Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Trav & Galopp (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/)
-   -   V75 Solvalla 28/5 (Elitloppshelgen) (https://www.sharps.se/forums/trav-galopp/26576-v75-solvalla-28-5-elitloppshelgen/)

Shooter 2016-05-28 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 492303)
Du är ju den ohotade konungen när det gäller meningslösa inlägg, så jag har råd med det här inlägget och ett antal till om jag skulle vilja det.

Håll käften nu - på riktigt. Snacka om dagens V75-omgång om du nödvändigtvis måste säga något.

Ett till! Du är ju helt fenomenalt korkad!

Shizznit 2016-05-28 12:14

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 492301)
Mitt "meningslösa" inlägg var enbart till för att få slut på dina 100-tals meningslösa inlägg...

Hans inlägg och kommentarer kring ramloppen är ju högst relevanta för V75-tråden. Ur dessa kan du utläsa otroligt mycket information, vilket är till ovärderlig hjälp när du komponerar ditt V75-system. Underskatta aldrig korrelationen mellan ett jubelrop och spetskörningen i fjärde V75.

Kyodai 2016-05-28 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 492298)
Överdriven hype som vanligt om veckans kommunare som den här gången är Al's Winnermede... Lyfts fram på prestationen i senaste loppet, men alla verkar ha glömt bort Ratzeputzens prestation i samma lopp.

Ska man välja en spik i det loppet bör man spika Erik från framspår hellre än Jorma från bakspår. Jorma är ju helt iskall för dagen.

Veckans spik - Sir Ratzeputs! Halva sharps ryker för att de har litat för mycket på speltjänsterna.

Det där var ett intressant inlägg! Har ju själv som grundinställning att vara
väldigt försiktig med att spika från bakspår. Gillar dessutom Sir Ratzeputz -
och från det läget... Likt förbenat lyste singelstrecket 10 Al's Winnermede på
min bong. Hur korkad får man vara? Ingen gräns för det tydligen. Så tack
för den korköppnaren! Det blir till att dubbla systemet och ta med bägge -
vingelmutter som man är... - och hamna på dryga tvåhundringen i kostnad..

Huh - nu håller man på med att spela bort matpenningarna igen...
Fast har ju bytt elbolag och nyss fått en femhundring i gratifikation att
handla mat på Willys -- så det skall nog fixa sig...:thumbup:

LeBanner 2016-05-28 12:28

Alla ser väl vem som är idioten här inne. Att spiken64 ger dig sharps bekräftar det bara ytterligare...

Shooter 2016-05-28 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 492308)
Alla ser väl vem som är idioten här inne. Att spiken64 ger dig sharps bekräftar det bara ytterligare...

Jo, nog ser vi det alltid. Hoppas du mår bra i övrigt. Har du några fler intressanta inlägg att spamma ner sidan med?

spalato 2016-05-28 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 492298)
Överdriven hype som vanligt om veckans kommunare som den här gången är Al's Winnermede... Lyfts fram på prestationen i senaste loppet, men alla verkar ha glömt bort Ratzeputzens prestation i samma lopp.

Ska man välja en spik i det loppet bör man spika Erik från framspår hellre än Jorma från bakspår. Jorma är ju helt iskall för dagen.

Veckans spik - Sir Ratzeputs! Halva sharps ryker för att de har litat för mycket på speltjänsterna.

Jorma iskall ?
Igår då ? Mellby Club. Nurmostränad . Överlägsen !

LeBanner 2016-05-28 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 492310)
Jorma iskall ?
Igår då ? Mellby Club. Nurmostränad . Överlägsen !

När vann han på V75 senast?

Manprinsen 2016-05-28 12:36

Håller med angående Sir R. Jag är inte helt säker på att Björn tar en längd på Erik. Skulle den komma till ledningen ser jag inte hur den ska torska. Då får Jorma spurta förgäves.

LeBanner 2016-05-28 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492309)
Jo, nog ser vi det alltid. Hoppas du mår bra i övrigt. Har du några fler intressanta inlägg att spamma ner sidan med?

