Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-20, 14:43   #1
Banned
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 80
Sharp$: 1363
Standard

V75-Analys, Färjestad (21/1)


​Hoppas att allt är bra med Er och att Ni är minst lika laddade som jag inför veckans V7:a? Befinner mig såklart i min ”analysverkstad”, vilket såklart är min balkongen och har precis hällt upp en rykande het kopp kaffe.

Analys: Värd för V7 denna veckan är Färjestadstravet och deras upplopp är något kortare än snittet (177 meter), så visst är det en större fördel att sitta i ledningen här. Banan ligger mig väldigt varmt om hjärtat och det var här fina Copiad satte världsrekord! Väderprognosen i skrivande stund säger uppehåll med en temperatur runt nollan, det skall inte blåsa mycket (2 m/s).

Ni följer mig på Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/

Ni kan även följer mig via Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg

Nu Kör Vi!


V75-1: Spets och Slut?

Vi inleder omgången med Klass I-loppet, försök 5 med Autostart över kortdistans. En jämnstreckad inledningen där man antingen kan ta ställning alternativt strecka på.


1.CHARMING SOLDIER: Detta är mitt första streck och letar Du efter en rolig och intressant spik i inledningen så är detta mitt bud. Är grymt startsnabb och felfri så tar ingen en längd på honom och väl i ledningen (om de väljer att köra här) är han såklart hästen att slå. Får han dessutom bestämma tempo en bit, så ser jag goda chanser till triumf – spets och slut?

5.FORECAST: Höll inte senast på V7 då upplägget blev lite väl tufft, denna gången är det sprintdistans där det mycket väl kan bli en smygresa för Örjan – Spurtar ner många till slut!

8.PHARAON FACE: Spåret är ingen dröm, fast är startsnabb och kan omgående hitta en position med slagläge. Raden är verkligen imponerande med hela fyra raka triumfer, visserligen i enklare sällskap men skall definitivt inte be om ursäkt för detta – femte raka?

2.ÖNAS IGOR: Är startsnabb och kommer säkert försöka en bit men att ta in en längd på CHARMING SOLDIER det ser jag inte – det bör påpekas att Johnny Takter sitter i sulkyn och han är ju inte direkt rädd för offensiva upplägg. Frågan är vilken position de får ifrån start, blir det dödens eller satsar de allt på ett kort och försöker överta ledningen? Svårt…

6.GLOBAL SIGNATURE: Distansen är ingen direkt fördel och frågan är vilken position de får efter start. Är stark och tål att göra grovjobbet – trots distansen skall han med på lappen vid gardering.

10.XANTHIS AMAZING: Form slår ju klass som det heter, men helt golvade är de inte. Denna gång är visserligen motståndet betydligt bättre och de drog en nitlott i spårlottningen – tror ändå att det kan bli en skräll i inledningen…

Vem Sitter i Ledning:
CHARMING SOLDIER är ruskigt startsnabb och felfri så tar ingen en längd på honom.

Håll Ögonen på:
CHARMING SOLDIER – spets och slut? Skrälldugliga XANTHIS AMAZING är inte helt borta.

Min Rakning: 1 – 5 – 8 – 2 – 6 – 10 – 9 – 3 – 4 – 7 – 11 – 12

Strukna: –


V75-2: Jobbar in en Skräll – Helgardera!

Klass II-loppet (Rally Sweden), försök 5 med Voltstart över full väg. Ett jämnt lopp och väljer till största sannolikhet att inte ta ställning och helgarderar – vill tjöta lite om följande ekipage:

2.MOOD INDIGO: Är min vinnare, speciellt när han drog vinsten i spårlottningen. Blivit en start i månaden på senaste tiden, vilket passat och har presterat bra mest hela tiden. Helt säker i travet är han inte, men kommer han bara iväg felfritt så är en ny topplacering att vänta.

11.TITAN BRODDE: Favoriten som lottades till ett svårt spår. Finns en galopphistorik och är inte helt att lita på, fast de gånger han gått felfritt på senare tid har de slutat med triumf – felfri har han toppenchans att runda samtliga.

12.TOURNADO DREAM: Har nu två lopp i kroppen så formen närmar sig. Hade otur i spårlottningen, men är kapabel att runda samtliga – har dessutom gått bra från bakspår tidigare. Procentsatser är mer än intressant, är verkligen bortglömd av spelarna – väldigt tidig på min kupong.

1.ARNOLD SCOOP: Med två lopp i kroppen ser det intressant ut och senast blev det spets och slut i ett lättare sällskap. Har spetsat från innerspår tidigare och han är min spetsfavorit! Blir det ledning så hoppas jag de väljer att köra här och då kan det räcka långt – Spets och Slut?

