Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 E-Tuna 2015-11-07 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25118-v75-e-tuna-2015-11-07-a/)

hoola 2015-11-07 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 464258)
Bra inlägg! Jag har tröttnat (sedan mitten av aug) då jag blev avstängd en vecka efter att ha blivit påhoppad och hånad av två skribenter och var dum nog att försvara mig (vilket alla skulle ha gjort i mitt ställe) Sajten har rasat ordentligt på slutet som du mycket riktigt påpekar. Den dagen man byter ut den där KP vad han nu hette kan jag tänka mig komma tebaks. Jävla nolla, som inte ens kan läsa vad som skrivs i inläggen. Analyser och tips om norrlandstravet har nu försvunnit nästan helt och lika bra är väl det.

Hej SO! Jag har också blivit påhoppad här med epitetet "den äckligaste" m.m. av en välbekant hen.Om den självklara slutsatsen av ditt inlägg är att personliga påhopp inte hör hemma här varför kallar du moderatorn KP för jävla nolla?

Grant 2015-11-07 13:23

Abstraktion

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 464321)
Om den självklara slutsatsen av ditt inlägg är att...

Man kan alltid också ställa sig frågan om varför man hänger på ett forum?

Mvh Uffe

Filmtokig 2015-11-07 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 464322)

Mvh Uffe

Billigare än krogen.

Kyodai 2015-11-07 13:37

Citat:

Ursprungligen postat av Grant (Inlägg 464322)

Mvh Uffe

Inget att göra?! Slå ihjäl lite tid?! Söka lite 'sällskap'?!

Att bara syssla med spel och pengarullar är f-n så ensamt och tråkigt i
längden. De som jobbar heltid hänger knappast på forum så värst mycket...

Man ska ju ha lite tid för träning, tiokommatvå och tanten också...

elwiz 2015-11-07 13:47

Jag tänkte lägga ett system på v75 tillsammans för 50:- andelen med de snackisarna som cirkulerar för dagens omgång. köpstopp 16:00.

https://tillsammans.atg.se/inbjudan/JRB2-8TMR-12084

mackpeter 2015-11-07 13:51

Ursäkta att jag bryter er viktiga konversation med ett inlägg inom trådens rubrik.

Uhrbergs hemsida med V75-förslag fungerar nu. Han säger, att Conrads Definitif är en fin treåring och skall räknas med chans - gillar dock inte bakspåret. Playing Tua är bäst bakifrån och har chans vid överpace. Man Winner jagar fina pengar.

KalleKlut 2015-11-07 13:52

Utgångsraden såhär 2,5h innan start.

Avd 1. Det står mellan spetshäst och i mitt tycke bästa häst. Tror ändå att Oskar vinner.

Avd 2. King Sir Kir har varit min spik sen listan kom ut.

Avd 3. Lite mer öppet men är inne på att Tillman vinner.

Åker till Åland nu så hinner inte skriva mer haha.

leffa 2015-11-07 13:55

Hur länge leder Nobel Amok?

hoola 2015-11-07 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 464329)
Ursäkta att jag bryter er viktiga konversation med ett inlägg inom trådens rubrik.

Uhrbergs hemsida med V75-förslag fungerar nu. Han säger, att Conrads Definitif är en fin treåring och skall räknas med chans - gillar dock inte bakspåret. Playing Tua är bäst bakifrån och har chans vid överpace. Man Winner jagar fina pengar.

Ja, jag läste det tidigare idag och la märke till en häst han varnar för: O´Grady i avd.3.
Om Alvena P. inte får vara i fred för Ohlssons så...

zamora_79 2015-11-07 14:02

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 464320)
De här diskussionerna dyker upp på alla travsidor förr eller senare. Enda sättet att höja nivån är att själv bidra.

Jo men missförstå mig rätt nu, Varför ska man själv bidra med bra tips för att försöka höja nivån här när det ändå finns folk här inne som inte kan ändra sin inställning till att samarbeta med alla, och istället bara förstör för oss alla andra för att dom tycker olika och tro sig vara bäst. oftast så drabbar det dom själva för att det visa sig att dom inte va så jäkla bra som de själva tror att de är.Så här ser det ut varje gång det öppnas en ny tråd om trav och resultatet av det här är att dom mest kunniga till slut tröttnar på allt det här och drar här ifrån eller slutar att skriva, samtidigt som vi andra som är kvar å kämpar på för att sätta sjuan få dras med de odugliga här som inte tillför nåt mer än bara skit.. Nä min tanke är att om vi ska höja nivån här är att alla ändrar den egoistiska inställning de har och börjar att samarbeta med alla. En trevlig trav forum hade tillfört mer nyttiga tips till alla här inne.. Så nu orkar jag inte diskutera det här mer. ha det bäst nu alla..

