Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 E-Tuna 2015-11-07 (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/25118-v75-e-tuna-2015-11-07-a/)

Kyodai 2015-11-07 08:13

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 464254)
Ska ta varningen på allvar. Ni kommer inte se inlägg på länge.

Äsch - det är som en fotbollsmatch Helge! Man kan få ett gult kort men det

betyder ju inte att man är utvisad! Däremot är det väl klokt att lyssna till

vad domaren säger och anpassa spelet efter det...

Även om man känner sig orättvist behandlad

No big deal alltså...

Timotimo 2015-11-07 08:48

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 464240)
Självklart ett jättedrag om procenten håller sig som nu. Dessutom är Eskilstuna en mkt snabb bana där spetshästarna lätt ramlar undan. Var själv på Jägersro när den spurtade ner hela gänget sista 100 meterna, ruggigt intryck och helt enorm spurt. Inte många som förstod hur han kunde hinna fram därute iaf.

Imorgon får han ta över från Man Winner och FÖRHOPPNINGSVIS brinner det inte för Jorma så han får maska bort några hundra meter. Då är det toppchans.

Dessvärre ingen häst att lita på, varenda gång jag verkligen haft feeling för hästen har den slungat sig i galopp eller sprungit rätt in i vingen. Nu får det vara dags!

Tror inte att det får maskas bort en meter ens,Jorma har ju sagt att hästen vinner om felfri.

Björnland 2015-11-07 08:53

Citat:

Ursprungligen postat av Timotimo (Inlägg 464261)
Tror inte att det får maskas bort en meter ens,Jorma har ju sagt att hästen vinner om felfri.

Slog i vingen sist därför galopp enligt Nurmos.

Orsa 2015-11-07 10:19

Håkan k Persson lämnat klart med dark xray!!!! Formtopp!
Bra spik!:claps:

Om_sommaren 2015-11-07 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Orsa (Inlägg 464267)
Håkan k Persson lämnat klart med dark xray!!!! Formtopp!
Bra spik!:claps:

Håkan k Persson lämna klart? Den dan nån av bröderna Persson lämnar klart på nån häst ska jag börja tror på tomten:)

Om_sommaren 2015-11-07 10:34

Citat:

Ursprungligen postat av NAFETS (Inlägg 464124)
saxar det här från Stig H´s krönika.. verkar som det är fler som vill vara med i början.

Brooklyn Club (V75-2, lördag) gick bra ­senast också men fick inte riktigt chansen i och med att han fick rygg på en som inte orkade. Jag tycker att han känns fortsatt jättefin i jobben. Fick ett kanonläge igen här nu och jag skulle gärna se att han går i ledningen den här ­gången. Vi vill veta nu om han duger eller ­inte. När han har så fin form som det känns i jobben vill man att han får chansen.

upplagt för spik på lill Unters kuse då? ;););)

Från ATG.se

- 1 Brooklyn Club (V75-2) fick inte chansen senast då han hamnade i fel rygg, men han spurtade bra.
Har fin form men har normalt sett svårt att vinna, så vi ligger lite lågt nu eftersom motståndet är tufft. Går barfota fram som vanligt.

Han ligger lite lägre nu Stig h. Har han pluggat på startlistan en smula kanske:)

Jockepo 2015-11-07 10:44

Är det Ariel boko som ska gå första med bike?

Timotimo 2015-11-07 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 464269)
Håkan k Persson lämna klart? Den dan nån av bröderna Persson lämnar klart på nån häst ska jag börja tror på tomten:)

Tur för dig att det är jul snart då.

Ztazze 2015-11-07 10:50

Citat:

Ursprungligen postat av Jockepo (Inlägg 464271)

Georgina Corner* (DE)

Får eventuellt låna bike från StigH.

Ariel Boko brukar gå med bike.

Jockepo 2015-11-07 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 464273)
Georgina Corner* (DE)

Får eventuellt låna bike från StigH.

Ariel Boko brukar gå med bike.

Tack!

Grant 2015-11-07 10:56

Citat:

Ursprungligen postat av Orsa (Inlägg 464267)
Håkan K Persson lämnat klart på Dark Xray!!!! Formtopp!
Bra spik!

Det tvivlar jag inte på. Men vinner han? Tjurigt läge och fler som vill
vara med och vinna. Draghjälp av Erik A?

Mvh Uffe

mackpeter 2015-11-07 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 464270)
Från ATG.se

- 1 Brooklyn Club (V75-2) fick inte chansen senast då han hamnade i fel rygg, men han spurtade bra.
Har fin form men har normalt sett svårt att vinna, så vi ligger lite lågt nu eftersom motståndet är tufft. Går barfota fram som vanligt.

