Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66
Kantbollar idag !?
M.T. King of Cash ?
67 % i nuläget på en favorit, Hawk Cliff, som inte startat på 7 veckor. Förvisso en väldigt bra häst och en vassare kusk än vanligt, men kanske lite väl stor favorit, eller ?
Jag gillar M.T. King of Cash som också är väldigt bra men hopplöst osäker. Tråkigt spår igen, men lång distans idag och om den vaknat på rätt sida och håller sig på benen samtidigt som Hawk Cliff kanske inte har riktig toppform så kan den nog sitta där till väldigt bra rens, 3,3% i skrivande stund.
Special Promise ?
Plockade lätt ner Blended Scotch för 3 starter sedan efter ett optimalt lopp i rygg på denne och lucka på upploppet. Jag har i och för sig alltid tyckt att Blended Scotch går bäst bakifrån då den spurtar som ett skållat troll ibland.
Näst senast spurtade Special Promise väldigt bra och tog in åtskilliga längder på Rocky Winner över upploppet samtidigt som den andra finska hästen(Victory Bonsai) som stor favorit utgjorde en slät figur.
Tufft emot idag, men med ett lopp i ryggen på en årsdebuterande favorit och lucka på upploppet...större mirakel har skett !
Ska i alla fall bli intressant att se hur den presterar mot dagens motstånd nu när den verkar vara i form. När den mötte Nahar, Ed You och och Cool Keeper tidigare i år så var den chanslös, men jag tycker det är svårt att bedöma hur väl 15% på strecken speglar den egentliga vinstchansen.
Vad tror ni ?
Lycka till ikväll allihop !

|
Gick väl sådär för mina kantbollar !
M.T. King of Cash gav de andra 30 meter extra handikapp och var borta direkt, gjorde ett bra lopp i alla fall och höll sig i rätt gångart under loppet.
Special Promise fastlåst, såg ut att finnas gott om krafter kvar, synd att luckan inte kom. Såg ut ett tag på sista bortre som att Berghs kuse höll på att slockna men den kom tillbaks och täckte upp...tyvärr !!
Bara att ta nya tag.