3.QAMARO C.D: Ett formstarkt ekipage som med största sannolikhet kommer laddas ifrån start. Fast tror inte han tar en längd på min spetsfavorit så frågan är vilken position det blir från start, dödens? Är inte helt golvad i detta sällskap – ett tidigt streck vid gardering.

8:BOWLING TRIPLE X: Kommer från två raka triumfer, fast nu är det inte långdistans och dessutom är utgångsläget betydligt sämre. Är riktigt stark och gynnas om det blir tempo där fram – synar ledaren ifrån dödens? Kan kriga ner många till slut!

6.RADJAH D’INVERNE: Formen är det inget fel på och skulle de härifrån hitta en vettig rygg kan de fälla många till slut.

Vem Sitter i Ledning: Startsnabba ARNOLD SCOOP tror jag återigen tar ledningen från innerspår – QAMARO C.D kommer försöka utmana.

Håll Ögonen på: TOURNADO DREAM som i mina ögon är bortglömd av spelarna – har kapacitet att straffa allt och alla över upploppet.

Ranking: 2 – 11 – 12 – 1 – 8 – 3 – 6 – 4 – 10 – 9 – 5 – 7

Strukna:


V75-3: Det är bara att Spika och vända Blad!


Guldloppet (Färjestads Jubileumslopp), försök 5 med Autostart över kortdistans. Här hittar vi omgångens största favorit som kommer spikas på de flesta lappar runt om i Sverige – spiken ligger även nära hos mig, men visst är känslan att gardera lite kittlande:

2.ON TRACK PIRATEN: Kommer bli omgångens största favorit och är i skrivande stund spelad till 86%. Det är ju aldrig kul att spika ett ekipage som är så här mycket spelad, men konkurrensen är inte skrämmande direkt och de saknar dessutom form. Skall jag hitta något negativt så är det i så fall distansen som inte är Piratens favorit – men ifrån detta utgångsläge så kan han tidigt få överta ledningen ifrån min spetsfavorit. Och väl i ledningen så ser jag ingen som hotar här – spikförslagen är ett faktum!

9.THAI BROADWAY: Min utmanare, fast drog verkligen en nitlott i spårlottningen. Har en jämn och stabil form, fast triumferna har uteblivit. Får hoppas på tempo där fram för att över upploppet fälla så många som möjligt.

5.ROYAL FIGHTER: Känslan är att de fortfarande letar efter formen. Har tidigare i karriären visat grym klass, så visst finns kapacitet – men ser inte att han kan utmana Piraten.

Vem Sitter i Ledning: AL DENTE är min spetsfavorit och kommer släppa till Piraten – då är han garanterad en fin resa som kommer ge en bra peng.

Håll Ögonen på:
ON TRACK PIRATEN – Spika och sedan är det bara att vända blad.

Min Rakning: 2 – 9 – 5 – 1 – 8 – 7 – 3 – 4 – 6

Strukna:


V75-4: Intressanta Skrällbud!


Helge Solos Lopp, 4-åriga och äldre Svenska och Norska Kallblod – 200.001 till 800.000 kr, där ekipagen som tjänat mer än 470.001 kr startar från 20 meters tillägg. Det är Voltstart som gäller över full distans. Kallbloden är tillbaka på V7-kupongen och det är alltid ett lika kärt återseende – ett par ekipage höjer sig från mängden men bakom dessa finns ytterligare några intressanta bud:

14.BELLFAKS: Spikat förut med framgång och är ett ekipage jag gillar riktigt mycket. Nu blir han lite väl mycket spelad och från ett svårt läge gör att jag väljer att gardera. Kommer de iväg hyfsat och hittar en bra position ifrån start så är chanserna goda, formen är dessutom mer än bra och senast visade han hur stark han är – ett måstestreck!

6.REIUG: En riktigt starkt herre där den längre distansen egentligen passar allra bäst – blir det tempo på loppet så kan detta mycket väl vara vinnaren. Senast på V7 så blev det dödens i dryga varvet innan han blev avlöst och över upploppet såg han både starkt och fin ut – trots han saknar speed, så kunde han ändå kriga till sig ett andrapris bakom överlägsna MOE SVARTEN. Blir inte förvånad om han tidigt synar ledaren ifrån dödens – kan räcka hela vägen..

11.MYLLKÄRRS SUNE: Inte startat på snart tre månader, så kanske behöver loppet innan vi kan prata om form. Däremot är detta ett ekipage med ett figherhjärta som i princip alltid gör bra och stabila insatser. Krönade fjolåret med en andra plats i derbyt och hade dessutom sparade krafter kvar i mål – då luckan aldrig kom. Skall Du gardera så är han verkligen värt ett streck – även fast han saknar lopp i kroppen.