Wow, vilken comeback!!!!

Det är du som spammar ner sidan med meningslösa liveuppdateringar om dina ointressanta vinnarspel för 10 kr. Vem fan bryr sig om vilken position din häst fick efter startrusningen, tror du? INGEN!

Jag bidrog med ett inlägg som var mer givande än alla dina inlägg tillsammans i världshistorien innan vi började den här diskussionen. Jag vill gärna avsluta den här diskussionen men du är ju helt efterbliven så det går ju inte. Käften NU.

EDIT: Ett stycke idiot blockad

Shooter 2016-05-28 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 492313)
Wow, vilken comeback!!!!

Det är du som spammar ner sidan med meningslösa liveuppdateringar om dina ointressanta vinnarspel för 10 kr. Vem fan bryr sig om vilken position din häst fick efter startrusningen, tror du? INGEN!

Jag bidrog med ett inlägg som var mer givande än alla dina inlägg tillsammans i världshistorien innan vi började den här diskussionen. Jag vill gärna avsluta den här diskussionen men du är ju helt efterbliven så det går ju inte. Käften NU.

EDIT: Ett stycke idiot blockad

Du gör bort dig i inlägg efter inlägg, men fattar inte själv hur blåst du är. Dags att lägga ner din skit nu? Knappast troligt. Jag har träffat idioter förr så jag vet hur ni är funtade.

eveton 2016-05-28 12:41

Avd.5 - 2 Magnesia från formstall och seger i årsdebuten. Helt tappad av spelarna! Basic och Angel kivas om ledningen och Oskar myser i andra par utvändigt. Kör till när Alvena och Jetset stöter bakifrån och bara brisar undan till en klar seger... jag spikar!

spalato 2016-05-28 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av LeBanner (Inlägg 492311)
När vann han på V75 senast?

Alla kuskar får en svacka. Vänd på steken istället. Hur länge har Jorma inte dominerat svensk travsport ??

Shooter 2016-05-28 12:42

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 492315)
Avd.5 - 2 Magnesia från formstall och seger i årsdebuten. Helt tappad av spelarna! Basic och Angel kivas om ledningen och Oskar myser i andra par utvändigt. Kör till när Alvena och Jetset stöter bakifrån och bara brisar undan till en klar seger... jag spikar!

Jag är inne på att Angel tar det här bara Robban sansar sig.

spalato 2016-05-28 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av Manprinsen (Inlägg 492312)
Håller med angående Sir R. Jag är inte helt säker på att Björn tar en längd på Erik. Skulle den komma till ledningen ser jag inte hur den ska torska. Då får Jorma spurta förgäves.

Skilnad på Jorma & Svante som kuskar . En sådär 30 meter ??

Helge 2016-05-28 12:43

Länge sedan Åke och SS ;)

http://piclair.com/data/o4oew.jpg

Dalle82 2016-05-28 12:44

Slänger in 2 v4 spel inför V75an. Förövrigt så blir det kanonkul att bege sig till Solvalla imorgon :)

1,2,3,4,7
6
7
9 x4

2,3
2,6
2,3
1,2,9,12

tvablaa 2016-05-28 12:47

Fan vad Moving On är svårbedömd. Antingen stenklar eller chanslös som det känns.. Berglund tror på den, brukar ha koll. Goop körde senast och tror inte på den..

Manprinsen 2016-05-28 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 492318)
Skilnad på Jorma & Svante som kuskar . En sådär 30 meter ??

Möjligt, men det skiljer inte 30m mellan hästarna. Erik från ledningen på preppad sommarbana känns hetare. OM han lyckas hålla Björn på utsidan och dom inte kör ihjäl varann.

Shizznit 2016-05-28 12:49

Snälla, du är grym på att provocera med din spelade ignorans - men detta är en V75-tråd som håller på att spåra ur totalt. Det luktar melodiös hårdrock, innebandy, "måste ha sista ordet" och havererad folkskoleexamen snarare än punk, travsport, ödmjukhet och universitet för tillfället.

