|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V86 Bergsåker/Solvalla 30/3
Den ena kanonen efter den andra kommer nu ut på banorna. I morgon är den intressantaste Nuncio. Jag spikade Nuncio i sin Sverige-debut förra året och då gick den 10,9 auto kort och vann direkt. Jag är inte riktigt lika säker på om jag singlar den i årsdebuten. Det tål att frunderas på. Venkatesh gör också årsdebut och Orrechietti övertygade inte senast. Återstår Shaq Is Back som har gjort ett par starter och får Takter bakom sig. Det är alltså hästen att slå och normalt sett så gör ju Nunico det. Jag förmodar också att Tarzan har förberett för seger i det här loppet, men man kan aldrig vara säker på honom.
I V86-3 gör Chocolate Gold årsdebut. Nyblivna treåringar är alltid knepiga att tippa då de utvecklas så olika. Saint Patrick har redan varit ute i år och får nog gälla som första streck. Castle Hall? Det är en del att läsa på. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Normalt är väl aldrig Stefan Melanders årsdebutanter bra spikar som megafavoriter i oviktiga lopp. Gissar ett det blir skor och öppet huvudlag i årsdebuten. Nu när det är V86 kommer dessutom extra många spika den och bläddra vidare eftersom det inte blir råd till så mycket annat på mindre system. Det är ju sju lopp till att lösa. Därför blir den ännu mer överspelad bara på spelformen V86.
Vinner såklart om Tarzan vässat den och om han vill vinna. Men så brukar det oftast inte vara när han årsdebuterar sina stjärnhästar i sådana här lopp. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Barfota och jänkarvagn på Shaq. Hur gör Takter om Tarzan ställer frågan om att få överta?
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
V86-4 2 Rebekka Ans bör kunna leda detta lopp länge och flera av de värsta mottbuden gör årsdebut. Intressant till 12%. Tankar om det?
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Jag var inne på att spika Shaq men Demokraten ger mig hjärnspöken. Släpper kanske bara till Nuncio och Johnny får harva utvändigt? Om jag är 100 på att Johnny kan köra sig till ledningen så spikar jag. Tycker det är ca 20% överspel på Nuncio just nu. Han vinner inte 7 av 10 lopp under rådande förutsättningar. Däremot runt 50% hade känts mer rimligt.
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Nuncio plockar ner Shaq is Back 11 av 10 gånger. 11 av 10. 70 % är för övrigt korrekt. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Jo, med halvform. Joggandes. Du måste se skillnad på en världsstjärna, kanske den bästa i världen, och en medium snabbloppare. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
lika stor skillnad som det är på hästarna lika stor skillnad är det på kuskarna. Melander i jollen bakom vilken häst som helst ska aldrig stå i 70%
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Takter i toppform nu...vinner antagligen alla 4 loppen på Valla inom V86. ;-)
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|