1.HALLSTA VINNEX: Enbart topptvå-placeringar hela vintern och ifrån detta utgångsläget är det högintressant! Är snabb ut (min spetsfavorit) och kan tidigt sitta i ledningen och väl härifrån är han hästen att slå. Har visserligen en galopphistorik – streckas på min kupong.

8.GRÄNNDENS LOMMA: Letar Du skräll så varför inte strecka fältets ända sto? Är rejält kuskförstärkt, dessutom rikast i fältet – varför inte?

2.TANGEN STEGG: Är tillbaka på tävlingsbanan efter att ha pausat i dryga halvåret, så är verkligen svåranalyserad och mycket talar för att han behöver detta loppet i kroppen. Defensivt upplägg är att vänta – triumferade på V7 i fjol. Svårt….

13.MOSES: Trots enklare resa senast kunde han inte matcha REIUG och denna gång har han dessutom ett betydligt svårare utgångsläge. Gillar ekipaget, men har svårt att se att han har kapacitet att runda fältet – rankas ner på min lista.

Vem Sitter i Ledning:
HALLSTA VINNEX tror jag försvar sitt innerspår och får bestämma från spets.

Håll Ögonen på: MYLLKÄRRS SUNE, TANGEN STEGG samt GRÄNNDENS LOMMA om de betrodda skulle svika.

Min Rakning: 14 – 6 – 11 – 1 – 8 – 2 – 13 – 10 – 5 – 12 – 3 – 4 – 7 – 9

Strukna:


V75-5: Försöker Fälla Storfavoriten!


Silverloppet med Autostart över långdistans. Här kommer vi få se en storfavorit, men kommer gardera och väljer att låsa loppet med minst ett ekipage till:


2.THAI NAVIGATOR: Drog en vinstlott i spårlottningen och Björn kommer till största sannolikhet försöka svara ut FOSSENS BONUS. Skulle de lyckas är mycket vunnit och en topplacering är att vänta. Har ett grymt bra år i ryggen där han t.ex slutade trea i det norska derbyt. Till denna start blir det dessutom Jänkarvagn för första gången och är utrustade med körspö (vilket är förbjudet i vårt grannland), vilket är högintressant! En utmanare som kan fälla storfavoriten – Strecka!

3.FOSSENS BONUS: Kommer bli loppets stora favoriter och självklart skall han med på lappen och förstår Er som har spik i tankarna. Besitter en härlig formtopp så visst är detta en bra favorit. Mycket kommer att avgöras direkt ifrån start då värsta konkurrenten har tilldelats ett bättre spår. Han är startsnabb, men kan han ta in en längd på THAI NAVIGATOR? Hårt tempo från start kan vänta och skulle det inte bli någon ledning kan en position i dödens vänta. Har goda chanser att triumfera men rådet är att gardera och ha även i huvudet att han inte är jätte van vid distansen..

Ovanstående duo är en klass för sig, men skulle de bli hård körning dem emellan kan det öppna upp för:


7.INDOOR VOICES: Kommer inte laddas ifrån start utan kommer försöka hitta en vettig smygresa härifrån, besitter dessutom form med två raka triumfer – kan spurta ner många till slut.

5.PETTER RAGS: Med smygresa så har han en härlig spurt att tillgå – besitter dessutom en stabil form så se upp.

6.ORION TILLY: Letar Du efter skräll så måste jag självklart nämna ORION som jag varnat för vid de senaste starterna, visserligen trivs han mer på de lite kortare distanserna – fast är kapabel och är endast spelad till ynka 1 procent!

1.EMMETT BROWN: Distansen är ingen favorit och dessutom har han problem med innerspåret då det blivit en hel del galopper härifrån. Går han felfritt är en perfekt smygresa i rygg på ledaren att vänta och skulle luckan dyka upp över upploppet är han inte helt golvad!

Vem Sitter i Ledning: En rejäl körning mellan fältets giganter THAI NAVIGATOR och FOSSENS BONUS är att vänta.

Håll Ögonen på: INDOOR VOICES samt EMMETT BROWN som kan skrälla om favoritduon fäller varandra.

Min Rakning: 2 – 3 – 7 – 5 – 6 – 1 – 9 – 4 – 10 – 11

Strukna: 8.VACQUEYRAS och 12.BARTENDER IN.


V75-6: Chansspik vs Många Streck?


Bronsloppet (Nextjet), försök 5 med Autostart över full väg. Här finns en intressant chansspik, annars blir det några streck:


11.MELLBY CICERON: Bästa hästen i fältet om Du frågar mig och formen är det definitivt inget fel på och senast blev det triumf. Att det är bakspår ser jag som ett plus och med en fin resa så tror jag ingen kan stoppa honom över upploppet. Det negativa är att det är väl många andraplatser i raden – ingen vinnartyp? I skrivande stund känns spiken högaktuell och är verkligen ett måstestreck på lappen!