Han ligger lite lägre nu Stig h. Har han pluggat på startlistan en smula kanske:)

Eriks är snabb ut. Släpper antingen till Ludde eller Claes. 3 och 4 slåss därframme. 1 får loppet. Men kanske ändå inte kan slå 10, som har bäst kapacitet - men dåligt bakspår - i fältet

Ranking V75-2: 10-4-3-1.

Ztazze 2015-11-07 11:00

.....

Om_sommaren 2015-11-07 11:08

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 464276)
Eriks är snabb ut. Släpper antingen till Ludde eller Claes. 3 och 4 slåss därframme. 1 får loppet. Men kanske ändå inte kan slå 10, som har bäst kapacitet - men dåligt bakspår - i fältet

Ranking V75-2: 10-4-3-1.

Ska han släppa till nån som blir det claes som är betydligt snabbare från start här än Ludde. Sen beror det ju på om Ludde vill offra sin häst o trycka sönder claes kuse. Jag tror inte han kommer trycka så hårt om den går iväg från start o spikar därför claes om hästen ser fin ut i eftermiddag.

AndyMart 2015-11-07 11:19

Högre återbetalning på allt vinnarspel idag också ser jag.

Bra att ATG ger tillbaka lite till spelarna, antar att det är från öresfonden pengarna tas.

Ztazze 2015-11-07 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 464280)
Ska han släppa till nån som blir det claes som är betydligt snabbare från start här än Ludde. Sen beror det ju på om Ludde vill offra sin häst o trycka sönder claes kuse. Jag tror inte han kommer trycka så hårt om den går iväg från start o spikar därför claes om hästen ser fin ut i eftermiddag.

jag tror att 5 Ebony Boko tar en längd på 4 King Sir Kir.

Om_sommaren 2015-11-07 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av Ztazze (Inlägg 464282)
jag tror att 5 Ebony Boko tar en längd på 4 King Sir Kir.

Möjligt, Erik släpper inte till den dock.

mijo14 2015-11-07 11:28

Så här blev det...

2 3 9 dessa tre som kan vinna
2 3 4 10 Ludde i spets o allt kan hända
1 alvena pånyttfödd o leder detta varje meter
1 5 7 8 9 Björn för stor favorit o ettan är t ex obesegrad i spets
3 4 de två mest distansgynnade o bra lägen
9 ny häst utan skor o Jorma kommer att köra det i halsen på John Rock
4 6 9 11 bara blunda o peka...
Inlämnat o klart

mijo14 2015-11-07 11:29

V75
Inlämnat: 2015-11-07, 10:47
Eskilstuna
Lördag 2015-11-07
Start: 16:20
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 9
2: 2, 3, 4, 10
3: 1
4: 1, 5, 7, 8, 9
5: 3, 4
6: 9
7: 4, 6, 9, 11

3x4x1x5x2x1x4 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.

mackpeter 2015-11-07 11:44

November månad borde strykas ur almanackan. Men glöm höstdepressionen och fokusera på hästarna. Förra lördagen vann Örjan 3, Ulf O 1, Erik 1 och Jorma 1. Sjunde avd vanns av Karin. Elitkuskarna vinner "allt". Så här blev mitt bolagssystem denna vecka.

1) 2,3,4,9 r10-5 (3 tar ledningen med 2 i dödens. 3 var tidigare sprinterbetonad men med omlagd träning tror Björn på bättre kondition. Storfavoriten 2 är inget spjut från start och får dödens. Bfro. Är finalklar. Om dessa kör mot varandra kan 9 eller min skräll 4 få loppet.)
2) 1,3,4,10 r5-6 (motiverade jag igår)
3) 1,6,7,10 r5-9 (tuff öppning mellan 1,3,5,6 och 7. Storfavoriten 1 brukar vara blöt sista biten. Bäddar för 6 eller 7. Flemmings sommarvirus är borta och stallet har form. 10 O'Grady har hävdat sig i betydligt hårdare gäng än det här - streckad på 4 %)
4) 1,4,7,8 r9-3 (betänk att detta är ett treåringslopp med all oerfarenhet och galopprisker. 1 är startsnabb och dunderfavoriten 7 kommer farande från springspår. 4 måste få ryggresa och körs idag på chans. 8 kan 14-tid alla dar i veckan och har ägare med flyt. Ett fynd till 7 %.)
5) 1,2,3,4,5,6 r7-9 (streckar alla som kan vinna)
6) 7 r9-5 (endast galopp emot 7. Dagens bästa spik trots att 9 är bra i ordning. 2 tar ledningen. Hockey släpper när Jorma kommer och inriktar sig på andrapris.)
7) 5,11 r12-9 (5 till ledningen och kör så länge lampan lyser. Kan slinka undan på det korta upploppet. 11 är bästa hästen och skall enligt Båth köras barfota idag)