Ska vi bringa tråden åter till ämnet? Jag tycker det är synd att Veijo låter lite mer blygsam rörande Roses Glory än jag hade hoppats. Det gör att det är tveksamt på de tre mest spelade. Ska man leta vidare? Jansson? Takter?

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492314)
Du gör bort dig i inlägg efter inlägg, men fattar inte själv hur blåst du är. Dags att lägga ner din skit nu? Knappast troligt. Jag har träffat idioter förr så jag vet hur ni är funtade.

Shizznit 2016-05-28 12:53

Citat:

Ursprungligen postat av spalato (Inlägg 492316)
Alla kuskar får en svacka. Vänd på steken istället. Hur länge har Jorma inte dominerat svensk travsport ??

Han var grym på 90-talet, men jag hör också till dem som blivit mer tveksam till honom från jobbiga lägen de senaste åren. Köra rakt fram kan alla, men det var länge sedan Jorma var den där fartfyllda spets-och-släpp-aldrig-kusken. SÅ jag brukar tänka till ett par gånger innan jag singlar honom från annat än klara framspår.

eveton 2016-05-28 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492317)
Jag är inne på att Angel tar det här bara Robban sansar sig.

Hoppas ju då att Robban INTE sansar sig :KO:

Shooter 2016-05-28 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 492324)
Snälla, du är grym på att provocera med din spelade ignorans - men detta är en V75-tråd som håller på att spåra ur totalt. Det luktar melodiös hårdrock, innebandy, "måste ha sista ordet" och havererad folkskoleexamen snarare än punk, travsport, ödmjukhet och universitet för tillfället.

Ska vi bringa tråden åter till ämnet? Jag tycker det är synd att Veijo låter lite mer blygsam rörande Roses Glory än jag hade hoppats. Det gör att det är tveksamt på de tre mest spelade. Ska man leta vidare? Jansson? Takter?

Du borde kanske skriva till LeBanner istället som är den som skriver en massa bullshit här. Jag skrev om hästarna, vilket inte passade korkskallen. Slutar han med sina fjanterier så fortsätter jag att skriva om sporten och spelet, inklusive det jag lirar. Ingen nolla bestämmer nämligen vad jag skriver om mina spel.

Ang. V75-1 så tycks alla vara överens om att tre streck räcker. Jag tar även med Heaven's Door även om det kan vara för tidigt med avsaknad av lopp. Har man ett annat upplägg så kan det vara värt att helgardera.

eveton 2016-05-28 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492327)
Du borde kanske skriva till LeBanner istället som är den som skriver en massa bullshit här. Jag skrev om hästarna, vilket inte passade korkskallen. Slutar han med sina fjanterier så fortsätter jag att skriva om sporten och spelet, inklusive det jag lirar. Ingen nolla bestämmer nämligen vad jag skriver om mina spel.

Ang. V75-1 så tycks alla vara överens om att tre streck räcker. Jag tar även med Heaven's Door även om det kan vara för tidigt med avsaknad av lopp. Har man ett annat upplägg så kan det vara värt att helgardera.

Litet fält öppnar för att HD kan tassa med och speeda förbi alla, för hon kan verkligen flytta på sig en bit

Stankarn 2016-05-28 13:03

...och 6 Fire To The Rain nerspelad till 2½ ggr pengarna?....

