![]() |
Ser att Neon Face står i 9ggr på bet365 samtidigt som hon sitter på 20% av strecken. Anledning till det?
|
Citat:
|
Det här är en riktigt kul omgång. Det ser ut att bli en bra slant på sjuan och det svårt att hitta spikar. Det är min uppgift just nu.
|
tips fra MICKE NYBRINK
- V75-1
Björn Goops förvandlingsnummer med 3 Next To None Sib är värt någon slags utmärkelse på Årets Hästgalan nästa år. Insatsen senast var sanslöst bra: den kortspeediga ärkespintern bara dundrade runt och ifrån motståndet. Gör han om den prestationen får de faktiskt heta vad de vill. Jag inser att 2 Usain Henna är en mycket bra häst som gynnas av distansen men hur han ska komma åt Next To None Sib övergår mitt förstånd. Om man ska spika Goop? Man eller mus...? Ranking A: 3 B: 2,9,10 V75-2 Tre mycket bra hästar, 3, 4, 10, gör upp. Min idé är 10 Day Or Night in som senast slog Sveriges näst bästa treåring, Breidabliks Nubbe. Ändå var han inte som bäst då, Johan Untersteiners blivande stjärna. Får han en vettig resa tror jag att han blir svår att stå emot. Äsch, det får bli spik. 4 King Sir Kir är en björnstark bamsing som blir tuff att knäcka i ledningen medan Lutfi Kolgjini såklart kör i dödens med lika starke 3 Polycrates Face, bara han går felfritt. Ranking A: 10 B: 4,3 V75-3 1 Alvena Pele och Per Lennartsson ställs inför rena drömuppgiften med innerspår bakom bilen på favoritbanan Eskilstuna. Hästen följer bilen (hoppas den hinner undan) och om de sedan bara slipper slåss hela vägen slinker de troligen. Formen är bländande, senaste insatsen var rent strålande. 7 Food Money är jag omåttligt förtjust i och jag kan se honom segerstrida från positionen utanpå ledaren. Så bra är han och hör sen. Ranking A: 1,7 B: 6,8,10,9,5 V75-4 Knepigt lopp för treåringar där den smarta spelaren garderar och dit vill jag räkna mig. Listige Micke är mitt smeknamn, sägs det. 1 Nobel Amok för tipset på att han borde ta ledningen och sen ska han slås. 7 Aces High är svår att förstå sig på, exakt hur bra han är, menar jag. Han är flegmatiskt och troligen bättre än man kan se. 5 Angle of Attack var positiv i debuten för Bergh och går framåt med loppet. Bara Kontio får honom felfri i starten så är de med och krigar. 4 Gambino Håleryd var som en ny häst senast. Ranking A: 1,7,5,4 B: 3,8,9,2 V75-5 När 3 Dernier Viking startar blir jag himla glad. Hon är en profil som kan göra det den tunga vägen. Dessutom brukar hon nästan alltid tvingas knocka hela högen innan de ger upp. Visst är motståndet hårdare än någonsin men den dryga distansen gör att hon slickar sig om munnen och nynnar på Internationalen. Värst emot är 1 Amazon Am – om hon och Kihlström lyckas försvara ledningen, vilket det finns en liten chans att de gör i ett förhållandevis trögstartat (7 Air Frame undantagen) fält. 4 Ariel Boko ska gå barfota. Sånt går många igång på. Ranking A: 3,1,4 B: 2,6,5 V75-6 De flesta drar till med 7 Only One Winner och tjoar till och med om att han är klar, att det bara är att dundra in spiken. Men jag gillar inte storfavoriter som får tredjespår till dödens. Kan vinna men kan gå in i väggen 150 kvar. För fasen, större under har inträffat på Sundbyholmstravet. 9 Johan Roc är en trevlig pålle på alla sätt och den senaste tiden har han utvecklats. Kan det bero på barfotabalansen? Hur som helst, han är i kanonform, har bra startrygg och hittar slagläge samtidigt som favoriten får ta vind i dödens. Spännande. Ranking A: 9,7 B: 5,1,3,8,11,4,6 V75-7 Egentligen borde man vägra tippa eftersom det är snudd på omöjligt att peka ut någon. Till er med kassan i ordning blir rådet att helgardera; vi som haft det lite tungt på liret på slutet halvgarderar. 9 Dark Xray är nog bästa hästen och formen pekar uppåt. 5 Neon Face tar spets och i svåra lopp ska man gissa på ledaren ju. 12 Global Racecourse var tapper senast och det blir säkert racerutrustning igen. 7 Spicy A. såg faktiskt ut som en riktig häst senast och jag får för mig att han kan överraska. Ranking B: 9,5,12,7,1,11,4,6,2,10 |
mere tips fra aftonbladet
|
loppkommentarerv75
|
Eskilstuna travprogram
|
jag tor Oskar Svanberg är stenklar...var hur som hels sist....