Detta blev ett TV-system, vilket jag inte planerat. Kostar 1536 kronor. Lycka till!

marko67 2015-11-07 11:46

Hej Orsa!
Har du pratat med Håkan själv o vad har du fått för info då ang. DARK XRAY i V75-7?

keewa124 2015-11-07 12:01

V75-7 SPICY A. Dennis Spangenberg. Kanske inte en spik men bör tas seriöst åtminstone. Lycka till alla :drunk:

Shooter 2015-11-07 12:04

Hela veckan har jag läst varningar om att Next To None Sib ska vika ner sig över distansen. Det tror jag inte. Hästen har vunnit på den två gånger, varit tvåa en gång, blivit sjua och oplacerad varsin gång, men de två sistnämnda gångerna stod han också i över 30 ggr fläsket. Jag tycker alltid att det är intressant att kolla upp hästarna när alla tycks vara av en gemensam uppfattning. Själv har jag fått för mig att det är en rätt stark och rejäl häst. Jag rankar den etta i loppet. Sätter nog U på den, men spikar inte. Ska dock se vilken info som kommer ut av värmningen först.

Det finns fyra stora spikar i omgången som de flesta tycks vara överens om har en jättechans, och det är Usain Henna som Oskar är vänlig och ger sin ärliga syn på i det här forumet, Alvena Pele, Aces High och Only One Winner. Ett par av dem kan säkert vinna, men jag lutar åt att gå emot samtliga. Usain är inte toppad, Alvena brukar vara vek och har mycket att bevisa om den nu ska vara lika bra som i sin ungdom, Aces High är svår att sätta in mot de här (kan dock få bestämma i spets) och Winner kan hamna punchigt på det från 7:e auto, kort.

Är faktiskt lite sugen på att istället singla Food Money som jag gillar; medveten om att den har ett svårt spår på distansen. Men hästen är startsnabb och skulle Harry komma förbi favoriten så tror jag att den släpper till Food. Jag kan också tänka mig att spika Global Racecourse. Sista loppet är oerhört öppet och jag gillar att ha många hästar där, vilket krävs om man inte kör på ett drag. Jag måste dock se skoinformationen först; att man verkligen drar dojorna på den. Som vanligt så är inget hugget i sten förrän jag lämnar in bongarna.

Orsa 2015-11-07 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 464269)

Väldigt optimistisk iaf, det tolkar jag som klart :clap:

Orsa 2015-11-07 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av marko67 (Inlägg 464290)
Hej Orsa!
Har du pratat med Håkan själv o vad har du fått för info då ang. DARK XRAY i V75-7?

Har en bekant som pratat med honom, Håkan var väldigt optimistisk och han tror väldigt mycket på vinst! 😃

Spiken64 2015-11-07 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 464258)
Bra inlägg! Jag har tröttnat (sedan mitten av aug) då jag blev avstängd en vecka efter att ha blivit påhoppad och hånad av två skribenter och var dum nog att försvara mig (vilket alla skulle ha gjort i mitt ställe) Sajten har rasat ordentligt på slutet som du mycket riktigt påpekar. Den dagen man byter ut den där KP vad han nu hette kan jag tänka mig komma tebaks. Jävla nolla, som inte ens kan läsa vad som skrivs i inläggen. Analyser och tips om norrlandstravet har nu försvunnit nästan helt och lika bra är väl det.

Vuxna människor otroligt SO att det fortsätter så.

Spiken64 2015-11-07 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jockepo (Inlägg 464271)

NÄ.

Grant 2015-11-07 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 464301)
Vuxna människor otroligt.

Så ser det ut på nätet. Anonymitet?

Mvh Uffe

Spiken64 2015-11-07 12:17

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 464281)
Högre återbetalning på allt vinnarspel idag också ser jag.

Bra att ATG ger tillbaka lite till spelarna, antar att det är från öresfonden pengarna tas.

Dom där 6% märks ju inte av.

PhilipBIF 2015-11-07 12:27

...

korpo 2015-11-07 12:29

Ingen som har J Tillmans systemförslag från Svenska Dagbladet?

Executive 2015-11-07 12:34

Tror ni inte Erik har chans med nr3 i avd 4? Första barfota snackas det om och från bra läge med treåringar är det ett kul drag till 5%!

Lincz89 2015-11-07 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av korpo (Inlägg 464308)
Ingen som har J Tillmans systemförslag från Svenska Dagbladet?

Hade verkligen uppskattats.
Försökt köpa tillgång på hemsidan men verkar vara problem, inte bara ATG som krånglar ;).

