|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 Bergsåker/Solvalla
Snart dags för V86 igen!
Bästa spikar? Skrälldrag? Jag undrar även om någon vet var man kan hitta videos på den tyske gästen 5. Florana G. i avdelning 8? I skrivande stund är hon favorit.
|
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AMHC (+1) |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Vinner Ryan? Nån info från Varulv...
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Allt är som det ska med hästen. Han går inga jobb att skriva om när han startar så tätt som han gör nu. Han är stabil i volt, spår 4:a ska inte vålla några problem. Tycker det ser väldigt bra ut för honom ikväll.
dado (+5), MattiasB75 (+10), Draxxler (+5), alle (+5) |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8443Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Streckvärda hästar till kvällens V86:
- Nuisance Face, - Noomi Skift, - Cosmos Limburgia, - Viggo Laday. Därmed inte sagt att någon vinner, men de är just nu lite "bortglömda" av spelarna. Får se vad som händer när tipstjänsterna släpps !
|
|
|
|
#7 |
|
Det känns som att det finns förutsättningar för att fälla några storisar ikväll!
Iofs försöker jag ju med det oavsett! ![]() Fossens Bonus från spår 7 spelad till 74% just nu kommer iaf inte jag spika! Har inte gnuggat arkiv så mkt ännu men känslan är att Emil Tuffing spetsar och körs där med! Är inte helt främmande att spika den faktiskt ifall det inte låter vrålpåställt från någon som ska mörsa dödens omg. Coco brukat ju göra det rätt ofta men att Örjan skulle mosa på alltför hårt tror jag inte på iaf. Sen är ju en utav mina favorithästar Leif med oxå! Inte startat på drygt 2 månader och förmodligen köra till slut upplägg, men Erik, spår 5 och en favvohäst kanske gör att jag måste strecka den oavsett! ![]() Och efter gårdagens fadäs men 3 hästar utanför systemet i sista och torsk på 3 bongar a´la endast V6 blir det åtminstone ett system med ALLA i sista!
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
V86
Inlämnat: 2015-10-21, 13:05 Solvalla, Bergsåker Onsdag 2015-10-21 Start: 20:30 Kostnad: 7,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5, 6, 9, 10, 11 2: 9 3: 7 4: 2, 3, 6 5: 9 6: 8 7: 5, 10 8: 8 5x1x1x3x1x1x2x1 = 30 rader. 30 x 1 x 0,25 kr = 7,50 kr. Totalt: 7,50 kr. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Marta Chip kan ni lugnt spika. Hon kan runt 13,5 och det är spets och slut.
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Är det någon som har bra koll på Explosive Dust i sista avdelningen? Är hon snabb nog att ta ledningen och sedan leda runt om?
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tycker väl knappast att Explosive Dust är en spik, har inte vunnit sedan i mars då han tog två segrar i billiga lopp på Valla. Motståndet nu är inte helt enkelt, jag tycker bara han är en av flera tänkbara. Förstastrecken för min del är 4 o 5.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sharp$: 8443Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
Nej, hon tar inte ledningen.
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Det stryks en del intressanta hästar, nu kommer inte heller Erika till start, så det gäller att vänta så länge som möjligt med inlämningen.
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
#16 |
|
Lindgren på Twitter: "Cosmos Linburgia har haft mkt sparat två ggr i rad, täta starter = frågetecken. Men läge & motstånd gör mig sugen att testa i spets!"
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Jag gillar Food Money, men tycker inte att det är så klar som "alla" skriker ut, med bara ett lopp innanför västen.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vilka favoriter fäller ni ikväll?
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Cool Keeper är borde vara spets & slut !
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Vad säger ni om Oh Goodness och Marta Chip? Tror ni de går att fälla och i så fall med vilka/vem?
|
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Någon som vet vem spelvärde har som bästa spik?
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
[QUOTE=Shooter;461778]Jag är inne på att spika Oh Goodness och gardera Marta Chip.[/QUOTE
10. BIANCA AM 3utv, på 750 kv, utv led 550 kv, ledn 400 kv, ölägsen, bra, 11/800. Är det 10:an du garderar Marta med eller har du något annat drag? |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Reijo säger på twitter att Oh Goodness år deras bästa chans på Bergsåker.