|
Jag har tittat på vädeprognoser från Klart och Yr i morgon Eskilstuna. Ser ut att bli mulet, 4-5 mm regn och 10-12 grader.
Det bör bli valfri balans och snabb - kanske lite hård bana. |
Goop avgör i morgon om han släpper spets till Usain Henna eller inte, beroende på hur Next känns och hur Usain ser ut. Hans första val är att köra i spets.
|
V75-1
2 Usain Henna är jättefavorit efter grym insats på Åby 10 oktober. Han blev då något sliten och fått ta det lite lugnt. Jobbar enligt Oskars planer. Hästen är klar för final. Bfro. Usain är inte startsnabb och tar inte spets. Därmed blir det sannolikt dödens utanför 3 Next To None Sib. Björn låter mycket uppåt och kommer inte att släppa. Han kör för vinst. Bakom dessa smyger 9 Order To Fly, som Lennartsson räknar som sin näst bästa chans. Bakspår är nog inte bra. Skall han ta rygg på 2 i starten? Tja - 9 kan få loppet. Loppets outsider är 4 Julio De Luxe, som är tuff och urstark. 2 och 3 starkt lås. Vid gardering ta med 9 och 4. |
Citat:
|
Spelvärdes spik?
|
V75-2
AndyMart undrar om jag sett 10 Day Or Night In. Det har jag inte. Men jag har hört Johan lyriskt säga, att det är stallets bästa häst. För många innebär det, att man spikar. Med min långa erfarenhet innebär det, att en lovande ganska oerfaren treåring från bakspår inte kommer att pressas ihjäl för att vinna ett V75-lopp. Imorgon sätter Johan på bootsen igen efter att han förra gången blev för lätt och rumlade. Ledningen tar Erik med 1 Brooklyn Club. Om 3 eller 4 frågar är det möjligt att Erik släpper under löfte att den som kommer inte släpper till någon annan. 3 Polycrates Face har jag sett ett par gånger. Går han felfritt här får Ludde överta. Då får 4 harva i dödens. Blir det galopp för 3 kör 4 mot spets. Claes Svensson spikar sig själv och tror mycket på sin häst. 5 Ebony Boko har bra stam och är på väg uppåt. Han är än så länge steget efter favoriterna. 6 Ocean Face går barfota bak. Erik valde dock 1 före 6. 10 är bästa hästen - men jag streckar 1,3,4 och 10. |
Drygt ett dygn kvar innan vi startar som storfavorit på V75. Lite tveksam till att vi ska vara så stora favoriter, men tror på chans. Mer info på hemsidan:
http://stall-oskarsvanberg.se/?p=1254 Såg björnkollen. Han och jag tänker likadant, huruvida han släpper och jag kör till beror helt på hur hästarna känns. Är Usain på topp kan det till och med vara bra ifall han svarar. Då blir han tvungen att lägga en speed, och sedan få tryck igen. Men det är som sagt om Usain är på topp, vilket jag är något osäker på. Men brukar få den infon genom tömmarna. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Har Flemming vett nog att skicka ut Evens First Boy i andraspår direkt bör vinstchansen vara god. Upplagt för startrusning och det finns ingen i det här loppet som spurtar lika bra som Even.
|
Citat:
|
Gilmour däremot är ju väldigt snabb så andraspåret är ju ledigt direkt. Förmodligen hinner Johan Roc täppa till, men rygg på den behöver ju inte vara fel.
|
Food Money
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Morgondagens roligaste drag måste vara Handsome Knight. Känns sjukt att den bara är spelad till 6 procent. Kommer ihåg att signaturen Voltstart som skrev mycket på forumet innan var efter den här hästen ett bra tag förra året. Nu har den absolut toppform och har sett riktigt fin ut i de tre senaste starterna. För tre starter sedan avslutade han sylvasst till seger sista 300 från långt bak i kön på Jägersro, något bleka konkurrenter men såg riktigt fin ut. Näst senast såg han fin ut ånyo när han vann ett 1000-meters lopp mot bland annat Truculent, som förvisso inte hade sin bästa dag. Fick luckan 250 kvar när Truculent tappade och höll ut danska stjärnan Tycoon Conway Hall sista 50 på ett bra sätt. Senast var det Örjan upp i en betydligt tuffare Bronsdivision med Takethem och Scellino Luis och då blev det tredje invändigt. Fastnade bakom en dålig häst med krafter kvar men såg fortsatt laddad och bra ut.