Travbloggpappanz-PapaTrav 2015-11-07 14:03

risken är väl att björn laddar hårt för spets mot nobel amok även om den skulle hålla upp?

många intressanta spetsstrider idag.
i guld är väl chansen rätt stor att alvena pele galopperar vid överladdning. den är väl dessutom snabbare efter ett tag och innerspår borde vara negativt på eskilstuna?
"Värt att veta tycker jag det är att i Eskilstuna brukar det rent allmänt vara lite lättare att rinna undan i spets och innerspår bakom startbilen kan vara knepigt – speciellt på publiksidan." /berglund

i sjätte är jag rädd för att man winner svarar handsome knight. annars skulle jag också spika den som jag såg några var inne på.

sista loppet får jag inget grepp om. är det snurriga tyske spangenberg som tar över spets från neon face?

SO 2015-11-07 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 464320)
De här diskussionerna dyker upp på alla travsidor förr eller senare. Enda sättet att höja nivån är att själv bidra.

Tyvärr, jag försökte men misslyckades. När en moderator/adm misslyckas tar vargarna över sidan.

alle 2015-11-07 14:07

Food money verkar många vara inne på, men han vinner väl inte från dödens?? Jag tror Knows Nothing får loppet och spurtar ner allt!

Jag är mer inne på att spika classe i andra, för jag tror inte att Erik kommer svara och då blir det långt fram för Johans kuse.

Nobel Amok tror jag leder hela vägen, fattar inte varför spelvärde har den som dagens mest överstreckade? jag tycker det är tvärtom!

hoola 2015-11-07 14:10

Bosse Eklöf säger i sitt surr att Per Lennartsson har vunnit 1 (lopp) av sina senaste 80 på V75.Det kan väl sporra de andra i loppet att inte låta honom hålla undan, eller?

newbranch 2015-11-07 14:11

V75-2
4 King Sir Kir. Skor runt om nu! Betydelse?

legolasse 2015-11-07 14:14

Citat:

Ursprungligen postat av newbranch (Inlägg 464345)
V75-2

Inget större betydelse enligt Claes. Kanske till och med fördel gentemot konkurrenterna då banan inte är helt lämpad för barfotakörning.

JimmyJazz 2015-11-07 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av newbranch (Inlägg 464345)
V75-2

150514
Åby-7 Claes Svensson 1 2140 4 13,3a 1,40 30'
Har ju vunnit tidigare med skor.

newbranch 2015-11-07 14:18

Tack legolasse och JimmyJazz!

NicklasJ 2015-11-07 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av zamora_79 (Inlägg 464335)
Jo men missförstå mig rätt nu, Varför ska man själv bidra med bra tips för att försöka höja nivån här när det ändå finns folk här inne som inte kan ändra sin inställning till att samarbeta med alla, och istället bara förstör för oss alla andra för att dom tycker olika och tro sig vara bäst. oftast så drabbar det dom själva för att det visa sig att dom inte va så jäkla bra som de själva tror att de är.Så här ser det ut varje gång det öppnas en ny tråd om trav och resultatet av det här är att dom mest kunniga till slut tröttnar på allt det här och drar här ifrån eller slutar att skriva, samtidigt som vi andra som är kvar å kämpar på för att sätta sjuan få dras med de odugliga här som inte tillför nåt mer än bara skit.. Nä min tanke är att om vi ska höja nivån här är att alla ändrar den egoistiska inställning de har och börjar att samarbeta med alla. En trevlig trav forum hade tillfört mer nyttiga tips till alla här inne.. Så nu orkar jag inte diskutera det här mer. ha det bäst nu alla..

Yes mer ödmjukhet och öppna sinnen krävs:cheers:

Spiken64 2015-11-07 14:27

Allt för få på sidan nämner ej 9.Johan Roc kanske i tron att det bara här en spetshäst.Men kolla vilka ryggar hästen sitter i från start kan ju få sämst tredje par ytter vilket är mycket bra.

Min vinnare Johan Roc.

dado 2015-11-07 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 464351)
Allt för få på sidan nämner ej 9.Johan Roc kanske i tron att det bara här en spetshäst.Men kolla vilka ryggar hästen sitter i från start kan ju få sämst tredje par ytter vilket är mycket bra.

Min vinnare Johan Roc.

några drag ?? om jag minns rätt så satte du 3 av 3 föra gången..

Shooter 2015-11-07 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 464351)

Min vinnare Johan Roc.

Det är ju en hel del skrik på Johan Roc i tipsmedia. Hästen har tänt till barfota och är absolut ett garderingsbud. På Aftonbladets blogg spikar Wange den, men det tycker jag kanske inte att man ska göra.

Galoppen 2015-11-07 14:33

Är det bara jag som tror att dernier viking mosar konkurrenterna i V75-5? Förmodligen blir han släppt till spets (ingen vill ha det monstret utanför sig), och vem ska slå han därifrån. Han kan också tugga ner dom ifrån dödens om det blir fallet. Måste va en spelvärd spik! Lycka till!

Shooter 2015-11-07 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Galoppen (Inlägg 464356)
Är det bara jag som tror att dernier viking mosar konkurrenterna i V75-5? Förmodligen blir han släppt till spets (ingen vill ha det monstret utanför sig), och vem ska slå han därifrån. Han kan också tugga ner dom ifrån dödens om det blir fallet. Måste va en spelvärd spik! Lycka till!