3.LINCOLN LAWYER: Trivs i ledningen och kommer laddas av Örjan direkt ifrån start – finns några startsnabba men de har lottas till sämre spår så detta är min spetsfavorit. Väl i ledningen så är han självklart hästen att slå – har toppchans! Melander-Kihlström får man aldrig underskatta – Strecka!

5.SCAMPI: Har nu fyra lopp i kroppen så besitter toppform, kommer från ett stall i form och senast på V8 var det en stabil Spets och Slut-seger. Tror det blir svårt att nå någon ledning och risken finns att han får gå i dödens. Skulle han därmed lyckas nå spets så blir han ett ekipage som är att räkna med – garderar Du skall han med på kupongen.

8.PAMPALO: Blandade insatser under sensommaren/hösten, men senaste insatsen efter två månaders vila gav mersmak – lär ha gått framåt med det loppet i kroppen. Spåret är visserligen svårt, men löser det sig och de hittar en vettig rygg så skall de absolut räknas!

12.VÄSTERBO HARD CASH: Ett ekipage jag tidigare spikat och har nu gått upp en klass – oflyt med spårlottningen fast har en bra avslutning. Skulle han få en smygresa i rygg på min rankingetta så är allt möjligt – spurtar ner allt och alla?

1.BARON GIFT: Är garanterad en smygresa om han ifrån start kan försvara ryggen på ledaren – skulle sedan luckan dyka upp över upploppet så är han inte helt borta.

10.SNYTING: Önskar ryggresa för att tillslut kunna utnyttja sin spurt och fälla så många som möjligt.

Vem Sitter i Ledning: LINCOLN LAWYER är min spetsfavorit, även fast SCAMPI kommer försöka nå denna positionen – fast tror inte han är kapabel att ta en längd på min spetsfavorit.

Håll Ögonen på:
MELLBY CICERON som är mitt spikförslag och är det bästa ekipaget i fältet? Vid garderingen rekommenderar jag ett flertal streck – varnar för PAMPALO med ett lopp i kroppen, spurtstarka VÄSTERBO HARD CASH samt BARON GIFT som med en smygresa i rygg på ledaren kan överraska.

Min Rakning: 11 – 3 – 5 – 8 – 12 – 1 – 10 – 6 – 7 – 4 – 2 – 9

Strukna:


V75-7: Kommer Långt med ett Lås!


Stolopp (Hultman Maskin) för 3-åriga och äldre svenska ston som tjänat mellan 50.001 till 550.000 kr – ett tillägg på 20 meter för de ekipage som har mer än 185.000 kr på kontot. I avslutningen kommer jag gå relativt kort och skulle inte bli förvånad om det slutar med ett lås:

11.LONELY STAR: Har Du inte många streck kvar i avslutningen så är det detta ekipage Du skall satsa på. Har nu två lopp i kroppen och känslan säger att hon bara bli bättre och bättre – dags för årets första vinst?

10.MERLES SIMONE: Två triumfer på tre starter och det blev galopp senast på V7 (Örebro). Är startsnabb och kan få en intressant position direkt ifrån start, men notera att det finns en galopphistorik.. Trivs på Färjestadstravet där hon dessutom är obesegrad – Strecka!

Om Du inte väljer att låsa loppet på ovanstående duo, så rekommenderar jag att gardera:

9.BAHARAT: Snabb ut så en bra position direkt ifrån start är att vänta – med ryggresa har hon en härlig spurt att tillgå.

14.TAKEAWAY: Ingen jättehet segerkandidat i mina ögon och frågan jag ställer är vilken position de kommer få ifrån start? Kan bli lite väl många att runda, fast är det någon det ofta löser sig för så är det Örjan och Team Kihlström-Walmann varnar jag ständigt för.

12:FIKA: Sist men inte minst väljer jag att nämna ett ekipage som ligger mig nära om hjärtat – fast bakspår är ingen hit då hon trivs betydligt bättre i den främre träffen och speciellt i ledningen. Med klaff och ryggar längs vägen så är detta ändå ett intressant skrällbud – triumferade i fjol på V7!

Vem Sitter i Ledning: Tror att TILLER försvarar sitt innerspår.

Håll Ögonen på: LONELY STAR som är min vinnare, fast räkna inte bort BAHARAT som kan straffa samtliga med sin härliga spurt.

Min Rakning: 11 – 10 – 9 – 14 – 12 – 13 – 15 – 1 – 8 – 2 – 7 – 4 – 5 – 6 – 3

Strukna:



Lycka Till!!



Bloggen: http://v75tipset.bloggo.nu/
Twitter: https://twitter.com/Johanstravblogg
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
alle (+10), drakdead (+10), nissebuj (+10), dado (+5), mijo14 (+10), flaque (+10)
blavitt81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td