Deras bästa chans på Solvalla är Caddie Ivory. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
[QUOTE=Chili11;461782]
Jag har inte lämnat in ännu och därmed är det inte klart vilka jag kommer att ha med, men just nu 1,2,7,10,12. Har funderat på om jag kan ta bort 12:an. Vi får se.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Le Lahar ligger man väldigt lågt på idag, så kanske kan man avstå den. Har med hästen just nu.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Le Lahar (Per Linderoth) behöver lopp i kroppen. Ligger lågt. Kör försiktigt, säger Linnea Björk i stallet.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Vinner Knows Nothing från dödens? Cool Keeper såg inte ut som allra bäst senast, vann dock ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Tror ni Erik Lindegren klarar av att hitta ner vettigt med Ochongo face i 7e? Tycker loppet ser lämpligt ut för hästen isf.
|
|
|
|
#38 |
|
Siktar på V75 nästa lördag och körs med skor. Kan nog vinna ändå. Anmäld barfota fram just nu ser jag.
Icor (+5) |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#40 |
|
Ochongo förstastreck som jag ser det. Men QF är ju ett monster ibland. Och Funny T kan speeda men är väl risk att formen är vikande där
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Jag tar inte ens med Ochongo efter förhandsinformationen, låter som alltför mycket preparé där.
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#43 |
|
Om Fossens Bonus har en dålig dag då vinner Coco De Vie
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Det sägs att Fossens inte ska köras för hårt då den siktar mot V75-finalerna. Låter lite märkligt då han nog får överta ledningen utan strid om han kör till i tid. Sedan ska det ju vara lugna gatan.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Satan vad det verkar smälla på Bergsåker ikväll!!
Kanske något man skall ta i beaktning till V86:an?!
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Fan, det låter ju som att Food Money bara vinner. Antingen byter jag Fossen som spik mot denna eller så kör jag som jag tänkt först. Jag gillar ju Food och det skulle ge bra betalt om Fossen torskar, men är det mest realistiskt?
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Börjar med lås på 9 och 11
Spik i andra på 7 och i tredje på 2. Sedan blir det garderingar. |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Fossen till 70% tycker jag ska garderas. Jag spikar blockethästen då det inte finns spelvärde i att gardera i det loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Jag förstår ändå inte snacket om Fossens. Magnus säger att han kör framåt och då blir han väl släppt till spets. Hmm!
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Haha, snacka om att PH skänkte bort segern där. Borde försökt runda 12 på långsidan
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Spikar:
6 Dream on silvio var riktigt bra senast i v75. Hamnar? Rolig! 7 Fossens Bonus har tagit tio segrar på 22 starter och visat prov på hög kapacitet. Läget är en bit ut bakom startbilens vinge ikväll, men det spelar mindre roll. Via ett offensivt upplägg gäller tidig ledning och sedan är det en toppchans till seger. 2 Food Money perfekt läge, måste vara en toppchans! 1 Cool Keeper Spetsvann senast i gulddivisionen. Perfekt läge igen. 2 Explosive Dust har varit ute i en del tuffa lopp och där skaffat sig hårdhet. När nu utgångsläget är bästa tänkbara och motståndet dessutom passande ska han ses med bra segerchans. Dragen: 10 Madde Go I.H. har varit förbättrad i höst men spåret en nackdel och kan inte utnyttja startsnabbheten. 2 Noomi Skift har visat fin form en längre tid och verkligen samlat ihop till sin första fullträff. Bedövaren: 2 Oops Trot nyttigt lopp i sin nya regi. Mot formen! Passas! |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Jag ska faktiskt prova mig på en enkelrad, alternativt en väldigt billig rad. Men väntar in i det sista. Finns ett par avdelningar som är kluriga. Ex. avd. 8... |
||
|
|
|
|
|
#58 |
|
Ja, risk för låg utdelning, men det krävs inte mycket för att V86 ska skjuta i höjden. Nu har jag ändå bestämt mig för att spika Food Money och gardera Fossens Bonus. Så får vi se hur det går.
