lite med att köra för fullt, men det vet man aldrig.
Stå på dej MELANDER, vi vill ju ha tävling, det är ju du som fyller loppen på valla och v75
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 18:02   #26

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 1William Visa inlägg
Stå på dej MELANDER, vi vill ju ha tävling, det är ju du som fyller loppen på valla och v75

Gammal 2015-09-02, 18:03   #27
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 117
Standard

Vilken tränare pratar om sin bästa chans i avd 4 ?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 18:03   #28

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 6492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fritte70 Visa inlägg
Men här är fakta:
Nä, omöjligt eller hur?
Han har rätt iofs. Men att köra för bästa placering, vad blev hans pålle ? Halvdöd ...och sist. Körde nog iaf. För bästa placering för volstead. Nog vet han att sin inte håller i det tempot som det iaf. Var
Billman (+30)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-09-02, 18:09   #29

Helges avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Han har rätt iofs. Men att köra för bästa placering, vad blev hans pålle ? Halvdöd ...och sist. Körde nog iaf. För bästa placering för volstead. Nog vet han att sin inte håller i det tempot som det iaf. Var
Jag håller med Jönsson på Travnet.

Trinity (+1)
Gammal 2015-09-02, 18:31   #30

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

På tal om anmälningar, lopp 1 Jan Nordin och Tooma hästar, 5 av 7 ???
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td