Groknak 2015-11-07 12:37

Har en som pratat med Flemming och han är lite diskret uppåt på Even i 6e,han trodde att han skulle bli över men lät konfident på att kunna ta sig ut i andra spår. Jag streckar då jag garderar OOW

AndyMart 2015-11-07 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av Spiken64 (Inlägg 464304)
Dom där 6% märks ju inte av.

80 % återbetalning eller som idag 85 % återbetalning finns det såklart en skillnad mellan och givetvis märks det av. Satsar du 1000 spänn på en "normal" hundraoddsare och den vinner får du idag 106 000 kr istället för 100 000 kr.

6000 kr är runt 100 Margarita-pizzor eller 300 korvar på Jägersro.

Torstens 2015-11-07 12:50

jennifer tillmans system i svd:

1. 2 Usain Henna
2. 3,4,10
3. 1,6,7
4. 1,2,3,7,8
5. 1,3,4,5,6
6. 7 Only One Winner
7. Alla 12

Om Food Money: "känner jag mig inte slagen med trots läget. Han har varit väldigt fin på slutet."

mackpeter 2015-11-07 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Executive (Inlägg 464311)
Tror ni inte Erik har chans med nr3 i avd 4? Första barfota snackas det om och från bra läge med treåringar är det ett kul drag till 5%!

I treåringslopp kan vad som helst hända. Erik är en stjärna på att lotsa in vinnare. Men betänk, att 3 Chucky Mearas måste sänka rekordet med minst 1,5 sek. En sådan som 8 Tobacco går 24-tider alla dar i veckan - 7 %. Lycka till!

Ztazze 2015-11-07 13:00

Citat:

Ursprungligen postat av mackpeter (Inlägg 464316)
I treåringslopp kan vad som helst hända. Erik är en stjärna på att lotsa in vinnare. Men betänk, att 3 Chucky Mearas måste sänka rekordet med minst 1,5 sek. En sådan som 8 Tobacco går 24-tider alla dar i veckan - 7 %. Lycka till!

Att sänka rekordet med 1,5 sekund är inte ovanligt bland treåringar som gjort så få starter. Skoryck, om det nu blir så, kan ju hjälpa till.

zamora_79 2015-11-07 13:12

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Stäng av 95% av alla som inte vet något, så kanske er sajt blommar upp igen
Helge ser trav, de flesta här är gratisätare.
Därför har jag och många andra tröttnat.

Citat:

Ursprungligen postat av SO (Inlägg 464258)
Bra inlägg! Jag har tröttnat (sedan mitten av aug) då jag blev avstängd en vecka efter att ha blivit påhoppad och hånad av två skribenter och var dum nog att försvara mig (vilket alla skulle ha gjort i mitt ställe) Sajten har rasat ordentligt på slutet som du mycket riktigt påpekar. Den dagen man byter ut den där KP vad han nu hette kan jag tänka mig komma tebaks. Jävla nolla, som inte ens kan läsa vad som skrivs i inläggen. Analyser och tips om norrlandstravet har nu försvunnit nästan helt och lika bra är väl det.

Håller med er, har följt den här sidan i två år nu och kan bara säga att den inte har blivit något bättre istället har den bara blivit sämre vi har tappat så många kunniga p g a att det finns folk här som inte beter sig och dom som bidrar med bra tips blir då avstängda efter att ha försvarat sig,DÅLIGT.. Nä bättre å skriva och skicka privata inlägg med dom vettiga så slipper man alla problem. Själv skriver jag inte så mycket här på Sharps mer än det som behövs och därför så blir det inte så många inlägg för mig(151st på 2år). Tycker att dom flesta inlägg här handlar om att jag är bäst och att hävda sig mot andra spelare i slut ändan, och tycker man inte som dom nä då blir man påhoppad istället och är allt annat här förutom kunnig gäller speciellt dom nya som kommer in. Fan folk ändra eran inställning och ta till er all info ni får från Sharps och värdera dom rätt för er själva säger inte att man ska tycka lika men samtidigt inte göra påhopp eller skriva en massa skit för att just du tycker olika. vi är alla människor av kött och blod att vissa är bättre än andra på olika saker kan inte vi hälpa, det är bara att gilla läget och acceptera det. Själv har jag hållt på med trav sen barn och har sett ett x antal lopp i mitt liv men bara för det så är jag inte bättre än andra här på sharps, och det ger heller inte mig rätten att bete mig hur som helst.
Men men nu orkar jag inte skriva mer så snälla alla vi kan göra denna sidan till så mycket bättre och hoppas på att dom gamla kommer tillbaka så kanske ni,jag och många andra här hittar sjuan flera gånger om året.

Tack för mig och lycka till med er spel idag hoppas att någon sätter sjuan...
:cheers:

Shooter 2015-11-07 13:16

De här diskussionerna dyker upp på alla travsidor förr eller senare. Enda sättet att höja nivån är att själv bidra.