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Citat:
![]() 9 7 2,3,8 2 1 1,2,7,9,10,11 1,2,5 1,2,3,5,7,9,10,11 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Chiron (+3) |
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Avd
1: 9 2: 2, 3, 7 3: 2, 3, 5, 8, 15 4: 2, 6 5: 1 6: 1 7: 1, 5, 8 8: 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10, 12 1x3x5x2x1x1x3x8 = 720 rader. 720 x 1 x 0,25 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Så fick det bli
|
|
|
|
#62 |
|
Och jag landade så här:
Avd 1: 9 2: 2, 4, 6, 7 3: 2 4: 2, 5 5: 1, 3 6: 1, 9, 10 7: 5 8: 1, 3, 6, 11 Om nu Gucci Zon vinner så är jag rätt bitter, åkte bort 20 sek innan inlämning till förmån för Cool Keeper |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Vilken pajasstart av Ohlsson. Går det inte att volta bättre än sådär med hästen?
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Vilket surlopp! Usla prestationer över lag.
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Spontana känslan är ändå att Ohlsson borde ha vunnit detta lätt med en bättre start?
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Hur lyckas ens karln hamna sist? Bara det är ju en bedrift...
|
|
|
|
#67 |
|
Det var ju dumt att ens försöka fälla Fossens.
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Helt överlägsen, Goops häst gick riktigt bra till en 2:a plats.
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Haha Uffe är iskall idag... då var man rätt ute med garderingen iaf.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Å nu garderade ja fel lopp, försökte fälla fossens, å spikade 2 oh godness.....galopp. Goop sabbar alltid Ulfs styrningar genom att överrumpla han.men han vågade inte mot fossens
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Synd att 3:an inte fick vinna då jag hade den förstarankad!
Men som sagt...Bergsåker skrällkväll! |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Det där var ganska mäktigt
|
|
|
|
#76 |
|
Food Money är i ordning igen efter operationen. Grymt bra sprinter.
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Food money var bättre än jag trott!!:class:
Lennartsson lyckades köra ett lopp över medeldistans förra starten där Democrat inte vek ner sig för omväxlings skull vilket resulterade i att det såg ut som att Lennartsson trodde han satt bakom Nuncio!
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nu spårar Leffe runt om. Uffe är iskall idag.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Knows Nothing gör ett topplopp och återigen så vinner en smygkörd.
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Fy fan vilken kass körning av Whitasp... brände allt krut när han hade kunnat packa fältet.
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Fantastiskt oduglig han är Witasp...haha...där flög ena systemet iaf!
Han sitter helt jävla stil i sulkyn tills han har knows nothing jämsides- då ska han prova rycka...haha...Dessutom var det nära gunga i starten! |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Blir det deg ikväll på V86:an igen då!
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Tror inte Uffe hade vunnit utvändigt om Leffe sparat speeden. Ingen ville ju trycka på utvändigt så han hade kunnat bluffa hem halva loppet om han velat. Nu lät han hästen dra på för mycket för tidigt.
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Måste ju varit hästen som blev het för annars kan han ju inte vara riktig om han gasar på så...den var ju nära att fela i starten med så den kanske var vässad för hårt helt enkelt!
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Känns som den är på väg neråt i form. Tyckte inte den övertygade i Skellefteå heller men vann då motstånd saknades.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Klart knows nothing plockar ner cool keeper ändå?! Skillnad på bra hästar och bra hästar. Cool har vikit sig i ledning förr. Men svårt o hitta Berghs häst här ändå...
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Där var det rätt att gardera i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
8-12
1-10 25kr dd
|
|
|
|
#95 |
|
Erik "jag tänker inte syna dödens" Lindgren delar ut en finfin pungspark!
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Fan vad äckligt dåliga alla är på pissåker idag. Bergh kom hem
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
varför spelade jag inte tvilling....
|
|
|
|
#98 |
|
Bögfisken måste ju ha problem med något med dessa ständiga galopper på sistone. Ta hästen till en veterinär.
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Räddad av dubbeln
|
|
|
|
#100 |
|
Jävligt fin utdelning för en omgång de flesta inklusive mig själv tippade favoritparad!
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Är fasen rätt bra gjort att bra skrapa ihop tre rätt en sån här gång
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
Mycket blir ju annorlunda när den straffar ut sig väl? Även om man på förhand tänkt sig ett mer defensivt upplägg kan det ju hända saker som gör att man tillfället i akt så att säga.
|
|
|
|
|