Shizznit 2016-05-28 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492327)

Och om alla är överens om att tre streck räcker måste man hitta en fördel - genom att spika eller hitta andra vinnare. Jag trodde på Roses Glory innan Veijo började låta tveksam rörande motståndets hårdhet. Det kan sätta sig i styrningen.

tvablaa 2016-05-28 13:09

Nu pallade jag inte mer, Ymer Brick blir nyckelhäst om spikarna sitter:
1: 2,9
2: A 5 B alla
3: 4,10,11
4: A 2,11 B 4,5,10
5: 15
6: 6
7: A 11 B 13,14,15

Minst en A i 2/4 resp 2/7

Om_sommaren 2016-05-28 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av Helge (Inlägg 492320)
Länge sedan Åke och SS ;)

http://piclair.com/data/o4oew.jpg

Svanen tillbaks där han ska vara, i sverige. Han ska inte lalla borta i staterna, vi behöver vår profiler här hemma.

tvablaa 2016-05-28 13:14

Och en tokrad:)

Kostnad: 18,00 kr

2ROSES GLORY
345
11GLOBAL PATRIOT
10TOP YLLIT
215
469
1115

Stankarn 2016-05-28 13:15

Är inte 4 Gigant Slugger bästa hästen? Jeppe Juel kanske motiverar 5 ggr pengarna...

Shooter 2016-05-28 13:15

Första loppet vanns av en häst som blev hängandes i tredjespår och sedan fram utvändigt ledaren. Andra loppet vanns av en häst som satt sist. Två starka prestationer och det är inte nödvändigt att vara med där framme för att vara först över linjen.

Dags för V4:a och här väljer jag att spika Brillantisime och Quick Fix. Goops häst i V4-2 känns överstreckad.

Om_sommaren 2016-05-28 13:18

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 492334)
Är inte 4 Gigant Slugger bästa hästen? Jeppe Juel kanske motiverar 5 ggr pengarna...

Är ju fantastiskt hur gamla hästar kan utvecklas på ålderns höst. Vem trodde detta om Gigant slugger? Kolgjinis är riktigt nöjd med dante boko. Men får sluggern glida med i rygg så har han en sylvass speed

Stankarn 2016-05-28 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492335)
Första loppet vanns av en häst som blev hängandes i tredjespår och sedan fram utvändigt ledaren. Andra loppet vanns av en häst som satt sist. Två starka prestationer och det är inte nödvändigt att vara med där framme för att vara först över linjen.

Dags för V4:a och här väljer jag att spika Brillantisime och Quick Fix. Goops häst i V4-2 känns överstreckad.

Spikar du 2 Brillantissime? Trots att Verbeeck inte kom tillbaka till hotellet förrän 06.20, inte helt dyngpackad....men, men...:evilgrin39:

Shooter 2016-05-28 13:23

Citat:

Ursprungligen postat av Stankarn (Inlägg 492337)
Spikar du 2 Brillantissime? Trots att Verbeeck inte kom tillbaka till hotellet förrän 06.20, inte helt dyngpackad....men, men...:evilgrin39:

Japp! Kan vara överlägsen. Vi får se.

Om_sommaren 2016-05-28 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492339)
Japp! Kan vara överlägsen. Vi får se.

vad tyder på att den skulle va överlägsen? Kan jag inte tänka mig

Stankarn 2016-05-28 13:30

....och Mr Viroid är fel ute på det - igen...!

Yoast 2016-05-28 13:30

haha Jos Verbeeck :claps:

Shooter 2016-05-28 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av Om_sommaren (Inlägg 492340)
vad tyder på att den skulle va överlägsen? Kan jag inte tänka mig

Borde ha kunnat bättre. Även här vann en häst bakifrån.

Om_sommaren 2016-05-28 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492343)

Fick fuska bort loppet o borde vunnit ganska enkelt. Kan gamle reven spetsa i nästa eller hur är jänkaren från start?

Shizznit 2016-05-28 13:37

Elitloppshelg innebär mycket färre spetsvinnare än vanligt, så det är ganska väntat.

Citat:

Ursprungligen postat av Shooter (Inlägg 492343)

Helge 2016-05-28 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av Shizznit (Inlägg 492345)
Elitloppshelg innebär mycket färre spetsvinnare än vanligt, så det är ganska väntat.

mmmm, så är det utan att upptäcka hjulet igen varje år ;)

http://piclair.com/data/hcis5.jpg

Lånat av Spelvärde.