![]() |
Citat:
|
Har alla hästar 50% vinstchans, är raden ospelbar om den ger mindre än 128 Kr i utdelning, annars är den spelbar.
En flerbong kan aldrig ändra på om något är spelbart eller ospelbart. I klartext: Gör du något dumt blir det inte bättre för att du gör det flera gångar :D |
Citat:
V4 är inget annat än 2kr-raketspel på fyra lopp ihopsamlat i en enda stor spelpool. ( Med lägre spelavdrag per lopp såklart! ) |
Citat:
Mvh Uffe |
Citat:
Fler-pott-spelen är lite mer avancerade. Där finns det tröstpriser. V3 är det som skiljer sig mest från övriga spelformer. Det är ett "last longer"-spel. |
Citat:
Hela min kommentar baserar sig på att någon tyckte lördagens V4 var iskall pga det få antal hästar. V4-loppen innehåller 7x7x7x12 hästar med ett lopp för 4-åriga ston som avslutning. Även om jag också helst ser fulla lopp i streckspelen så tycker jag inte man kan dissa ett spel enbart på antalet hästar. Det huvudsakliga måste ändå vara hur den enskilde spelaren bedömer omgången, vilken potential den har. För lätt, för svår, streckvärda hästar, överstreckade hästar mm. Det avgör. Inte antalet hästar. För flerpotts-spelen är det annorlunda. Ser det för enkelt ut med risk för utebliven utdelning på lägsta potten, ja då blir ju spelavdraget enormt och spelvärdet går ner drastiskt. |
Vad tror ni om att spika bartender på lördag ? Luktar ju lite körning i det loppet.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag var lite insnöad på bra eller dåligt för omsättningen ( och därmed spelbolaget ATG ). Omsättningen blir garanterad lägre med 7x7x7x12 eftersom högutdelningspotentialen minskar och de flesta drar sig för att lämna in större raka system. Hur som helst ska vi vara GLADA att det är 7x7x7x12 och inte 6x6x6x12 som man hade långt framskridna planer på att köra med. |
Sauveur bör ha bra chans att vinna Harpers. Det handlar väl mer om ifall Åke kan behålla lugnet. Hästarna på de främre volterna är ju enbart statister dessvärre när bakspårshästarna springer mellan 12-13 på distansen. Men som tendensen ser ut just nu så verkar Sauveur bli lite väl stor favorit för mig så antingen garderar man eller spikar emot med Jorma.
Varför ha hästar på tre volter när man ändå förstört chanserna för någon i de främre volterna att vinna på förhand? |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vinstmodellen när det skräller från framspår ( i Harpers! ) är oftast att de drar i så där lagom fart att de både orkar hela vägen samtidigt som tempot aldrig bedarrar så pass att det blir ett bra läge att avancera för tilläggskanonerna. |
Citat:
|
Citat:
"Förr" tävlade man över 4 volter i Harpers. En kusk på startvolten kunde genom att "ställa in klockan" göra det extra svårt för 60m-hästarna. |
När jag kollar YR.NO och SMHI nu så ska det vara sol utan regn både lördag, söndag. Kämpa!
|
Citat:
|
Jag skulle vilja se Donna di Quattro barfota runt om på lördag.
|
Snabbgenomgång
V75-1 Windy Ways tar snabb revansch? Opassande underlag senast. Ursäktad. V75-2 10 Say That Again kommer säkert vara med i avgörandet trots bakspår nu. Tipsetta! Tar alla tolv & hoppas på skräll. V75-3 5 Next to Nonesib är överskattad nu på medeldistans. 6 Takethem såg inte som bäst ut senast trots vinst. Schaas...4 Herr Ratzeputz sätter säkert käppar i hjulet för båda ovannämnda. 10 Al ' s Winnermede gick en ruggig långsida senast. Min vinnare ! V75-4 2 Eldrick Boko & 11 Le Miracle är två befogade favoriter. Tar med en bortglömd i 6 West Coast som blir farlig från spets ! V75-5 Stolopp. Här kan dt skrälla. 7 Angel Rain är dock bästa hästen. Chansspik ? Tar alla femton. V75-6 Avslutar med två spikar. 5 King Sir Kir får sin revansch nu V75-7 13 Mellby Viking bättre nu med lopp i kroppen. Spik! Systemförslag 9 Windy Ways Alla tolv 4.10 2.6.11 Alla femton 5 King Sir Kir 13 Mellby Viking |
Kändes för övrigt ruskigt laddad idag. Att vi ska hålla undan för de där monstren kräver jag inte, men vi ska försöka. Ser fram emot det enormt mycket.
http://www.expressen.se/sport/trav/o...rovet-lets-go/ Följ länken för mina tankar om loppet i expressen Precis som några skrivit gäller det att hålla jämnt tempo om vi kommer till spets. Tar man upp för mycket blir man överfallen och en speed då blir mycket jobbigare att hantera än ett jämnt högt tempo. Chansen att vinna är att få ta över via ett jämnt tempo första varvet, helst ska ingen få för sig att svara, och att försöka hålla de där 20m så länge det går. Han gick 13,7 utan form i spåren, nu känns han laddad. Tycker att han ska med. |
Blir det en fin bana måste du gå under 13 för att vinna.
Citat:
|
Japp. Tror jag med.
Han gick 13,7 utan form i spåren på Åby, så ingen omöjlighet. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|