Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-11, 03:04   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V86-Analys, Bergsåker/Solvalla (11/1)


Då var Johan tillbaka med veckans första analys och det är som vanligt V8-systemet som är först ut. Glöm inte att Ni också kan följa mig via:
Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/
Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg

Nu när stränga kylan tagit en liten paus så har jag återigen hittat ut på balkongen och här tänkte jag servera Er veckans vinnare och roliga drag.
Veckans värd för tävlingarna är Bergsåker och som vanligt Solvalla - här är upploppen 200 meter respektive 196 meter. Väderprognosen i Sundsvall säger två minusgrader med snöfall - vindstyrkan skall ligga på 6 m/s. I Stockholm skall det också bli snöfall, fast här skall det däremot bli någon plusgrad - däremot skall det blåsa en del, hela 9 m/s.


Då Kör Vi:

V86-1: En Duo Höjer sig - men Streckar en Kvartett!


Bergsåker, 3-åriga och äldre (405.001 till 825.000 kr) med Autostart över full väg. Åtta ekipage bakom startbilen och här vill jag prata om fyra travare där två stycken höjer sig i mina ögon:

1: SAMBUCUS P.R: Är min tipsetta som är startsnabb och väl i ledningen så får resterande verkligen kämpa. Har dessutom tre raka triumfer så är verkligen formtoppad, går dessutom bra på alla underlag - ett måstestreck och spikförslag för den våghalsiga! Det ryktas dessutom om ett norsk huvudlag till denna start.

8: DIGITAL ARCHIVE: Den självklara utmanaren som nu har två lopp i kroppen och som dessutom triumferat i bägge dessa starter. Så formen är det definitivt inget fel på och besitter nog den bästa grundkapaciteten. Hade de inte trott på seger hade de aldrig rest såpass långt - det negativa är förstås spåret men löser det sig ifrån start så kan han vinna ifrån många olika upplägg.

6: MAGNIFIK BRODDE: Drömpositionen är ledningen, men har väldigt svårt att tro att han skulle kunna ta in en längd på SAMBUCUS P.R. Skulle det ändå vara möjligt har han alla chanser att segerstrida - blir det ingen ledning så blir det tufft.

3: NAVARONNE: Formen är det inget fel på med två triumfer i rad, har dessutom ett intressant utgångsläge - inte helt borta...

Fler möjliga Streck:

Vill Du garderar ytterligare så rekommenderar jag helgardering.



V86-2: Ett Stabilt Trehästarslås??


Solvalla, 3-åriga och äldre (100.001 till 500.000 kr) över kort distans med Voltstart. Tre ekipage bildar mitt tre hästarslås


8: CASH A CHEQUE EM: Favoriten som nu har Björn där bak, men är ändå lite tveksam speciellt när procentsatsen är såpass hög och att spåret är så dåligt. Det har varit helt ok insatser, men saknar ändå segrar. Jag råder Er att gardera, men tvivlar inte en sekund på att CASH A CHEQUE EM är med i segerstriden..

4: I'M JUST A SUND: Återigen vilat efter en start i november, innan dess var han på startlinjen i juli och där innan i februari. Så det har varit ett skadeförföljt ekipage, men kommer från i stall i högform. Örjan känner dessutom travaren bra så det är många plus och skulle inte bli förvånad om hans namn står överst efter målgång. Kommer inte laddas ifrån start så frågan är vilken position de får i från start - svårt..

3: LIKE LIGHTNING: Erfarenheter från V7 och har gjort det riktigt bra - en av de formstarkaste på startlinjen så se upp. Är startsnabb men det blir nog ingen ledningen, men däremot så har de alla möjligheter att få en position med slagläge direkt ifrån start..

Fler möjliga Streck:

Säger som föregående avdelning... Vill Du garderar ytterligare så rekommenderar jag helgardering.




V86-3: Spiken Blåser Undan??


Bergsåker, 4-åriga och äldre Svenska och Norska Kallblod (200.001 till 500.000 kr) med Autostart över långdistans. Här hittar vi ett ekipage som är mer än värd en triumf och spiken ligger nära, trots att galopprisk finns:


12: BLÅS UNDAN: Det han har visat upp på senaste tiden är verkligen imponerande och har bevisat att han kan fightas mot betydligt hårdare motståndare än vad han stöter på denna gång. Han är råstark och en riktig evighetsmaskin, men men är galoppbenägen så det är det som oroar. Felfri kan ingen stoppa han i mina ögon och spiken ligger nära på min lapp.

Fler möjliga Streck:


6: SID DOX

13: LILL MARIA

8: HIBOKONGEN

3: ÅSTAS ELIN

7: KARLÄNGS FILIP



V86-4: En Exotisk Spik!

Solvalla, 3-åriga och äldre Ston (50.001 till 140.000 kr) med Autostart över kortdistans. Ett relativt jämnt lopp, där jag väljer att ta ställning och spikar.