Jag har den som U och tror hon vinner om hon går felfritt, men osäkerheten finns där.

Spiken64 2015-11-07 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 464354)
Det är ju en hel del skrik på Johan Roc i tipsmedia. Hästen har tänt till barfota och är absolut ett garderingsbud. På Aftonbladets blogg spikar Wange den, men det tycker jag kanske inte att man ska göra.

Spik som du säger är väl att ta i men ett roligt drag trots allt.

newbranch 2015-11-07 14:35

V75-7
8 Cinnamon Prince, 1%, 8,28 i förtidsspelet. Något att ta hänsyn till?

Shooter 2015-11-07 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 464346)
Inget större betydelse enligt Claes. Kanske till och med fördel gentemot konkurrenterna då banan inte är helt lämpad för barfotakörning.

Svårt att tro att det inte skulle vara någon skillnad, för i så fall hade han alltid kört med skor. Har ju gått väldigt fint barfota. En av tre hur som helst.

Spiken64 2015-11-07 14:37

Citat:

Ursprungligen postat av dado (Inlägg 464353)
några drag ?? om jag minns rätt så satte du 3 av 3 föra gången..

Kolla söndagens drag som ligger ute på sidan.

hoola 2015-11-07 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av JimmyJazz (Inlägg 464347)
150514
Åby-7 Claes Svensson 1 2140 4 13,3a 1,40 30'
Har ju vunnit tidigare med skor.

Det var mycket riktigt ett lopp med 30´ i första pris, nu är det 100´.Den gången var det bara 9 konkurrenter med i loppet av vilka bara en värd namnet (Staro in Fact) med Stefan Persson som välvilligt släppte till Claes.
Erik har nog fått order om att försöka köra i spets och vad Lutfis taktik brukar vara vet alla.Om Claes i Ronden säger att hästen både blir stabilare och travar bättre MED skor så kan man undra varför han i de två senaste loppen (som hann vann) körde UTAN?

Ztazze 2015-11-07 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av legolasse (Inlägg 464346)

Kommer nog inte vara några problem med banan har varit uppehållt ett tag nu de hinner fixa den till 16:20. KsK blir stabilare med skor.

Manprinsen 2015-11-07 14:41

Citat:

Jag tycker den är överskattad. Räcker inte till på V75 i regel, vunnit 3 av 16 starter på distansen. 9 år och 881k på kontot ljuger inte.

Ariel Boko är solklar förstahäst här, har framtiden för sig och står perfekt inne samt att Per har siktat på detta.

Ztazze 2015-11-07 14:43

Citat:

Han är en Hon ;)

Men icke för ty, den står ganska tufft inne på pengar.

Stekel 2015-11-07 14:48

Blev bra tryck på damerna när de fick musche på sig!

Björnland 2015-11-07 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av hoola (Inlägg 464364)
Det var mycket riktigt ett lopp med 30´ i första pris, nu är det 100´.Den gången var det bara 9 konkurrenter med i loppet av vilka bara en värd namnet (Staro in Fact) med Stefan Persson som välvilligt släppte till Claes.
Erik har nog fått order om att försöka köra i spets och vad Lutfis taktik brukar vara vet alla.Om Claes i Ronden säger att hästen både blir stabilare och travar bättre MED skor så kan man undra varför han i de två senaste loppen (som hann vann) körde UTAN?

Blandar in lite psykologi här & tror att den enda Ludde har respekt för är Erik & visar Erik att han vill köra i spets så trycker han inte i dödens utan väntar till slut då det är försent.

Första vinsten från innern kom i monteloppet nu.

Manprinsen 2015-11-07 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Björnland (Inlägg 464372)
Blandar in lite psykologi här & tror att den enda Ludde har respekt för är Erik & visar Erik att han vill köra i spets så trycker han inte i dödens utan väntar till slut då det är försent.

Är det nån gång han INTE ska visa respekt så är det väl nu. Varför ska han låta den där blöta skiten spåra i lugnan ro?

hoola 2015-11-07 14:52

I avd.2 har Lutfi en Going Kronos avkomma som sägs vara stark.Om den inte galopperar (har hänt många gånger) kan kanske Erik eller Claes i spets förvänta sig att bli mosade från dödens.Det kan öppna för J.U. som ju smyger bakom Lutfi från början.Funderar på att bara ha nr. 3 och 10 i det loppet.

Om_sommaren 2015-11-07 14:55

Citat:

Ludde visar inte respekt för nån om han har bestämt sig, särskilt inte en 5%are.

hoola 2015-11-07 14:56

Citat:

Det kan mycket väl visa sig vara riktigt.Dock är det inte riktigt 100 på att (trots körorder) Erik lyckas behålla spetsen...

nik75 2015-11-07 14:59

Vet någon vilka är gynnade av kladdig, lite tung bana?

Och vilka är missgynnade?

hoola 2015-11-07 14:59

Ronden JASar Usain Henna för att "Spår två i volten och att hästen har en final nästkommande lördag".Om Goop behåller ledningen är loppet över?