Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2016-09-09, 20:14   #61

Manprinsens avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 2366
Standard

Ja det borde vara rent kriminellt att lämna Svedalas ankdamm och köra i andra länder. Fan ta dessa profithungriga proffskuskar som vägrar stanna hemma och äta ärtsoppa och knäckebröd och försörja sig på bygdetrav. Då är man ju i praktiken rent medskyldig till dopingbrott!
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 20:16   #62

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Nu vann Björn med King Sir Kir.
Om det finns det minsta moral och stake i honom säger han något vettigt i vinnarintervjuerna. Jag tvivlar på hans heder. Hoppas jag har fel.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 20:18   #63

Manprinsens avatar

Standard

Ja usch för denne omoraliske Björn. Tur att alla pretentiösa duktigpettrar här kan ge honom svar på tal. Kanske vi rent av borde rycka kusklicensen av den dopningskörande jäveln?
Gammal 2016-09-09, 20:19   #64

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Var det FS som tränade Commander crewe när han gjorde det grymma loppet på Åbergs för ett par års sedan?
Vad har Commander Crowe med detta att göra?
Lika mycket som Prix d’Amérique vinnarna Queen L och Maharaja med deras tränare som åkte fast för doping?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+25)
Karlsson73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 20:28   #65

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Manprinsen Visa inlägg
Ja usch för denne omoraliske Björn. Tur att alla pretentiösa duktigpettrar här kan ge honom svar på tal. Kanske vi rent av borde rycka kusklicensen av den dopningskörande jäveln?

Du kör en klassiker alltså, dvs avslutar en diskussion genom att bara vara efterbliven.
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 20:31   #66

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg

Du kör en klassiker alltså, dvs avslutar en diskussion genom att bara vara efterbliven.
Hela diskussionen är efterbliven från första början, så varför vara sämre?

En kusk som blir medskyldig för att han inte kan hoppa av sina styrningar då han riskerar avstängning för att han ovetandes kört åt en tränare som dopat sina hästar.

Du hör väl själv hur jävla banalt det låter?
Gammal 2016-09-09, 20:40   #67

Standard

Lägger ingen värdering i att han kört åkt Souloy när han inte var dömt, absolut inget fel i det. Men ikväll körde han inte ovetandes och borde således givetvis har bojkottat. Tror att hela trav-Sverige sympatiserat med honom ifall han valde att avstå.

För övrigt tycker jag att det är vansinne att det inte finns ett bättre samarbete mellan de olika travförbunden, hur en dopningdömd tränare kan få starta hästar utan någon form av veterinärkontroll eller liknande är skrämmande. Var är djurskyddet?
Gammal 2016-09-09, 20:43   #68

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Hela diskussionen är efterbliven från första början, så varför vara sämre?

En kusk som blir medskyldig för att han inte kan hoppa av sina styrningar då han riskerar avstängning för att han ovetandes kört åt en tränare som dopat sina hästar.

Du hör väl själv hur jävla banalt det låter?
Du underskattar Björn som hästkarl. Som proffs känner han "den oförklarliga" skillnaden från tiden hos kompisen på Axevalla och flytten till fuskaren i Paris. Men Björn reagerar bara med krokodiltårar och var lika beredd att köra Your Highness idag som han gjorde med King Sir Kir. Helt ryggradslös som en groda.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 20:48   #69

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Du underskattar Björn som hästkarl. Som proffs känner han "den oförklarliga" skillnaden från tiden hos kompisen på Axevalla och flytten till fuskaren i Paris. Men Björn reagerar bara med krokodiltårar och var lika beredd att köra Your Highness idag som han gjorde med King Sir Kir. Helt ryggradslös som en groda.
Du ser konspirationer som inte finns vill jag påstå. Var det nån hemlighet att Stenströmers hästar gick som skit under en längre tid? Är väl inget konstigt i att vissa hästägare väljer att byta stall då.
Gammal 2016-09-09, 21:00   #70

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Hur lång avstängning åker man på för att hoppa över styrning? Om han åker på några dagar håller jag med om att han borde ta det och stå över. Rör det sig om veckor och månader kan jag inte förstå att man ondgör sig över att han kör?