4: MELLBY EXOTIC: Har på senaste tiden både visat klass och form, klarar dessutom hårdare upplägg och detta tillsammans med Örjan gör att jag väljer att spika. Blir ingen ledning härifrån i första fas, men spåret är ok och kan omgående utmana - en intressant och roligt spik!

Fler möjliga Streck:

8: URSEL GIO

3: ISOLA SUND

11: CARISMA SISU

2: OPTIMUM DRAGONFLY



V86-5: Favorit, men ändå en Självklar Spik!


Bergsåker, 3-åriga och äldre (lägst 400.001 kr) med Autostart över långdistans. Här kommer jag välja att spika trots att procentsatsen är såpass hög, men tror helt enkelt att han bara är bäst.


7: NAROLD VOX: Ett ekipage som jag personligen gillar och som jag spikat förut, är medveten om att han just nu är streckad till dryga 60% - men det känns som om man bara slösar streck i onödan med en gardering. Har tidigare stött på elithästar och någon sådan hotar inte denna gång - går dessutom bra på alla underlag. Många plus och min spik känns klar.

Fler möjliga Streck:

1: UDO'S OILER

3: BEAU MEC

2: FRANCAIS DU GULL

4: BOYS GOING IN



V86-6: Gardera Favoriten!


Solvalla, 4-åriga (lägst 50.001 kr) med Voltstart över full väg. Här är det fyra stycken ekipage som jag vill tjöta om, fast ytterligare två lär hamna på min kupong:


8: HAN HERRED: Har nu två lopp i kroppen och han blir bara bättre och bättre. Spåret är förstås inte lätt, men hittar de bara ner och får en lämplig rygg så kan han mycket väl strida om segern - min vinnare!

7: QAMARO C.D: Kommer laddas ifrån start, men någon ledning blir det inte men däremot kan de tidigt hitta en position med slagläge - med en smygresa kan han straffa många över upploppet.

2: LOKE SURVIVE: Motståndet är nu hårdare och kan inte riktigt förstå att han är favorit i skrivande stund. Fast spåret är bra och det kan bli en intressant position omgående - inte min vinnare fast är värd ett streck.

6: VIOLET HILL: Inte startat sedan november så det är ett stort frågetecken kring formen. Lär laddas ifrån start och skulle inte bli förvånad om hon tidigt sitter i ledningen, men troligen lär hon släppa. Rygg på ledaren och fritt över upploppet - intressant...

Fler möjliga Streck:

4: ARCTIC LORD

1: SAINT PATRICK



V86-7: Svårt.. Helgarderar..

Bergsåker, 3-åriga och äldre Ston (255.001 till 615.000 kr) med Autostart över full väg. Jämnt om det blir ett favoritfall, tror på skräll och tar med samtliga ekipage - men väljer att nämna en trio:

1: ANGEL RAIN: Ett ekipage som ligger mig nära om hjärtat men drog en nitlott i spårlottningen. Är inte snabb ifrån start och riskerar att bli instängd - sedan har hon dessutom en galopphistorik ifrån innerspår. Det luktar favoritfall och råder Er att gardera. Däremot skulle det lösa sig och hon hittar ut och får slagläge då kan hon mycket väl vinna detta - svåranalyserad..

10: ANNABELLE DIMANCHE: När är det Annabelles tur att triumfera? Har haft oflyt, men formen finns där och har kapaciteten att straffa samtliga här - vågar Du lämna henne utanför lappen?

3:ALL TIME LA MARC: Startsnabb och har nu ett lopp i kroppen - kommer få en intressant position omgående ifrån start, så se upp här!

Fler möjliga Streck:


2: ALVA GARBO

11: KICKI THE DANCER

7: JULIA KAULITZ

4: KULANI

Alla eller så många Du har råd med.



V86-8: Svårt... Helgarderar Igen!!


Solvalla, 3-åriga och äldre (315.001 till 825.000 kr) med Autostart över långdistans. Jätte öppet och helgarderar igen, men väljer att prata om en trio:

2: SCAMPI: Trivs över distansen och från detta utgångsläget talar allt för att han sitter tidigt i ledningen. Får han bestämma tempo kan det mycket väl bli Spets och Slut - Strecka!

3: TORONTO LOVE: En stark sort som vann senast över distansen, nu är utgångsläget bra och skulle inte bli förvånad om de krossar allt motstånd.

4: MAKE IT QUICK: En långdistansare som dessutom trivs under vinterhalvåret - har inte rosat marknaden på senaste tiden men är kapabel att vinna..

Fler möjliga Streck:

9: DUFFMAN

6: QUANTUM OUTLOOK

8: SUGARBOY PETOJ

5: RANDOM SHOT

1: VERNIN STARLIGHT

Alla eller så många Du har råd med.


Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/
Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+15), sjukstuga (+10), mijo14 (+10), andersson79 (+10), Dahle (+5)

Senast redigerad av blavitt81 den 2017-01-11 klockan 03:05.
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td