Noterar dessutom två intressanta saker. I de tre senaste starterna har hästen fått på sig en jänkarvagn, vet inte om det var första gången men den hade inte det starterna innan iallafall. Hoppas den åker med upp till Eskilstuna och får hålla utkik i värmningen här (Ola brukar i och för sig värma i långvagn). En annan sak är att det är Johnny som kör nu igen. Förvisso har han kört den i de flesta starterna men nämnvärt att han kört vid 9 av hästens 10 segrar. Känns som han passar på den här hästen. Jag tänker mig att Johnny får överta ledningen relativt tidigt och blir svårslagen. Det är optimal distans dessutom, 7 av 10 segrar är tagna på sprinterdistans. Hamrar in spiken till 6 %! |
Citat:
Självklart ett jättedrag om procenten håller sig som nu. Dessutom är Eskilstuna en mkt snabb bana där spetshästarna lätt ramlar undan. Var själv på Jägersro när den spurtade ner hela gänget sista 100 meterna, ruggigt intryck och helt enorm spurt. Inte många som förstod hur han kunde hinna fram därute iaf. Imorgon får han ta över från Man Winner och FÖRHOPPNINGSVIS brinner det inte för Jorma så han får maska bort några hundra meter. Då är det toppchans. Dessvärre ingen häst att lita på, varenda gång jag verkligen haft feeling för hästen har den slungat sig i galopp eller sprungit rätt in i vingen. Nu får det vara dags! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Spik på dig och Usain för min del och den dagen jag får råd att köpa häst sätter jag den i träning hos dig. |
Jag har lite feeling för Highspeed Call denna gång. Går inte att noncha hästens statistik på banan och att den kan få loppet då det vankas körning.
|
Oj då. jag fick en varning. Som knappt varit aktiv. Hej då ;)
http://piclair.com/data/r56g1.jpg |
Stäng av 95% av alla som inte vet något, så kanske er sajt blommar upp igen :p
Helge ser trav, de flesta här är gratisätare. Därför har jag och många andra tröttnat. |
V75-3
Har hjärtat hos 1 Alvena Pelé och Lennartsson. Men hjärnan säger, att han visat sig blöt sista biten. Sprint är perfekt. Spåret likaså. Utmanas från start av vinstchanslöse 3 Democrat, 5 Harry Haythrow, 6 Knows Nothing och 7 Food Money. Det blir tuff öppning. 4 % streckade 10 O'Grady kan få en fin resa och spurta ner hela gänget. Flemming hade infektioner i somras. Stallet är i form igen. Jag streckar 1,6,7 och 10. |
Ha det bra vänner och ovänner.. inget jag kommer sakna,.
|
Ska ta varningen på allvar. Ni kommer inte se inlägg på länge.
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag är bara tippare ej kusk eller tränare.Men om man lägger på nytt ytmaterial idag på Eskil då skulle jag va rädd i Oskars fall med hovarna på hästen då det är final nästa helg som väntar.Enligt rapporterna så kan det slita rejält och banan kan bli hård på det man har hört på förhand.Jag är helt övertygd att Oskar har bästa hästen i fältet men man måste också våga väga över fördelar som kan bli nackdelar i det långa loppet.
Men som sagt jag är bara spelare. |
Citat:
|
Hopplöst svårt hitta spikar idag tycker jag. Var inne på King Sir Kir men nu pratas det om skor på? Svårt spika Knows Nothing fast den nog är bäst. Känns idiotiskt spika Aces High med så få starter. Men omöjligt att det blir så ändå. Dernier är en favorit men aldrig ngn spik. Och sen Erik från bakspår, nja, tycker inte Erik har varit på min sida på slutet.
Antingen blir det sjuka pengar idag eller så vinner väl såna tråkfavoriter som Alvena Pele. |