Om ni på ert jobb hade en kund som ni misstänkte skulle göra en stor affär med er med hjälp av pengar med tveksamt ursprung. Skulle ni avstå affären? Skulle ni avstå affären om ni visste att karriären skulle lida av att ni sa nej? Inte helt självklart va? Han vet ju nu att tränaren är skum. Vet dock inte om hästarna han är uppsatt på är dopade.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 21:01   #71

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 857
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson73 Visa inlägg
Vad har Commander Crowe med detta att göra?
Lika mycket som Prix d’Amérique vinnarna Queen L och Maharaja med deras tränare som åkte fast för doping?
Det är en stor fet jävla skillnad mot att starta en häst för tidigt efter medicinering och att ha medvetet och systematiskt dopat ett flertal hästar.
Sicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2016-09-09, 21:09   #72

Manprinsens avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Lägger ingen värdering i att han kört åkt Souloy när han inte var dömt, absolut inget fel i det. Men ikväll körde han inte ovetandes och borde således givetvis har bojkottat. Tror att hela trav-Sverige sympatiserat med honom ifall han valde att avstå.

För övrigt tycker jag att det är vansinne att det inte finns ett bättre samarbete mellan de olika travförbunden, hur en dopningdömd tränare kan få starta hästar utan någon form av veterinärkontroll eller liknande är skrämmande. Var är djurskyddet?
OK, vi säger att han hade avstått i protest. Vad tycker du han ska säga till hästägare och tränare han lovat uppsittning under sin avstängning?

"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!"
Gammal 2016-09-09, 21:13   #73

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Hur lång avstängning åker man på för att hoppa över styrning? Om han åker på några dagar håller jag med om att han borde ta det och stå över. Rör det sig om veckor och månader kan jag inte förstå att man ondgör sig över att han kör?

Om ni på ert jobb hade en kund som ni misstänkte skulle göra en stor affär med er med hjälp av pengar med tveksamt ursprung. Skulle ni avstå affären? Skulle ni avstå affären om ni visste att karriären skulle lida av att ni sa nej? Inte helt självklart va? Han vet ju nu att tränaren är skum. Vet dock inte om hästarna han är uppsatt på är dopade.
Generöst att kalla Souloy skum. Han är en systematisk fuskare. Björn borde verkligen tänka längre än näsan räcker.

Jämförelsen haltar lite när du tar upp misstankar, här är det faktiskt konstaterat. Tänker inte Björn på hästarna? Skulle förvåna mig stort om Goop kör imorgon.
Gammal 2016-09-09, 21:18   #74

Standard

Citat:
OK, vi säger att han hade avstått i protest. Vad tycker du han ska säga till hästägare och tränare han lovat uppsittning under sin avstängning?

"Nä men du vet jag tyckte det var viktigare att tvåla dit den där jäveln som lurat mig att köra hans dopade hästar, så det blir nog inget tyvärr. Men om du hänger kvar ska du få numret till Peter Ingves, han är oxå duktig!"
Tror, som jag skrev tidigare, att hela trav-Sverige hade sympatiserat med Björn om han strykt sig och han hade således sluppit stå till svars gentemot hästägare och tränare. Inte heller orimligt heller att ST hävt en eventuell avstängning med tanke på den speciella situationen.

En enkel utväg hade kanske varit att gnälla på ryggont eller sjukdom?
Gammal 2016-09-09, 21:18   #75

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 975
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sicken Visa inlägg
Det är en stor fet jävla skillnad mot att starta en häst för tidigt efter medicinering och att ha medvetet och systematiskt dopat ett flertal hästar.
Hur vet du att han har systematiskt dopat ett flertal hästar?
Samma B12 vitamin (cobolt)har används av de flesta tränare i Sverige redan från 80-talet.
En veterinär nära Stockholm var nära missa sin veterinärlicens på 90-talet när han hade skrivit så mycket recept till stortränarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+15)
Karlsson73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td