|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 | |
|
Citat:
V5 Inlämnat: 2015-11-04, 18:37 Solvalla Onsdag 2015-11-04 Start: 18:39 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 6 (7) 2: 1, 3, 4, 5, 7, 11 (12) 3: 1, 2, 4, 9, 12 (8) 4: 3 (8) 5: 3 (4) 2x6x5x1x1 = 60 rader. 60 x 1 x 1,00 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr.
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Klart degen ska in Doob!
Men jag hämtar den från V4 på Jägers istället V4 Inlämnat: 2015-11-04, 17:56 Jägersro Onsdag 2015-11-04 Start: 18:51 Kostnad: 240,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 2: 1 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 1x1x12x10 = 120 rader. 120 x 1 x 2,00 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Tror det smäller i första V4:a! Sedan walk in the park efter klartecken i tredje från Lugauer!
V4 Inlämnat: 2015-11-04, 18:47 Jägersro Onsdag 2015-11-04 Start: 18:51 Kostnad: 192,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 2: 1, 3, 8, 10 3: 1 4: 3, 5 12x4x1x2 = 96 rader. 96 x 1 x 2,00 kr = 192,00 kr. Totalt: 192,00 kr.
|
|
|
|
#37 |
|
Jag tror det blir tufft för Paula att vinna med Overtaker by Sib, såvida inte hon lyckas charma gubbarna. 17% känns som överspel.
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
17% speglar form och läge rätt bra! Dock osäker på kusken som du är inne på men läget kompenserar! Det är toppform på tanksen Overtaker By Sib!!
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Valet var helgadd eller spik 10 så bara 10 kommer bort känns det fint! För då smäller det! ![]()
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Från jägersros hemsida
Habito vinner från dödens! V86-1: Peter Untersteiner har tre hästar till start och sitter själv upp bakom 9 T.Rex D.K.. Femåringen har inte startat sedan derbyhelgen då jag hade honom som min idé mot Scellino Luis. Den gången fick han en tryckare av Alchemilla Rich (som är med även i kvällens lopp) och krafterna tröt till slut. Har därefter varit struken varför formen är aningen svårbedömd. - Han glänser inte i träningen, men det handlar om en duglig häst, säger PU. Det låter på halmstadtränaren som om han tror mer på 2 Drogba Bob där Thomas Uhrberg får chansen i sulkyn. - Han fick det bästa läget av mina och det vore extra intressant om han skulle lyckas komma till ledningen. 7 Jarl Af Solnäs då? - Peter Ingves var nöjd med honom senast, men nu är läöget tråkigt och jag tror inte att han tar en längd på Drogba Bob. Vi kan vänta oss full laddning av "Ludde" bakom 4 Alchemilla Rich och det är favoritodds på att ekipaget tar sig till ledningen. Dock är hon inte den modigaste till slut varför jag förordar 8 Habito som inte har startat på ett tag. - Det blev lite väl täta starter i samband med KGB-priset, men nu känns han jättebra igen. Han var fin i ett provlopp för 1,5 vecka sedan och har jobbat på fortsatt starkt efter det. Läget är förstås inte bra, men han är snabb ut och jag känner mig inte slagen då det handlar om en riktigt kapabel häst. Barfota runt om igen, säger Joakim Lövgren. I provloppet gällde ledningen per omgående och det enda minuset var att han bröt ut några spår 300 kvar. Stilen var annars riktigt bra och det är inte ofta jag hör Joakim Lövgren så pass uppåt gällande en segerchans. och då ska vi dessutom tänka på att utgångsläget INTE är bra. Många väljer nog att ta med en fyra/fem hästar, men det gör inte jag. Jag tar ställning för 8 Habito! Jag nämner även 3 Thewayiam Ås som senast såg fin ut mot tuffa hästar, dessutom gäller bike ikväll. Bortglömd senast, stor favorit ikväll - jag spikar! V86-2: Senast det begav sig med en saxad V86-omgång på Jägesro lyfte jag fram 2 Wingait C.H. som ett av omgångens roligaste drag. Han övertygade då stort vid seger från ledningen och denna gång blir han istället väldigt stor favorit. Stefan Persson meddelade dessutom att det fanns krafter kvar och till denns start sitter Björn Goop upp i sulkyn. Startsnabbheten är god och från ledningen är det åter en toppchans till seger. Så pass god chans att jag tar given ställning och spikar! Favorit i fara och jag går emot, urfräckt lås råder! V86-3: 2 Ille Faciet kommer med två raka segrar i regi Johan Untersteiner, men denna gång gäller ett snävt startspår och JU varnar för överhängande galopprisk. Dessutom är det betydligt tuffare emot denna gång. En hårt betrodd häst i fara och jag förordar istället 11 Nelle Atticus Jake som avslutade vasst senast och nu dessutom med ett lopp i kroppen. 