|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Ny travtidning
Ser att det dyker upp en ny travtidning, sulkysport, om ett par månader. Den ska tydligen foka mest på sport, men också innehålla tips?!
Personligen har jag svårt att se att satsningar på tidningar ska bära frukt 2016. Är inte tidningar på väg ut? Jag har också känsla av att de flesta som är intresserade av trav är det mer för spelet än sporten? Det är ett gäng penningstarka personer som står bakom satsningen, så den behöver nödvändigtvis inte gå med vinst... Vad tror ni om tidningen - topp eller flopp? Senast redigerad av tomten den 2016-11-29 klockan 09:31. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Omöjligt svara på den frågan med den lilla informationen.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
Inte från första dan men utan ekonomisk bärighet ingen tidning.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Namnkunnig redaktion i varje fall.
Och stark ägargrupp. Tidningsform anser jag vara dött, webbaserat är det som slår i dag. Chefredaktör och ansvarig utgivare blir Lars G Dahlgren och redaktionen utgörs av Mia Törnberg, Claes Freidenvall, Mathias Hedlund, och Ola Lernå. Ägargruppen består av Margareta Wallenius-Kleberg, Rune Andersson, Björn Damm, Per Rodert och Alf Svedulf. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
ATG/ST:s monopol är ju väldigt stort inom i stort sett all information om travsporten. ST äger ATG, Kanal75, Travronden, Jokersystemet, Spelvärde, Stora Vinster, Ögat, Einars hästkalender, Mile (som gör alla banprogram) och Travfakta.
När nu äntligen det ser ut som att ett spellicenssystem kommer på plats så har naturligtvis de sluga hjärnorna tänkt sig att nya spelbolag skall hälla pengar över deras företagsstruktur. Det kommer inte att hända. Ingen människa som är vid sina sinnens fulla bruk öser mer pengar över det där. Det kommer bara att leda till mer fasoner á la Nordkorea med censur och allmän vanskötsel av den svenska travsporten. Runt 75% av Rondens redaktionella innehåll idag är startlistor, tips och resultat. Klart att det finns en affärsmöjlighet i att göra ett magasin om travsporten. Om det sedan är utgivning varje vecka eller varannan har inte så stor roll. Tar man bort spelet finns det ju plats för så mycket annat som dessutom är aktuellt att läsa även några dagar efter utgivningen. Jag tror man siktar på att bli de aktivas tidning, så kan ronden fortsätta fokusera på att bli spelarnas tidning. Om förlusterna är rimliga så kan säkert ägarkretsen både breddas och vara beredd att skjuta till vad som saknas för att det skall finnas en kil av frihet i travmedia. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Jo, konkurrens är bra! Det brukar ju leda till att alla lyfter sig (i alla fall de som vill vara kvar...). Rent allmänt känns den närmaste framtiden spännande
*Ny tidning *Nytt spelbolag *Spelutredningen blir klar *ATG måste visa resultat för det s.k. Pokalåret Jag är väl lite skeptisk till om det går att få ekonomi i en tidning hur bra den än är. Anledningen till att det blivit mer och mer spelinformation i Ronden är väl främst att det säljer bättre än "sporten". Att företaget, TR Media, har en massa digitala tjänster är väl för att de är tänkta att tjäna in de pengar som papperstidningen förlorar Men med en så kapitalstark ägargrupp spelar nog ett par miljoners förlust årligen mindre roll för Sulkysport. Visst kan ägarna anse att det är värt det för att skapa mångfald inom travmedia Senast redigerad av tomten den 2016-11-29 klockan 13:53. |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Jo, det har du en poäng i, men nog undrar jag om det inte blir tips också? De kan ju dock vara smarta och lägga dem på webben |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
kommer absolut köpa några nummer,och kolla vad det är, välkommet!
rena tipstidningar köper man ju bara för intervjuerna, i vart fall jag, analyserna är ganska korta och tråkiga. Senast redigerad av biddybye den 2016-11-29 klockan 15:08. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
|
|
|