Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-27, 22:52   #1
 
Bluetramps avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 85
Sharp$: 267
Standard

Travhistorier


Finns många underbara historier från travet gällande, hästar, kuskar, spelare osv osv. Lägger upp en gammal fin historia som jag skrivet om för länge sedan och som kom upp i mitt minne nu när Elitloppshelgen närmare och att det inte alltid är helt nyktert runt arrangemanget.

En fantastisk historia är den när Halmstadstränaren Joakim Haspe körde i Danmark:


Travtränaren Joachim Haspe svarade för något av det tokigaste som skett på en travbana på Charlottenlund i Köpenhamn 2003. Haspe tog ledningen med hästen Okay King i ett V65-lopp. Dessvärre hörde han inte omstartssignalen och såg heller inte de funktionärer som försökte stoppa honom. Istället fullföljde Haspe i ledningen och gjorde segergest i mål när han vunnit, till synes, överlägset. Först när han vände upp för att segerdefilera fick han klart för sig att loppet varit avblåst. Ridå!

Haspe var inte nykter och alkotestet visade att han hade 1,5 promille i boldet. Haspe dömdes till tre månaders avstängning.

Tilläggas kan att direkt efter målgång så stack Haspe direkt från stallbacken och över till ölstugan o drog i sig ett par öl till, för att kunna säga att han blivit berusad senare....
Bluetramp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 22:56   #2
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 12
Sharp$: 195
Standard

HAHAHAHAHHA FIN DET PÅ YOU TUBE? JAG SKULLE GÄRNA SE GALNINGEN
sam1000 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 23:08   #3
 
Bluetramps avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 85
Sharp$: 267
Standard

Jag har sett loppet för länge sedan. Han kör förbi alla de andra ekipagen efter ett varv som står uppe i startkurvan och han ser heller inte personal som vinkar åt honom att stanna, utan Haspe hukar sig o drar på i ledningen, i ensam majestät ända in i mål ! Vill minnas att han stod i ett högt odds oxå.

Dantoto i Danmark har säkert bandet kvar i utbildningsyfte
Bluetramp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-27, 23:40   #4
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Ja Haspe var den förste jag tänkte på när jag såg trådstarten.
Det är svårslaget,nu har han visst tagit en time-out från travet.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-29, 12:24   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 19
Sharp$: 37
Standard


Jajamen ! Det är så det ska gå till !
Cdim är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td