12 Springover finns numera i regi Joakim Lövgren och är minst lika tidig. - Jag har haft honom i cirka sex veckor och det handlar om en väldigt trevlig häst. Han gick nyligen med skor då han vann ett provlopp, men hur balansen blir denna gång har jag inte riktigt bestämt. Det troliga är att det blir samma på nytt och trots läget måste jag ha en del förhoppningar, säger Joakim Lövgren. Jag påminner om att förre tränaren Ronny Palm pratade om honom som en tänkbar derbyhäst och det säger en del. Nu blev ju inte så fallet, men kunnande finns och det är möjligt att miljöombytet kan ge rejäl effekt. Christoffer Eriksson låter uppåt gällande 6 Secret Lane. - Hon jobbar bra efter en tävlingsvila, kan öppna snabbt och når vi ledningen är ambitionen att köra där, säger CE. Det kan bli spets och streckprocenten kittlar, men hon är ingen tiger till slut och jag väljer, efter noga övervägande, att stå över. Jag gör även analyser på Kalmars hemsida inför deras tävlingar och för någon vecka sedan lät det riktigt bra på 4 Cingvar T.T. som jag också valde att spika. Nu har han fått ytterligare ett lopp i kroppen och då det föll väl ut med rycktussar senast (drogs 600 kvar) lär det bli samma igen. Vi leker med tanken att favoriten är borta på "kör". Secret Lane viker sig från ledningen och Cingvar T.T. är ännu för seg för att stå emot hästarna från tillägg. Med andra ord blir det bara två kvar, 11 Nelle Atticus Jake och 12 Springover. Visst, tufft att låsa med två från tillägg, men jag tar en rövare! Bra chans i spets, men några följehästar måste streckas! V86-4: Ett inte helt enkelt lopp att bena ut, men jag gör ett försök att låsa på fem streck. Mest tror jag på 5 Cerveza som är härdad i tuffa gäng. Senast såg hon fin ut i skymundan i Oaks (Spoil Me vann) och skulle ledningen nås vore det givetvis ett jätteplus. 9 Faloria Boko är en väldigt fin häst, men sägas bör att det även finns viss osäkerhet i henne. Hon såg inte klockren ut senast och Djuse lät inte helt nöjd efter segern senast, vilket är värt att ta med sig. 11 Touch Of Elegance har varit ute i tuffa gäng varje gång på slutet och vinner lopp när som helst. 8 Global Supremacy som vi såg här på Jägersro senast. Var väl okej utan att glänsa då, men jag har sett tidigare lopp från Danmark där hon gett ett mycket bättre intryck. dessutom Erik upp. Han satt även i sulkyn näst senast och då blev det galopp i andra utvändigt 800 meter från mål. Jag lyfter även ett varningens finger för 10 Silvia Amok som är MYCKET bättre än vad raden antyder, se upp! Ni vet att jag gillar Blue Motion! V86-5: Alla som följer dessa rader vet min förkärlek till 7 Blue Motion. En riktig "klippare" som visat sig gå bra från alla positioner. Vann enkelt från ledningen senast och har gått framåt ytterligare med det loppet i kroppen. Får svårt att nå samma position denna gång, men är alltså tidig oavsett. Tidig är också 3 Xlnt Chili Tripel som Lövgren låter nöjd med. - Han var ute på en dålig bana senast och den starten kan man bortse ifrån. Han hade jobbat bra inför den starten och har fortsatt på samma sätt efteråt. Det är en komplett häst somk går bra både i ledning och bakifrån och jag siktar mot att köra barfota runt om på nytt, säger Joakim Lövgren. Inget illa mot Micke Pilenberg, snarare tvärtom, en kanonkille på alla sätt som också är rutinerad i sulkyn. Men jag hade gärna sett att Christoffer Eriksson hade fått en ny chans bakom 8 Shogun D.K. men då Tomas Malmqvist har häst till start (2 Idi) "tvingades" han välja denne. Man kan också se det positivt, och då återigen utan att förringa "Pilen", streckprocenten blir lägre - speciellt då utgångsläget med ett åttondespår är besvärligt. Nämnde 2 Idi blev det helt fel för senast, men bra vid seger före och perfekt läge ikväll. 