Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-15, 20:05   #16
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2396
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Hela travsporten finansieras av spel på trav,
så allt handlar om hur mycket travspelet
omsätter. Det finns ett direkt samband mellan
storleken på prispremier i travlopp och hur
mycket travspelet omsätter.
Prispremierna styr de ekonomiska förutsättningarna
för att äga och tävla och hålla sig med travhästar.

Allt handlar om att få fler att spela,
så att det finns ekonomiskt underlag att
hålla travcirkusen igång.
Pengar, pengar, pengar
från oss spelare är smörjmedlet
och inget annat.
Håller inte med till 100%.

Givetvis måste spelet öka för att det ska kunna generera mer pengar till sporten. Men all omsättningsökning genererar inte lika mycket överskott. Så enkelt var det förr. Men absolut inte idag.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-15, 23:44   #17
 
putte64s avatar
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 7 558
Sharp$: 8279

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Självklart har Narcisisten inte svarat.
Han kan ju omöjligt sänka sig till din nivå.
Eftertiden kommer döma honom, oavsett vad han tycker själv.

Citat:
Ursprungligen postat av jocklon Visa inlägg
Hej allesammans.

Jag liksom många av er andra här inne brinner för trav. Finns inte mkt som ger mer spänning och den där lilla extra guldkanten på vardagen.

Men frågan är hur länge vi kommer kunna ha en väl fungerande travsport i Sverige? Jag har inga direkta siffror på hur mkt antalet travhästar i Sverige har minskat. Men jag läste på ST att det i nuläget finna ca 18000 travhästar i träning i Sverige. Har för mig att det nyligen var över 20.000!?
Fler och fler svenska hästar flyttas till Frankrike och även andra länder.
Ett tydligt orostecken är att våra lopp inte blir fyllda med hästar, inte ens dom stora streckspelen som V64 & V86 lyckas få fulla fält. Sannerligen en riktigt tråkig och oroväckande utveckling. På vardagar får vi leva med att spela lunch V4 till Norge en dag i veckan, Det blir fler utländska V75. Kommer framtiden bli att vi ska ha ett gemensamt nordiskt trav för att få detta att fungera tro? Mycket tråkig utveckling isf. Läste också att det föds färre travhästar i Sverige numera. Detta kommer ju inte att sluta bra är känslan. Förhoppningen är ju att när man går i pension en dag också ska kunna följa svenska travsporten på samma sätt som idag, men det känns föga troligt.

Jag skickade ett mejl till ATG:s vd för att fråga vad dom gör åt denna frågan, mejlet löd föjande:

Hej Hans.

Jocke heter jag och är en av era stora och trogna kunder. Jag lirar på trav 7 dagar i veckan, och ser nästan alla lopp, detta har jag gjort sedan dagen då jag fyllde 18 år, med andra ord i 14 år.

DET SOM OROAR MIG KRAFTIGT- är antalet hästar i loppen numera!
Antar att antalet hästar i landet minskat kraftigt?!
Jag är väldigt nyfiken på vad som görs åt detta?
Hästarna är ju det absolut viktigaste som finns för att ert bolag och att era produkter ska fungera. Det måste ju finnas konkurrens om att få komma med i de olika loppen! (Väl medveten om att det är det till flertalet lopp - fortfarande) men så som antalet hästar i loppen har urartat sig senaste åren är ju häpnadsväckande, eller har jag fel?
Det måste ju vara eran PRIO NR 1!
Man kan ju inte bara kolla kortsiktigt och att omsättningen ska bli bra det aktuella året. Vi vill gärna ha en fungerande travsport i all framtid.
Omsättningen ökar dessutom automatiskt med fulla fält såklart. Vad görs åt detta?

Med vänlig hälsning, Jocke

Hans svarar:

Vad gäller hästarna håller jag fullständigt med dig om vikten av att ha fulla lopp. Vi punktmarkerar antalet startande hästar i allmänhet och på V64, V75 och V86 i synnerhet. Totalt sett har vi inga skrämmande nedgångar de senaste åren på de stora spelformerna. De V64:or som varit sämst avseende antal hästar i år har ofta varit de från galoppen och vi måste framöver säkerställa att antal hästar i loppen är viktigare för att vara med på V64 än förstaprisets storlek. Det gäller enligt min mening även travet.

God fortsättning,
Hasse

Jag:
Tack för det snabba svaret!
Men fick inte riktigt svar på frågan, om ni gör ngt för att öka antalet travhästar i landet? Har jag inte rätt när jag påstår att antalet travhästar har minskat dramatiskt i landet?

Ha en god fortsättning

Hans:
Vad gäller det totala antalet travhästar i Sverige och hästägande är det en fråga som Svensk Travsport (ST) i första hand ansvarar för. ATG:s ansvar är i första hand spelarna och att generera medel till svensk hästsport. Jag kopierar Johan Lindberg ST:s Generalsekreterare som med fördel svarar.

Tror ni Johan har svarat? Såklart inte.

Tror att detta är en viktig fråga att lyfta! Vilket såklart många redan har gjort. En till aspekt till detta är hur viktig travsporten är för vårt land. Kan väl knappast vara många rörelser i landet som ger fler jobb och skatteintäkter än travsporten? Är det ens ngn? Alla ATG ombud, travtränare, skötare, banpersonal, domare, restaurangpersonal, kuskar, monteryttare m.m och en miljardomsättning på spelet utöver det. Det borde verkligen ligga i statens intresse att detta börjar utvecklas på ett mer positivt sätt!?

Reflektioner?
__________________
Om man gör som man alltid har gjort, då får man samma resultat som man alltid har fått!
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td