|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V5 Umåker 3 Juni
V5-1:
Köper inte 11 Morgan Atlas 32% som favorit då han enligt mig är klart bäst i ledningen. Han är i bra ordning och kan absolut vinna trots bakspåret men givet att gå emot. 10 Coal Trader 18% gick ett riktigt bra upplopp senast i motsvarande uttagningslopp på Skellefteå efter att det var en hel del konkurrenter i vägen under loppets gång och han var ute i fjärde spår runt sista sväng. Kan bli repris här såklart från bakspår men med lite klaff bli han svår att stå emot. 1 Special Firebird 10% är klart bäst på sommaren och sommarvärmen som är här passar fint. Fick ett riktigt styggt lopp senast och jag tycker han höll berömvärt. Kan knappast hålla upp ledningen men det brukar bli luckor i fältet på vägen i dessa amatörlopp. Tar avslutningsvis med 5 Spinellie 11% trots att det var längesedan hon vann, hon gick bra näst senast och är ursäktad efter att ha hamnat i kön senast. Hon ska duga bra i detta lopp. Rank: 10-1-11-5 V5-2: Öppet spårtrappelopp. 4 Trito De Royal 27% är favorit och han har jag aldrig haft nåt gott öga till. Har väl höjt sig lite på sistone men för mig är han inte tidig. Tippar 6 Read Between Lines 10% som bara borde vara bäst här. Var inte märkvärdig i årsdebuten senast dock och det är väl en liten risk att han behöver ett lopp till i kroppen. 7 Vic De Luxe 4% gick bra till slut i årsdebuten efter lite strul på vägen. Känns väl bortglömd här. 1 Xante Bishop 4% vann åkandes senast efter att tidigt körts till ledningen från tillägg. Blir farlig med en liknande insats här. 8 Master Shark 11% vann ett enkelt P21-lopp på vettigt sätt näst senast och hoppade direkt senast som hårt betrodd i ett tuffare lopp än detta. 3 Scuttlebut 6% gick bra senast och snart kommer första segern. 13 So Gå Ikaros 17% var bra tvåa i ett V86-lopp som vanns av Reorder senast. Fick visserligen en smörresa i rygg på ledaren och lucka in på upploppet och det krävs mer jobb här. 12 T.wall's Elaine 4% är ju såklart riktigt svårbedömd efter lång frånvaro och i ny regi men skulle hon vara någotsånär i ordning så duger hon långt här och kommer med som ospelad. Rank: 6-7-1-8-3-13-4-12 V5-3: Halvöppet montélopp. 12 Conrads Voldemort 28% , 6 Cantab Sisu 14% och 10 Dusty Wind 5% möttes i ett liknande montélopp den 2 Maj då vann Conrads Voldemort knappt men säkert på ett bra vis före Cantab Sisu. Dusty Wind var favoritspelad men blev trea på avstånd, fem procent på henne här är dock väl lite. Scenariot kan återupprepa sig och Conrads Voldemort är motiverad favorit. 9 Northern Spy 15% är i bra ordning och blir spännande att se i montédebuten med en bra ryttare. Northern Spy kan bara smällvinna. Tar även med 11 Crooked 15% som inlett bra i monté och 2 Caligula F. 5% på start som kommer från ett riktigt formstall. Rank: 12-6-9-10-2-11 V5-4: Spikar 6 Homme Balder 3% som kom till Sverige med ett gott rykte från Norge men inte har levt upp till det ännu även om han gjorde några habila insatser i vintras. Han gick 26.6 i ett bra fyraåringslopp i Rättvik ifjol sommar och en sådan insats räcker och blir över är. Han är snabb ut bakom bilen och det borde finnas goda möjligheter att han hittar till ledningen och leder runt om. Jag noterar även att han är anmäld barfota runt om, intressant! Värst emot är 15 Ivarsjoker som gjort bra insatser på sistone även om han var låg på senast och inte såg helt körbar ut. Lurigt att kliva runt alla från 15:e om han är likadan igen. Rank: 6-15 V5-5: Klart att 6 Voulez Vous 80% har mycket stor vinstchans. Han har gjort tre bra insatser i år, varav de två senaste i klass I-försök. Bryr man sig inte om spelvärde utan bara vill ha en spik med hög vinstchans är det ju naturligtvis bara att spika. Jag tar dock med 5 Provence Gel 5% som efter att fått gå i dödens två lopp på raken fick lifta med i rygg ledaren senast. Jag trodde kanske att hon skulle vara närmre vinnaren i mål men hon får helt klart godkänt, krävs dock att 6 Voulez Vous kommer bort eller har en dålig dag såklart för att hon skall sätta nosen först här. 14 Brisco Boko 1% har fått tuffa lopp på slutet och fått lägga speeder mitt i loppet, denna gång får han nog spara speeden till upploppet och 1% är för lite. Rank: 6-5-14 |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ryggade. Ser bra ut, nu hänger mycket på spiken... gick upp till 13% till slut.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|