5 Helios gjorde det riktigt bra som tvåa senast. Mer passande distans ikväll och TU upp är spännande. 4 Solon och 6 Thengill är också tänkbara, men hamnar utanför min kupong. Soppatorsk på favoriten? Jag har en bättre idé! V86-6: 3 Explosive De Vie kunde senast bärga en välförtjänt seger via 1.11 sista varvet från tredje utvändigt och visst ska han räknas på nytt. Jag gillar 6 Furious Francis högt och rent. Prestationen senast, då han vände ut och in på sitt motstånd från femte utvändigt via 1.13 sista varvet, var smått imponerande men sägas bör att det inte var så blodigt emot. Man siktar åter mot barfota och stallrapporten från Anton Sverre är positiv. 5 Exodus Hanover (spurtseger i Tyskland senast och 90.000 euro in på kontot!) och 8 Gross Weight (såg fin ut utan att få fritt senast och mycket bättre än vad raden visar) kompletterar. Jag nämner även 1 King City som hade kvalat in till en Breeders´Crown-final utan galopp 400 kvar senast. Plusläge och fullt tänkbar. Om vi sammanfattar det hela så är det trots allt en bra chans för 3 Explosive De Vie som spikas på lilla lappen. Nordström laddar och släpper INTE till Zinedine Bob! V86-7: Per Nordström har som ambition att ladda och köra i ledningen med 3 Denim Boko. - Hon studsade från start senast och den starten kan man glömma. Nu åker jänkarvagnen på och det blir dessutom barfota runt om och också ett helstängt huvudlag. Zinedine Bob får dem nog hålla i in i första sväng och den tar knappast en längd på min, det är ingen rygg som jag är intresserad av. Jag kan tänka mig att släppa till någon riktigt bra, men det beror på när frågan ställs. Jag kan också tänka mig att köra i ledningen och hon känns så pass bra att jag tror på bra chans även om det handlar om full distans, säger Per Nordström. Jag håller inte med PN och lämnar ekipaget utanför systemet. 4 Zinedine Bob är alltså ingen rygg som PN vill ha, men sätter man på ett helstängt och laddar max är jag ändå inte främmande för att han kan ändra sig. Och vad gäller hans utrustning så blir det skor bak. 8 Nok´en Fräkkert (sparat senast och Thomas Uhrberg upp i sulkyn ikväll) och 10 Allaballakaitoz (bäst i spets men ändå tidig på sin höga kapacitet) blir båda betrodda och är givna, men jag vill framförallt lyfta fram 7 Megamuscle. Senast satt hon med invändigt, Takter lyfte ut några spår runt sista sväng och när han drog norsken 100 kvar avslutade hon rappt bakom vinnande Gigant Slugger som för sin del exploderade fram till seger. Skulle man hitta slagläge kan det mycket väl bli seger! 2 Overtaker By Sib är bra och läget är optimalt, men överstreckad enligt mig. Jag jobbar in en kantboll som gör att värdet skjuter i höjden! V86-8: 2 Ritmo Di Poggio, 3 Panoramic och 7 Caddie Hit blir mest betrodda och samtliga tar plats på lappen och jag tror mest för de två sistnämnda. Men det finns streckvärde bakom och jag syfter då inte minst på 9 Tricky Track som senast vann direkt efter en längre tävlingsvila och nu med ett lopp i kroppen. Tidig är också 11 Ametrin, men från ett tråkigt läge vill det förstås till lite klaff på vägen. 4 Wine And Dine och 11 Leif kompletterar. V86-systemet, 5600 rader/1400 kronor, vilket säljs som ett andelsspel (denna kväll 14 till antalet) i informationen och detta för hundringen styck. V86-1: 8 Habito (2-9) V86-2: 2 Wingait C.H. (3-1) V86-3: 11-12 (2-4) V86-4: 5-8-9-10-11 (6-2) V86-5: 2-3-5-7-8 (6-4) V86-6: 3-5-6-8 (1-7) V86-7: 4-7-8-10 (2-3) V86-8: 2-3-4-7-9-10-11 (1-8) Lilla Systemet, 400 rader/100 kronor V86-1: 8 Habito (2-9) V86-2: 2 Wingait C.H. (3-1) V86-3: 11-12 (2-4) V86-4: 5-8-9-10-11 (6-2) V86-5: 2-3-5-7-8 (6-4) V86-6: 3 Explosive De Vie (6-5) V86-7: 4-7-8-10 (2-3) V86-8: 3-7 (2-9) Lycka till! //Anders Nilsson
|
|
|
|
#43 |
|
Spiken: Wingait Ch
Roliga spiken: Springover. Dragen: Zidine Bob avd7 och tricky track.avd8 Rysare; Jupiter R avd1. Touch of elegance avd4. Shougun dk avd5 Gross Wight avd6. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Äcklad.....
|
|
|